Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Krocan
Příspěvky: 651
Registrován: pon pro 14, 2009 12:15 pm
Bydliště: EU-Kopidlno

sibr

Příspěvek

A zda bude moje auto stát v případě, že budu mít vyčerpanou kvótu, to mi neodpovíš?
A že mě někteří nemohou cítit, toho jsem si vědom. Pokud bude mít někdo potřebu mi to sdělit a ulevit si, jako jsem to udělal já vůči vám, může jak veřejně, tak po SZ.
Sedí Mindža na verandě,
Káro kouká z okna ven;
"dobré ráno slečno Mindžo!"
..."Ááá pan Káro, dobrý den!"
pon úno 11, 2013 11:37 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

krocan

Příspěvek

Jak veřejně tak po SZ ti můžu opovědět na cokoliv, co je slušně a rozumně formulováno:
Červená kvota je co? Kde jsi ji našel, nebo z čeho jsi ji odvodil?

Rebík argumentuje tím, že práce nad 40h je zakázaná.
Ale podle něj i mne práce do 40h týdně není přesčas.
Proč teda ZP obsahuje definici přesčas a dokonce upravuje pravidla, jak je proplácet včetně příplatků za práci přesčas, když by přesčasy zároveň i zakazoval?

Rebík argumentuje, že 589 neplatí, protože není nadřízená ZP.
A proč teda sepisovali 589, když podle rebíka nemá žádné uplatnění? Obojí je už blíže vysvětleno v předešlých příspěvcích.

K pochopení jednoduchých principů není třeba nijak závratné inteligence. Pokud někdo uvádí opakovaně nelogické argumenty, tak je to známka, že pochopit nechce, nebo blafuje. Pak je zbytečné cokoliv vysvětlovat. (někteří znáte od svých ženských)

Pokud je v ZP omezení množství přesčasů, tak je třeba se podívat co říká 589 o výjimkách v dopravě. Pokud ZP říká že je možno nařídit přesčas jen v omezené míře, tak je třeba vzít v úvahu že co nelze nařídit, může být sjednáno oboustranně a dobrovolně. To se snad vzájemně nevylučuje.

Jenže když někdo čte rychleji než myslí a ještě předem ví co tam chce mít napsáno, tak je třeba, aby si to přečetl až v době, kdy bude klidnější a bez předsudků.

Takže pokud máš rozumnou otázku ptej se. Zajímá mně v této problematice vše a budu rád když mi pomůžeš najít něco, co ještě nevím.
Ale vysvětlovat stále dokola to stejné nemá význam. A už vůbec nemá význam vinit mně z toho jak je zákon napsaný - Já ho nevymyslel.
Tady to občas vypadá, jako by jste si všichni mysleli. že jsem autor všech debilních zákonů :)
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
úte úno 12, 2013 12:47 am

delivio

Krocan

Příspěvek

No comment z mé strany na tvůj dotaz vůči mně.
Důvodů je více k tomu než tvůj výlev k mojí osobě.
a mám to podobné jak ty ke mně
:savle:

Doplním, že legislativa týkající se zákonů není o tom jak je obcházet, ale dodržovat.sociální cítění není o levici, nebo pravici, ovšem tak daleko nevidíš.Nejsi rozhodně sám.
Nemuselo by mně to vůbec trápit, ale mám to hozené trošku jinak než ty, který principy zákonů neuznává a věnuje se svému egu a privat otázce.
ta sestává z jediného -jak se uživit a druhý mne nezajímá.
Svůj názor jsem prezentoval, ale nejsi schopen jej pobrat, protože máš jen úzký přehled.
O právu,zákonu a předpisech víš jen tolik, že jsou, jinak by jsi dal plodnější otázku než se ti povedla napsat. To je ovšem nad tvé síly a hlubších myšlenek nejsi schopen tak se to snažíš obhájit povrchností. Měj se fajn
úte úno 12, 2013 7:36 am

sof
Příspěvky: 1924
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

Keď som to tu teraz prečítal, tak som pochopil o čo rebíkovi ide a dávam mu za pravdu. Doprava nie je odbor kde sa dá po šichte cvaknúť karta a ísť domov.

