Stránka 1 z 1

Zapojení zásuvek k vleku

Napsal: čtv říj 15, 2009 8:29 pm
od matheww
Čau chlapi, povedlo se mi shodou okolností utrhnout obě zásuvky (abs a světla), odpojoval jsem naloženej vlek v kopci. Nevim jestli je na to nějakej fígl, já to dělám takhle - jak jsem zastavil, odpojil vzduch a založil kolo vleku, pak do auta odbrzdit a zase hned zabrzdit , abych vztáhnul čep z čuby. To se povedlo a já blb skočil do auta (spěchal jsem) a rozjel se, no a bylo to... Na netu jsem hledal asi 4 hodiny zapojení zásuvek a nakonec úspěšně, tak mě napadlo, že asi nebudu uplně jedinej, komu se to "povedlo", proto sem dám schéma, ale nikomu to nepřeju dělat. Jasně, že se dráty utrhaly hned u kolíků a nezůstaly tam barevný izolace. Ty kolíky co tam jsou (mosaz a nejspíš chromovaná nebo co) jsem zkusil odvrtat, jakože tam strčim dráty a znova zmáčknu - to se taky nepodařilo, protože jak jsou tvrdý, tak radši prasknou. No, tak jsem šel kupovat novou zástrčku, když jsem konečně sehnal někoho kdo to prodává a dokonce je to to co potřebuju- tak mi zdělil cenu (1600,-) no tak sme se rozloučili a já hledal jiný řešení. Pak mě napadlo toto - dráty přiletovat (nejdřív obrousit až na mosaz, kolíky jsem nahřál nad plynovým sporákem, aby se cín chytil) a pak to celý zalejt epoxidem. Bohužel foto nemám. Tak to byla 15ti kolíková zástrčka (světla). No a ABS je jednodušší, protože je všude víc místa. Tam jsem na kolíky přiletoval "takový to tamto" (viz foto) a na dráty nacvaknul protikus. Když se mi to náhodou stane znova, tak ABS se "jen" vypojí a světla mě bohužel budou stát 1600,-. Ale já si myslim, že to se stává jen jednou za život, protože od teď se podivám radši 2x než popojedu od vleku. Odkaz na foto je http://matheww.galerie.cz/3818318-zastrcky . Tak v případě stejnýho problému přeju hodně štěstí při opravě, čus

Napsal: čtv říj 15, 2009 9:39 pm
od Ma'a Nonu
Jestli si to dobře pamatuju, tak kostra je vpravo dole a spodní uprostřed, když koukáš do zásuvky. A dál zleva: světla, první dva, pak couvačka, hmlouka, jeden vynechat, brzda a pak blinkry. Možná sem to trochu poplet nebo to píšu nesrozumitelně, ale se zkoušečkou to budeš mít zapojený za chvilku. Taky jsem to dělal na honem, uřezali mi je přes noc lapkové a svítí to dodnes :D

Napsal: čtv říj 15, 2009 9:52 pm
od mirazapletal
ten kabel se dá koupit i levněj (kolem 800-1000Kč) záleží kde se ptáš ale rady se hodí vždy... mě se tohle povedlo se vzduchem, nevím proč, červenou jsem odpojil, s kýmsi jsem se bavil a žlutá zůstala na návěsu... naštestí vždy jednu novou vozíme... a minulý týden jsem odpojili elektriku, odpojili vzduch, odjíždíme rana... a konec celního lanka co vozíme stočené na čelu návěsu se nejakým záhadným způsobem dostal k rámu tahače, zachytil se o takový ten nášlap a pak už se jen tak dlouho odvíjelo až se utrhlo, spolu s ním utrhlo 3 oka na předním čele, vytrhlo oko na plachtě a ještě ji 60cm roztrhlo než prasklo....To rozpojování souprav je fakt na dvě veci :-D

Napsal: čtv říj 15, 2009 9:54 pm
od petrW.
K tomu zapojování a odpojování , ty tamnemáš ovladani brzd na vleku ? Já to odpojuju tak že si odpojím všechno od auta a zabrzdím ručku u vleku, tedy jen zadní nápravu, a odbrzdím vlek , teda přední napravu, protože zadní je zaručkovaná, Nemusím vubec chodit do auta.

Napsal: čtv říj 15, 2009 10:29 pm
od martin440
abs kabel mám (ne EBS) a kabel na světla( jedna strana "tisícikolík" a druhá dvě zásuvky do návěsu, ale nejde tam asi pravá strana(parkovačky ) tak když tak zavolej

Napsal: pát říj 16, 2009 8:29 am
od Fojcek
Tomu ,,tisícikolíku" na světla se říká zásuvka adr. Jinak s tím odpojováním vleku postupuji stejně jako petrw

Napsal: pát říj 16, 2009 5:41 pm
od martin440
no jó předsedo, tak tedy tvoje "zásuvka"-zástrčka :D ten bazmek jak tam tudy de eletrika, já jen nabíd, že to mám...

Napsal: pát říj 16, 2009 6:25 pm
od Fojcek
Hlavně, že si rozumíme :D

Napsal: pát říj 16, 2009 7:39 pm
od matheww
Já to asi špatně napsal, původně to měl bejt tak jako návod s odkazem na označení barev a čísel drátů v zásuvkách, kdyby to někdo potřeboval, aby to nemusel hledat celej večer jako já. Jinak když nad tim přemejšlim tak ten vlek odpojuju zhruba stejně, jen blbě popisuju, ale když se to někdy nepovede napoprvé tak popustim auto ještě jednou a cely to zopakuju. Jinak díky za rady a nabídky pomoci, ale už to funguje jak má...

Napsal: pát říj 16, 2009 8:43 pm
od petrW.
No já jsem si taky utrhl celou elektriku. Mě ale spadlo oj pod závěs na nárazník a utrhl jsem to komplet :( Tak jsem to předělal a dal to všechno nad závěs a je to v poho. Abych otevřel čubu musím nejdřív odpojit elektriku protože tam překáží :D a je to blbuvzdorný :D tedy mohu to s klidem obsluhovat i já :D :D

Napsal: sob říj 17, 2009 12:02 am
od martin440
:valetsesmihy: :smich: hezky si se "vyhodnotil" ale co, takovejch je nás víc.... :wink:

Re: Zapojení zásuvek k vleku

Napsal: sob črc 01, 2017 8:40 pm
od vojta0202
Neví někdo, kde bych sehnal schéma zapojení 7 kolíkové zástrčky? Nemůžu nic najít, pokud máte, podělte se prosím.
Utrhnul jsem si elektřinu - vlastní blbostí, koupil jsem novou zástrčku, na které to je podle barev popsané, jakmile to ale připojím, zapnu světla do polohy 1, tak na vleku svítí skoro vše a ještě k tomu mi na autě začne řvát pípák co je na zpátečce :shock: Možná, že to mám připojené správně a problém je někde úplně jinde, poradí někdo? :)

Re: Zapojení zásuvek k vleku

Napsal: sob črc 01, 2017 9:56 pm
od fialakojetin