Stránka 163 z 176

Re: AETR

Napsal: úte bře 24, 2020 3:11 pm
od raspi
jezdi na treti kartu,mysleno ve dvojce,a zacinaji jakoby Mikulov,to vubec nekomenuji.
A ještě v pátek před odjezdem k moři jezdí MHD nebo linku bez karty, což při běžné silniční kontrole nikdo nepozná.

Prostě to musíš nějak vymyslet. A to teď už se to alespoň trochu plánuje.
Rozumné cestovky ano. Ale některé průvodkyně naslibují klientům extra nástupní a výstupní místa a nějak si neuvědomují, že to je docela podstatné zdržení. Zajímavé je to, že tohle mi nikdy neudělal průvodce, ale pouze průvodkyně 50+ let. Vždy když slyším to jejich "Ale jistě že vám tam zajedeme, máme šikovné řidiče", tak "zvyšuji" hlas, jelikož je mi jasné, že moc dobře vědí o co jde. To samé když jedu někam poprvé, tak ty jejich keci, že tady nám prý běžně řidiči zastavovali a přitom kolem samé zákazy zastavení, vjezdy nad 3,5t, není se tam kde otočit, atd.

Re: AETR

Napsal: úte bře 24, 2020 10:26 pm
od 4215
To taky znám sem normálně kamiony jezdí, pak se dovíš, že největší auto tam bylo Avie a když od tama couval, tak udělal spojku.

Re: AETR

Napsal: stř bře 25, 2020 8:22 pm
od jose rabano
Jak je nikdo nekontroluje,proc by neco dodrzovali?jen a jedine v polsku jsem videl bus na kontrole,50lidi venku a bus konec jizdy,dojel.bud srot,nebo ojeb s kolcama/kartou.oni se stim neserou a to je spravne.pak neresi ten Split a mostni pilir co neuhnul.

Re: AETR

Napsal: sob dub 11, 2020 12:27 pm
od mmartinzjm
Potrebuju radu... Kdyz pojedu 900km k autu s kolegou. Zacina mi vykon uz vyjezdem z firmy? Kdyz se jen povezu a dojedu k autu... Muzu hned zacit?kartu sem vzal samo sebou... Diky..

Re: AETR

Napsal: sob dub 11, 2020 12:40 pm
od Prouza88
Neřeš to, doplň pauzu a jeď, jak tam zadáš cestu(a to nejspíš hned z domu), tak máš půl výkonu pryč a bude na tebe spousta otázek :doh: Zbytečný.. Byl si u Abdula v Hannoveru v Laufhauzu :wink:

Re: AETR

Napsal: sob dub 11, 2020 1:42 pm
od mmartinzjm
Asi to tak udelam... Nejak to dopadne...

Re: AETR

Napsal: sob dub 11, 2020 1:58 pm
od Prouza88
Hlavně ji tam nedoplňuj v 11večer s tím, že ráno v 6 vyjedeš a pak za den uděláš 15ku :D Nejlépe udělat 9ku a jet, jinak vrazím, doplním třeba 60h pauzy a za 20minut jedu :wink:

Re: AETR

Napsal: ned dub 12, 2020 12:49 pm
od sof
Prídi do auta, hneď zasuň kartu. Pri zasúvaní doplň na kartu pauzu za dobu čo si mal kartu vonku a daj pri tom pozor, aby si nezadal štát. Potom sprav minimálne 9hodinovú pauzu a môžeš začať robiť.

Ale pozor! Legálne to nieje. Pokutu za to môžeš dostať. Ale je to dosť nepravdepodobné. U nás sa to takto robí stále a pokuty nejak nedostávame.

Re: AETR

Napsal: ned dub 12, 2020 1:19 pm
od Prouza88
Sof: a co je na tvém způsobu špatně? To je snad jedinej správnej způsob ne? Kromě doplnění cesty k vozidlu, ale proč doplňovat cestu k vozidlu a pak dělat 9ku???
A co je za problém s tím státem? :shock:

Re: AETR

Napsal: ned dub 12, 2020 6:20 pm
od sof
7.4.2020 Európska rada Európskej únie prijala balík opatrení v oblasti mobility. Ide o reformu týkajúcu sa vodičov nákladných vozidiel.

TU
je napísané o čo ide. Ešte to neplatí, musí to schváliť EU parlament. Ale tam to asi prejde bez zmeny.


Odkazy na pdf, v ktorých sú vypísané zmeny starých predpisov a nové veci. Je to len po anglicky.
Nariadenie o časoch jazdy, dobách odpočinku a tachografoch – úplné znenie
Nariadenie o prístupe k povolaniu a prístupe na trh – úplné znenie
Smernica o dodržiavaní predpisov a vysielaní vodičov v odvetví cestnej dopravy – úplné znenie

Pre nás šoférov sú najpodstatnejšie asi dve zmeny.

Prvá zmena: sú povolené dve skrátené víkendové pauzy po sebe. Takže môžte jeden víkend spraviť 24 hod pauzu a druhý víkend zase 24hod pauzu. Tretí víkend musí byť 45ka plus asi dorobené skrátené víkendy. 45ka sa nesmie robiť v aute. Osobne pre mňa ako šoféra to znamená, že moja firma to využije a naplánuje my robotu tak, že budem robiť 20-21 dní v kuse, bez jediného celého dňa voľna.

Druhá zmena: polícia bude šoférom kontrolovať tachografy a karty a dávať im pokuty za namiesto 28 dní dozadu až 56 dní.

Zmien je tam ešte viac, v kabotáži, v povinných návratoch auta a šoféra domov, v povinných tachografoch už nad 2,5ton... Nové tachografy budú prechod hraníc zaznamenávať automaticky, na starých tachografoch bude šofér prechod hraníc zaznamenávať ručne. Po každom prejazde hranice bude musieť zastaviť a zadať štát. Pokiaľ viem, tak nové gps tachografy sa do áut začali montovať až minulý rok.

Re: AETR

Napsal: ned dub 12, 2020 8:28 pm
od 4215
:D :D :D Hlavně aby měl kam tu kartu zasunout. Jak ru....ruzní obyvatelé parkoviště zjistí že tam auto stojí bez řidiče, aby neřešil něco jiného než 561 a pauzu na kartě.

Re: AETR

Napsal: pát kvě 22, 2020 4:54 pm
od chomyz
Tak jsem se konečně dostal trochu přelouskat to anglické znění změn v 561 dle balíčku mobility, na které sem dával odkaz sof. Definitivně schvalovat by se to mělo zřejmě 7.7. tak uvidíme. Co mě z toho zaujalo (pokud jsem to teda správně pochopil...):
- ty TC pro dodávky nad 2,5t by měly být až od r. 2026 a mimo dopravu závodovou
- smart TC 2. generace (tedy ty bonzující i místa nakládky/ vykládky atd.) budou od 2024 povinné pro všechna vozidla v MKD, která mají dosud ne-smart TC...
- 2x zkrácený TDO by měla být možná jen v MKD
- bude možné překročení denní / týdenní doby řízení o 1 hod (resp. o 2 hod. pokud k tomu bude přestávka 30min). pro možnost dojetí na firmu nebo do bydliště (musí na to navazovat TDO)
- do výjimek dle čl. 13) byly přidány 2 kategorie - přeprava stavebních strojů v okruhu do 100km a také - přeprava betonu (to se tady často propírá:-).
- předkládání 56 dnů zpět místo dosavadních 28 dnů by mělo začít platit už za 20 dnů po vyhlášení ...

Re: AETR

Napsal: pát kvě 22, 2020 4:58 pm
od Prouza88
56 Dní :shock: Ten TDO a ty dvě hodiny dojezd supr.. ještě tak natáhnout výkon o ty dvě hodiny :wink:

Re: AETR

Napsal: pát kvě 22, 2020 5:48 pm
od sof
Ešte sú tam asi dve veľké zmeny, ktoré budú mat na šoférov veľký vplyv, ale už sa netýkajú 561. Je tam povinnosť návratu ťahača do krajiny svojej ŠPZ registrácie minimálne každých 8 týždňov a v tej krajine musí zotrvať nejaký čas. Nepamätám si to presne, ale 45 víkend stačiť nebude. ( asi až tri dni)

A mali by byt aj nejaké zmeny v kabotazi. Ale už si to nepamätám.


Ten povinný návrat auta do krajiny svojej registrácie je veľký problém. Neviem si predstaviť ako to vyrieši môj zamestnávateľ. Keď bude chcieť robotu “domov” a späť zoženie, ale ak sa zráta jazda “domov” + čas zotrvania + jazda na západ ( v mojom prípade aj sever) tak to už je problém. Tie auta budú chýbať. Ich cieľový zákazník je inde než na východe.

Myslím si, že moju robotu čakajú zmeny. Najjednoduchšie by bolo, ak by auta zaregistrovali na ŠPZ krajín, kde skutočne jazdia. Ale potom bude problém zo šoférmi a ich vychodoeuropskymi pracovnými zmluvami.

Ale nevidím to optimisticky, firmi ako moja sú velke, voľačo vymyslia, ako s tým vydrbať.

Re: AETR

Napsal: sob kvě 23, 2020 8:27 am
od jose rabano
Co je na tom super mít dvě 24 tdo po sobe :shock: ???abys furt robil jak magor.dva měsíce zpět to někteří tolik výtisků ani nebudou mít kam schovat.V loni jsem jel 10h30,vpatek, zastavil mě Polák Itd,2 km od naší firmy.....Chalupki přechod.stahuje kartu,tachograf,ať jdu do dodávky za deset minut,sedni tam a říká mi,máš půlhodiny prejetou,dvě pauzy hodinové po cca 3h jízdy,dál neřekl ani slovo,řekl jen ať udělám výtisk na place za pět minut (oni ví kde sídlíme) napíšu,,dojazd na baze,,a více to neřeším.