Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Podle toho jak to chápu já tak pokud dlouhodobě pracuješ v režimu,tedy vykonáš činnost řidiče která nespadá do působnosti 561 cituji:"Uzavřený areál výrobního závodu, logistického centra nebo třeba přístavu, je neveřejnou komunikací a proto se na jízdu uskutečněnou uvnitř takového areálu pohlíží jako na takovou, která je vyloučena z režimu 561/2006. Řidičova činnost se pak nepovažuje za řízení, ale pouze za jakousi obsluhu vozidla, tedy za práci. V tu dobu také řidiči nevzniká povinnost vedení záznamu") tak podle mě se nemusíš řídit 561,přestávky musíš dělat podle Zákoníku práce (§ 88 a 89) a ten je přísnější než 561.
Patrně by nastal drobný problém pokud by chtěl řidič vstoupit zpět do působnosti 561 ,musel by doplnit či doložit předcházející činnost.
Každopádně zajímavý problém a osobně bych to nechtěl vysvětlovat třeba těm rakouským retardům při kontrole....
Patrně by nastal drobný problém pokud by chtěl řidič vstoupit zpět do působnosti 561 ,musel by doplnit či doložit předcházející činnost.
Každopádně zajímavý problém a osobně bych to nechtěl vysvětlovat třeba těm rakouským retardům při kontrole....
Já to chápu tak, že v režimu OUT můžeš mít na háku přestávky apod. Jakože v režimu OUT můžeš mít výkon třeba 25h v kuse. Ale než ten OUT vypneš (tj. vyjedeš na veřejnou komunukaci), musíš vyjet odpočatej - tj. s 9h nebo 11h nepřerušeným odpočinkem
Osobně když přijíždím na firmu, hodím tam OUt (pak tankuju apod), tím pádem udělám třeba 16h výkon s tím, že dýl jak 15h jsem na veřejném porstranství nebyl. Takže teoreticky bych měl vyjít při kontrole v pohodě.
Osobně když přijíždím na firmu, hodím tam OUt (pak tankuju apod), tím pádem udělám třeba 16h výkon s tím, že dýl jak 15h jsem na veřejném porstranství nebyl. Takže teoreticky bych měl vyjít při kontrole v pohodě.
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Možná jsem tydýt protože mi to ( ani na školení ) nikde nedokáže pořádně vysvětlit.
Takže jako příklad : Dojedu na závěr 15h směny do fabriky na nakládku. Bude 20,00. Zatím mám na kartě vše O.K. Vyhodím kartu a zapnu OUT. Pak v klidu naložím a ve fabrice udělám pauzu ( pro orientaci bude auto v klidu asi 7 hodin ). Ráno v 5,00 založím kartu a ručně doplním dobu od 20,00 do 5,00 jako postel. Vyjedu ven a jedu v klidu šichtu....jsem O.K.?
Takže jako příklad : Dojedu na závěr 15h směny do fabriky na nakládku. Bude 20,00. Zatím mám na kartě vše O.K. Vyhodím kartu a zapnu OUT. Pak v klidu naložím a ve fabrice udělám pauzu ( pro orientaci bude auto v klidu asi 7 hodin ). Ráno v 5,00 založím kartu a ručně doplním dobu od 20,00 do 5,00 jako postel. Vyjedu ven a jedu v klidu šichtu....jsem O.K.?
Tommy66: Teoreticky to možné je ale je otázka co ti na to řekne kontrolní orgán protože mu bude jasné co jsi dělal...
Režim OUT je podle mě určen k něčemu úplně jinému než pro tebou uváděný příklad. Když budu citovat tak je určen:
"-vozidlo do 3,5 tuny nebo vozidlo pro přepravu osob s nejvýše devíti sedadly, včetně sedadla řidiče, vybavené tachografem
-vozidla spadající do výjimek podle článku 3 nebo 13 nařízení 561/2006
-vozidlo neslouží ani k přepravě nákladu ani osob (pojízdná autodílna, pumpa na beton, jiné stroje), ale vozidlo bylo tachografem vybaveno už z výroby a nelze ho demontovat
- pokud vozidlo/přeprava neplní jednu ze základních podmínek, jakou je „silniční doprava“. Ta je definována v čl. 4 a) jako „doprava prováděná po veřejných pozemních komunikacích“.
Jedná se tedy podle toho jak to já chápu například o vozidlo jezdící 10-12 hodin denně v lomu,stavbě,poli,skladu a pod a večer jede po veřejné komunikaci zaparkovat na firmu a řidič by již neměl jízdu pokud by jezdil podle 561.
Pro nás běžné řidiče to podle mě má význam jen tehdy pokud by jsi se hodinu dvě cukal a motal po velké firmě a potřeboval by jsi ještě celou jízdu nebo tak podobně ,mít tam out a chtít dělat pauzu je podle mě divné.
Režim OUT je podle mě určen k něčemu úplně jinému než pro tebou uváděný příklad. Když budu citovat tak je určen:
"-vozidlo do 3,5 tuny nebo vozidlo pro přepravu osob s nejvýše devíti sedadly, včetně sedadla řidiče, vybavené tachografem
-vozidla spadající do výjimek podle článku 3 nebo 13 nařízení 561/2006
-vozidlo neslouží ani k přepravě nákladu ani osob (pojízdná autodílna, pumpa na beton, jiné stroje), ale vozidlo bylo tachografem vybaveno už z výroby a nelze ho demontovat
- pokud vozidlo/přeprava neplní jednu ze základních podmínek, jakou je „silniční doprava“. Ta je definována v čl. 4 a) jako „doprava prováděná po veřejných pozemních komunikacích“.
Jedná se tedy podle toho jak to já chápu například o vozidlo jezdící 10-12 hodin denně v lomu,stavbě,poli,skladu a pod a večer jede po veřejné komunikaci zaparkovat na firmu a řidič by již neměl jízdu pokud by jezdil podle 561.
Pro nás běžné řidiče to podle mě má význam jen tehdy pokud by jsi se hodinu dvě cukal a motal po velké firmě a potřeboval by jsi ještě celou jízdu nebo tak podobně ,mít tam out a chtít dělat pauzu je podle mě divné.
Tak 561 se musím řídit, pakliže vozidlo užívám na veřejné komuniukaci.
Když budu 20h jezdit dokola po soukromém pozemku (v režimu OUT) - co je komu do toho?
To je to samý, že na soukromým pozemku můžu jezdit autobusem, byť na něj nemám papíry
Když budu 20h jezdit dokola po soukromém pozemku (v režimu OUT) - co je komu do toho?
To je to samý, že na soukromým pozemku můžu jezdit autobusem, byť na něj nemám papíry
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů