Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: šoféřina-budoucnost?!
To si vezl na čem 19 profil???to ti cuhalo 6 metrů návěsů?
Re: šoféřina-budoucnost?!
Ten má asi teleskop
BTW uka ten kotouč..
BTW uka ten kotouč..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: šoféřina-budoucnost?!
jj roztahovák teleskop
- Matúš Sabo
- Zaklinač
- Příspěvky: 2428
- Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
- Bydliště: Bystre n/T
Re: šoféřina-budoucnost?!
Jedna utopisticka myšlienka, ktora to ma za sebou
https://www.e15.cz/byznys/technologie-a ... ky-1377476
Věří nicméně, že výrazný převrat v této oblasti nastane, jakmile začne výroba akumulátoru Tesla 4680 sestavovaných ze speciálně navržených zákaznických článků s daleko vyšší energetickou hustotou oproti dosavadním řešením.
„Tesla Semi potřebuje ke svému provozu zhruba pětinásobek bateriových článků oproti elektromobilu, ale za pětinásobek je prodávat nemůžeme,“ uvádí Musk. „Začít teď naplno s výrobou Tesla Semi nedává smysl,“ uvedl Musk.
https://www.e15.cz/byznys/technologie-a ... ky-1377476
Věří nicméně, že výrazný převrat v této oblasti nastane, jakmile začne výroba akumulátoru Tesla 4680 sestavovaných ze speciálně navržených zákaznických článků s daleko vyšší energetickou hustotou oproti dosavadním řešením.
„Tesla Semi potřebuje ke svému provozu zhruba pětinásobek bateriových článků oproti elektromobilu, ale za pětinásobek je prodávat nemůžeme,“ uvádí Musk. „Začít teď naplno s výrobou Tesla Semi nedává smysl,“ uvedl Musk.
Re: šoféřina-budoucnost?!
Do roboty nám koncom minulého roka prišli nové Mercedesy. Ešte som v ňom neišiel, takže názor na to nemám. Kabína je rovnaká ako máme v mercedesoch z roku 2019. Nová je len kompletne celá palubná doska s dvoma displejmi (vyzerá hnusne) a skoro všetko ovládanie je dotykové. Jediná pozitívna vec je, že aspoň zrkadlá zostali normálne, klasické a kamery namiesto zrkadiel nemáme.
Pre mňa sú Mercedesy dobré autá, má to dobrú a priestornú kabínu, sedím vysoko. Život v Mercedese my príde ako prijatelný a cítim sa v ňom lepšie ako v MANe. Na Mercedes všetci nadávajú, že neťahá, nejde, je lenivý.... Ja si to nemyslím, podľa mňa je to dobré auto a momentálne je Mercedes 1843 ročník 2019 ten najlepší ťahač, na ktorom som doteraz jazdil.
Ale toto som nenapísal, aby som tu chválil Mercedes. Teraz v USA Peterbild predstavil svoje auto Peterbild 579 druhej generácie. Ja som si obe autá sám pre seba porovnával. Nová technika z Európy a nová technika z Ameriky. Nemôžem porovnávať jazdné vlastnosti a samotnú prácu vodiča za volantom, lebo v americkom kamióne som nikdy neišiel. Ale ak porovnám život v kabíne, tak my šoféry z EU sme chudáci, jazdíme v miniatúrnych kurníkoch a v autách žijeme ako sliepky v klietkových chovoch. USA šofér je na tom o moc lepšie.
Na tejto adrese má Peterbild veľa dobrých videí v ktorých nový model 579 predstavuje, oplatí sa to pozrieť. Prevodovka je automat, ovládanie je skoro rovnaké ako na európskych autách a myslím si, že jazdiť s ním bude rovnaké ako jazdiť na EU autách. https://www.youtube.com/c/PeterbiltMotorsCompany/videos
Zaujala ma palubná doska nového Peterbildu. Toto je starší model palubnej dosky asi z roku 2020.
Toto je nová palubná doska 2021 z predvádzacieho videa.
Tá nová (a aj tá staršia doska) je zaujímavá tým, čo všetko šoférovi zobrazuje. Chcel by som v aute radšej takúto, než to čo ponúka Mercedes. Ale niektorým veciam nerozumiem. Hore v ľavo- napätie na batérii 14,0 volt. Nemalo by byť dva krát toľko? Páči sa my otáčkomer v strede a rýchlosť zobrazená len číselne. V ľavo tlak bŕzd a tlak oleja. V Mercedese sa k tlaku bŕzd musíte preklikať cez menu a tlak oleja v Mercedese nezistíte ani cez menu. Jedine čo môžte zistiť je teplota vody, ale zase len cez menu. Peterbild v pravo ukazuje palivomer a pod ním je asi ukazovatel ADblue. Hneď pod ním je teplota vody.
Celkom v pravo je ukazovateľ Torque. To je výkon? Krútiaci moment?
Pod ním sú ukazovatele teploty Axle, Trans, Rear. To je teplota čoho presne? Viem len, že axle je náprava.
Aj v ľavo sú údaje ktorým nerozumiem.
Tlak Brake App. To je tlak bŕzd, ktorým šofér brzdí?
Air filter 15%. To je ukazovatel čistoty filtra?
Fuel filter 21%. To je palivový filter. 21% znamená čo? Má 21% znečistenie?
Susp Load 65PSI je asi tlak v mechoch, mal by asi ukazovať ako sú zaťažené. Ale čo z hodnoty 65PSI zistí šofér neviem.
Pre mňa sú Mercedesy dobré autá, má to dobrú a priestornú kabínu, sedím vysoko. Život v Mercedese my príde ako prijatelný a cítim sa v ňom lepšie ako v MANe. Na Mercedes všetci nadávajú, že neťahá, nejde, je lenivý.... Ja si to nemyslím, podľa mňa je to dobré auto a momentálne je Mercedes 1843 ročník 2019 ten najlepší ťahač, na ktorom som doteraz jazdil.
Ale toto som nenapísal, aby som tu chválil Mercedes. Teraz v USA Peterbild predstavil svoje auto Peterbild 579 druhej generácie. Ja som si obe autá sám pre seba porovnával. Nová technika z Európy a nová technika z Ameriky. Nemôžem porovnávať jazdné vlastnosti a samotnú prácu vodiča za volantom, lebo v americkom kamióne som nikdy neišiel. Ale ak porovnám život v kabíne, tak my šoféry z EU sme chudáci, jazdíme v miniatúrnych kurníkoch a v autách žijeme ako sliepky v klietkových chovoch. USA šofér je na tom o moc lepšie.
Na tejto adrese má Peterbild veľa dobrých videí v ktorých nový model 579 predstavuje, oplatí sa to pozrieť. Prevodovka je automat, ovládanie je skoro rovnaké ako na európskych autách a myslím si, že jazdiť s ním bude rovnaké ako jazdiť na EU autách. https://www.youtube.com/c/PeterbiltMotorsCompany/videos
Zaujala ma palubná doska nového Peterbildu. Toto je starší model palubnej dosky asi z roku 2020.
Toto je nová palubná doska 2021 z predvádzacieho videa.
Tá nová (a aj tá staršia doska) je zaujímavá tým, čo všetko šoférovi zobrazuje. Chcel by som v aute radšej takúto, než to čo ponúka Mercedes. Ale niektorým veciam nerozumiem. Hore v ľavo- napätie na batérii 14,0 volt. Nemalo by byť dva krát toľko? Páči sa my otáčkomer v strede a rýchlosť zobrazená len číselne. V ľavo tlak bŕzd a tlak oleja. V Mercedese sa k tlaku bŕzd musíte preklikať cez menu a tlak oleja v Mercedese nezistíte ani cez menu. Jedine čo môžte zistiť je teplota vody, ale zase len cez menu. Peterbild v pravo ukazuje palivomer a pod ním je asi ukazovatel ADblue. Hneď pod ním je teplota vody.
Celkom v pravo je ukazovateľ Torque. To je výkon? Krútiaci moment?
Pod ním sú ukazovatele teploty Axle, Trans, Rear. To je teplota čoho presne? Viem len, že axle je náprava.
Aj v ľavo sú údaje ktorým nerozumiem.
Tlak Brake App. To je tlak bŕzd, ktorým šofér brzdí?
Air filter 15%. To je ukazovatel čistoty filtra?
Fuel filter 21%. To je palivový filter. 21% znamená čo? Má 21% znečistenie?
Susp Load 65PSI je asi tlak v mechoch, mal by asi ukazovať ako sú zaťažené. Ale čo z hodnoty 65PSI zistí šofér neviem.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: šoféřina-budoucnost?!
Ameriky májí 12V soustavu
Torque je točivý moment, Axle je náparava, takže to bude asi teplota diferáků nebo reduktorů, trans je převodovka, to ostatní asi jak píšeš.
Mě se palubovka starých Mercedesů líbí, jak je jednoduchá, rychloměr, otáčkoměr, stav Ad-blu a palivo, vše co mě zajímá.
Torque je točivý moment, Axle je náparava, takže to bude asi teplota diferáků nebo reduktorů, trans je převodovka, to ostatní asi jak píšeš.
Mě se palubovka starých Mercedesů líbí, jak je jednoduchá, rychloměr, otáčkoměr, stav Ad-blu a palivo, vše co mě zajímá.
BES - běs
Re: šoféřina-budoucnost?!
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 9:43 am, celkem upraveno 1 x.
Re: šoféřina-budoucnost?!
Palubná doska je snímok obrazovky s promo videa toho auta. Predpokladám, že keď to natáčali auto bolo bez nákladu a tak je pravdepodobné, že tých 65psi bude naozaj bez nákladu.
O tom, že majú 12volt som nevedel.
Tie teploty: jedna teda bude olej stredná náprava diferenciál , druhá olej zadná náprava (REAR) diferenciál a posledná teplota oleja v prevodovke.
A Brake App- tlak akým brzdí šofér?
A tie filtre? Stav čistoty? Je to aj na našich autách? Ak áno tak sa k tomu dá dostať asi len cez diagnostiku.
--------------------------------------------------------------
Ja by som na aute chcel mať trvalo zobrazený tlak vzduchu, tlak a teplotu oleja, teplotu vody a množstvo vody v chladiči. Stav ADblue a napätie. A voltmeter by som chcel mať v kabíne taký, aby niekde na palubnej doske ukazoval napätie aj pri vypnutom klúči.
--------------------------------------------------------------
Konečne niekto z motonovinárov povie nahlas, čo si o dotykových displejoch a ovládaní auta cez položky hlboko skryté v menu myslí.
Ja osobne za najväčšiu tragédiu súčasných najnovších kamiónov, na ktorých jazdím, považujem stierače. S láskou spomínam na dobu, keď bol v aute cyklovač a ja som si mohol stierače nastaviť podľa seba. Súčasné automatické stierače ma buď dostanú do blázninca, alebo vyženú s kamióna preč.
O tom, že majú 12volt som nevedel.
Tie teploty: jedna teda bude olej stredná náprava diferenciál , druhá olej zadná náprava (REAR) diferenciál a posledná teplota oleja v prevodovke.
A Brake App- tlak akým brzdí šofér?
A tie filtre? Stav čistoty? Je to aj na našich autách? Ak áno tak sa k tomu dá dostať asi len cez diagnostiku.
--------------------------------------------------------------
Ja by som na aute chcel mať trvalo zobrazený tlak vzduchu, tlak a teplotu oleja, teplotu vody a množstvo vody v chladiči. Stav ADblue a napätie. A voltmeter by som chcel mať v kabíne taký, aby niekde na palubnej doske ukazoval napätie aj pri vypnutom klúči.
--------------------------------------------------------------
Konečne niekto z motonovinárov povie nahlas, čo si o dotykových displejoch a ovládaní auta cez položky hlboko skryté v menu myslí.
Ja osobne za najväčšiu tragédiu súčasných najnovších kamiónov, na ktorých jazdím, považujem stierače. S láskou spomínam na dobu, keď bol v aute cyklovač a ja som si mohol stierače nastaviť podľa seba. Súčasné automatické stierače ma buď dostanú do blázninca, alebo vyženú s kamióna preč.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: šoféřina-budoucnost?!
Však Mercedes se ozve sám, jak je něco mimo normu, tlak, teplota vody, hladina, napětí.
BES - běs
Re: šoféřina-budoucnost?!
No veď práve... auto sa ozve až keď uzná za vhodné. A najnovšie autá sa už ani neozvú, lebo robia len to, čo sami uznajú za vhodné...
Voltmeter si nosím do roboty svoj. Je to moc dobrá vec. Spoliehať sa na to, že sa auto ozve je nerozumné. Kuriózne sa správali MANy: alarm hlási nízke napätie. Nedá sa to vypnúť a tak jediná možnosť je- naštartovať. Po 15minútach naštartovaného auta vám motor sám vypne- automatické vypnutie motora pri zbytočnom voľnobehu. A po ďalších 15minútach vám alarm hlási slabú batériu...
Mercedesy vypínajú zásuvky ak je napätie nejak tesne cez 24 volt. A potom sa na chvíľku ozve výstraha slabá batéria. Ale... nie vždy, už sa my stalo, že mercedes zásuvky ani spotrebiče nevypol, výstrahu nevydal a ja som ráno nenaštartoval...
Alarm na aute my občas hlási málo vody v chladiči, ale voda sa doliať nedá, lebo nieje kam. Nádrž je plná, vody je dosť... ADblue, keď na neho zabudnem, výstraha, že je ho málo sa ozve.., ale často sa ozve v nevhodný čas a ja nemám kedy, alebo nemám kde natankovať. Radšej by som mal ADblue stále na očiach.
Rovnako je to s tlakom vzduchu. Ak ťahám dva návesy, s ktorých občas fučí, tak by som rád vedel, aký mám tlak. Len pre istotu a kontrolu. Môžem si to nájsť a zobraziť v menu, ale.... od toho sú budíky, aby boli na palubke a tlak my ukazovali stále. Hrabať sa stále v menu ma nejak moc nebaví a počas jazdy to ani nieje rozumné. A ak auto hlási výstrahu, "vysoká spotreba vzduchu" už je neskoro....
Ak sa počas jazdy dotýkate mobilu alebo gps, je to nesprávne a pokuta. Ak vás tvorca automobilov počas jazdy nútí preklikávať menu, alebo po novom dokonca ťapkať prstom po ťapkacom displeji, tak je to správne...
Voltmeter si nosím do roboty svoj. Je to moc dobrá vec. Spoliehať sa na to, že sa auto ozve je nerozumné. Kuriózne sa správali MANy: alarm hlási nízke napätie. Nedá sa to vypnúť a tak jediná možnosť je- naštartovať. Po 15minútach naštartovaného auta vám motor sám vypne- automatické vypnutie motora pri zbytočnom voľnobehu. A po ďalších 15minútach vám alarm hlási slabú batériu...
Mercedesy vypínajú zásuvky ak je napätie nejak tesne cez 24 volt. A potom sa na chvíľku ozve výstraha slabá batéria. Ale... nie vždy, už sa my stalo, že mercedes zásuvky ani spotrebiče nevypol, výstrahu nevydal a ja som ráno nenaštartoval...
Alarm na aute my občas hlási málo vody v chladiči, ale voda sa doliať nedá, lebo nieje kam. Nádrž je plná, vody je dosť... ADblue, keď na neho zabudnem, výstraha, že je ho málo sa ozve.., ale často sa ozve v nevhodný čas a ja nemám kedy, alebo nemám kde natankovať. Radšej by som mal ADblue stále na očiach.
Rovnako je to s tlakom vzduchu. Ak ťahám dva návesy, s ktorých občas fučí, tak by som rád vedel, aký mám tlak. Len pre istotu a kontrolu. Môžem si to nájsť a zobraziť v menu, ale.... od toho sú budíky, aby boli na palubke a tlak my ukazovali stále. Hrabať sa stále v menu ma nejak moc nebaví a počas jazdy to ani nieje rozumné. A ak auto hlási výstrahu, "vysoká spotreba vzduchu" už je neskoro....
Ak sa počas jazdy dotýkate mobilu alebo gps, je to nesprávne a pokuta. Ak vás tvorca automobilov počas jazdy nútí preklikávať menu, alebo po novom dokonca ťapkať prstom po ťapkacom displeji, tak je to správne...
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: šoféřina-budoucnost?!
Cyklovac steracu ma snad kazde auto ne?nebo neco jsem zaspal?osobne stiram malo,nepotrebuji 300kmitu za minutu,to mi vadi,dam to tak raz obcas setre sklo.kazdy sme jiny to plati i v tomto...
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: šoféřina-budoucnost?!
sof.... mrdcedes je kapitola sama pro sebe ...dokud to funguje ok ...ale jak už se dávno ví..... skopčáci nedělaj malý chyby ....i když dneska , jak je to nasraný elektronickýma pavoukama ... je to spíš o štěstí ... buď se povede a je dobře poskládaný, nebo je to sráč , kterej ze servisu nevyleze ......
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: šoféřina-budoucnost?!
Jožin, ak máš rád stierače, ktoré si nastavíš tak, že ti občas zotrú sklo a zbytočne ti nekmitajú pred očami, tak to si ako ja.
Ja striedam autá, MANy a Mercedesy. V každom aute je to rovnaké. Automatické stierače poznajú len dve rýchlosti stierania. Prvá je taká, akú by som ja zvolil v hustom daždi. Lenže automatický stierač ju používa na všetko od drobného mikroskopického a bezvíznamneho mrholenia až po normálny dáždnik. Potom je ešte druhá rýchlosť automatických stieračov a tú by som ja zvolil v prietrži mračien, alebo dosť silnom daždi. A tú automatické stierače používajú na všetko od normálneho letného zapršania až po silnú búrku.
Na Mercedese sa dá nastaviť automatické stieranie v dvoch polohách. Tú prvú som opísal, tú druhú polohu som nikdy nepoužil, lebo vtedy začnú automatické stierače stierať tak týchto, ako keby som práve stál pod vodopádom.
Úplne najhoršie je to v drobnom mrholení, alebo slabom daždi. Vtedy je treba cyklovač... lenže automatický stierač drobné mrholenie vyhodnocuje ako hustý dážď a stierače kmitajú ako blázdnivé. Do toho vám ešte pištia stieračové gumičky, ktoré sa šúchajú po suchom skle. Ja sa z automatických stieračov idem zblázniť a asi kôli nim raz v daždi počas jazdy vyskočím z auta.
Toto ja nedokážem vydržať a tak v podobnom počasí imitujem cyklovač ručne. Ako idiot stierače ručne zapínanam a vypínam v 5-10 sekundovým intervaloch.
Cyklovač pri automatických stieračoch je. Ale, funguje len v nejakom záhadnom paranormálnom režime. Buď vám stierače lietajú po suchom skle, alebo sa prepnú do paranormálneho režimu a v silnejšom daždi prestanú stierať. Pravidelne sa to stáva v meste. Zložitá dopravná situácia, križovatka a vám v tej chvíli prestanú stierať stierače. Vy točíte volantom, dávate pozor na cestu a popritom musíte ešte hmatať po stieračoch, aby ste ich vypli a zase zapli, lebo dážď je tak hustý, že cez sklo nieje vidieť.
A tak sa vam automatický stierač v hustom daždi vypína a slabom daždi naopak zbytočne kmitá po skle.
Ja masový vrah niesom a ani to nepodporujem, ale dokázal by som pochopiť šoféra, ktorému kôli týmto automatickým blbinám rupnú nervy a nabehne niekde do Mercedesu (MANu) a tam vystriela celé vývojárske oddelenie, ktoré vymýšľa tieto automatické pičoviny.
Ja striedam autá, MANy a Mercedesy. V každom aute je to rovnaké. Automatické stierače poznajú len dve rýchlosti stierania. Prvá je taká, akú by som ja zvolil v hustom daždi. Lenže automatický stierač ju používa na všetko od drobného mikroskopického a bezvíznamneho mrholenia až po normálny dáždnik. Potom je ešte druhá rýchlosť automatických stieračov a tú by som ja zvolil v prietrži mračien, alebo dosť silnom daždi. A tú automatické stierače používajú na všetko od normálneho letného zapršania až po silnú búrku.
Na Mercedese sa dá nastaviť automatické stieranie v dvoch polohách. Tú prvú som opísal, tú druhú polohu som nikdy nepoužil, lebo vtedy začnú automatické stierače stierať tak týchto, ako keby som práve stál pod vodopádom.
Úplne najhoršie je to v drobnom mrholení, alebo slabom daždi. Vtedy je treba cyklovač... lenže automatický stierač drobné mrholenie vyhodnocuje ako hustý dážď a stierače kmitajú ako blázdnivé. Do toho vám ešte pištia stieračové gumičky, ktoré sa šúchajú po suchom skle. Ja sa z automatických stieračov idem zblázniť a asi kôli nim raz v daždi počas jazdy vyskočím z auta.
Toto ja nedokážem vydržať a tak v podobnom počasí imitujem cyklovač ručne. Ako idiot stierače ručne zapínanam a vypínam v 5-10 sekundovým intervaloch.
Cyklovač pri automatických stieračoch je. Ale, funguje len v nejakom záhadnom paranormálnom režime. Buď vám stierače lietajú po suchom skle, alebo sa prepnú do paranormálneho režimu a v silnejšom daždi prestanú stierať. Pravidelne sa to stáva v meste. Zložitá dopravná situácia, križovatka a vám v tej chvíli prestanú stierať stierače. Vy točíte volantom, dávate pozor na cestu a popritom musíte ešte hmatať po stieračoch, aby ste ich vypli a zase zapli, lebo dážď je tak hustý, že cez sklo nieje vidieť.
A tak sa vam automatický stierač v hustom daždi vypína a slabom daždi naopak zbytočne kmitá po skle.
Ja masový vrah niesom a ani to nepodporujem, ale dokázal by som pochopiť šoféra, ktorému kôli týmto automatickým blbinám rupnú nervy a nabehne niekde do Mercedesu (MANu) a tam vystriela celé vývojárske oddelenie, ktoré vymýšľa tieto automatické pičoviny.
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: šoféřina-budoucnost?!
No a to je tim ze vymysleji kokotiny.to je cele.priklad.dnes si objednam fh500i save.kolik?100 000e.ok.a ted jim reknu.nechcu hlidani pruhu,nechcu aktivni tempomat,nechcu senzor deste,nechcu aut.brzdeni...bude to stat pak 80?nebude.bo to nejde.plno picovin je uplne k hovnu v aute,jen se sere.viz volvo?proc ta kurwa topi na bufik jak topi?minutu teplo,pak zima ?bo to je pretechnizovane,to je cele..doufam a verim ze s trolejama na kabine jezdit nebudu uz.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 23 hostů