Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Já jsem si to myslel, ale nebyl jsem si jistej.Nad 3,5 to není a s vlekem snad ani neumí jezdit.Tak mu zejtra poradím, aby si koupil do toho to plastový kolečko aby nezkurvil tachograf.Nebo ať si ho nechá vyjmout, pokud by mu překážel.Jak jsem psal, má to jen na dojíždění do skladů pro zboží a ježdění domů.Děkuju moc za radu.Zdraví Tomáš
ES 561/2006
V Nemecku ho ale pouzivas od 2,7t!!!Článek 2
1. Toto nařízení se vztahuje na přepravu
a) zboží vozidly, jejichž maximální přípustná hmotnost včetně návěsu nebo přívěsu překračuje 3,5 tuny, nebo
b) cestujících vozidly, která jsou svou konstrukcí nebo trvalou úpravou určena pro přepravu více než devíti osob včetně řidiče.
iconek:
Je to tak jak píše Šedý Vlčák, do 3,5t tacho nepotřebuješ a neřídíš se nařízením 561/2006, platí pro tebe NV 168/2002Sb(BP po 4:30 30min lze rozdělit 15+15) ale to podle toho co píšeš neujede.
Pokud by byl do 3,5t zabudován digitál jezdíš v režimu OUT.
V Německu nařízení 561/2006, používat kontrolbuch a nebo pokud je tachograf, je toto potřeba dodržovat a používat od 2,8t!
Je to tak jak píše Šedý Vlčák, do 3,5t tacho nepotřebuješ a neřídíš se nařízením 561/2006, platí pro tebe NV 168/2002Sb(BP po 4:30 30min lze rozdělit 15+15) ale to podle toho co píšeš neujede.
Pokud by byl do 3,5t zabudován digitál jezdíš v režimu OUT.
V Německu nařízení 561/2006, používat kontrolbuch a nebo pokud je tachograf, je toto potřeba dodržovat a používat od 2,8t!
Tagra-Trucker
Hlásím zaregistrování svého programu Tagra-Trucker. Zatím jsem ho pouze zaregistroval, prohlédl si ho a jsem z toho tak unavený, že si dám na tacho postýlku a hodím se do vodorovné polohy. Takže nějaké operace až jindy. Nic se nesmí uspěchat .
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
Pánové prosím vás, dnes jsem byl na úřadu kvůli výměně řidičáku (rozšiřoval jsem o skupinu "D") a paní mi nebyla schopna říct, jestli musím vyměnit hned i kartu do tachografu a profesák. Profesák začínám dělat cca za 20dní na skupinu "D". Tak nevím jestli ho stačí vyměnit až budu mít nový a nebo musím hned teď. A kartu do tacho taky hned nebo až přijde nový řidičák?? Vím, že už tu podobný dotaz byl, ale už to nemůžu najít tak děkuju za odpovědi...
Jak koukám na svoje papíry, na kartě je číslo řidičáku.Takže asi pokud dostaneš nový ŘP tak by sis měl požádat o novou kartu.Protože pochybuju, že ti vydají nový ŘP se stejným číslem.A teď koukám, na profesku je taky číslo ŘP.Takže asi to bude tak, že dostal jsi nový ŘP.Podáš žádost o novou kartu.Profesák si uděláš s novým číslem ŘP.Tak, a teď jsem se dotoho zapletl i já
Vozidla do 3,5 tuny.
Povinnost používat tachograf je dána nařízením (ES) č. 561/2006, článek 2, odst. 1, písm. a) v souvislosti s článkem 3 a 13 nařízení Rady (EHS) č. 3821/85, pro vozidla registrovaná v České republice rovněž vyhláškou 341/2002 Sb., př. č. 1, odst. 27. Tachografem nemusejí být vybavena pouze vozidla uvedená v článku 3 a v článku 13 odst. 1 nařízení (ES)č. 561/2006 nebo vozidla vyjmutá z této povinnosti podle zvláštního právního předpisu.
Z těchto předpisů vyplývá, že nákladní vozidla kategorie N1 tachografem být vybavena nemusí, i když mají namontováno závěsné zařízení – za předpokladu, že jsou provozována bez přívěsu, respektive pokud největší přípustná hmotnost vozidla plus připojeného vozidla nepřekročí 3,5 tuny. Překročí-li souprava tento hmotnostní limit, musí být k záznamu doby řízení a odpočinku používán tachograf.
Součástí nařízení (ES) č.561/2006, jsou i takzvané výjimky.
Jednou z výjimek je přeprava vozidly nebo kombinacemi vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřekračuje 7,5 tuny a která slouží pro přepravu materiálu, zařízení nebo strojů, jež řidič při výkonu svého povolání potřebuje. Taková vozidla mohou být používána pouze na tratích v okruhu do 50 kilometrů od místa obvyklého odstavení vozidla a za podmínky, že řízení vozidla nepředstavuje řidičovu hlavní činnost. Týká se to tedy různých řemeslníků, servisních služeb a podobně.
Na vozidlo které je vybaveno z výroby TACHOGRAFEM a nevztahují se na něj platná nařízení, se tachograf používat nemusí.
Z těchto předpisů vyplývá, že nákladní vozidla kategorie N1 tachografem být vybavena nemusí, i když mají namontováno závěsné zařízení – za předpokladu, že jsou provozována bez přívěsu, respektive pokud největší přípustná hmotnost vozidla plus připojeného vozidla nepřekročí 3,5 tuny. Překročí-li souprava tento hmotnostní limit, musí být k záznamu doby řízení a odpočinku používán tachograf.
Součástí nařízení (ES) č.561/2006, jsou i takzvané výjimky.
Jednou z výjimek je přeprava vozidly nebo kombinacemi vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřekračuje 7,5 tuny a která slouží pro přepravu materiálu, zařízení nebo strojů, jež řidič při výkonu svého povolání potřebuje. Taková vozidla mohou být používána pouze na tratích v okruhu do 50 kilometrů od místa obvyklého odstavení vozidla a za podmínky, že řízení vozidla nepředstavuje řidičovu hlavní činnost. Týká se to tedy různých řemeslníků, servisních služeb a podobně.
Na vozidlo které je vybaveno z výroby TACHOGRAFEM a nevztahují se na něj platná nařízení, se tachograf používat nemusí.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Bez tachografu?
Motorové vozidlo do 3,5t, za ním přívěs pro koně. Vozidlo je napsáno na IČ, protože majitelka vozidla nemá E, jezdí s tím její známý.
Nejprve jsem mu řekla, že když má přívěs, musí mít tachograf. Ale pak mi řekl, že vozí koně na soutěže. Protože koně jsou též majetkem dotyčné paní, to znamená, že to není za úplatu, platí pro ně vyjímka z 561/2006 podle čl.3 písm. h) vozidly nebo jejich kombinacemi, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřesahuje 7,5 tuny(což nepřesahuje) a která se používají k neobchodní přepravě zboží.
Je to tak správně?
Nejprve jsem mu řekla, že když má přívěs, musí mít tachograf. Ale pak mi řekl, že vozí koně na soutěže. Protože koně jsou též majetkem dotyčné paní, to znamená, že to není za úplatu, platí pro ně vyjímka z 561/2006 podle čl.3 písm. h) vozidly nebo jejich kombinacemi, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřesahuje 7,5 tuny(což nepřesahuje) a která se používají k neobchodní přepravě zboží.
Je to tak správně?
Děkuji tímto kolegovi kaktussovi za osvětlení problémů s tou funkcí "většina z minuty". Funguje to ! .
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php? ... &start=881..
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php? ... &start=881..
Proč by jsme se dřeli,když můžeme spálit trochu nafty.
DEF-DAF____http://www.svobodni.cz
DEF-DAF____http://www.svobodni.cz
Jak je to s předjížděním v pomalém pruhu kdy je oddělen plnou a přerušovanou čárou? Na školení nám doslova říkali, že pokud tam není značka B12a tak plná čára neznamená zákaz předjíždění? Mohu tedy bez porušení pravidel sil. provozu objet předemnou pomalu jedoucí vozidlo?
Je těžké býti debilem, konkurence je příliš vysoká...
-
- wordkop
- Příspěvky: 214
- Registrován: úte úno 01, 2011 12:43 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned kvě 18, 2008 2:35 pm
- Bydliště: Severní Morava
Gizmo_CZ
Blíž k tobě je plná čára. Ať si na školení říká, co chce, ale nemá pravdu. Protože přímo ve vyhlášce o značkách je psáno, že PODÉLNOU ČÁRU SOUVISLOU JE ZAKÁZÁNO PŘEJÍŽDĚT NEBO JI NÁKLADEM PŘESAHOVAT, POKUD TO NENÍ NUTNÉ K OBJÍŽDĚNÍ PŘEKÁŽKY.
Takže pokud před tebou jede pomalu jedoucí vozidlo, jedná se v tvém případě o předjíždění. A do pruhu pro pomalá vozidla musí najet každé vozidlo, které v tom daném stoupání není schopno vyvinout rychlost vyšší než 60km/h.
Takže pokud před tebou jede pomalu jedoucí vozidlo, jedná se v tvém případě o předjíždění. A do pruhu pro pomalá vozidla musí najet každé vozidlo, které v tom daném stoupání není schopno vyvinout rychlost vyšší než 60km/h.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů