Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

fatal_netware

Frigo mrazák lednice

Příspěvek

Chlapi, netahám mražák ( frigo, nebo lednici ) denně. Spíše jednou za čas. V některých firmách si musím zkontrolovat po zapřihnutí, jestli mi sedí teploty v daných sekcí a někdy si ji musím i přenastavit. Já do toho vždycky klovu jak vrána do kosti a vždycky to nějak časem nastavím, ale manuál by pro mě nebyl k zahození. A to jsem naštěstí nemusel nikde nastavovat třeba postupné rozmražování :D
Nemáte někdo manuál na ovládání těchto typů návěsů?
A ještě na co všechno bych si měl u těchto návěsů pro jistotu dávat pozor?
Předem díky za odpovědi.
ned lis 14, 2010 11:15 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11907
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

nevim jak dneska , já měl už digi ... rozmrazovat by to mělo automaticky , je tam možnost nastavování bud norm. chodu nebo non-stop (banány a pod) teplotu sem měl v rozmezí od -30 do +30 , pozor dávat jedině na olej...tyhle agregáty ale mají velkou zásobu(až 15 l) kvůli vyměnným lhutám...spíš aby to mělo ropu jinak nic činnost šofera se omezuje na "zap a vyp" :D :D
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned lis 14, 2010 11:31 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Jak píše Martin, nastavit teplotu a zapnout, vypnout, rozsvítit si ve vnitř. Tahal jsem Thermo King, Carrier a občas Lumiko, nebo jak se to vůbec jmenovalo. První dva v pohodě a Lumiko nic moc, to jsem se ani nenaučil ovládat a strašně to ječelo.
BES - běs
ned lis 14, 2010 12:07 pm

ned lis 14, 2010 12:49 pm

fatal_netware

Příspěvek

Chlapi, jakou naftu lijete v Čr do chladících agregátů na mražácích? Ptám se, protože tady v UK máme dvě nafty naftu bílou ( včetně spotřební daně ) a naftu červenou neboli topný olej ( bez spotřební daně ). Podle mě ta druhá je červená jen tím, že je tam přidáno červené barvivo, aby se dalo rozpoznat při kontrole motoru jestli náhodou někdo nejezdí právě na červenou naftu. A právě dneska jsem si všiml, že ti co jezdí na velkých skladech jen v areálu firmy ( přetahují návěsy tam a zpět ) a nevyjíždí nikdy na veřejnou cestu leda na podvalu, tak taky čepují červenou naftu bez spotřební daně tak jak se lije právě do chladících agregátů.
A proto by mě zajímalo jak je to vlastně v ČR, když Anglie má na naftě největší spotřební daň v celé Evropě.
ned srp 21, 2011 10:36 am

paprna
Příspěvky: 714
Registrován: stř říj 21, 2009 10:27 am
Bydliště: Morava

Příspěvek

Nevim, kdo tady na to jezdi, ale tady nekolik let zpet, byly afery s LTO (lehle topne oleje), kde dochazelo k danovym unikum. Take tady ma LTO nizsi sazbu DPH nez nafta. Tudiz, se nafta vykazovala jako LTO.
Střídač. Uz nestridam :P
http://www.youtube.com/paprna
ned srp 21, 2011 10:40 am

fatal_netware

Příspěvek

Já právě mám v paměti, že se něco říkalo, že se LTO snad zruší, nebo dorovná spotřební dani, aby nedocházelo k tomu k čemu docházelo:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kauza_Lehk ... 3%A9_oleje

A o kolik přišel potom stát na kerosinu (zastarale kerosen) :smich: :valetsesmihy:
ned srp 21, 2011 11:35 am

Uživatelský avatar
Pegos
Příspěvky: 950
Registrován: pát bře 14, 2008 9:21 pm
Bydliště: liberecko

Příspěvek

Tady v ČR se na to také jezdí většinou jak píšeš ve fabrikách tankuje se to do ještěrek a podobných strojích třeba na pilách a podobně. Jinak když je člověk šikovný tak se dá sehnat i neobarvená a leje se to osobáku.
ned srp 21, 2011 8:37 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2414
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Kamarádka má nějak možnost sehnat růžovou naftu z lodi a bojí se na to jezdit, kvůli kontrole PČR
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
pon srp 22, 2011 1:13 am