Ja sa riadim len 561 a iný zákon o úprave môjho pracovného času neuznávam. Každý ďalší zákon, ktorý môj pracovný čas obmedzuje, považujem za zlý. Čo získam tým, že budem robit menej? Nič, len dalšie volné víkendy a dni strávené na pošťaných parkoviskách. Ja nepotrebujem pracovať menej- len chcem, aby som mal za svoju prácu poriadny oficialny plat. Ako bude vyrátaný je my jedno.

Zákony su už dnes tak prísne, že sa podla nich jazdiť nedá. A osobne nepoznám šofera, čo dôsledne dodržuje 561 tak ako by mal. Napr: prečo by som si mal do výkonu zarátať hodinovú cestu do práce, keď viem, že by my tá hodina chýbala, aby som sa v ten deň dostal domov. Ani všetku prácu nezadávam do tachografu tak ako by som mal. Vždy tam nejakú prácu mam, ale nie je to reálne. Keby som tam dával reálne hodnoty, tam ma skôr alebo neskôr nejaký aktívny policajt za to pokutuje.
A zda bude moje auto stát v případě, že budu mít vyčerpanou kvótu, to mi neodpovíš?
Nie, na to ti neodovedia. Take otázky tu už boli a odpovede nie.

Keby som ako šofér chcel dôsledne dodržiavať všetky zákony: pracovné a dopravné, tak nejazdím- nedá sa to.
úte úno 12, 2013 11:42 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Soft

Příspěvek

Skvělý příspěvek, který to sice překroutil, ale vystihnul. Zkus si to přečíst pozorněji a zjistíš, že já tady tvrdím, že jediné co omezuje pracovní dobu řidiče je opravdu tebou zmiňovaná 561, žádné další významné omezení pracovní doby zákoníkem práce, které si rebík neustále vymýšlí, neexistuje.

Řidič může makat tolik, kolik mu 561 dovolí a není třeba výkaz jeho práce jakkoliv falšovat. Jediný opravdový důvod proč pozměňovat dobu práce řidičů vzniká jen tehdy, když chce zaměstnavatel šidit své zaměstnance (což je dnes častý jev). Právě proto, aby nebyl rozdíl mezi 561 a zákoníkem práce vzniklo Nařízení vlády 589/2006 Sb, kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě.
(Týká se i jiných pracovníků v dopravě, jako jsou piloti, letušky, strojvůdci, průvodčí, námořníci a veškerý personál všech strojů, které slouží k přepravě osob, nebo zboží. Každá profese tam má vyjmenované své specifické výjimky ze ZP)

Jediné omezení je v tom, že pokud směna svým začátkem, nebo koncem výrazně zasahuje do noční směny, nesmí trvat déle než 10h.
Pokud kdokoliv z jakéhokoliv důvodu eviduje a vykazuje pracovní dobu jinak, vystavuje se zbytečně možnému postihu a následkům. Pokud takto falšuje evidenci pracovní doby kdokoliv, kdo se tím nesnaží zároveň okrádat své zaměstnance, vystavuje se riziku postihu úplně zbytečně!!!
To je skoro celý obsah předchozích stránek, zjednodušeně.


PS: nesmyslná omezení možná nakukaly rebikům a dalším jejich účetní, které z normální praxe posuzují pracovní dobu podle běžných účetních pravidel, ale o úpravě 589/2006 Sb pro potřeby dopravy nemají vůbec tušení. Následky bohužel nese zaměstnavatel, nikoliv účetní…
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
úte úno 12, 2013 12:26 pm

