Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
prema-karosak
Příspěvky: 5
Registrován: stř pro 12, 2012 9:17 pm
Bydliště: Ostrava

Tatra 148 přestavba

Příspěvek

Zdravím všechny,
Chtěl bych si za půl roku udělat Céčko (ve 21, s klasickým profesákem ''nerozšířeným'') a koupit si svoji Tatru a mít to spíš jako vedlejšák při práci. Má otázka spočívá v tom: Lze si přestavět klasickou Tatru 148 S3 - jelikož jsou asi nejdostupnější, na tahač 6x6 oficiálně? Podvozky jsou až na valníky všechny stejně dlouhé, stejné motory, stejné brzdy, stejná váha, takže teoreticky bych v tom problém neviděl. Shodit korbu, udělat podkovu a půjde to zapsat? Nebo to musí dělat nebo zkontrolovat nějaká ''odborná'' firma? Jelikož sehnat 148 tahač 6x6 je prakticky nemožné nebo by zase ''veteranisti'' řvaly jaká je to škoda a podobné kecy. 148 je moje srdcovka a pokud bych měl jít jezdit, tak jedině s tímhle. A otázka číslo dvě, šel by do toho technicky dát motor z 813ky? Je mi jasné že to už nezapíšu.
sob říj 01, 2016 10:11 am

EL
Příspěvky: 869
Registrován: stř čer 21, 2006 9:36 am
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Motor z 813 se bych řekl nevejde,zajímavější je stávající motor oturbovat.Jinak přestavbu ti musí udělat pouze odborný servis a to bude pěknej ranec,nehledě na to,že na tom budeš tahat návěs,který váží třeba kolem 30 tun a když by se utrhl-radši nedomýšlet následky.Pokud jde o vedlejšák,raději bych volil 3-str.sklopku,páč určitě soused bude chctít dovézt štěrk z lomu,pak soused souseda,švagr souseda...atd.No a co bys u nich na dvorku dělal z návěsem,že jo?No a jestli myslíš jezdit po stavbách,tak to dnes s Tatrou asi žádná hitparáda nebude,nehledě na to,že až pojedeš z lomu do kopce,tak tě všichni 8-kolkaři budou milovat.
...rád se svezu s čímkoliv...
sob říj 01, 2016 11:02 am

prema-karosak
Příspěvky: 5
Registrován: stř pro 12, 2012 9:17 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Právě tahač mě příjde univerzálnější, dám na to valník, klanice, skříň, sklopku... Taky se mě to nejvíc zamlouvá, tahačů 148 moc není, ale verze turbo se mi nezamlouvá vůbec, jsem spíš příznivec atmosférických motorů. A co se týče rychlosti to znám, kopec prostě pomaličku 20,30, však kam spěchat... A při zápisu je teda nutné předložit něco ze servisu jo? Nebo je to jen doporučené pravidlo. Jinak Tatra na to byla dělaná 4x4 pokud vím na 30tun a 6x6 kolem 37 tun s tím že zatížení na podkovu max. 10 tun, tak nevím proč by se mělo něco trhat.
sob říj 01, 2016 2:15 pm

EL
Příspěvky: 869
Registrován: stř čer 21, 2006 9:36 am
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

S tím trháním to myslím aby tam ta točna nebyla nějak nabastlená a taky ty auta nejsou nejnovější,sice rám u Tatry drží,nicméně pár načatých jsem už viděl,já osobně měl tahače V12 atmosféru a museli jsme nechávat vyspravovat rám v Tatra servisu v místě uložení točny a pokud se nepletu,tak to tenkrát vařili pod rentgenem nebo to rentgenem aspon kontrolovali,aby na to mohli vystavit glejt a s tím se pak jelo na STK už je to pár let zpět,moc si to nepamatuju,ale chce to odborně-není to zas taková prdel,pokud jsi to nikdy nedělal pod dozorem zkušeného pracovníka,nepouštěj se do toho,smrdí to kriminálem,no a jinak legislativu přesně nevím,ale určitě se to musí min.zkontrolovat na STK-pokud budeš kupovat novou točnu-což je teda blbost,bude stát pomalu víc než Tatra,tak by jsis to teoreticky mohl udělat i sám,pokud to podvozek bude technicky umožnovat,i tak si ale myslím,že je to utopie a finační sebevražda,pokud to chceš opravdu jako jen koníček,tak to jo,ale bude to sakra drahý koníček.Provozní náklady Tatry jsou velké,budeš muset platit silniční dan atd.....
...rád se svezu s čímkoliv...
sob říj 01, 2016 9:32 pm

prema-karosak
Příspěvky: 5
Registrován: stř pro 12, 2012 9:17 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Jo rozumím, podkovu bych spíš sehnal z nějaké LIAZky, teď vím minimálně o dvou 110tkách už odstavených na ND, ale navařit by to bylo lepší asi nechat někde, jen mi šlo spíš o to aby to nemuselo být nějak ''autorizované'' protože to jsou pak zloději 500/600 hodina a ze 4 robí jeden, zbytek čumí. U nás máme dílnu - většinou jen ''důchodci'' 60+ kteří umí, dělají Tatry, tak tam by se dalo domluvit za rozumnou cenu. Díky za info :)
ned říj 02, 2016 12:45 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Já bych doporučil koupit toto http://auta-letadla-lode.heureka.cz/din ... 0wodrrsEOg , ušetříš si spoustu peněz a starostí :D
A až ještě trochu zmoudříš. tak si nastuduj třeba co obnáší mít auto nad 11 tun, pokud to není veterán, co obnáší provozování autodopravy, myslím, že nula od nuly pojde.
A pokud tě svrbí ruce, tak bych si pořídil sklopku s hydraulickou rukou do celkové 11t na rodné číslo a můžeš občas někomu přivézt písek jako sousedskou výpomoc, ale ne jako výdělek.

Jinak přestavbu mu schválit magistrát, ten bude chtít vyjádření výrobce , jestli lze vozidlo přestavět a za jakých podmínek a přestavbu musí provézt firma , nejlépe autorizovaný servis a ještě další, to záleží na druhu přestavby.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
ned říj 02, 2016 1:21 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2414
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Podle mě bylo lepší provést přestavbu jen na oko (furt by to bylo nelegální!), nic zatím netahat a udělat z toho jen srazovku
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
ned říj 02, 2016 1:54 pm

prema-karosak
Příspěvky: 5
Registrován: stř pro 12, 2012 9:17 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

oldjan - přesně takové rady si můžeš nechat, na takové arogantní povyšující se debilní komentáře důchodců nejsem zvědavý, víc to rozebírat nebudu. K druhé odpovědi, právě o srazovku mi nejde, z veteránského hlediska by to stejně hodnotu nemělo jako přestavba. Mám více ''aut'' ze 60-70tých let a provozuji běžně. Ale už jsem od pár lidí dostal rady, jako sehnat jen doklady tahače 6x6, případně i propadlé a nechat si je obnovit v Německu - tam lze obnovit doklady, pokud dodám původní propadlé. A auto si předělat ze sklopky a vyklepat tam VINko co je v dokladech. Tak to bude všechno OK a nebude nikde problém s přestavbou. A co se týče silniční daně, pojištění atd. s tím počítám, ale jak říkám, mám to jako vedlejšák a můžu si to dovolit. Spíš jde o to že 6x6 tahač je prakticky nesehnatelný exemplář, proto volím přestavbu. Jinak Díky :-)
úte říj 04, 2016 7:29 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Já vím, že jsem starej, hluchej, blbej a slepej, to už mi bylo vše řečeno od mladších kolegů, co si myslí, že šežrali šalamounovo lejno, nicméně odborník tvých kvalit, který provozuje několik aut z 60-70 let, by mohl vědět , že délek rour bylo několik, ne jenom dvě, ten nápad záměny osmiválce za dvanáctiválec, je taky zajímavý. Ale co jsem pořád nepochopil, je ta přestavba na tahač, s tím, že na to půjde valník, sklopka atd. Kdyby jsi tuhle myšlenku trochu rozvedl. Navíc si rozhodně nemyslím, že stačí shodit korbu a dát točnu. Tahač měl úplně jiný rám... .
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
stř říj 05, 2016 9:31 pm

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Zkus PSG Otrokovice, ještě loni tam Tatra 148 tahač byla a byla v pojízdném stavu, má 3 osy, přetahovali s ní panely v rámci firmy po place, takže nejspíš bez SPZ a TP, ale aspoň bys měl tu Tatru.
Za optání nic...
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
čtv říj 06, 2016 7:49 am

prema-karosak
Příspěvky: 5
Registrován: stř pro 12, 2012 9:17 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Super, to je ideální stav, díky za radu :)
čtv říj 06, 2016 6:40 pm

tomhais
Příspěvky: 46
Registrován: sob srp 30, 2014 4:03 pm
Bydliště: ČB

Příspěvek

Mrkni sem, rozbij prasátko, přikup kýbl barvy, dvacet metrů kabelu a máš vystaráno :)
https://auto.bazos.cz/inzerat/66268465/ ... NT-6x6.php
úte říj 11, 2016 9:20 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kolotočáři mají taky tahač, na to šoupnou skříň , na sklopku by to chťélo mailer vepředu jako návěs , ještě hydr ruku a bude to komlet :lol:
úte říj 11, 2016 9:48 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů