Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob říj 02, 2010 8:54 pm
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Môže mi niekto objasniť, či "polka" a "želva/zajac" je to isté?
Ja som si doteraz myslel, že "polka" je medzistupeň medzi rýchlostnými stupňami a používa sa pri naloženom vozidle. A pri prázdnom stačí radiť bez "poliek" len "veľké" rýchlostné stupne.
Želva/zajac som myslel, že funguje tak, že si najprv predvolím, želvu/zajac, či idem po ceste alebo v teréne a ďalej radím ako v predchádzajúcom prípade (veľké rýchlostné stupne aj polky), ale známy mi toto vyvrátil a povedal, že želva je vlastne "polka".
Tak ako to je?
Ja som si doteraz myslel, že "polka" je medzistupeň medzi rýchlostnými stupňami a používa sa pri naloženom vozidle. A pri prázdnom stačí radiť bez "poliek" len "veľké" rýchlostné stupne.
Želva/zajac som myslel, že funguje tak, že si najprv predvolím, želvu/zajac, či idem po ceste alebo v teréne a ďalej radím ako v predchádzajúcom prípade (veľké rýchlostné stupne aj polky), ale známy mi toto vyvrátil a povedal, že želva je vlastne "polka".
Tak ako to je?
No,želvu/zajíc mají traktory,náklaďáky mají 2 přepínače na řadící páce,povětšinou páčku zepředu(nebo kroužek) a kolíbku zboku.
Kolíbkou na boku se řadí ty"půlky",zkrátka každej rychlostní stupeň si můžeš zredukovat,rozpůlit od toho půlka a u prázdnýho auta je zbytečné řadit po půlkách,jede se po celých.
No a ta páčka dole (nebo kroužek) to je malá nebo velká řada,auto má 4 nebo 3 základní rychlosti,to je malá řada,a tou páčkou se přesuneš do velké řady,máš tam čtyřku,v neutrálu cvakneš páčku nahoru,a řadíš do polohy jedničky,ale už je tam pětka,a jedeš dál.
U některých aut se odbouchává,že jenom řadící pákou v neutrálu klepneš doprava a skočí velká řada a nebo klepneš doleva a skočí malá řada,pozná si to samo a odpadá páčka nebo kroužek
S tou želvou a zajícem nevím přesně,vím jen že to mají traktory a možná ještě nějaké jiné samohyby,tam si asi budeš určovat mezi terénním převodem a silničním převodem,což u náklaďáku není,tam maximálně přiřadíš nápravu a nebo zařadíš redukci
Kolíbkou na boku se řadí ty"půlky",zkrátka každej rychlostní stupeň si můžeš zredukovat,rozpůlit od toho půlka a u prázdnýho auta je zbytečné řadit po půlkách,jede se po celých.
No a ta páčka dole (nebo kroužek) to je malá nebo velká řada,auto má 4 nebo 3 základní rychlosti,to je malá řada,a tou páčkou se přesuneš do velké řady,máš tam čtyřku,v neutrálu cvakneš páčku nahoru,a řadíš do polohy jedničky,ale už je tam pětka,a jedeš dál.
U některých aut se odbouchává,že jenom řadící pákou v neutrálu klepneš doprava a skočí velká řada a nebo klepneš doleva a skočí malá řada,pozná si to samo a odpadá páčka nebo kroužek
S tou želvou a zajícem nevím přesně,vím jen že to mají traktory a možná ještě nějaké jiné samohyby,tam si asi budeš určovat mezi terénním převodem a silničním převodem,což u náklaďáku není,tam maximálně přiřadíš nápravu a nebo zařadíš redukci
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
experience - chápeš to správně. Půlka je rozpůlení kvaltu, dělí hnací moment na začátku převodovky (na vstupu) a dá se řadit kdykoli, želva/zajíc je přídavná převodovka, která se dá řadit jenom za stojícího auta a dělí moment na konci převodovky, teda na výstupu.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
Naprostý souhlas s předešlými příspěvky. Actros na stavebním podvozku kupř. má 4 základní kvalty dělené půlkami, násobené řadami. Řady se řadí překlapnutím šajtry do boku. Navíc má na palubce přepínač, který bych nazval tou želvou. Při zapnutí želvy je maximálka asi 65km.
Jinak, není nutno dogmaticky řadit tak jak píšeš " plný po půlkách a prázdný po celých". Pokud je stoupání pozvolné tak jdu po půlkách, abych využil optimální otáčky co se týče krouťáku. Pokud je přede mnou krpál, tak jdu po celých, nebo i víc. Vloni jsme měli na firmě školitele z Mercedesu, a ten nám říkal, že je výhodnější jít v krpálu dolů i o 1 a půl kvaltu. Vyzkoušel jsem to na trase kterou znám, a dal jsem mu za pravdu.