kuntík
Příspěvky: 978
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

Krocan...
ty považuješ vozidlo zaměstanvatele za svoje soukromé apartmá? :shock:
Odpracoval jsi tolik, kolik jsi zákonem odpracovat mohl a ted upaluj svou cestou a když potřebuju vozidlo využít, tak jede ten kdo jet může.
Nazvat lidi stalinisty, kteří se snaži dodržovat zákony a apelují i na ostatní, že by se měla společnost takto chovat je naprostý primitivismus.
(nízký stupeň kultury, ekonomického a společenského vývoje, (přen. hanl.) zaostalost, prostoduchost, naivnost)
Vyber si co k tobě blíže... :roll:
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
úte úno 12, 2013 10:39 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Díky, že ses nás zastal, ale tohle: „Odpracoval jsi tolik, kolik jsi zákonem odpracovat mohl a ted upaluj svou cestou a když potřebuju vozidlo využít, tak jede ten kdo jet může“ by chtělo v některých případech formulovat, tak trošku jinak.
Samozřejmě je auto firemní a záleží jaká je domluva o odpovědnosti a pravidla přidělování techniky. Když si to převedeš do normálního světa, tak různí zaměstnanci mají přiděleny k užívání různé pracovní místnosti, nebo zařízení.
Třeba je běžné, že do kamceláře, která je někomu přidělena, taky nikdo neleze kdy se komu zachce. Stekně tak to platí například pokud má někdo přidělen kancelářský stůl, skříňku na osobní věci, nebo třeba basu s vercajkem. Samozřejmě můžou nastat zvláštní situace, kdy je zaměstnavatel nucen narušit soukromí zaměstnance, ale nedá se to brát jako běžný postup.
Nebo může být dohodnuto, že jednu kancelář, psací stůl, či basu s vercajkem si určení zaměstnanci předávají, například při střídání směn. A jsou také místnosti, stoly, či nářadí, které slouží všem, jako například prostory šaten, jídelní stoly, nářadí k odstranění havárií apod. V těchto případech ale nelze přenášet odpovědnost za stav takové místnosti, nebo zařízení na toho, kdo ho naposledy užíval. Vždy bývá určen okruh odpovědných pracovníků, kteří mají opravnění takové vybavení obsluhovat, nebo provádějí dozor a údržbu.
Myslím, že v tomto směru je doprava poslední dobou nějaká vyšinutá, oproti ostatním oborům. Asi to nějak souvisí s tím, že taková nesystemovost, jako v dopravě není dnes snad v žádném jiném oboru. Asi to bude tím, že si dopravci dotáhli do svých firem všechny známe, kteří se v jiných oborech nechytli, nebo lidi co jsou ze stejného důvodu schopni všeho.

Pravda ale je, že vzájemným osočováním to nezlepšíme…

Ale to jsem už úplně OT – takže sorry
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř úno 13, 2013 11:32 am

posa
Příspěvky: 497
Registrován: ned bře 21, 2010 9:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Rebík:
Info od IP - Tvé příklady jsou správně.
I pro řidiče na něž se vztahuje NV 589/2006 platí ustanovení §93 ZP o práci přesčas.
Pro řidiče platí ve většině případů nerovnoměrně rozvržená pracovní doba tzn. každý týden jiný počet hodin. Musí být stanoveno vyrovnávací období max.26 týdnů - může být i kratší. V tomto období musí být průměr max. 40 hodin a max. 8 hodin přesčasů týdně. Tzn., že za 26 týdnů může mít řidič odpracováno max. 1040 hodin + 280 hodin přesčasů.
Pokud jako příklad vememe pouze dva týdny vypadalo by to takto:
1.týden - 60 hod. 2.týden - 20 hod., 1.týden - 16 hod. přesčasů 2.týden 0 hod. přesčasů.
stř úno 13, 2013 5:11 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Zpráva z ministerstva nesmyslů.
Rebík má pravdu, že zákoníkem práce jsou přesčasy zakázány.
Tady se klidně udělá vůl i z krávy.
Hlavně když to někomu naplní kapsy :)

Posa, byl jsi se na tom úřadě alespoň zeptat?
Když zaměstnavatel vykazuje a platí denně jen 8h, tak na dokazování přesčasů nemá IP pravomoc a nemůže rozhodnout o žádném opatření.
O určení přesčů může rozhodnout pouze soud v dokazovacím řízení. Už je to uvedeno na předešlých stránkách.
Jestli jsi tam byl, tak ti to museli říct!!! Takže blafuješ?
Tak je to uvedeno i na webu IP.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř úno 13, 2013 5:20 pm

posa
Příspěvky: 497
Registrován: ned bře 21, 2010 9:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

Naposled zde nejde o to co zaměstnavatel platí a co vykazuje, zde se bavíme o tom kolik může legálně vykázat.

A opět se ptám toto bylo zrušeno?
Přátelé, kamarádi, uživatelé truck-forum.cz . S uživatelem sibr jsme udělali dohodu, že bude působit jen ve své sekci, kde si můžete probírat co chce(te), samozřejmě stále při dodržování pravidel truck-forum.cz . Do ostatních sekcí nebude zasahovat (maximálně jen nadhodí odkaz do své sekce). Tento návrh přijal a věřím, že ty z Vás, kteří jeho příspěvky nemůžou vystát, tak toto pro Vás bude alespoň kompromisem, když ne řešením. Tečka. Dále prosím v této sekci ponechme jen případné žádosti o zrušení účtů (k čemuž toto téma má sloužit). Děkuji za pochopení.
stř úno 13, 2013 5:53 pm

kuntík
Příspěvky: 978
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

sibr...
je jasne, že to jsou věci na kterých je nějaká domluva, já jen ostřeji reagoval na krocana, kdy považuje služební vozidlo za svoje soukromí. To je jako kdyby měla pokladní svou kasu jen pro sebe a když budu mít volno, tak tam nikoho nechci, protože to považuju za svoje soukromí. Nedokážu si představit že by se ta pokladna neotevřela a krocan by stál frontu s tím, že má pracovnice volno a je to její soukromí a nikdo další tam tedy nemuže. Paní pokladní by se to přece nelíbilo...tak si počkejte.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
stř úno 13, 2013 6:08 pm

Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5739
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

posa: z mé strany to zrušeno, ze strany uživatele sibr asi ano. Nicméně toto případně rozebírejme v sekci "Adminovi a moderátorům", pokud bude potřeba.
stř úno 13, 2013 6:15 pm

Krocan
Příspěvky: 651
Registrován: pon pro 14, 2009 12:15 pm
Bydliště: EU-Kopidlno

kuntík

Příspěvek

Jsem si vědom toho, že auto je zaměstnavatele a není to moje apartmá.
Přirovnání s pokladní není dle mne úplně vhodné, neb ta si ke kase vezme svou minerálku (možná-pokud nebude mít strach, že ji za pití v pracovní době strhnou prémie) a večer jde jíst ke svému stolu a spát do své postele. A já mám auto plné svých věcí (žiju v něm mnohem větší čás života, než doma), některé zamontované, v takovém objemu, že když jsem se před čtyřmi a půl lety stěhoval z auta do auta, měl jsem je postavená vedle sebe a před nimi Omegu Caravan, kterou jsem v té době měl jako pracovní auto a Volvo bylo ještě plné, Medvěd už byl plný a Omega byla plná od předních sedaček po strop až na vrata. Opět, ne každému to jeho zaměstnavatel dovolí a já tomu rozumím. Pokud řidiči nevadí střídat se ve své domácnosti, není co řešit.
No a jestli si myslíte, že dnes zaměstnavatelé málo využívají tuto možnost, rotovat řidiče na autech a záleží vám na tom, aby se to stalo pravidlem, sepište petici za častější stěhování řidičů z vozu do vozu a já vám ji pak zase podepíšu. Jen mě bude štvát, že lidé budou jako vždy chodit za mnou s výčitkou, že: "jak je to možné, že ty si sedíš ve svém autě a my ostatní skáčeme z auta na auto; tak se s námi sakra o své výhody rozděl" a budou to přesně ti samí, kteří fandí tomu, všechno rozházet a nenechat kámen na kameni.
A argumenty o lepší vymahatelnosti zodpovědnosti za techniku, v případě nastálo přiděleného auta by mi jakoby hrály do noty, ale opravdu hlavní důvod je ten, že mám v autě domácnost.
A pokud si neobhájím někdy v budoucnu "své" auto, budu muset svůj život zasměrovat zase nějakým jiným směrem, bylo by to pro zlost, ale co už potom. Nikdo jsme se nenarodil k tomu, aby si z nás všichni ostatní kecli na zadek, není-liž pravda?
Sedí Mindža na verandě,
Káro kouká z okna ven;
"dobré ráno slečno Mindžo!"
..."Ááá pan Káro, dobrý den!"
stř úno 13, 2013 7:12 pm

sof
Příspěvky: 1924
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

to čo píse Posa my hlava nebere.. Netvrdím, že nemá pravdu, ale zdá sa my to ako riadna sprostosť. Ale, možno to tak je, neviem... Zákony píšu kreténi.
max. 40 hodin a max. 8 hodin přesčasů týdně. Tzn., že za 26 týdnů může mít řidič odpracováno max. 1040 hodin + 280 hodin přesčasů
to znamená, že vodič môže odpracovať od pondelka do piatku cca 9h30min --- DÁ SA TAKTO JAZDIT MEDZINARODNÁ DOPRAVA ???????????

posádka vo dvojke to má odpracované za dva 21hodinové výkony plus 7hodín -- (alebo chce niekto tvrdiť, že ak idem vo dvojke pracujem len polovicu času? reči o pohotovosti na sedadle spolujazdca môže tvrdiť len ten kto v živote vo dvojke nejazdil)

Koľko jednoosádok alebo dvojosádok treba na jeden kamion, ktorý jazdí po európe, aby vodiči dodržali Posov pracovný plán ???????????

1.týden - 60 hod. 2.týden - 20 hod., 1.týden - 16 hod. přesčasů 2.týden 0 hod. přesčasů.
Podľa tohto časového plánu moja cesta do španielska: Nitra- Valencia na otočku, by trvala 5 týždňov. Ja to robím za dva.

Teoreticky - (robím u podnikateľa čo s tým súhlasí a chcem dodržať všetky zákony) - keby som tak išiel: prvý týždeň makám na plno, druhý robím len dva dni, tretí robím len dva dni a štvrtý týzdeň nerobím. Cez to "voľno" nemôžem robiť, ale nemôžem ani odýsť domov. Takže voľno to nieje- čo to je? Pohotovosť ? Môžem držať toľko pohotovosti ? Neodporuje to nejakému predpisu? : )))

Keď túto spoločnosť nezlikviduje niečo iné, tak to určite budú zákony..


.....mne sibr nevadí.. ja čítam jeho príspevky a názor si na to robím sám. V tejto téme nikoho neuráža, ani nepíše ot. Možno by malo byť na tomto fóre tlačítko ignore- niekto my vadí - dám si ho pod ignore a jeho príspevky nevidím. Je to urćite lepšie, ako žiadať o cenzúru.
stř úno 13, 2013 7:33 pm

posa
Příspěvky: 497
Registrován: ned bře 21, 2010 9:40 pm
Bydliště: u KH

Příspěvek

sof:
Ono to není složité na pochopení, už to tady rozepisoval Rebík, u vás můžou být odchylky neznám váš ZP. Mimochodem u vás na stránkách profivodic.sk to jeden uživatel dopodrobna vše rozebíral nick si nevzpomenu, ale byl zablokován asi se to někomu nelíbilo.
Pracovní dobu je možné prodloužit až na 60 hodin týdně,pokud její průměr bez práce přesčas nepřesáhne stanovenou týdenní pracovní dobu 15) za období, které může činit nejvýše 26 týdnů po sobě jdoucích.
15) = ZP §79 - Délka stanovené týdenní pracovní doby činí 40 hodin týdně.
Z toho máš jasný, že za 26 týdnů nesmíš v průměru překročit 40 hodin týdně.
To samé je práce přesčas § 93 odst.4)
Celkový rozsah práce přesčas nesmí činit v průměru více než 8 hodin týdně v období, které může činit nejvýše 26 týdnů po sobě jdoucích.
Jezdit se takto dá, každý den doma, dovolená, náhradní volno, nepřepínání činností ti tento průměr navyšují. Dále je tu §93 odst.5)
kde se říká, že do počtu hodin nejvýše přípustné práce přesčas ve vyrovnávacím období podle odstavce 4 se nezahrnuje práce přesčas, za kterou bylo poskytnuto náhradní volno.
ohledně dvojky pohotovost na sedadle spolujezdce se nepočítá do pracovní doby, kromě 45 min.která se započítává jako bezpečnostní přestávka.
Ten příklad je stažen na dva týdny, jinak to období je 26 týdnů. Takže ty dojedeš domů a vyrovnání provedeš doma. Ohledně peněz to nekomentuju radši.
Solidní firmy toto řeší turnusy př.3+1. U nás to bylo podle délky turnusu si byl určitý počet dní doma a po půl roce se to dorovnávalo.
A posřech z okolí je takový, že se začíná jezdit ve dvou hlavně u "leteckých" firem kde byla kontrola.
stř úno 13, 2013 9:09 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host