lukasV

Příspěvek

Treba s tym opatrne. Pokial nejazdi do D, tak by som sa toho nebal. Nemci Ti vraj daju zaplatit dan z poctu najazdenych kilometrov na aute (nezaujima ich, ze si v Nemecku spravil 10km). Neviem co je na tom pravdy, ale cital som o tom na ich fore. Napr. u nas na Slovensku je uz cervena nafta zrusena. Tiez ked boli u nas kontroly, tak kontrolovali najma pocas leta ked jazdily traktory a kombajne, proste polnotechnika. Ale to si vyberali len starsie auta, nikoho z mojho okolia nekontrolovali. 3/4 dediny jazdilo na cervenu :D. S istotou Ti viem povedat jedno, pokial to nalejes raz do auta, tak to len tak nevycistis. Ked ti strcia do nadrze pasik na detekciu cervenej nafty, tak to zistia aj XX nadrzi do zadu ze si tam mal cervenu. Velmi to zanechava stopy. V novych autach su priehladne palivove trubky v motoroch a tam ich to uplne zafarbi na dost dlho dobu... . Toto myslim ze moze kontroloval len colna policia u nas (cr+sr). Kontrolovali niekedy niekoho vo vnutrozemi na osobnom aute? Este som to nevidel... .
pon srp 22, 2011 3:52 am

Uživatelský avatar
shella
Příspěvky: 166
Registrován: pát črc 16, 2010 12:15 pm
Bydliště: Banská Bystrica / Wexford

Příspěvek

Tiez tankujeme do friga farebnu naftu. zdravy rozum kaze ze ThermoKing/Carrier nesluzi na pohyb motoroveho vozidla po ceste, naves ani nie je motorove vozidlo, preto sa nan nema preco vztahovat spotrebna dan z paliv. Nikde v EU s tym nebol problem, dotankuvaval som farebnu naftu do friga v UK, IRL, LUX, BE, FR aj ESP. jedine nemecky obcan v uniforme si raz povedal ze mu to vadi a skasiroval kolegu za 150 litrov farebnej nafty v nadrzi ThermoKingu, osobne si myslim ze sa jednalo o vadny nemecky uniformovany kus
úte srp 23, 2011 3:29 pm

Der Sankte
Příspěvky: 768
Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Kolegové frigaři, mám na vás prosbu o radu s přehříváním agregátu. Jedná se o Carrier 850 SUPRA, který se začal přehřívat a tedy vypínat. V Carrieru usoudili, že je to netěsným víčkem, předpokládám na chladiči, a nefunkčním ventilem, že se nějak naruší těsnost celého okruhu a necirkuluje voda, tak jak by měla. 10 dnů jsme čekali, než přišlo víčko, a po výměně je to úplně stejné.
Já i šéf, jsme měli pochybnosti, že to je jen víčkem a měli jsme je oprávněně. Poměrně pravidelně kontroluju jak vodu v expanzce tak olej a oboje je ok. Několikrát jsem si všiml kapek směsi vody a antifreezu na kabině(mám nízkou kabinu a agregát je tedy hned nad ní), ale hladina v expanzce nijak dramaticky neklesla. Máte někdo s něčím obdobným zkušenosti, nebo třeba nápad, čím by to mohlo být?
Přiznám se, že mě docela zaráží, že to v Carrieru neopravili, když už si účtují tak vysokou cenu práce.
Je to poměrně nepříjemný problém, protože mrazák jezdím nepravidelně a nemůžeme si dovolit, aby auto opakovaně několik dnů stálo.
Během jízdy se to třeba stíhá uchladit, ale když jsou rozvozy po městě, tak je problém. Divné ale je, že někdy to třeba zvládne několikahodinové poskakování po Praze a pak to třeba i na dálnici zahlásí přehřátí a vypne se.
Nějaké zkušenosti, rady či typy?
Předem díky, L.

EDIT: Napadá mě, že třeba ucpaný vzduchový filtr/y nebo třeba vodní pumpu je v Carrieru snad napadlo zkontrolovat
ned úno 22, 2015 3:20 pm

PETR1
Příspěvky: 442
Registrován: ned bře 21, 2010 11:46 am
Bydliště: u tří koček

Příspěvek

Já ti neporadím ale v Dafu v Roudnici mají kluka a ten dělá mrazáky je šikovnej.Jestli jsi z Prahy tak to není daleko.Tento týden bude mít odpolední tak si to zkus domluvit.Tel na technika 606722055 p.Veselý volej po 14hod.(odpolední)Možná by i někam dojel.
ned úno 22, 2015 5:40 pm

Der Sankte
Příspěvky: 768
Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Děkuju, zkusím navrhnout šéfovi.
ned úno 22, 2015 6:03 pm

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 164
Registrován: pát kvě 29, 2009 6:57 pm
Bydliště: Královehradecko

Zadní pozičky

Příspěvek

Ahojda, měl bych dotaz. Máte někdo zkušenost s doděláním zadních horních poziček na frigu od Schmitze? Mám tam ty dvě základní a rád bych se pokusil tam nechat dodělat ještě 4 na celkových 6. Vypadá to pak moc hezky. Asi bude pěkná pakárna do toho nerezového jeklu nechat vyřezat díry. Zkoušel jste to někdo? Budu rád za tipy, předem moc díky :-)
...............
pon bře 16, 2015 9:36 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů