Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
frantaemail: zdravím Vás díky za ochotu velice mě těší že mi pomáhate stýc začíná trochu být v pohodě tak bych měla ještě pár věcí co jsme dnes dostali od firmy do ruky a chtěla bych znát Váš názor:Prvnímu řidiči se hýbe denní spotřeba za ujeté kilometry 48.03 - 67.9litrů na 100km., Stýci se hýbe denní spotřeba za ujete kilometry i stím, že dopíše chybějící stavy paliva 53.14 - 97.56 litrů na 100km toto je náš přepočet z puťovek,. Originál je následující: první řidič má denní spotřebu 48 - 67.9litrů na 100km, Strýci se podle originalu toto hýbe 52.8 - 153.8 (originál uvádi 23km spáleno 153.8 litrů kdyz strýc tam má 23km a odepsáno 40litrů) co na to říkate snad je to srozumitelné sme jen ženské co hledaj a není jim lhostejné co se strýcem bude . Tak díky opět za Vaše podněty a rady!
MonY
-
- Příspěvky: 1457
- Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Těm vašim výpočtům moc nerozumím. Každopádně bych předával auto s plnou nádrží a přebíral také jenom s plnou nádrží, do stazek bych mimo natankované litry uváděl i stav km při tankování. Pokud mu střídač bere naftu, snažil bych se v tajnosti zjistit kde a jak to provádí, jestli tankuje kanystry, nebo nechává připisovat na benzince. Hlavně bych se domluvil se zaměstnavatelem na spolupráci při odhalení úniku nafty.
U nás se řešilo něco podobnýho a dopadlo to tak že se objednalo měření spotřeby při provozu vozidla, tzn. že přijel z volva mechanik s počítačem a celý den se vozil s napojeným kompem s kolegou v autě a měřili skutečnou spotřebu a také funkci motoru v provozu. Na konci šichty se dotankovalo auto a porovnávala se skutečnost s údaji z počítače a prostě vyšlo že to auto bere o 5 litrů víc než druhé na stejné trase. Nakonec se projevila závada ve vstřikování.
U nás se řešilo něco podobnýho a dopadlo to tak že se objednalo měření spotřeby při provozu vozidla, tzn. že přijel z volva mechanik s počítačem a celý den se vozil s napojeným kompem s kolegou v autě a měřili skutečnou spotřebu a také funkci motoru v provozu. Na konci šichty se dotankovalo auto a porovnávala se skutečnost s údaji z počítače a prostě vyšlo že to auto bere o 5 litrů víc než druhé na stejné trase. Nakonec se projevila závada ve vstřikování.
Petr w to popsal poměrně přesně - pokud zaměstnavatel chce, ať to řeší a provádí veškeré kontroly.
Zaměstnanec s tím nemá nic společného.
Teda pokud na něj není podáno trestní oznámení, nebo jiná zakonná sankce.
Pak by musel jednat s policií, nebo jiným kontrolním orgánem.
Presunkce neviny platí oboustranně i v pracovněprávním vztahu..
Zaměstnanec s tím nemá nic společného.
Teda pokud na něj není podáno trestní oznámení, nebo jiná zakonná sankce.
Pak by musel jednat s policií, nebo jiným kontrolním orgánem.
Presunkce neviny platí oboustranně i v pracovněprávním vztahu..
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
To je sice hezký, ale technik s kompem nebo jinej servis stojí peníze a málokterej dopravce chce dát peníze jen za zkoušku, hlavně takovej vykuk. Radši ukáže prstem vi!!!!níka a je spokojenej. No, snad to strejdovi dopadne dobře.
Naposledy upravil(a) Ma'a Nonu dne stř říj 20, 2010 9:44 pm, celkem upraveno 1 x.
sem tady jen chci podotknout že na strýce byl vyvinut takový tlak kdyz ho obvinili s krádeže že to odnesl nervovým zhroucením a cukrovkovým záchvatem křičeli na něj 4 lide 3 z vedení a střídač prostě hukot ted je na neschopence a v patek jde znova na koberecsnažíme se mi sehnat co nejvíce důkazů nebot je to on kdo je musí předložit tak asi takle to je!
MonY
Pokud nemá ani pojištění právní ochrany, tak to opravdu problém je.
Ale pokud prostředky najde, budou to možná nejlépe investované peníze v jeho životě.
Vím o čem mluvím. Zažil jsem to.
Nakonec tyto náklady může vysoudit od zaměstnavatele zpět.
Ale to už je spousta kdyby...
Takže přeji, ať to dopadne co nejlépe
Ale pokud prostředky najde, budou to možná nejlépe investované peníze v jeho životě.
Vím o čem mluvím. Zažil jsem to.
Nakonec tyto náklady může vysoudit od zaměstnavatele zpět.
Ale to už je spousta kdyby...
Takže přeji, ať to dopadne co nejlépe
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
frantaemail: přesně tak pracuje s klaďákem v lese atd. já vím že je to divně popsané ale zjistila sem že chyba snad neni u strýce ani u střídače ale na člověku který ty puťovky přepisuje a vypočítává nesouhlasí anebo jen málo souhlasí napsané udaje řidiču s údaji zaměstnavatele nevím jak to mám pochopit ale díra je pořad na naftě a já se dopídila i k díře na kilometrech je to vůbec možné?
MonY
-
- Příspěvky: 1457
- Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Ono to spolu souvisí, tedy pokud chybí kilometry, ale byla natankovana nafta tak rapidně stoupne spotřeba na kilometry. Kazdopadne to může znamenat že se stala pouze administrativní chyba. Má tvuj strýc digitální tachograf nebo ještě jezdí na kolecka ? Určitě bych si udělal podrobný a denní výpis ujetých km a následně to přepočítal s palivem abych došel je skutečné spotřebě. Potom porovnáte údaje a mohlo by být jasno. ještě nám řekni jak probíhá , při předání auta, nebo podle potřeby?na pumpě nebo v breaku firmy, na kartu nebo na fakturu ?
Naposledy upravil(a) petrW. dne stř říj 20, 2010 5:02 pm, celkem upraveno 1 x.
meculino
Od doby kdy to na mě zkoušeli taky, mám v compu stáhnutý zákoník práce a pomocí vyhledávače frází si vždy nejdříve najdu a pročtu související paragrafy.
Stáhni si Zákoník práce ve kterém je vyhledávač (třeba ze stránek MPSV) a trošku v něm pohledej (v liště-úpravy-najít text).
Následuje malá ukázka ze ZP, kterou jsem vyhledal během pěti sekund:
ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU
Díl 1
Obecná odpovědnost
§ 250
(1) Zaměstnanec odpovídá zaměstnavateli za škodu, kterou mu způsobil zaviněným porušením povinností při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním.
(2) Byla-li škoda způsobena také porušením povinností ze strany zaměstnavatele, odpovědnost zaměstnance se poměrně omezí.
(3) Zaměstnavatel je povinen prokázat zavinění zaměstnance, s výjimkou případů uvedených v § 252 a 255.
Odst.3 je jasný-§252 a 255 jsou hmotné odpovědnosti apod.
Ty jsou možné sjednat pouze na věci jako přístroje, hotovost, drahé nářadí atd. (nikoliv na vozidlo nebo spotřebu čehokoliv)
Hlavně, jakákoliv dohoda nebo smlouva, která odporuje ZP je neplatná a u soudu nevymahatelná…
Pohledej najdeš toho hodně. Svědka sebou-určitě.
Tak vám přeji, ať to dopadne co nejlépe:
Stáhni si Zákoník práce ve kterém je vyhledávač (třeba ze stránek MPSV) a trošku v něm pohledej (v liště-úpravy-najít text).
Následuje malá ukázka ze ZP, kterou jsem vyhledal během pěti sekund:
ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU
Díl 1
Obecná odpovědnost
§ 250
(1) Zaměstnanec odpovídá zaměstnavateli za škodu, kterou mu způsobil zaviněným porušením povinností při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním.
(2) Byla-li škoda způsobena také porušením povinností ze strany zaměstnavatele, odpovědnost zaměstnance se poměrně omezí.
(3) Zaměstnavatel je povinen prokázat zavinění zaměstnance, s výjimkou případů uvedených v § 252 a 255.
Odst.3 je jasný-§252 a 255 jsou hmotné odpovědnosti apod.
Ty jsou možné sjednat pouze na věci jako přístroje, hotovost, drahé nářadí atd. (nikoliv na vozidlo nebo spotřebu čehokoliv)
Hlavně, jakákoliv dohoda nebo smlouva, která odporuje ZP je neplatná a u soudu nevymahatelná…
Pohledej najdeš toho hodně. Svědka sebou-určitě.
Tak vám přeji, ať to dopadne co nejlépe:
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů