Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tebe nezajímá aetr , ale silniční zákon platný v čr. přestávky jsou tam v podstatě stejný.
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
úte úno 26, 2008 9:37 pm

Danda01
Příspěvky: 76
Registrován: úte kvě 08, 2007 3:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Ma nekdo odkaz na jeho zneni??
úte úno 26, 2008 10:54 pm

roman959
Příspěvky: 1
Registrován: pon bře 10, 2008 2:49 pm

Příspěvek

Chtěl jsem se zeptat, když použiju zkrácenou denní dobu odpočinku 9h, musím pak využít jen běžnou dobu řízení 9 h nebo můžu řídit prodlouženě 10 h? díky
pon bře 10, 2008 3:06 pm

Uživatelský avatar
Esprit
Příspěvky: 359
Registrován: úte pro 18, 2007 2:13 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvek

Muzes si myslim. Kdyz dodrzis ze 2x do tydne muzes 10hod a za 14 dni, respektive 12 pracovnich dni maximalne 90 hodin nejvíc. A tu zkracenou dobu muzes pouzit 3x do tydne 9 hodin a bez nutnosti je nahrazovat.
A pak se ještě denní odpočinek dá rozdělit na 2x. Dohromady ale musí mít 12 hodin, oproti 11 hodin bezne. Takze treba 3+9 a ty tri jsou minimum. Fuj, tak jsem si to zopákl. Proste muzes, protoze to neni zakazany.
ObrázekObrázek
sob bře 29, 2008 4:55 pm

Uživatelský avatar
Esprit
Příspěvky: 359
Registrován: úte pro 18, 2007 2:13 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvek

Chlapi a devcata potrebuju neco vysvetlit: Rídit se muze podle nařízení 561/2006 max 10hod. Je to behem 24 hodin, nebo jak se to pocita?. Protoze 10hod+ 11 odpocinek je 21 hodin+ dejme tomu 2 hodiny prestavky je 23- co ta hodina?
Nebo normalni doba 9 hodin + zkracena 9 hodin odpocinek + 45 minut prestavky je cca 19 hodin. Na co je ta zkracena, kdyz stejne nemuzu vyjet, protoze mam odcerpanych tech 9, nebo 10 hodin, tak musim stat. Takze 6 hodin volno. To mi vysvetlete. Doufam, ze jsem to napsal tak, aby to slo pochopit, protoze to je peklo. Navic je aetr a pak úpro nunii ta 561/2006.
ObrázekObrázek
sob bře 29, 2008 5:02 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

máš taky nějakou nakládku a vykládku ne?
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob bře 29, 2008 9:23 pm

Uživatelský avatar
Esprit
Příspěvky: 359
Registrován: úte pro 18, 2007 2:13 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvek

No a jak dlouho to obyčejně trvá? A když budu třeba 4 hodiny čekat na náklad, tak si pak můžu odjet třeba těch 10 hodin? S přestávkama samozřejmě. A zapisujete se to vždy jako jiná práce, nebo si někdy zapnete odpočinek?
ObrázekObrázek
sob bře 29, 2008 9:42 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

standartně vždy leháro-
"čumíš "4 hodky tak je můžeš využít na pauzu 3+8 a máš 11 (ve 24 hodinách)

ok sorry stejně to dělám baj -voko :roll:
Naposledy upravil(a) martin440 dne ned bře 30, 2008 4:00 pm, celkem upraveno 2 x.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob bře 29, 2008 10:38 pm

albinfrost
Příspěvky: 28
Registrován: ned bře 09, 2008 9:41 pm
Bydliště: Plumlov,cz

Příspěvek

3+8 už neplatí, 9 hodin mušíš mít vždy, tak tedy 3+9

Výtah aetru:
g) "denní dobou odpočinku" denní doba, během níž muže řidič volně nakládat se svým časem a která zahrnuje
"běžnou denní dobu odpočinku" nebo "zkrácenou denní dobu odpočinku":
- "běžnou denní dobou odpočinku" se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 11 hodin. Tuto běžnou dobu odpočinku lze připadne rozdělit do dvou časových úseku, z nichž první musí být nepřerušená doba v celkovém trvání nejméně 3 hodin a druhý nepřerušená doba v celkovém trvání nejméně 9 hodin,
- "zkrácenou denní dobou odpočinku" se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 9 hodin, ale kratší než 11 hodin;
h) "týdenní dobou odpočinku" týdenní doba, během níž muže řidič volné nakládat se svým časem a která zahrnuje
"běžnou týdenní dobu odpočinku" a "zkrácenou týdenní dobu odpočinku":
- "běžnou týdenní dobou odpočinku" se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 45 hodin,
- "zkrácenou týdenní dobou odpočinku" se rozumí doba odpočinku kratší než 45 hodin, která smí být za podmínek stanovených v cl. 8 odst. 6 zkrácena na nejméně 24 po sobe následujících hodin;
ned bře 30, 2008 5:54 am

sanny
Příspěvky: 247
Registrován: úte bře 04, 2008 8:14 pm
Bydliště: Liberec

Pracovní režimy řidičů

Příspěvek

Našel jsem docela pěkně zpracovanej návod, jak správně využívat pracovní dobu, dobu řízení a přestávek. Stojí za přečtení.

http://pernerscontacts.upce.cz/05_2007/ ... housky.pdf
pát dub 11, 2008 12:35 am

luhalu
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 01, 2008 3:01 am

Příklady možné jízdy?

Příspěvek

Ahoj, prosím začínám a potřebuji poradit s aetrem u MKD, příklad vyjedu v 14:00 abych pak eventulně nemusel v noci hledat v zahraničí místo v obsazených parkovištích zastaví v 19:00 pak bych chtěl udělat odpočinek 11h a ráno vyjet v 06:00 a zastavit včetně třeba nakládky, vykládky(pohotovost) opět před 14:00 a vyměnit kolečko druhý den to samé.

Takže lze udělat cca v 24hodinách před a po 11h pauze výkon. 14:00-19:00 - výkon, 19:00-6:00 - pauza, 6:00-14:00- výkon
a takhle jet celý týden?

Další otázka ohledně tohoto příklad stejný: začátek 14:00-19:00-výkon, 19:00-6:00-pauza, 6:00-14:00-výkon, takhle jet dva dny po sobě a třetí den bych chtěl udělat od 14:00-03:00- výkon 03:00-14:00-pauza a potom třeba zase 14:00-19:00-výkon, 19:00-6:00-pauza, 6:00-14:00-výkon

Lze to takhle dělat?
Naposledy upravil(a) luhalu dne sob dub 12, 2008 12:02 pm, celkem upraveno 1 x.
sob dub 12, 2008 6:28 am

Uživatelský avatar
Horny
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tohle bych moc neřešil. Důležitý u policajtů je, abys měl "natočenou" pauzu a nepřekročil dobu jízdy, měl víkendový pauzy a nepřekročil tejdení hodiny jízdy...to jestli ve 24 hodinách jedeš, uděláš pauzu a zase jedeš, bych neřešil
sob dub 12, 2008 11:53 am

luhalu
Příspěvky: 15
Registrován: sob bře 01, 2008 3:01 am

Příspěvek

ale klidně by bylo možný že během týdně by se mezi pauzama v s mohlo nejít spát 24h?
sob dub 12, 2008 12:04 pm

bobek
Příspěvky: 122
Registrován: stř dub 09, 2008 10:25 am

Příspěvek

Zdravím.
Chtěl bych se zeptat na drobnost. Nikdy jsem neřídil jako řidič z povolání. Musím mít když začnu nějaké potvrzení,že jsem se nikdy jako šofér neživil a neřídil jsem vozidla spadající pod aetr a vyhlášku?
sob dub 12, 2008 12:05 pm

Uživatelský avatar
Horny
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Řekl bych, že nemusíš. Zaměstnavatel ti prostě vystaví potvrzení o (ne)činnosti.
úte dub 15, 2008 2:50 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 hostů