Příklad z praxe, u letiště Kříženec je klesání do údolí, a následně stoupák na kopec. V klesání to na malou 8 rozjedu na 90. Ve stoupání řadím na velkou 6, a pak na malou 5, a vyjedu to. Dřív jsem řadil 3X po celých kvaltech, a stejně to malá 5 nevzala a šel jsem do malé řady až na malou 4, páč přeřazení z malé 5 na velkou 4 v tom trháku je o ničem, než se přeřadí řady tak rychlost klesne tak, že to velká 4 nepobere.
Každé řazení v kopci totiž znamená přerušení přenosu výkonu, a tím pádem ztrátu rychlosti.
Při rozjezdu po rovině řadím po 6ku po celých a půlím až 7 a 8.
Vím, je to frajeřinka vystartovat na malou 2, cvakat tam všechny kvalty včetně půlek, navíc při řazení ještě s takovým malým frajerským meziplynem, ale prakticky jsi pomalejší. To jsem si taky ověřil při rozjezdu ze stopky do táhlého stoupáku. na horizontu jsem byl rychleji po celých.
Jezdím už skoro 30 let a po návštěvě školitele jsem zjistil, že blbě
Chce to nebát se zeptat, nebo vyzkoušet jednou tak,podruhé jinak, samozřejmě s přibližně stejným nákladem. Na tachometr zapomeň, nějaké rady co 5 km to jedna půlka a podob. je blbost, sleduj otáčkoměr, musíš vědět při jakých utáčkách máš max. krouťák, a sledovat terén před sebou a včas řadit.
Jinak, není nutno dogmaticky řadit tak jak píšeš " plný po půlkách a prázdný po celých". Pokud je stoupání pozvolné tak jdu po půlkách, abych využil optimální otáčky co se týče krouťáku. Pokud je přede mnou krpál, tak jdu po celých, nebo i víc. Vloni jsme měli na firmě školitele z Mercedesu, a ten nám říkal, že je výhodnější jít v krpálu dolů i o 1 a půl kvaltu. Vyzkoušel jsem to na trase kterou znám, a dal jsem mu za pravdu.
Příklad z praxe, u letiště Kříženec je klesání do údolí, a následně stoupák na kopec. V klesání to na malou 8 rozjedu na 90. Ve stoupání řadím na velkou 6, a pak na malou 5, a vyjedu to. Dřív jsem řadil 3X po celých kvaltech, a stejně to malá 5 nevzala a šel jsem do malé řady až na malou 4, páč přeřazení z malé 5 na velkou 4 v tom trháku je o ničem, než se přeřadí řady tak rychlost klesne tak, že to velká 4 nepobere.
Každé řazení v kopci totiž znamená přerušení přenosu výkonu, a tím pádem ztrátu rychlosti.
Při rozjezdu po rovině řadím po 6ku po celých a půlím až 7 a 8.
Vím, je to frajeřinka vystartovat na malou 2, cvakat tam všechny kvalty včetně půlek, navíc při řazení ještě s takovým malým frajerským meziplynem, ale prakticky jsi pomalejší. To jsem si taky ověřil při rozjezdu ze stopky do táhlého stoupáku. na horizontu jsem byl rychleji po celých.
Jezdím už skoro 30 let a po návštěvě školitele jsem zjistil, že blbě
Chce to nebát se zeptat, nebo vyzkoušet jednou tak,podruhé jinak, samozřejmě s přibližně stejným nákladem. Na tachometr zapomeň, nějaké rady co 5 km to jedna půlka a podob. je blbost, sleduj otáčkoměr, musíš vědět při jakých utáčkách máš max. krouťák, a sledovat terén před sebou a včas řadit.
Naposledy upravil(a) kruji dne stř říj 13, 2010 11:08 pm, celkem upraveno 2 x.
Lesu zmar!
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob říj 02, 2010 8:54 pm
- Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
experience, s 148 jsem chvíli jezdil, ale nic takové tam nebylo, jen5 kvaltů a půlky. Zkus se zeptat v sekci Tatra.
C neboli Crawler jsem měl v posledním Liazu, a byl to menší kvalt než jednička, myslím že byl rychlý jako zpátečka. Měla ho i Scanie.
Byly to 3 základní kvalty, plus půlky, plus řady, a navíc C řaditelné v obou řadách. C ve velké řadě bylo stejně rychlé jako 3 v malé řadě.
C neboli Crawler jsem měl v posledním Liazu, a byl to menší kvalt než jednička, myslím že byl rychlý jako zpátečka. Měla ho i Scanie.
Byly to 3 základní kvalty, plus půlky, plus řady, a navíc C řaditelné v obou řadách. C ve velké řadě bylo stejně rychlé jako 3 v malé řadě.
Lesu zmar!
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů