Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: AETR
Pokud přeparkováváš auto v areálu firmy, kartu tam fakt strkat nemusíš - už jen z důvodu, že než se načte, tak máš přeparkováno Stačí to hodit do režimu OUT
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: pát pro 31, 2010 10:44 am
- Bydliště: budějovice
Re: AETR
Jak píše Venca R .. Out vždy s kartou, bez karty je to o ničem, auto vám přece stejně píše že jedete bez karty i když tam je OUT.
Každý s řidičů si OUT vysvětluje jinak.(jak se mu to hodí)
OUT je tam z důvodu toho např.: auto sklápěčka s tachografem jezdí pouze v lomu jezdí od násypky k hromadě celý týden (měsíc, rok), tudíž se na něj nevztahuje vyhláška protože nejezdí po silniční komunikaci.Tudíž nemusí dělat v lomu pauzu.
Ale auto má tachograf a občas vyjede i na silnici. Proto je tam OUT. Jinak by bylo v tachografu uloženo že vozidlo jezdilo třeba (celý rok) bez karty a najelo xxx kilometru.
Takže výmluvy řidičů že OUT tam je proto že mám např. odjeto 4:30 zastavím, dám tam OUT abych dojel 15min na parkáre, protože jsem to slyšel od kolegy a ten to tak dělá a že ho policajti stavěli a schválili mu to je PÍČOVINA !!!
Je to sice nesmyslné ale i při přeparkování vozidla by měla být vložena karta.
Každý s řidičů si OUT vysvětluje jinak.(jak se mu to hodí)
OUT je tam z důvodu toho např.: auto sklápěčka s tachografem jezdí pouze v lomu jezdí od násypky k hromadě celý týden (měsíc, rok), tudíž se na něj nevztahuje vyhláška protože nejezdí po silniční komunikaci.Tudíž nemusí dělat v lomu pauzu.
Ale auto má tachograf a občas vyjede i na silnici. Proto je tam OUT. Jinak by bylo v tachografu uloženo že vozidlo jezdilo třeba (celý rok) bez karty a najelo xxx kilometru.
Takže výmluvy řidičů že OUT tam je proto že mám např. odjeto 4:30 zastavím, dám tam OUT abych dojel 15min na parkáre, protože jsem to slyšel od kolegy a ten to tak dělá a že ho policajti stavěli a schválili mu to je PÍČOVINA !!!
Je to sice nesmyslné ale i při přeparkování vozidla by měla být vložena karta.
Re: AETR
pokud jste lenošní si vyhledat a přečíst odkaz od sofa.
Uzavřený areál výrobního závodu, logistického centra nebo třeba přístavu (typicky Hamburg), je neveřejnou komunikací a proto se na jízdu uskutečněnou uvnitř takového areálu pohlíží jako na takovou, která je vyloučena z režimu 561/2006. Řidičova činnost se pak nepovažuje za řízení, ale pouze za jakousi obsluhu vozidla, tedy za práci. V tu dobu také řidiči nevzniká povinnost vedení záznamu. Ta mu nastane až v době (a to i zpětně), kdy vjede na veřejnou pozemní komunikaci.
Řidič si pak musí ručním vložením prostřednictvím digitálního tachografu doplnit na kartu řidiče činnosti za dobu, kdy karta nebyla vložena. Pokud by doplnit data nechtěl nebo nemohl, může k tomuto účelu využít například výtisk nebo zadní stranu papíru určeného pro tiskárnu tachografu.
Režim „OUT“ lze zvolit buď bez vložení karty, nebo s vloženou kartou řidiče, kdy je činnost na kartu zaznamenána automaticky. Výhodou jízdy s vloženou kartou je kompletní záznam činností bez nutnosti dalšího doplňování.
Postup při silniční kontrole:
Pokud je v době zastavení vozidla zvolen „OUT“, zjišťuje se, zda ho řidič použil oprávněně, tj. jestli splnil některou z podmínek, kdy činnost nespadá pod nařízení 561/2006.
Pokud byl režim „OUT“ použit v jinou dobu, než je doba kontroly, snaží se kontrolor získat dodatečné informace o důvodu jeho použití. Nicméně žádná zvláštní potvrzení vydaná pro tento účel například dopravcem, se nevyžadují.
Uzavřený areál výrobního závodu, logistického centra nebo třeba přístavu (typicky Hamburg), je neveřejnou komunikací a proto se na jízdu uskutečněnou uvnitř takového areálu pohlíží jako na takovou, která je vyloučena z režimu 561/2006. Řidičova činnost se pak nepovažuje za řízení, ale pouze za jakousi obsluhu vozidla, tedy za práci. V tu dobu také řidiči nevzniká povinnost vedení záznamu. Ta mu nastane až v době (a to i zpětně), kdy vjede na veřejnou pozemní komunikaci.
Řidič si pak musí ručním vložením prostřednictvím digitálního tachografu doplnit na kartu řidiče činnosti za dobu, kdy karta nebyla vložena. Pokud by doplnit data nechtěl nebo nemohl, může k tomuto účelu využít například výtisk nebo zadní stranu papíru určeného pro tiskárnu tachografu.
Režim „OUT“ lze zvolit buď bez vložení karty, nebo s vloženou kartou řidiče, kdy je činnost na kartu zaznamenána automaticky. Výhodou jízdy s vloženou kartou je kompletní záznam činností bez nutnosti dalšího doplňování.
Postup při silniční kontrole:
Pokud je v době zastavení vozidla zvolen „OUT“, zjišťuje se, zda ho řidič použil oprávněně, tj. jestli splnil některou z podmínek, kdy činnost nespadá pod nařízení 561/2006.
Pokud byl režim „OUT“ použit v jinou dobu, než je doba kontroly, snaží se kontrolor získat dodatečné informace o důvodu jeho použití. Nicméně žádná zvláštní potvrzení vydaná pro tento účel například dopravcem, se nevyžadují.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
už se stalo...
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: pát pro 31, 2010 10:44 am
- Bydliště: budějovice
Re: AETR
Souhlasím ale jak zde v článku píšou. OUT lze bud s vloženou nebo nevloženou kartou.
V případě nevložené karty v režimu OUT, ANO lze ale pouze v případě že mi byla karta odcizena nebo že jsem jí ztratil.
Ale pokud kartu mám u sebe tak mi v tom nebrání žádnej duvod jí tam vložit. Tak si alespon vysvětluji.
V případě nevložené karty v režimu OUT, ANO lze ale pouze v případě že mi byla karta odcizena nebo že jsem jí ztratil.
Ale pokud kartu mám u sebe tak mi v tom nebrání žádnej duvod jí tam vložit. Tak si alespon vysvětluji.
Re: AETR
A co mě do jízdy bez karty...? Vůbec nic.
Auto je firmy, ta si s ním dělá co chce. Od doby kdy vytáhnu kartu, je mi fakt jedno, co se s autem děje
PS: Kolegu chytli, měl tam mraky jízd bez karty. On ani korunu a šlo to firmě
Auto je firmy, ta si s ním dělá co chce. Od doby kdy vytáhnu kartu, je mi fakt jedno, co se s autem děje
PS: Kolegu chytli, měl tam mraky jízd bez karty. On ani korunu a šlo to firmě
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Re: AETR
Trucker350: Vysvětluješ si to špatně. Pokud vozidlo není na pozemní komunikaci, tak se neřídí 561 a nemusí tachograf používat. Proto je tam ten OUT. To znamená, že s vozidlem může jezdit kdokoliv, i ten kdo kartu nemá nebo dokonce nemá ani řidičský průkaz. Záleží na zaměstnavateli. U nás na dvoře mi může popojiždět 10 ti letý syn a nikomu do toho nic není. Jízda s kartou na OUT má tu vyhodu, že nemusíš nic doplňovat.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: pát pro 31, 2010 10:44 am
- Bydliště: budějovice
Re: AETR
jirkaman: No zní to logicky ale zase když by to bylo tak jednoduché a neprustřelné tak proč cca 70-80procent řidiču jezdí na dvě karty, když potřebujou dojet třeba domu? Proč si tedy rovnou nevyhodí kartu, daj to do OUT a mužou valit. Když ho v tu chvíli nechytnou tak pak je mu to už přece jedno kdo stim jel nebo nejel.
Nejspíš si to tedy špatně vysvětluji ale ze školení vím na co je OUT a vím že nám školitel tvrdil že karta vždy musí být v tachografu pokud jí mám.
Vyjímka (odcizení,ztráta) a nebo když kartu ještě nevlastním.
Nejspíš si to tedy špatně vysvětluji ale ze školení vím na co je OUT a vím že nám školitel tvrdil že karta vždy musí být v tachografu pokud jí mám.
Vyjímka (odcizení,ztráta) a nebo když kartu ještě nevlastním.
Re: AETR
Tachograf data samozřejmě zaznamenává i v režimu OUT, takže pro kontrolní orgány není problém zjistit kolik km a v jakém čase vozidlo ujelo. Proto se dojíždí na cizí kartu a ne na OUT. V běžné firmě těžko po dvoře najedeš víc km.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: pát pro 31, 2010 10:44 am
- Bydliště: budějovice
Re: AETR
No v běžné firmě nenajedeš km.Co se týče toho přeparkování tak asi OK. Ale jak už píšu nahoře tak v lomu nebo i v tom Hamburku v přístavu najedu deně klidně 100km. A to v OUTu ale bez karty?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů