Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: sob srp 06, 2011 11:29 pm
- Bydliště: SVĚT
prosba o radu
chlapi prosím vás o pomoc nebo o radu,skončil jsem u zaměstnavatele a už dva měsíce marně čekám na vyplacení diet na které mám zákonný nárok,zaměstnavatel nekomunikuje jen když už se mi jednou podařilo ho kontaktovat tak mi bylo řečeno že k vyplacení diet nedojde ,že bylo poškozený kolo a ráfek,a že to bylo zaplacený z mích diet. problém je ale v tom že si nejsem vědom že bych něco poškodil a když jsem končil a předání vozidla probíhalo tím stylem že se auto obešlo,já žádný papír nepodepisoval,ani o tom že vznikla nějaká údajná škoda jsem nic nepodepisoval,prostě nic. budu rád za každou radu
díky Petr
díky Petr
Obrat se na právníka. Nic jiného se nedá poradit a jinak to asi nevyřešíš. Samozřejmě to bude stát i nemalou částku.
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
Zdar než se obrátíš na právníka obrat se sem http://www.suip.cz/ pošli tam vyůčtování diet a dej podmět ke kontrole pro nevyplacení diet v zák. lhůtě.
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: sob srp 06, 2011 11:29 pm
- Bydliště: SVĚT
ok to udělám,ale tady jde taky o to jak je možný že strhnou za něco peníze já apsolutně nic nevim,nic sem nepodepsal,mohl to udělat kdokoliv tak jakto že to chtějí po mě?? teda jestli tam vubec k nějký škodě došlo,jak řikam to může říct každej že tam byla nějaká škoda a že strhhou,mě jde o to jak se tomuhle bránit.
Chlapče, chlapče, je znát že jsi mladý a nezkušený.
Jdi na úřad práce a postěžuj si, to bude stačit. Nebo zavolej jim, oni ti poradí, ušetří si tak práci když to vyjde. Zaměstnavatelé se jich bojí, (oni si vynutí zaplacení plus minimálně sto% navrch jako pokutu. A pokud jen pohrozíš písemně s od nich podepsanou kopií nebo doporučeně že chceš do.. termín(krátký)…. částku… diety, celé bez srážek, poslat na adresu do….. jinak že jdeš na ÚP tak se vsadím že to pomůže. To je k těm dietám.
Jakákoli náhrada škody bez protokolu a tvého podpisu je neplatná a bezprávní, to pust z hlavy, hlavně pokud už je to dýl a nemá na to protokol o předání vozidla včetně zápisu o škodě. Vzájemný zápočet závazků a pohledávek (diety/škoda) je bez tvého souhlasu PROTIPRÁVNÍ….
Jdi na úřad práce a postěžuj si, to bude stačit. Nebo zavolej jim, oni ti poradí, ušetří si tak práci když to vyjde. Zaměstnavatelé se jich bojí, (oni si vynutí zaplacení plus minimálně sto% navrch jako pokutu. A pokud jen pohrozíš písemně s od nich podepsanou kopií nebo doporučeně že chceš do.. termín(krátký)…. částku… diety, celé bez srážek, poslat na adresu do….. jinak že jdeš na ÚP tak se vsadím že to pomůže. To je k těm dietám.
Jakákoli náhrada škody bez protokolu a tvého podpisu je neplatná a bezprávní, to pust z hlavy, hlavně pokud už je to dýl a nemá na to protokol o předání vozidla včetně zápisu o škodě. Vzájemný zápočet závazků a pohledávek (diety/škoda) je bez tvého souhlasu PROTIPRÁVNÍ….
delena smena
zdravim, existuje v pravidelne autobusove dprave podle legislativy pojem "delena smena"? a co bych v takove dobe mel mit na tachografu? jezdim dle 561 s busem. dik za pripadnou odpoved
certik-2
Jen přispěju k dotazu.Moc si to již z čsad nepamatuju ale bylo něco jako že do 50 km od sídla firmy nemusíš mít kolečko ( řidič MHD ) , pak jsem jezdil v DP praha a tam se jezdily tzv šejdry, dělený směny,Ve čtyři ráno nastoupíš na směnu,jezdíš do třeba osmi ráno, pak jseš domů, vyrazíš ve tři odpo a končíš v sedm večer.Dá se říci, kdyby na tebe přisla kontrola, což nechodí, nemáš kolečko, vše sedí.15 hodinový výkon.Ale v DP kolečka nejsou.Pokud jezdíš zájezdovku, kolečka a 561 samozřejmost.U linkové dopravy jsme tchgr měli ale turnusy byly vyladěné tak že ti vycházely odpočinky a pauzy.Kde vlastně jezdíš a proč se ptáš:Jen pro informaci ať víme v čem ti poradit.
-
- Příspěvky: 1457
- Registrován: ned pro 28, 2008 12:48 pm
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Panove nemate v tom uplne jasno a pletete jablka a hrusky. Dieta je cestovni nahrada, nesmi se kratit nad ramec zakona a uz vubec ne z ni platit nejakou skodu. Porad se divim ze v dnesni dobe jezdi nekdo bez pojistky na blbost a bez pojisteni pravni ochrany. Vzdyt za par korun mate na telefonu pravnika a nemusite vubec resit takove pripady. Vsadim se ze by pan zamestnavatel jednal uplne jinak kdyby ho oslovil pravnik s pozadavkem okamziteho uvedeni veci do poradku v souladu s platnou legislativou. Koho zajima jak to chodi v takovych pripadech at si pocte na proridice.eu clanky od axy.
iconek
Jezdim v CSAD Usti n/orlici,spadajici do Icom transport. jezdim podle 561 s digi tachografem. s tim MHD jak si psal tak to naprosto chapu. Ale u nas to funguje tak ze mame treba 3krat za den rozdelenou smenu mimo zakladnu,takze v takovem pripade bych mel mit co na tachografu? u nas to funguje tak ze jezdim od pondeli do patku,zacatek treba ve 4040 a konrc 19.05.
Tohle jsem vygooglil...
Základní pravidla pro práci řidiče nákladního automobilu a autobusu ve vnitrostátní dopravě
Předepsáno nařízením ES č.561/2006 v kombinaci s nařízením vlády č. 353/2008 Sb.
Tato pravidla platí pro nákladní vozidla a autobusy, které mají výjimku stanovenou články 3 a 13
nařízení ES 561/2006 – řidič se tedy neřídí nařízením ES č.561/2006 ale nařízením vlády 353/2008.
Jedná se zejména o:
- „komunální“ vozidla – popeláře, vodaře, plynaře, údržbu silnic, vozidla na svoz mléka atd.
- „pracovní speciály“ – autojeřáby, autobagry, přepravu zvířat, odtahové služby – ale pouze při
jízdě do 50km , případně 100 km od základny
- linkové autobusy s délkou linky do 50 km
Délka pracovní doby:
Pracovní doba člena osádky nákladního automobilu nebo autobusu v silniční dopravě ve všech
pracovněprávních vztazích může ve svém souhrnu činit nejvýše 48:00 hodin týdně, společně
s přesčasovou prací a náhradním volnem nejvýše 60:00 hodin.
Přerušení řízení:
Bezpečnostní přestávku musí řidič zahájit nejpozději po 6:00 hodinách řízení.
Její délka musí být alespoň 0:30 hodin, při délce směny přes 9:00 hodin musí přestávka trvat alespoň
0:45 hodin.
Přestávku lze vložit do doby řízení a případně i rozdělit na více částí trvajících alespoň 0:15 hodin. Ve
všech případech se zde jedná o přestávku na jídlo a oddech ve smyslu zákoníku práce.
Denní odpočinek:
Základní denní odpočinek trvá nepřetržitě 11:00 hodin a lze jej takto čerpat každý den.
Zkrácený denní odpočinek trvá 9 hodin a smí se čerpat pouze 3x mezi dvěma týdenními odpočinky
Dělený denní odpočinek se skládá z první části dlouhé alespoň 3:00 hodiny a druhé části dlouhé
alespoň 9 hodin. Lze jej takto čerpat každý den.
Ve všech případech odpočinku platí, že veškeré uvedené hodiny musí řidič vyčerpat do 24:00 hodin od
začátku pracovního výkonu.
Pokud začne řidič výkon v pondělí ráno v 6:00 hodin, pak musí mít do 24:00 hodin, tj. v úterý ráno
v 6:00 hodin ukončený i základní, zkrácený nebo dělený denní odpočinek .
Týdenní odpočinek:
V každém týdnu musí řidič čerpat 45:00 hodin nepřetržitého odpočinku.
Týdenní odpočinek lze v jednom týdnu zkrátit na 24:00 hodin, následný týdenní odpočinek se však
krátit nesmí. Chybějící hodiny je nutno vyčerpat do konce třetího týdne od konce týdne se zkráceným
odpočinkem.
Předepsáno nařízením ES č.561/2006 v kombinaci s nařízením vlády č. 353/2008 Sb.
Tato pravidla platí pro nákladní vozidla a autobusy, které mají výjimku stanovenou články 3 a 13
nařízení ES 561/2006 – řidič se tedy neřídí nařízením ES č.561/2006 ale nařízením vlády 353/2008.
Jedná se zejména o:
- „komunální“ vozidla – popeláře, vodaře, plynaře, údržbu silnic, vozidla na svoz mléka atd.
- „pracovní speciály“ – autojeřáby, autobagry, přepravu zvířat, odtahové služby – ale pouze při
jízdě do 50km , případně 100 km od základny
- linkové autobusy s délkou linky do 50 km
Délka pracovní doby:
Pracovní doba člena osádky nákladního automobilu nebo autobusu v silniční dopravě ve všech
pracovněprávních vztazích může ve svém souhrnu činit nejvýše 48:00 hodin týdně, společně
s přesčasovou prací a náhradním volnem nejvýše 60:00 hodin.
Přerušení řízení:
Bezpečnostní přestávku musí řidič zahájit nejpozději po 6:00 hodinách řízení.
Její délka musí být alespoň 0:30 hodin, při délce směny přes 9:00 hodin musí přestávka trvat alespoň
0:45 hodin.
Přestávku lze vložit do doby řízení a případně i rozdělit na více částí trvajících alespoň 0:15 hodin. Ve
všech případech se zde jedná o přestávku na jídlo a oddech ve smyslu zákoníku práce.
Denní odpočinek:
Základní denní odpočinek trvá nepřetržitě 11:00 hodin a lze jej takto čerpat každý den.
Zkrácený denní odpočinek trvá 9 hodin a smí se čerpat pouze 3x mezi dvěma týdenními odpočinky
Dělený denní odpočinek se skládá z první části dlouhé alespoň 3:00 hodiny a druhé části dlouhé
alespoň 9 hodin. Lze jej takto čerpat každý den.
Ve všech případech odpočinku platí, že veškeré uvedené hodiny musí řidič vyčerpat do 24:00 hodin od
začátku pracovního výkonu.
Pokud začne řidič výkon v pondělí ráno v 6:00 hodin, pak musí mít do 24:00 hodin, tj. v úterý ráno
v 6:00 hodin ukončený i základní, zkrácený nebo dělený denní odpočinek .
Týdenní odpočinek:
V každém týdnu musí řidič čerpat 45:00 hodin nepřetržitého odpočinku.
Týdenní odpočinek lze v jednom týdnu zkrátit na 24:00 hodin, následný týdenní odpočinek se však
krátit nesmí. Chybějící hodiny je nutno vyčerpat do konce třetího týdne od konce týdne se zkráceným
odpočinkem.
Děláte si zde pěkný guláš
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
Podívejte se kolik je tady založených témat na ty samé dotazy. Proto jsem založil jedno téma na vše http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=8827
on-line poradenství pro řidiče
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
https://www.facebook.com/groups/939367739437323/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů