Stránka 1 z 4

Dopravci vs tzv. Italská stávka

Napsal: stř kvě 11, 2011 1:21 pm
od sibr
Někdy v 60-tých letech zavedli tzv. „Italskou stávku“ italští celníci, kteří nesmějí stávkovat. Nicméně oni začali protestovat tím, že začali kontrolovat na hranicích úplně všechny. Podobné praktiky k vyjádření nespokojenosti se používají dodnes.
Příklad z nedávné doby (2008 - možná jste tam někteří byli):
… Jak připomněl Miroslav Karas, celníci stávkovat nemohou, ale bojkotují odbavování na hranicích tím, že si vybírají dovolenou, případně si berou neschopenku. Vedou takzvanou italskou stávku, což znamená, že všechno dělají velice důkladně. Pečlivě prohlížejí dokumenty, kontrolují podle řidičů snad úplně všechno; celní správa se navíc dlouhodobě potýká s nedostatkem zaměstnanců. Celníci si chtějí vymoci vyšší platy. Požadují v přepočtu zvýšení až o 12.000 korun, vláda jim nabízí jen 4.000. Dopravci nechápou, proč musejí doplácet na... Celý článek: http://www.ct24.cz/svet/4044-polsti-cel ... ve-stavce/
Různých nařízení a předpisů co všechno musí řidič kontrolovat a za co všechno zodpovídá máme možná ještě více.
Jak by to dopadlo, kdyby se nespokojení řidiči českých dopravců při práci, nakládkách a vykládkách chovali podobně jako celníci tenkrát na hranicích?

Z posledních dnů: http://hn.ihned.cz/svet/c1-51767390-pol ... e-predpisu

Napsal: úte črc 26, 2011 4:47 pm
od sibr
Už tuto možnost zvažují i piloti a zaměstnanci ČSA:
„"V úvahu přichází na jedné straně stávka, nebo na druhé straně (tzv. italská stávka) důsledné dodržování zákoníku práce, což by nepochybně mělo vliv na plynulost provozu," uvedl prezident CZALPA Filip Gaspar. K protestu je sdružení schopné přistoupit do několika dní od jeho vyhlášení, doplnil.“
Celý článek:
http://ekonomika.idnes.cz/piloti-csa-zv ... oakcie_fih

Napsal: úte črc 26, 2011 6:26 pm
od TACHO.1
To bych chtěl vidět jak se u nás řidiči sjednotí.

Napsal: úte črc 26, 2011 6:53 pm
od fatal_netware
Tak teď jsem z toho volajakýsi zmetěný. Znalost zákonů byla pro mě vždy samozřejmostí. Mám se v životě vždy o co opřít. Celý život se snažím maximálně tyto zákony dodržovat a například ani tu rychlost neporušuji. Takže podle toho co jsem se tady dočetl, tak vlastně dělám tzv. Italskou stávku. A ku_va, tak to jsem v prd..i. Celej život stávkovat. Ale já jsem přitom živnostník, takže to nějak nejde, aby živnostník stávkoval. Nejsem potom spíše stávkokaz?
A co potom Ti co se snaží dodržovat zákony, to potom taky tzv. Italsky stávkují? Není toto spíše veřejné nabádání k porušování zákonů?

A co Ti celníci dělali před tím než nastoupili tzv. Italskou stávku? To jako před tím nedodržovali zákony?
Píšeš: ale bojkotují odbavování na hranicích tím, že si vybírají dovolenou, případně si berou neschopenku.
To si jako před tím nevybírali dovelnky? ( vždyť je na to dovolenkový plán a kolektivní a pracovní smlouva ) A to si před tím nebrali neschopenky? A nebo začli simulovat? Ale když simulovali, tak porušovali zákon a tím pádem ho důsledně nedodržovali a tím pádem nemohli provádět tzv. Italskou stávku. Tak jak to potom s těmi celníky bylo?

A hlavně ať si piloti českých aeroliní stávkují jak chtějí, klidně bych tu společnost z patra rozpustil. Za posledních deset let se nedostala z červených čísel a je stále dotovaná ze státního rozpočtu a i přestože lítám letadlem dost často, tak jsem jejich služeb nikdy nepotřeboval ( výjma letiště, za které jsem jim vždy řádně zaplatil letištní poplatky )

Napsal: úte črc 26, 2011 8:20 pm
od milan.p
"případně si berou neschopenku" to by mně taky zajímalo, to jako dnes jde přijít k doktorovi a vzít si neschopenku? Měl jsem za to že se neschopenka vystavuje pouze nemocným :lol:

Napsal: úte črc 26, 2011 8:37 pm
od fatal_netware
A zapomněl jsem ještě napsat, jestliže ti celníci dělali tzv. Italskou stávku, tak doufám, že přestali aspoň brát úplatky po dobu tzv. Italské stávky jinak porušovali zákon a vlastně nestávkovali :lol:

Napsal: pát črc 29, 2011 11:04 am
od fatal_netware
Pro sibr:
Reagoval jsem v jiném vlákně, protože jsi mi nebyl schopen odpovědět v tomto vlákně.
Mě by fakt zajímali Tvé odpovědi.
Nebál jsem se ani budoucí Tchýně natož nějakého internetu :D

fatal-netware

Napsal: pát črc 29, 2011 11:19 am
od sibr
Nemusíš psát do jiného vlákna. Stačí upozornit přes SZ a neptat se na hlouposti. Jak to bylo přesně u těch celníků nevím. Já tam s nimi nebyl. To je snad jasné každému.

Zákony dodržuji stejně jako ty. Jak jsem ti psal v SZ jde je dodržovat ještě důsledněji. Případy které popisuješ jsou běžné věci. Jen tu bezpečnostní přestávku by jsi měl mít placenou taky. Teda pokud jsi zaměstnanec v ČR. Jinde nevím.

Pokud jde o výdělečnost, nebo prodělek ČSA tak jsem si jistý že za vedení firmy odpovídají manažeři. Piloti odpovídají za řízení letadla. Takže poroučet by se měli spíše manažeři. Někteří piloti by se možná hodili na jejich místa více.

Obsah SZ kterou jsem odpověděl na Fatalův dotaz. Ať je zřejmé o čem je řeč:
Myslím že stačí když se trošku zamyslíš a přijdeš na to sám. Snad jen trošku napovím příkladem z dopravy. Jak by se asi tvářil zaměstnavatel, kdybys udělal osmi hodinovou směnu a dále by jsi nejel? Nebo začal týdenní pauzu po odpracování 40h (tak jak máš v pracovní smlouvě - 40h týdně)? Jasně v zákoníku práce je možnost, aby ti zaměstnavatel přesčas nařídil. Jenže jak – písemně? A řidič nesmí pokračovat v jízdě, když se necítí. Nemusíš mít žádný papír od doktora. Řidič má právo a povinnost přerušit jízdu kdykoliv pokud se necítí zcela v pohodě. Možná tě napadne, že by tě zaměstnavatel vyhodil. Ale jak? Někde jsi psal, že zákony znáš. Takže bys měl vědět, že podle zákoníku práce jsou přesně napsány důvody k výpovědi a za dodržování zákonů nikoho vyhodit nelze. Nebo tě napadá nadbytečnost? Když mají ostatní řidiči přesčasy, což se dá lehce dokázat, tak by takovou výpověď zrušil každý soudce… Najde se spousta dalších možností. Záleží na kreativitě každého. Jestli ti taková nápověda nestačí můžeme pokračovat ve vlákně.

Napsal: pát črc 29, 2011 11:32 am
od fatal_netware
Pro sibr:
Vezmu to popořadě.
SZ nepoužívám často, protože se rychle zahltí a nejraději píši na sklo a své příspěvky neměním.
Jinak každému to jasné není, mě třeba ne a co jsem se bavil i s jinými tak jim to jasné nebylo také. Tak chci slyšet vysvětlení od tebe, který sem s tím přišel.

Mě zajímají hlavně ty úplatky, dodržování zákonů před stávkou, a neschopenky. Na toto jsi mi ještě neodpověděl.

Jinak vysvětli mi prosímtě, jak jde v mém případě dodržovaz ještě důsledněji zákony.

Jinak já jsem živnostník v UK ( Anglii ) takže spadám do trošku jiné legislatiy a proto se poslední dobou zaměřují spíše na legislativu UK a Evropskou. Přesto ČR legislativ nezanedbávám, protože ji sem tam taky potřebuji někdy v ČR.

O ČSA by to bylo na hodně dlouhé vyprávění. Ale jestliže firma chce redukovat zaměstnanecké stavy, tak na to má ze zákona právo a musí u toho dodržet zákonné postupy. Porušuje ČSA zákonné postupy? Jestli ano ať ji dají k soudu, jestli ne tak proč chtějí stávkovat? Kdo tu stávku nakonec zaplatí? Zase daňoví poplatníci?

Napsal: pát črc 29, 2011 11:39 am
od roadtrain
ČSA ( kdo to zaplatí) samo ČSA nemají peníze,nebudou lítat on je někdo pošle do konkurzu,odborový předáci jsou nejlepší k likvidaci firem a poslání zaměstnanců na úřad práce :!: :!: :!:

fatal-netware

Napsal: pát črc 29, 2011 11:49 am
od sibr
Nejsem zas tak starý abych v šedesátých letech stávkoval s Italskými celníky. Jinak na vše co jsem ti chtěl odpovědět, máš odpovědi výše. Promiň, ale protože tě neznám, tak ti ani všechno vysvětlovat nechci. Na některé tvoje dotazy a úvahy neumí odpovědět nikdo. Takže ani já. Jejich opakováním to nezměníš. Jestli máš ještě nějaké nové dotazy, tak piš. Snad ti budu moci ještě na něco odpovědět, když o to tak stojíš.

roadtrain

Napsal: pát črc 29, 2011 11:52 am
od sibr
A kdo vlastní ČSA? Ty musíš být opravdu zkušený poradce zaměstnavatelů.

Napsal: pát črc 29, 2011 12:32 pm
od mirazapletal
Nevím jak vy, ale já občas v práci udělám něco navíc, co ušetří práci třeba skladníkovi a ušetří čas i mě. Nic co by bylo mimo zákon..... nebo možná jo, ale prostě nebudu debil co tahá palety jen na konec auta ale klidně ne vytáhnu dál, odkud si je skladník odveze. stejně tak rád použiji elekrický paleťák, když mi jej někdo půjčí a zrychlím tak vykládku a nakládku o nějakých 40 minut, které auta za mnou nemusí čekat. Ale když mě napuntíkují, tak to tahám ručně a pomalu... a vo tom je italská stávka.

Nebo si vemte manuál bezpečnosti práce a zkuste zakurtovat složitější náklad tak, aby se všemu vyhovělo - myslím tím to, že nebudete po ničem lozit, nikde se nahýbat zavěšený na jedné ruce a tak podobně. Budete to kurtovat hodinu místo 15minut za které se to stihnout dá...

Napsal: pát črc 29, 2011 12:37 pm
od roadtrain
Sibr kdybys znal poněkud ekonomiku tak bys veděl že ČSA je firma a to že jejím majitelem je stát je až na posledním místě :!: :!: :!: pokud jde o konkurz atd.

Napsal: pát črc 29, 2011 12:38 pm
od mirazapletal
Jinak ti piloti prý bývají u letadla 40minut před tím, než se jim začíná počítat směna - nejspíš předletová příprava atd... tak teď chtějí chodit až jim teprv směna začne....