Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
DriverBrno
Příspěvky: 3408
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

věechny tyto nařízení byly přijaty více méně v dobré víře, praxe ukazuje, že je to jen další administrativní obsírka- neřeší to ten problém kvůli ktrerému to bylo zavedeno, nesníží fatalní selhání jedince, naopak alibisticky (včetně profesáku) obhájí za volantem jedince, který by před 20-ti lety nedostal ani koště do ruky. Větší problém jsou ale nynější rychlokvašky za volantem osobáku, tzn. zaplatíš autoškolu a jezdíš..neznáš, nepamatuješ si předpisy, neumíš couvat jezdit do zatáček atd..ale máš na novou Oktávku v zlaté metalíze tak valíš. Jezdím vnitro šusky, obce..a to co teď se děje -no koment.
sob srp 08, 2020 10:55 am

Mareczek
Příspěvky: 424
Registrován: čtv úno 18, 2016 9:27 am
Bydliště: Karviná

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Polská ITD zveřejnila výsledky kontrol co tu dal SOF . píšou 80 % jsou výsledky kontrol nedodržení přestávek a zásahy do tachografu. a debili jezdí dál a to jsou tachografy. nemluvím o váhách . Potom když neubrzdí a přišpendlí rodinu v osobáku na svodidla se diví .Blbci to pořád budou zkoušet. Tak jako alkoholik má pořád důvod chlastat . Vždy si to umí zdůvodnit. O rychlokvaškách třeba o těch z B na D v místní dopravě . Začínám si toho všímat na autobusech. Ti vyvádějí takové kousky ,že se nestačíš divit. Odbočení bez směrovek,výjezdy a nedání přednosti. Zapomínají že ten bus má třeba cca 17 metrů.
sob srp 08, 2020 11:34 am

DriverBrno
Příspěvky: 3408
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

včera v Telči zastavím před přechodem (samí turisti), v protisměru baba v os. vypleštěná mezi něma na zebře kličkuje jak zajíc.
naštěstí to nedopadlo takhle: https://prazska.drbna.cz/zpravy/doprava ... .sznhp.box

další adrelínová záležitost je šuska mezi Dolní a Horní, kdy skáčeš přes "vlnolamy" a dojede tě kilo dodávka nebo OS a tlačí se do předjetí, když mu neuhýbáš do škarby a tak ti dá klakson.
sob srp 08, 2020 11:42 am

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Mareczek, tie čísla - počet kontrolovaných aut a počet porušení sú zaujímavé.. Ale aj trochu divné..

Čo som písal o BAG, tak tam počet porušení pri celkovom počte skontrolovaných áut robí len asi 5,5 percent... to by znamenalo, že v Nemecku šoféri toho moc neporušujú...

Ale ITD, polským číslam nerozumiem. Oni píšu, že každý štvrtý skontrolovaný šofér má problém s pracovným časom (nejaký priestupok na karte) a že tieto priestupky (tachokarta) tvoria 80 percent všetkých priestupkov ktoré ITD zistí.

To je veľký nepomer medzi BAG a ITD. Ako je to možné? Buď šoféri nejakým zázrakom prestanú po prekročení DE hraníc páchať priestupky a vyčistí sa im karta, alebo je ITD o moc prísnejšia než BAG. Inak si to neviem vysvetliť. Alebo sú tie čísla zlé.
Vyše 10 rokov jazdím po Nemecku a BAG ma zastavila len raz, asi pred troma mesiacmi. Kontrola trvala asi 5 minút, Chceli len doklady (šofér+auto+firma) a CMR. Obzreli auto a to bolo všetko. Mohol som ísť ďalej. ITD ma ešte nikdy nezastavilo. Keby ma zastavilo ITD minulý týždeň, keď som bol v práci, možno by som sa tiež dostal do ich štatistík ako kurvič pracovného času a bez pokuty by som neodišiel. A pritom som nič nekurvil, len som za dva týždne mal tak málo práce, že som z dvoch týždňov skoro celý týždeň prestál. A popri tých mojich dlhých pauzách som tri krát zabudol dať ukončenie a krajinu príjazdu. To je banálny priestupok, ale pokuta za to byť môže a v policajných štatistikách sa každý odhalený "prietupok" zíde.

Môj názor je, že poľská ITD je pri kontrolách pracovného času zbytočne prísna. To vravia aj mnohí šoféri čo už od ITD dostali pokuty za smiešne a bezvíznamné minutové porušenia. Ak ITD zaráta aj tieto banálne priestupky, tak im môže vyjsť, že každý štvrtý šofér, to je 25 percent všetkých šoférov v Poľsku jazdí cez kartu... Nemecký BAG asi šoférom pri maličkých priestupkoch problém nerobí a možno ani tak často šoférom nekontroľuje kartu a tachograf ako ITD.

Možno by nebolo zlé porovnať, ako veľký je BAG oproti ITD. Tipujem že poľských ITD je viac.

Skúšal som nájsť štatistiky kontrol českého CSPSD a slovenského NIP. Ale nič som nenašiel. Bolo by zaujímavé to vedieť. Koľko áut a šoférov má v CZ a SK pri kontrole problém a aký a koľko do roka skontrolujú áut.
sob srp 08, 2020 1:41 pm

balů77
Příspěvky: 25
Registrován: pát črc 24, 2020 5:18 pm

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Čím víc zachycených přestupků, tím důležitější úřad, víc peněz, víc zaměstnanců atd.....
sob srp 08, 2020 3:10 pm

Mareczek
Příspěvky: 424
Registrován: čtv úno 18, 2016 9:27 am
Bydliště: Karviná

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Na polském vnitru jezdí i různí kouzelníci a ITD kontroluje cizince a je přísná to určitě . Vložím zde článek o vývoji polských dopravních firem za poslední desetiletí minimálně zajímavé čtení . Kontrolují většinu trhu v Evropě. Nikde je nemají rádi a dávají jim to sežrat . Oni to vracejí si myslím po svém .

https://forsal.pl/artykuly/1454375,pols ... ym-ue.html
sob srp 08, 2020 8:53 pm

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Ja by som chcel vidieť iné čísla a tabuľky... Zabúda sa na jednu vec, hlavne šoféri na ňu zabúdajú veľmi často. Hovorme teraz len o polských firmách, ale myslím tým každú jednu tzv. východoeurópsku firmu a to aj CZ a SK. Koľko s týchto firiem je skutočne poľských? Vie to niekto odhadnúť? Veľa s týchto firiem je v skutočnosti vlastnených a vytvorených západoeurópskymi štátmi. Typická kombinácia, polský ťahač a dánsky-belgický-nemecký-holandský-talianský-rakúsky náves. Je to polský ťahač, na CMR je ako dopravca uvedená polská firma, ale v skutočnosti to polská firma nieje. Je to len východoeurópska pobocka západoeurópskej firmy. Západná firma, aby ušetrila tak si urobila svoju lacnú východoeurópsku pobočku.

A funguje to aj inak. Západná firma si nemusí zakladať pobočku na východe, stačí ak si hotovú východnú firmu prenajme, aj s ťahačmi, aj s návesmi a aj zo šoférmi. Tak funguje veľa českých a slovenských firiem.

Od kedy som začal jazdiť, tak v podstate s krátkou prestávkou celý čas robím pre slovenské firmy a teraz pre polsku firmu, ale v skutočnosti som vždy robil len pre nejakú nemeckú dopravnú firmu alebo veľkú špedíciu. Teraz robím pre dánsku firmu. Nikdy som nejazdil len pre čisto slovenskú dopravnú firmu.

Kto v skutočnosti skurvil a stále kurví dopravu v EU?

Východné firmy a my východný šoféri? Alebo si to skurvili na západe sami, tým že využívajú a zneužívajú lacné východné dopravné firmy a ešte lacnejších východných šoférov? Ja to vidím na tom Dánsku. Každá jedna väčšia dánska dopravná firma má svoju východnú pobočku. Najviac polských, ale aj veľa z Litvy a Lotyšska. Kto to v tom Dánsku kurví? Poliaci, rusáci? Alebo si svoju dopravu kurvia samotný Dáni? A potom sa stažujú a nadávajú na východných šoférov. ???

Môj názor je, že keby sa sa tieto východné firmi odmaskovali a ukázali by svojich skutočných vlastníkov a na ťahačoch by museli byť ŠPZ krajín pre ktoré tieto autá v skutočnosti jazdia, tak by to na parkoviskách v EU vyzeralo inak. Kamionov s polskými značkami by v EU výrazne ubudlo.
sob srp 08, 2020 10:14 pm

Mareczek
Příspěvky: 424
Registrován: čtv úno 18, 2016 9:27 am
Bydliště: Karviná

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Co se tyče kurvení dopravy jednoznačně je za ti nenažranost nadnárodních koncernů. Auta registrují tam kde je podpora vlády a dotace na naftu a auta včetně daňových úlev .Pracovní síla se sežene tam kde je možné ořezat veškeré náklady na řidiče, když v zemi toleruji že řidič může dělat za základní mzdu uklizečky měsíc v kuse ,Bingo bereme je všechny.
ned srp 09, 2020 7:30 am

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

Minuly týždeň som sem dával termíny ako postupne bude nový dopravný balíček nabiehať a ako sa bude týkať nás soferov.

Na tomto PDF odkaze je to celé spracované podrobne a je to dosť dobre vysvetlené. Hlavne to, čo bude platiť od konca tohto mesiaca. Po kliknutí na ten odkaz si stiahnete PDF. Je to po anglicky. Doporučujem všetkým čo ich nový balíček zaujíma aby si to pozreli.

https://d1dcnte8mfzkpv.cloudfront.net/u ... e067ba.pdf


V tom PDF je jedna velmy zaujímavá vec. Nespomína sa tam povinný návrat ťahača do krajiny svojej registrácie raz za 8tyzdnov. Je to úmyselne. Súvisí to s tým, čo som písal vyššie. (Východoeurópske pobočky západoeurópskych firiem)
Malo to platiť za dva roky. Ten povinný návrat sa mal podľa pôvodného návrhu konať raz za 4tyzdne. Ale EU parlament odsúhlasíl raz za 8tyzdnov. Ale, velmy veľa firiem nedokáže ani to. Nedokážu sa vrátiť ani len raz za 8 týždňov. Je to nereálne, nedá sa to. Tie kamióny by na západnom trhu chýbali.

A tak sa teraz špekuluje a znova sa to prejednáva. Preto to v tom PDF nieje. Všetci teraz špekulujú ako s toho vykluckuju. To nariadenie o povinnom návrate sa nedá dodržať. Ak by to naozaj platilo, a povinný návrat sa vyžadoval a kontroloval, firmám by sa neoplatilo držať takéto auta. Jedine riešenie by bolo, kamióny by sa museli odmaskovat a preregistrovať sa na SPZ krajín pre ktoré skutočne jazdia.

Ale to nikto nechce. Hlavne to nechcú zákazníci, ktorý využívajú takéto firmy.
ned srp 09, 2020 11:15 am

153
Příspěvky: 1153
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 10:48 am, celkem upraveno 1 x.
úte srp 11, 2020 2:31 pm

raspi
Příspěvky: 57
Registrován: pát lis 24, 2017 1:45 pm

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

To nařízení o přednostním používání tachografu by mě taky zajímalo. Zvláště jak pak kontrolní orgány poznají, zda jsem jel zájezd nebo linku do 50km. Ony tam jsou rozdíly v dobách řízení a pauzách. A pokud se zrovna nejelo 4hod v kuse po dálnici k moři, tak se to ani s jistotou nedá poznat z karty.

Další problém vidím v tom, že u linkového busu se doba řízení počítá dle jízdního řádu plus nějaký nájezd ráno a večer. Jenže pokud mám na hodinovém spoji pravidelně 5 min sekeru, tak ono se to za celý den nasčítá a turnus, který vycházel teoreticky tak nějak na hraně už prostě nebude vycházet. A to jako budu každý den dělat výtisky a psát tam "Překročení doby řízení z důvodu nereálného jízdního řádu"??
úte srp 11, 2020 3:25 pm

153
Příspěvky: 1153
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 10:48 am, celkem upraveno 1 x.
úte srp 11, 2020 4:37 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

153: Mne by spíš zajímal odkaz přímo na nařízení či zákon, kde se píše, že musíš v dodávce použít tachograf, je-li namontován a jsi-li do 3,5t... Díky
stř srp 12, 2020 10:06 pm

153
Příspěvky: 1153
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 10:49 am, celkem upraveno 1 x.
čtv srp 13, 2020 1:13 pm

Mareczek
Příspěvky: 424
Registrován: čtv úno 18, 2016 9:27 am
Bydliště: Karviná

Re: šoféřina-budoucnost?!

Příspěvek

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 0101-E0003

tady se dá hledat cokoli ale je to na studium ,
čtv srp 13, 2020 8:32 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 66 hostů