Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Pausa na loďi
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda lze započítat čekání na vlak či loď do doby odpočinku, když se pak nalodím a přestávka bude pokračovat. Děkuji Martin
chtěl bych se zeptat, zda lze započítat čekání na vlak či loď do doby odpočinku, když se pak nalodím a přestávka bude pokračovat. Děkuji Martin
Můžeš v takové situaci přerušit pauzu dvakrát,najetí a sjetí,ale nesmí být součet těchto přerušení delší jak jedna hodina.Musíš to napsat i na kolečko,nebo vytisknout hned z digitálu lístek a dopsat si to tam a mít u toho lodní lístek.Pokud ale nemáš na trajectu kabinu,kde múžeš odpočívat,tak ti toto málokdo uzná.V Doveru do hodiny těžko zaparkuješ a Klišoti v Calais tohle přerušení neuznávají.Veselý vánoce
michi84: ja nie som expert, len mam irske auto a lodou plavim cca 4x tyzdenne + vlak tyzden co tyzden poslednych 5 rokov. takto to odo mna vyzaduju kontrolne organy aby som mal od noch pokoj. ako casto ty pouzivas lod ked sa ti nepaci moj nazor a nazor kondora ktory z toho co citam tiez vychadza z praxe? jedna vec je recitovat nabiflovane repliky a druha denno-denna aplikacia v praxi...
Tak předně je to úplně zbytečné téma, protože jsme tu tu už x-krát probírali.
Je jasně zákonem psáno, že plavba na trajektu se ti uznává a započítává do deního odpočinku pouze za předpokladu, že jsi měl k dispozici lůžko či lehátko - což můžeš doložit lodním lístkem, kde je většinou symbolem postýlky toto vyznačeno.
Co se týče přerušeni (in or out) můžeš přerušit na dobu nezbytně nutnou pro bezpečné zaparkování. Více se k tomu není potřeba vracet.
A co píšete za blbosti?
Kondor např.: při cestě do Doveru nemáš k dispozici lůžko ani lehátko, takže tam se cesta na trajektu nedá započítat do deního odpočinku!Takže ti to nikdo neuzná a ne jen krišoti a nějaké vytisky jsou ti ouplně na prd!
Shella např: "VOSA este pozaduje minimalnu dlzku kazdej z 3och casti delenej pauzy (pred, na a po ferry) 3 hodiny."
Blbost, pravidla máme jasně dána a zrovna VOSA je jedna z nejfundovanějších kontrolních organizací. Až je znovu někde potkáš, přeptej se znova, možná jsi jen špatně rozuměl
Je jasně zákonem psáno, že plavba na trajektu se ti uznává a započítává do deního odpočinku pouze za předpokladu, že jsi měl k dispozici lůžko či lehátko - což můžeš doložit lodním lístkem, kde je většinou symbolem postýlky toto vyznačeno.
Co se týče přerušeni (in or out) můžeš přerušit na dobu nezbytně nutnou pro bezpečné zaparkování. Více se k tomu není potřeba vracet.
A co píšete za blbosti?
Kondor např.: při cestě do Doveru nemáš k dispozici lůžko ani lehátko, takže tam se cesta na trajektu nedá započítat do deního odpočinku!Takže ti to nikdo neuzná a ne jen krišoti a nějaké vytisky jsou ti ouplně na prd!
Shella např: "VOSA este pozaduje minimalnu dlzku kazdej z 3och casti delenej pauzy (pred, na a po ferry) 3 hodiny."
Blbost, pravidla máme jasně dána a zrovna VOSA je jedna z nejfundovanějších kontrolních organizací. Až je znovu někde potkáš, přeptej se znova, možná jsi jen špatně rozuměl
Scania Touring 2016
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
pisem ti hore ze jedna vec je recitovanie replik zo zakona a druha je prax. 5 rokov v IRL firme, minimalne kazdy mesiac ma koli IRL znackam VOSA berie na checkpoint, po anglicky rozumiem dost dobre, tie minimalne odstate 3 hodiny tam chce proste vacsina anglanov vidiet napriek tomu ze ani ja som to nikde v zakone napisane nenasiel
proste si si povedal ze mna a kondora musis dat za kazdu cenu dole...chapem, kazdy sme ina povaha
prajem prijemne vianocne sviatky
proste si si povedal ze mna a kondora musis dat za kazdu cenu dole...chapem, kazdy sme ina povaha
prajem prijemne vianocne sviatky
To je stejně tak jako frantíci chtěli aby se dělala 45min pausa už po 3h jízdy....Nemá se cennu o tom bavit dál, protože je to mrhání časem. Zákon prostě platí pro všechny stejně.
Navíc, pakli-že ti plavba trvá déle jak 3h máš nárok na lůžko, nebo lehátko (a podle délky plavby) na jedno či více jídel v ceně palubního lístku. To je možná to proč se u tebe orientovali na délku dělených úseku dení pausy. Aby sis nedělil dení odpočinek např, při cestě z Dunkerque do Dover (2,5h) či Calais - Dover (1,5h)
Jestli jezdíš u IRL tak víš, že třeba z Holyheadu do Dublinu už máš kajutu a jídlo...je to plavba delší jak 3h.
Každopádně jsem se snažil víc než dost vysvětlit legislativu a víc už říkat nemá cenu ....ani nebudu reagovat na nějaké osobní invektivy a ironická přání veselých Vánoc. Ty s tímto tématem nemají co dělat....a přát si je v každém tématu??
Navíc, pakli-že ti plavba trvá déle jak 3h máš nárok na lůžko, nebo lehátko (a podle délky plavby) na jedno či více jídel v ceně palubního lístku. To je možná to proč se u tebe orientovali na délku dělených úseku dení pausy. Aby sis nedělil dení odpočinek např, při cestě z Dunkerque do Dover (2,5h) či Calais - Dover (1,5h)
Jestli jezdíš u IRL tak víš, že třeba z Holyheadu do Dublinu už máš kajutu a jídlo...je to plavba delší jak 3h.
Každopádně jsem se snažil víc než dost vysvětlit legislativu a víc už říkat nemá cenu ....ani nebudu reagovat na nějaké osobní invektivy a ironická přání veselých Vánoc. Ty s tímto tématem nemají co dělat....a přát si je v každém tématu??
Scania Touring 2016
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
já jsem chtěl jenom poradit. To se tady nejste schopni dohodnout dva co člověk to názor. Ale i tak děkuji.
Já jsem našel toto.
PŘEDPISY V SOCIÁLNÍ OBLASTI TÝKAJÍCÍ SE SILNIČNÍ DOPRAVY
Nařízení (ES) č. 561/2006, směrnice 2006/22/ES, nařízení (EHS) č. 3821/85
POKYN Č. 6
Problematika: Vykazování času stráveného na trajektu nebo ve vlaku, pokud má řidič
k dispozici lůžko nebo lehátko.
Článek: 9 odst. 1 nařízení (ES) č. 561/2006.
Přístup, který se má dodržovat: Během odpočinku musí být řidič s to volně nakládat se
svým časem podle čl. 4 písm. f). Řidič je však oprávněn čerpat přestávku nebo denní nebo
týdenní odpočinek, cestuje-li trajektem nebo vlakem, pokud má k dispozici lůžko nebo
lehátko. To vyplývá ze znění čl. 9 odst. 2, kde se stanoví, že doba, kterou řidič stráví na cestě,
„se nezapočítává jako doba odpočinku, pokud se řidič nenachází na trajektu nebo ve vlaku
a nemá přístup k lůžku nebo lehátku“.
Dále v souladu s čl. 9 odst. 1 může být běžná denní doba odpočinku o trvání alespoň 11
hodin, kterou řidič čerpá na trajektu nebo ve vlaku (pokud má řidič k dispozici lůžko nebo
lehátko), přerušena nanejvýš dvakrát jinými činnostmi (jako třeba přemístěním vozidla na
trajekt nebo vlak nebo jeho přemístěním z trajektu nebo vlaku). Obě tato přerušení nesmějí
celkem přesáhnout jednu hodinu. V důsledku doby přerušení nesmí v žádném případě dojít
ke snížení běžné denní doby odpočinku.
Pokud je běžný denní odpočinek čerpán ve dvou částech, musí první časový úsek činit
alespoň tři hodiny a druhý časový úsek alespoň devět hodin (jak je stanoveno v čl. 4 písm. g)),
počet přerušení (nanejvýš dvě) se týká celé doby denního odpočinku, nikoli každé části
běžného denního odpočinku rozděleného do dvou časových úseků.
Odchylka podle čl. 9 odst. 1 se nevztahuje na zkrácenou ani běžnou týdenní dobu odpočinku.
Já jsem našel toto.
PŘEDPISY V SOCIÁLNÍ OBLASTI TÝKAJÍCÍ SE SILNIČNÍ DOPRAVY
Nařízení (ES) č. 561/2006, směrnice 2006/22/ES, nařízení (EHS) č. 3821/85
POKYN Č. 6
Problematika: Vykazování času stráveného na trajektu nebo ve vlaku, pokud má řidič
k dispozici lůžko nebo lehátko.
Článek: 9 odst. 1 nařízení (ES) č. 561/2006.
Přístup, který se má dodržovat: Během odpočinku musí být řidič s to volně nakládat se
svým časem podle čl. 4 písm. f). Řidič je však oprávněn čerpat přestávku nebo denní nebo
týdenní odpočinek, cestuje-li trajektem nebo vlakem, pokud má k dispozici lůžko nebo
lehátko. To vyplývá ze znění čl. 9 odst. 2, kde se stanoví, že doba, kterou řidič stráví na cestě,
„se nezapočítává jako doba odpočinku, pokud se řidič nenachází na trajektu nebo ve vlaku
a nemá přístup k lůžku nebo lehátku“.
Dále v souladu s čl. 9 odst. 1 může být běžná denní doba odpočinku o trvání alespoň 11
hodin, kterou řidič čerpá na trajektu nebo ve vlaku (pokud má řidič k dispozici lůžko nebo
lehátko), přerušena nanejvýš dvakrát jinými činnostmi (jako třeba přemístěním vozidla na
trajekt nebo vlak nebo jeho přemístěním z trajektu nebo vlaku). Obě tato přerušení nesmějí
celkem přesáhnout jednu hodinu. V důsledku doby přerušení nesmí v žádném případě dojít
ke snížení běžné denní doby odpočinku.
Pokud je běžný denní odpočinek čerpán ve dvou částech, musí první časový úsek činit
alespoň tři hodiny a druhý časový úsek alespoň devět hodin (jak je stanoveno v čl. 4 písm. g)),
počet přerušení (nanejvýš dvě) se týká celé doby denního odpočinku, nikoli každé části
běžného denního odpočinku rozděleného do dvou časových úseků.
Odchylka podle čl. 9 odst. 1 se nevztahuje na zkrácenou ani běžnou týdenní dobu odpočinku.
To máš zmixované dohromady a páté přes deváté.
První dvě třetiny tvého posledního příspěvku, je to co jsem ti psal a už se opakovat nebudu, bo si myslím, že jsem to napsal jasně
To co tam máš napsané ke konci [Pokud je běžný denní odpočinek čerpán ve dvou částech, musí první časový úsek činit
alespoň tři hodiny a druhý časový úsek alespoň devět hodin] se až tak moc netýká jízdy na trajektu, ale jde zde o rozdělený běžný denní odpočinek.
Dám ti příklad třeba Scandinávie :
2h (doba co čekáš na trajekt v např. v Rostocku) + 7h (doba strávená na trajektu na lůžku či lehátku) +3h ( doba do konce stání v Trelleborgu kterou bys měl odstát) = denní odpočinek
Příklad dvě Scandinávie :
3h (doba co čekáš v Travemunde na trajekt) + 9h ( doba strávená na trajektu na lůžku či lehátku) = rozdělený denní opočinek, můžeš pokračovat v jízdě.
NELZE :
4h (doba co čekáš na trajekt v Dunkerque) + 2,75h ( doba strávená na trajektu kde nemáš (ani nemůžeš mít) k dispozici lůžko či lehátko) + 5,25h ( doba do koce stání v Dover)
x
musíš 4h + 2,75h + 9h (rozdělený denní odpočinek)
První dvě třetiny tvého posledního příspěvku, je to co jsem ti psal a už se opakovat nebudu, bo si myslím, že jsem to napsal jasně
To co tam máš napsané ke konci [Pokud je běžný denní odpočinek čerpán ve dvou částech, musí první časový úsek činit
alespoň tři hodiny a druhý časový úsek alespoň devět hodin] se až tak moc netýká jízdy na trajektu, ale jde zde o rozdělený běžný denní odpočinek.
Dám ti příklad třeba Scandinávie :
2h (doba co čekáš na trajekt v např. v Rostocku) + 7h (doba strávená na trajektu na lůžku či lehátku) +3h ( doba do konce stání v Trelleborgu kterou bys měl odstát) = denní odpočinek
Příklad dvě Scandinávie :
3h (doba co čekáš v Travemunde na trajekt) + 9h ( doba strávená na trajektu na lůžku či lehátku) = rozdělený denní opočinek, můžeš pokračovat v jízdě.
NELZE :
4h (doba co čekáš na trajekt v Dunkerque) + 2,75h ( doba strávená na trajektu kde nemáš (ani nemůžeš mít) k dispozici lůžko či lehátko) + 5,25h ( doba do koce stání v Dover)
x
musíš 4h + 2,75h + 9h (rozdělený denní odpočinek)
Scania Touring 2016
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
2+7+3 - stačí ti 2+7+2=11hodin přerušit smíš běžnou denní dobu odpočinku a ta je 11hodin
Přijedeš do přístavu ukončíš směnu a zadáš postel, najedeš na lodˇ dáš symbol trajektu a postel, sjedeš z lodi dáš postel, doděláš pauzu zadáš začátek směny a pokračuješ.
Zadáním symbolu trajektu označuješ přítomnost vozidla na lodi, vlaku.
Když ho zadáš už před najetím tak ti při najetí vypadne, symbol se ti automaticky deaktivuje při rozjezdu.
Přijedeš do přístavu ukončíš směnu a zadáš postel, najedeš na lodˇ dáš symbol trajektu a postel, sjedeš z lodi dáš postel, doděláš pauzu zadáš začátek směny a pokračuješ.
Zadáním symbolu trajektu označuješ přítomnost vozidla na lodi, vlaku.
Když ho zadáš už před najetím tak ti při najetí vypadne, symbol se ti automaticky deaktivuje při rozjezdu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů