Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

experience píše: Nemali želva/zajac aj T148? Tá sa radila len pri stojacom vozidle a potom sa používali polky?
u 148 sem to neviděl tkzv. želva- zajíc měla 813-5 tahače (nemyslím klasika ku) na želvu jsme to přepínali když jsme tahli nad 60 tun s jednim autem jinak se jezdilo na "velký" řadí se když auto stojí , klasický půlky jsou prostě pulky, který ti dělí jednotlivý přev.stupně
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned říj 10, 2010 11:01 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Já jsem C ve velké řadě řadil když jsem věděl, že to bude jen na chvíli, bylo to rychlejší, než když se přeřazovaly řady. Bezsynchronní řazení mi nedělá potíže, jsem stará škola vyučená na V3S. Jednou si kolega řidič prohlížel to schéma řazení a povídá:" Ty tu máš ten rozjížděcí kvalt"
Zkusil jsem se na malé C ve velké řadě rozjet a šlo to pěkně. Byla to 540ka s redukcemi v kolech, nebylo nutno nějak trápit spojku.
Lesu zmar!
ned říj 10, 2010 11:19 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Milan0000, zítra požádám kolegu ať to zkusí na malou 1, plný plyn. Actros má možnost zobrazit na obrazovce digitálně rychlost, a taky máme navigace, tak to zprůměruje.
Lesu zmar!
ned říj 10, 2010 11:23 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Kruji: a co to bylo za auto ta 540?
BES - běs
ned říj 10, 2010 11:24 pm

V8
Příspěvky: 741
Registrován: stř pro 17, 2008 6:51 pm
Bydliště: Božídarsko

Příspěvek

Ani já nepotřebuju ke štěstí synchronizaci,ale mě nejde ani na místě zařadit ''C'' na velké řadě a to mám posilovač řazení.Byl jsem to extra zkusit před 5 minutama.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
ned říj 10, 2010 11:25 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Pavle, byla to tato Scanie:
ObrázekObrázek
Nižší kvalita, jen firemní mobil.
Lesu zmar!
pon říj 11, 2010 12:09 am

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

V8, tak qůli tomu bych už ven nelezl. :clap: Na Scanii šla i zpátečka ve velké řadě, využíval jsem to na jednom nádraží, kde se muselo kus couvat od vagónů.
(Skromně podotýkám i s vlekem).
Lesu zmar!
pon říj 11, 2010 12:15 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Tak zpátečku mám u Scanie vyzkoušenou taky, ale s návěsem, s vlekem (amatérismus nejhrubšího zrna :lol: ) s MANem na redukci :roll:
BES - běs
pon říj 11, 2010 12:18 am

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Do 148 se dávaly přídavné převodovky želva-zajíc, i do 815, ale jen do vojenských nebo exportních na přání. Civilní pro tuzemsko si o tom mohly nechat jenom zdát. U těch vojenských to ale bylo za trest, protože to nikdy nikdo neřadil a jakmile si to chtěl někdo vyzkoušet, tak se stalo, že zatuhnutím prasátek to zůstalo v želvě a trvalo třeba půl hodiny pocukávání, než to skočilo zpátky do zajíca. Řadilo se to elektropneumaticky bošákem na palubovce, takže to nešlo ani přervat silou.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
pon říj 11, 2010 7:13 am

V8
Příspěvky: 741
Registrován: stř pro 17, 2008 6:51 pm
Bydliště: Božídarsko

Příspěvek

Jo na velkou řadu jde zpátečka v pohodě.Mám pouze problém ,že pokud couvám na velkou řadu více než 1km(to couvám na uzavřené půlce silnice běžně),tak mi tlačí olej z retarderu ven odvzdušnovákem.Dříve to nedělalo a to jsem couval i 5km a více v kuse.Abych zacouval s vlekem tak by se musel teprve nějaký hooodně pomalý převod vyrobit :oops:
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
pon říj 11, 2010 6:11 pm

Ma'a Nonu
Příspěvky: 668
Registrován: pát črc 03, 2009 7:46 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

Kruji, k tomu tvému delšímu příspěvku: Kolik bylo otáček, při podřazení o jeden a půl kvaltu? Taky jsem se doslech o školiteli sice od MANa, ale to bude asi jedno, o tomhle řazení. Když jsem to zkoušel, tak se mi otáčky zdály až příliš vysoký, podle ucha. Motor nechávám klidně tahat při 2000 otáčkách, když chci aby to trochu jelo. Taháme docela dost, měl jsem MB Actros 2644, jenže s joystickem, u kterýho je problém, že dlouho přeřazuje. Jezdím deset let a STÁLE SE UČÍM! :D :D
pon říj 11, 2010 9:28 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Maa Nonu, u MAN i u Actrose je každá půlka 200 otáček, takže je to 600. Ale v tom trháku rychle ztrácíš rychlost, takže řadím při 1000, a po přeřazení mám 1500. MAN má větší rozsah max. krouťáku, tak je to optimální.
Lesu zmar!
úte říj 12, 2010 12:06 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů