Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Amazon
Vejr - tak si přečti poslední řádky skoro na konci článku a rychle si to rozmyslíš.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
To xkubisekx: Zase tak horké to nebude, a než začne být doba, že bude řidičů nadbytek, tak si myslím, že hodně vody uteče. A zrovna vy se nemusíte bát nic. By mě zajímali, jak by autopilot zajel na nakládku do Prefy Strážnice
Včera o tom byla pěkná glosa na český rozhlas-dvojka: Příští rok má vyjet Tesla na autopilot z New Yorku do Los Angeles. Všichni se na to těší, a konec glosátora byl, zda dopravní loby to vůbec povolí, učitelé autoškol, nebudou mít koho učit, policie nebude mít koho pokutovat.
A můj názor je, že celý byznys autodopravy je na okrádání řidičů na úkor státu. A hodně politiků má prsty v nějaké autodopravě. Takže bych se toho vůbec nebál.
Včera o tom byla pěkná glosa na český rozhlas-dvojka: Příští rok má vyjet Tesla na autopilot z New Yorku do Los Angeles. Všichni se na to těší, a konec glosátora byl, zda dopravní loby to vůbec povolí, učitelé autoškol, nebudou mít koho učit, policie nebude mít koho pokutovat.
A můj názor je, že celý byznys autodopravy je na okrádání řidičů na úkor státu. A hodně politiků má prsty v nějaké autodopravě. Takže bych se toho vůbec nebál.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
No, než nějaký autopilot v trucku bude v reálu jezdit tady u nás, tak toho se asi nedožijou ani moje vnoučata. Nakládky a vykládky se dají ošéfovat, budou to prostě dělat skladníci, nebo taky automaty.
Ale když se pojede na stavbu, nebo na firmu která je v nějaké prdeli, tak tam automat určitě nedojede, to bude trvat dalších 20 let než je to naučí, těch 20 let myslím od spuštění autonomního trucku na dálnici.
Hodně vlivných lidí má prsty v autodopravě, tak jak ve všech oborech. Už jen ten blbý ČESMAD, vedou jej majitelé nejsilnějších autodopravních firem.
Je to vlastně zástupce autodpravců při jednání s politiky, a nikdy sem si nevšiml, že by jednali o nějakém čištění trhu od "nepoctivých" společností, protože by to museli pání šéfové zavřít taky.
A stát se okrádá všude, ne jen na řidičích. Ale to je způsobené tím, že stát háže firmám a živnostníkům klacky pod nohy. Za každou ptákovinu platíš, když už máš něco dostat zpátky, tak musíš prokazovat.
V dopravě to není tak jednoduché jak ve výrobním závodě, tam si rozpočítáš mzdy a náklady na výrobu do jednoho výrobku a pak dodáváš, u dopravy je to jinak, skoro každý den jiná fůra, skoro nikdo nechce platit mýto,
Když chcou převézt něco 100km, tak nelépe jen za 3000, a pak jako majitel zjistíš, že to nakládali 3h, jel s tím 1,5h a skládali ho další 3h. Každá fůra má jinou cenu a zabere jiný čas. I když se jede to samé, tak se může stát nehoda, přijede před mým kamionem jiný, takže ten můj čeká. Je tam hodně proměnných. A pak z čeho má dopravce kalkulovat cenu tak, aby mohl platit řidiče, třeba 200 kč na hodinu. Prostě to není tak jednoduché, jak u toho výrobního podniku.
U těch automatů by to bylo o dost jednodušší, žádný tachograf, jezdilo by to nonstop, nemusel by se platit řidič, jen skladník a ten má hodinovku jasnou.
Mimochodem, od 1.1.2017 jsem chtěl zavést hodinovku (150 čistého - vlastně udělaný pracovní výkon x 150 kč) + stravné. 3 ze 7 řidičů se šprajcli, že neexistuje a nechcou tak být placení. Prý by si nevydělali. Jsou v práci max 7-8h denně, hodinovkou by šli skoro o třetinu dolů než co mají teď.
Takže ono je pěkné platit v hodině, ale někdo by si nevydělal, takže se tím nedá zavděčit každému.
Ale když se pojede na stavbu, nebo na firmu která je v nějaké prdeli, tak tam automat určitě nedojede, to bude trvat dalších 20 let než je to naučí, těch 20 let myslím od spuštění autonomního trucku na dálnici.
Hodně vlivných lidí má prsty v autodopravě, tak jak ve všech oborech. Už jen ten blbý ČESMAD, vedou jej majitelé nejsilnějších autodopravních firem.
Je to vlastně zástupce autodpravců při jednání s politiky, a nikdy sem si nevšiml, že by jednali o nějakém čištění trhu od "nepoctivých" společností, protože by to museli pání šéfové zavřít taky.
A stát se okrádá všude, ne jen na řidičích. Ale to je způsobené tím, že stát háže firmám a živnostníkům klacky pod nohy. Za každou ptákovinu platíš, když už máš něco dostat zpátky, tak musíš prokazovat.
V dopravě to není tak jednoduché jak ve výrobním závodě, tam si rozpočítáš mzdy a náklady na výrobu do jednoho výrobku a pak dodáváš, u dopravy je to jinak, skoro každý den jiná fůra, skoro nikdo nechce platit mýto,
Když chcou převézt něco 100km, tak nelépe jen za 3000, a pak jako majitel zjistíš, že to nakládali 3h, jel s tím 1,5h a skládali ho další 3h. Každá fůra má jinou cenu a zabere jiný čas. I když se jede to samé, tak se může stát nehoda, přijede před mým kamionem jiný, takže ten můj čeká. Je tam hodně proměnných. A pak z čeho má dopravce kalkulovat cenu tak, aby mohl platit řidiče, třeba 200 kč na hodinu. Prostě to není tak jednoduché, jak u toho výrobního podniku.
U těch automatů by to bylo o dost jednodušší, žádný tachograf, jezdilo by to nonstop, nemusel by se platit řidič, jen skladník a ten má hodinovku jasnou.
Mimochodem, od 1.1.2017 jsem chtěl zavést hodinovku (150 čistého - vlastně udělaný pracovní výkon x 150 kč) + stravné. 3 ze 7 řidičů se šprajcli, že neexistuje a nechcou tak být placení. Prý by si nevydělali. Jsou v práci max 7-8h denně, hodinovkou by šli skoro o třetinu dolů než co mají teď.
Takže ono je pěkné platit v hodině, ale někdo by si nevydělal, takže se tím nedá zavděčit každému.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
4215: No to je právě to, cos popletl. On byl nejdřív podnikatel (říkejme mu tak pro zjednodušení) a pak až politik (taky pro zjednodušení). Žádný politik, aspoň ho neznám, nešel do dopravy, že na ní bude "rejžovat". To můžeš říct, že třeba i Šmidbersjý je politik v podníkající v dopravě. Správně ale je, že je to podnikatel fušující v politice.
No pokud odmaká 200h á 150 kč/h = 30.000 + diety, jelikož se jezdí z 90% jen CZ, tak diety cca 2500 - 3500.
Ze 7 šofů se 4 vrací denně po cca 7h domů, 2 jezdí domů 2x-3x týdně, a ti mívají těch cca 14-15h výkonu denně. A to je právě proč sem narazil. 1 jezdí s boudama ven, ten je úplně zvlášť.
Když budu platit v hodinovce, tak budou spokojení 2 a ten jeden co jezdí ven, a ti 4 budou řvát, že si nevydělají moc peněz.
Prostě nejde to udělat jednoduše, že budou všichni placení stejným způsobem. A já vidím, že způsobem jakým platím teď, jak je nefér platit podobné peníze tomu co je v práci 7h, jezdí od 4:00 do 13:00 , spí denně doma a druhému za 15h a spí v autě, skoro ty samé peníze.
Jen doufám, že časem přijde doba, kdy doprava nebude placená od KM, ale od času ztráveného přepravou. Třeba by dopravce jel fůru za 2000 za hodinu jízdy, 1000 za nakládku a vykládku a 500 za hodinu čekání, plus mýtné. To by bylo celkem pohodička. A strašně jednoduše by se pak dala vypočítat mzda a náklady na řidiče. A nikdo by nemohl brečet, že mu to nevychází, a když auto někde čeká 5h tak je ušlý zisk a nemá řidiče z čeho platit. Takhle by to bylo všechno zaplacené a myslím, že i kolosy typu Kaufland a spol, by začaly na nakládkách a vykládkách fungovat úplně jinak.
Ze 7 šofů se 4 vrací denně po cca 7h domů, 2 jezdí domů 2x-3x týdně, a ti mívají těch cca 14-15h výkonu denně. A to je právě proč sem narazil. 1 jezdí s boudama ven, ten je úplně zvlášť.
Když budu platit v hodinovce, tak budou spokojení 2 a ten jeden co jezdí ven, a ti 4 budou řvát, že si nevydělají moc peněz.
Prostě nejde to udělat jednoduše, že budou všichni placení stejným způsobem. A já vidím, že způsobem jakým platím teď, jak je nefér platit podobné peníze tomu co je v práci 7h, jezdí od 4:00 do 13:00 , spí denně doma a druhému za 15h a spí v autě, skoro ty samé peníze.
Jen doufám, že časem přijde doba, kdy doprava nebude placená od KM, ale od času ztráveného přepravou. Třeba by dopravce jel fůru za 2000 za hodinu jízdy, 1000 za nakládku a vykládku a 500 za hodinu čekání, plus mýtné. To by bylo celkem pohodička. A strašně jednoduše by se pak dala vypočítat mzda a náklady na řidiče. A nikdo by nemohl brečet, že mu to nevychází, a když auto někde čeká 5h tak je ušlý zisk a nemá řidiče z čeho platit. Takhle by to bylo všechno zaplacené a myslím, že i kolosy typu Kaufland a spol, by začaly na nakládkách a vykládkách fungovat úplně jinak.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
xkubisekx: nezapomeň dodat že jsi chtěl dát 150Kč za odřízenou hodinu a ne za odpracovaný výkon... Jelikož podle tebe není čekání na nakládkách a vykládkách práce,ale řidič si může dělat co chce a nemá nárok na mzdu... s tím že jezdíme stavby a některé firmy,kde není problém nakládat a skládat několik hodin.. když jezdíme kraťase tak odřídíme max 4-5hodin při dvou fůrách x 150Kč a jsme v práci min 9hodin když to jde fakt pěkně a člověk si to dobře naplánuje nikde nečeká...
Věřím že je něco mezi nebem a zemí,ale nevěřím že je to bůh...
Jožin: Tak u nás to zvykem není,já každý den vím kolik jsem si vydělal.Nevím jen kolik dostanu za úsporu a jestli budou i nějaké prémie . Jenže u nás je to vše o tom jakou jezdíš trasu,jeden měsíc dělám dva víkendy venku a mám 35 a jiný měsíc jezdím v týdnu 4 dny,3 jsem doma a mám 48....
Jako hodinovka není špatná jenže je to zase o tom že někdo stejnou trasu dokáže jet 20 hodin a jiný 25 hodin.
Jako hodinovka není špatná jenže je to zase o tom že někdo stejnou trasu dokáže jet 20 hodin a jiný 25 hodin.
Není to žádná agitačka, nehledám nikoho.
Právě, že pokud někdo někam přijede na vykládku, řeknou mu musíš 3h čekat nemáme jeřáb, a šofér si sedne, pustí film a čumí a čeká, tak sorry, ale toto není práce. Ano, je v práci, ale v podstatě se fláká a zašívá.
To můžou dělat lidi i v kanclu nebo u mašiny, sednout, čumět do mobilu, sou v práci, ale nic nedělají. A toto sme řešili, po 3h mi jen tak mimochodem říct, že čekáš. Stačilo jednou zavolat mistrovi na stavbu, a hned bylo 500 na hodinu za čekání, a v ten moment se z nic nedělání stalo placené nic nedělání. Ale pokud o tom nevím, tak nemůžu nikomu vynadat a nemůžu jen tak účtovat prostoje. Sám dobře víš, že razím heslo, že když platí v hodinovce jeřáb který čeká, tak budou platit i kamion který čeká. Prostě ten kdo se zašije do kabiny, ani nepípne, tak se v podstatě zašívá, vyhýbá práci, teda když je placený v hodinovce, pokud v úkolu, tak okrádá sám sebe. Toto je prostě všude, su placený v hodině, tak proč si nepošetřit práci i na zítra ne?
Mám chlapy co v tom 15h výkonu 14h buď řídí nebo lítají kolem nakládky, tak proč by měli mít stejně nebo míň než ten který dělá 9h? Takže ta hodinovka je prostě nejvíc spravedlivá. Jen je problém s tím jak prokázat zaměstnanci, že opravdu pracuje a nezašívá se. Proto sem chtěl udělat to, že odježděná hodina + nakládka a vykládka hodinu je placená jako odpracovaná hodina. A tady začíná problém, je na rampě, 2h nakládají skladníci (nebo se čeká na jeřáb), řidič sedí v kabině, čumí na film, svačí a pije kafíčko, pracuje, nebo má pauzu? Jak platit toto? A taky jak to prokazovat?
Proto sem taky narazil, že někteří nechcou hodinovku.
Ale od 1.1. se jede na novém a hotovka, zkušebně a uvidí se, nějak to dopadne. Bude to asi mix hodinovky a paušálu, plus prémiová složka.
Jo, a nahnat někoho do práce v sobotu, nebo nedej bože ve svátek??? To je sprosté slovo!! V takovýchto dnech jezdím jen já, nebo občas jeden řidič.
Jakákoliv práce navíc je problém, 1x za 2 měsíce spát v autě? Sprosté slovo, opět velký problém.
Zkontrolovat baterky, vyměnit žárovku nebo vlastní vinou rozbité světlo, podívat se kolik je na měrce oleje, zkontrolovat tlak v pneu? Problém.
Nejsu perfektní zaměstnavatel, ani nikdy nebudu, ale zaměstnanci také nejsou žádné hvězdy, každý má své chyby a nedostatky. A míra nedostatků bude zohledněná právě tou prémiovou složkou...
Právě, že pokud někdo někam přijede na vykládku, řeknou mu musíš 3h čekat nemáme jeřáb, a šofér si sedne, pustí film a čumí a čeká, tak sorry, ale toto není práce. Ano, je v práci, ale v podstatě se fláká a zašívá.
To můžou dělat lidi i v kanclu nebo u mašiny, sednout, čumět do mobilu, sou v práci, ale nic nedělají. A toto sme řešili, po 3h mi jen tak mimochodem říct, že čekáš. Stačilo jednou zavolat mistrovi na stavbu, a hned bylo 500 na hodinu za čekání, a v ten moment se z nic nedělání stalo placené nic nedělání. Ale pokud o tom nevím, tak nemůžu nikomu vynadat a nemůžu jen tak účtovat prostoje. Sám dobře víš, že razím heslo, že když platí v hodinovce jeřáb který čeká, tak budou platit i kamion který čeká. Prostě ten kdo se zašije do kabiny, ani nepípne, tak se v podstatě zašívá, vyhýbá práci, teda když je placený v hodinovce, pokud v úkolu, tak okrádá sám sebe. Toto je prostě všude, su placený v hodině, tak proč si nepošetřit práci i na zítra ne?
Mám chlapy co v tom 15h výkonu 14h buď řídí nebo lítají kolem nakládky, tak proč by měli mít stejně nebo míň než ten který dělá 9h? Takže ta hodinovka je prostě nejvíc spravedlivá. Jen je problém s tím jak prokázat zaměstnanci, že opravdu pracuje a nezašívá se. Proto sem chtěl udělat to, že odježděná hodina + nakládka a vykládka hodinu je placená jako odpracovaná hodina. A tady začíná problém, je na rampě, 2h nakládají skladníci (nebo se čeká na jeřáb), řidič sedí v kabině, čumí na film, svačí a pije kafíčko, pracuje, nebo má pauzu? Jak platit toto? A taky jak to prokazovat?
Proto sem taky narazil, že někteří nechcou hodinovku.
Ale od 1.1. se jede na novém a hotovka, zkušebně a uvidí se, nějak to dopadne. Bude to asi mix hodinovky a paušálu, plus prémiová složka.
Jo, a nahnat někoho do práce v sobotu, nebo nedej bože ve svátek??? To je sprosté slovo!! V takovýchto dnech jezdím jen já, nebo občas jeden řidič.
Jakákoliv práce navíc je problém, 1x za 2 měsíce spát v autě? Sprosté slovo, opět velký problém.
Zkontrolovat baterky, vyměnit žárovku nebo vlastní vinou rozbité světlo, podívat se kolik je na měrce oleje, zkontrolovat tlak v pneu? Problém.
Nejsu perfektní zaměstnavatel, ani nikdy nebudu, ale zaměstnanci také nejsou žádné hvězdy, každý má své chyby a nedostatky. A míra nedostatků bude zohledněná právě tou prémiovou složkou...
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 hostů