Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: šoféřina-budoucnost?!
Jožin má samozrejme pravdu v tom, že každý šofér sa na aute nejak podpíše, v dobrom, alebo zlom. Podľa mňa sa u nás šoféri podpisujú hlavne na baterkách, pneumatikách a brzdách. Autá-ťahače trpia na neúdržbu, robí sa len oficiálny servis, preventívna, skoršia údržba sa nerobí, aspoň o tom neviem. Autá niesú v zlom stave, občas je nejaké odrbané, ale celkovo sa nemám za čo hanbiť, keď sedím v našich autách. Šofér-leštič diskov a maniak do čistých kolies by zaplakal, keby videl naše hliníkové kolesá, ale to je vec, ktorá ma nezaujíma. Ja autá nelešťím, nedrhnem, len ich normálne- na rýchlo umyjem trochou šampónu a ostriekam hadicou.
Tým, že tie autá striedam, ich dokážem posúdiť. Autá sú rovnaké, čo kus to identické auto. Majú rovnaké chyby, jazdia rovnako, majú rovnakú spotrebu. Občas sa nájde auto, ktoré žerie o pár litrov viac. Zaujímavé, že autá rovnakej značky majú časom pri rovnakom nájazde kilometrov rovnaké poruchy. Napríklad na skoro všetkých autách jednej značky pri rovnakom nájazde kilometrov piští jedno ložisko, alebo začne rovnako vŕzgať kabína, začne vŕzgať sedačka, silno sa zníži svietivosť svetiel... Proste rovnaké poruchy po rovnakom čase.
Autá sa servisujú v značkových servisoch, ale návesy sa servisujú u nás. Mechanici pravidelne robia brzdy. Brzdové doštičky sa nestihnú zodrať, skôr ako sa zoderú, sa spália. Rovnako kotúče skôr ako sa zjazdia bývajú popraskané od tepla. Tam sa výrazne ukazuje šoférova jazda, ale aj to, čo vozíme a kde jazdíme.
Na čistotu áut sa teraz nesťažujem. Vývoj čistoty našich áut sa časom menil, boli aj obdobia, kde to bolo trochu horšie. Teraz je to pre mňa OK. Toto je bežná ukážka mojich áut, je to fotené keď som z nich odchádzal. V podobnom stave ich aj preberám. Ten MAN je zánovný, ale tie Mercedesy majú od 250.000 do 450.000 km. Mne tieto autá plne vyhovujú.
Tým, že tie autá striedam, ich dokážem posúdiť. Autá sú rovnaké, čo kus to identické auto. Majú rovnaké chyby, jazdia rovnako, majú rovnakú spotrebu. Občas sa nájde auto, ktoré žerie o pár litrov viac. Zaujímavé, že autá rovnakej značky majú časom pri rovnakom nájazde kilometrov rovnaké poruchy. Napríklad na skoro všetkých autách jednej značky pri rovnakom nájazde kilometrov piští jedno ložisko, alebo začne rovnako vŕzgať kabína, začne vŕzgať sedačka, silno sa zníži svietivosť svetiel... Proste rovnaké poruchy po rovnakom čase.
Autá sa servisujú v značkových servisoch, ale návesy sa servisujú u nás. Mechanici pravidelne robia brzdy. Brzdové doštičky sa nestihnú zodrať, skôr ako sa zoderú, sa spália. Rovnako kotúče skôr ako sa zjazdia bývajú popraskané od tepla. Tam sa výrazne ukazuje šoférova jazda, ale aj to, čo vozíme a kde jazdíme.
Na čistotu áut sa teraz nesťažujem. Vývoj čistoty našich áut sa časom menil, boli aj obdobia, kde to bolo trochu horšie. Teraz je to pre mňa OK. Toto je bežná ukážka mojich áut, je to fotené keď som z nich odchádzal. V podobnom stave ich aj preberám. Ten MAN je zánovný, ale tie Mercedesy majú od 250.000 do 450.000 km. Mne tieto autá plne vyhovujú.
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: šoféřina-budoucnost?!
Holandský firmy střídají úplně běžné na cestě někde.chladaky,kytkari.dojdoumu hodiny třeba na venlo,dojede dodávka,dva Poláci vylezou,dva vlezou.takova je realita dnes.
Re: šoféřina-budoucnost?!
Veľa sa vraví o blizkom EU zákaze spalovacích motorov a nástupe elektromobilov. Vymeniť benzínové a naftové autá za elektromobili eko-aktivistom a zeleným politikom nestačí. Ich ciel je spoločnosť bez osobných áut.
Teraz som v jedných novinách čítal návrh, ako by si to predstavovali rakúsky zelený. Sú vo vláde a je to vraj aj vo vládnom návrhu.
Hromadná osobná doprava bude za paušálnu cenu. Za 1 euro na deň v rámci kraja, za dve eurá na deň v dvoch susediacich krajoch a za tri eurá na deň po celom Rakúsku. Autobusy, vlaky a vraj v tom majú byť aj zdielané taxíky.
Myslím si, že tak nejak bude vyzerať reálna budúcnosť dopravy v našom Eurosojuze. Za volant sa dostanú len šoféry nákladných áut, autobusov a pracháči, ktorí si budú môcť dovoliť drahú prevádzku elektromobilu.
Teraz som v jedných novinách čítal návrh, ako by si to predstavovali rakúsky zelený. Sú vo vláde a je to vraj aj vo vládnom návrhu.
Hromadná osobná doprava bude za paušálnu cenu. Za 1 euro na deň v rámci kraja, za dve eurá na deň v dvoch susediacich krajoch a za tri eurá na deň po celom Rakúsku. Autobusy, vlaky a vraj v tom majú byť aj zdielané taxíky.
Myslím si, že tak nejak bude vyzerať reálna budúcnosť dopravy v našom Eurosojuze. Za volant sa dostanú len šoféry nákladných áut, autobusov a pracháči, ktorí si budú môcť dovoliť drahú prevádzku elektromobilu.
Re: šoféřina-budoucnost?!
to sof: Jenže EU potřebuje vyrábět, chrlit, plnit plán výroby aut. Na tom stojí celá ekonomika. Vem si kdyby jen zavřeli Škodovku (Škoda Auto) co by se dělo.
Jinak i to Rakousko je už pohodlné. Rakušák dokáže autem projezdit celé odpoledne. Nejprve do a z práce, pak jede pro mléko do Spráru,jede domů a nová cesta je do Edeky pro rohlíky. Rohlíky doveze domů, aby děti neumřeli hladem a odjede ke kadeřníkovi a na závěr se staví na pumpě na kafe.
Jinak i to Rakousko je už pohodlné. Rakušák dokáže autem projezdit celé odpoledne. Nejprve do a z práce, pak jede pro mléko do Spráru,jede domů a nová cesta je do Edeky pro rohlíky. Rohlíky doveze domů, aby děti neumřeli hladem a odjede ke kadeřníkovi a na závěr se staví na pumpě na kafe.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: šoféřina-budoucnost?!
wckr, vďaka za to video. Už som rozmýšlal, čo sa stalo s tými čínskymi vodíkovými autami pre Švajčiarsko.
-------------------------------------
Druhý turnus jazdím na nových Actros F, to F znamená funkčný a je to socialna verzia normálneho, nového Actrosu. V aute je zaujímavá vec o ktorej som už počul, ale zatial som ju v našich starších mercedesoch nevidel, alebo som si ju možno len nevšimol. Je to kúrenie, kde sa využíva zbytkové teplo vypnutého motora. Je to vynikajúca vec a mohlo by to byť v každom nákladnom, ale aj osobnom aute. Teraz bol chladný apríl a je stále chladný máj a to "rest" kúrenie vyuzívam stále. Pri tých teplotách aké sú to vydrží na dve, dve a pol hodiny. Fakt dobrá vec, nemusím zapínať bufík.
Na displeji mám možnosť zapnúť rest, alebo bufík. (ak je teplý motor) Keď je studený, alebo stratí teplo, rest sa vypne.
-------------------------------------
Druhý turnus jazdím na nových Actros F, to F znamená funkčný a je to socialna verzia normálneho, nového Actrosu. V aute je zaujímavá vec o ktorej som už počul, ale zatial som ju v našich starších mercedesoch nevidel, alebo som si ju možno len nevšimol. Je to kúrenie, kde sa využíva zbytkové teplo vypnutého motora. Je to vynikajúca vec a mohlo by to byť v každom nákladnom, ale aj osobnom aute. Teraz bol chladný apríl a je stále chladný máj a to "rest" kúrenie vyuzívam stále. Pri tých teplotách aké sú to vydrží na dve, dve a pol hodiny. Fakt dobrá vec, nemusím zapínať bufík.
Na displeji mám možnosť zapnúť rest, alebo bufík. (ak je teplý motor) Keď je studený, alebo stratí teplo, rest sa vypne.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: šoféřina-budoucnost?!
Tuhle funkci má dost možná MP4 od začátku. Já to mám u Arocsu taky.
BES - běs
Re: šoféřina-budoucnost?!
Viem že Mercedesy by to mali mať, ale na našich rok 2017, 2018,2019 o tom neviem, že by to mali. Zo šoférov nikto nič nevravel a ja som tam takú funkciu nenašiel. Možno som to len zle hľadal.
Re: šoféřina-budoucnost?!
Mněly to už i mp4 jen nečtou návody. Je to super věc . Ale zde na foru je všechno od mercedesu na piču tak raději nic nikomu nevysvětluji
Re: šoféřina-budoucnost?!
Áno, Mercedes je napiču auto... keby som mal euro pokažde, keď nejaký Volvo trucker začne pičovať na Mercedes, tak už nemusím chodiť do roboty...
————————————
To je pekné, že tie vaše mercedesy vedia takto kúriť už dávo. Ešte krajšie by bolo, keby ste my prezradili ako sa to zapína. Zatial som na to nedošiel a návody k autám už dlhé roky nečítam, lebo sú v jazykoch ktorým nerozumiem.
————————————
To je pekné, že tie vaše mercedesy vedia takto kúriť už dávo. Ešte krajšie by bolo, keby ste my prezradili ako sa to zapína. Zatial som na to nedošiel a návody k autám už dlhé roky nečítam, lebo sú v jazykoch ktorým nerozumiem.
Re: šoféřina-budoucnost?!
To má i DAF a je to dobra věc.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: šoféřina-budoucnost?!
U MB to využití zbytkového tepla bylo za příplatek, takže to u každého nemusí být...
Re: šoféřina-budoucnost?!
Asi to na našich starších autách nebude, keby to tam bolo asi by som na to prišiel.
————————————————
Na firme máme nové MANy(2021). Majú elektronickú palubnú dosku, ale vyzerá klasicky, nie tablet ako má MB. Ešte som v nich neišiel tak to nemôžem posúdiť, ale vraj jazdia rovnako ako tie staršie (2020) takže MAN tempomat “nevylepšil” tak zásadne ako MB. A možno aj vylepšil, ale neponúka ho v základnej výbave ako Actros F. MANy majú vyššie položenú kabínu, pribudol tam schodík navyše, ale rovnú podlahu ako naše MB stále nemajú.
Na tých MANoch je jedna veľmy zaujímavá vec, ktorá sa my páčila a mohla by byť aj v MB. Na šoférových dverách, celkom dole, sú štyri vypínače. Dajú sa ovládať len keď sú dvere otvorené a šofér ich ovláda zo zeme. Ja som to auto videl len na minútu, viac som nemal čas, takže si ani nepamätám, čo presne sa nimi zapína-vypína. Památám si len, že sa s nimi dali ovládať okná a pracovné svetlo. Zdá sa my to ako dobrá vec. Perfektné by bolo, keby tam bolo aj zapínanie-vypínanie kompresora. Skákať pri vykládke hore do Actrosu, aby som vypol-zapol na tablete kompresor je dosť nepohodlné.
————————————————
Na firme máme nové MANy(2021). Majú elektronickú palubnú dosku, ale vyzerá klasicky, nie tablet ako má MB. Ešte som v nich neišiel tak to nemôžem posúdiť, ale vraj jazdia rovnako ako tie staršie (2020) takže MAN tempomat “nevylepšil” tak zásadne ako MB. A možno aj vylepšil, ale neponúka ho v základnej výbave ako Actros F. MANy majú vyššie položenú kabínu, pribudol tam schodík navyše, ale rovnú podlahu ako naše MB stále nemajú.
Na tých MANoch je jedna veľmy zaujímavá vec, ktorá sa my páčila a mohla by byť aj v MB. Na šoférových dverách, celkom dole, sú štyri vypínače. Dajú sa ovládať len keď sú dvere otvorené a šofér ich ovláda zo zeme. Ja som to auto videl len na minútu, viac som nemal čas, takže si ani nepamätám, čo presne sa nimi zapína-vypína. Památám si len, že sa s nimi dali ovládať okná a pracovné svetlo. Zdá sa my to ako dobrá vec. Perfektné by bolo, keby tam bolo aj zapínanie-vypínanie kompresora. Skákať pri vykládke hore do Actrosu, aby som vypol-zapol na tablete kompresor je dosť nepohodlné.
Re: šoféřina-budoucnost?!
Teď sem v tom manu sedel. Máme střední kabiny. Kabina celkové menší než moje R. Na tunelu se nenarovnam, ale přežil bych to. Ty čtyři tlačítka na dveřích… řidiči řekli ze je to zbytecne, na dalších autech to nebude. Auto má malé zásobníky vzduchu, a asi vypinatelny kompresor. To auto je furt bez vzduchu. A pokud tam necháš rychlost a vypnes to, tsk to nevyradi jak scania. Další nevýhoda sou baterie, jsou tam 190 pokud se nepletu. Skrz nezávislou klimu tam být silnější baterie být nemůžou.
No zůstanu na scanii. A asi bych zvažoval zda raději nevzit DAF, i když mi to auto nesedí z poza volantu
No zůstanu na scanii. A asi bych zvažoval zda raději nevzit DAF, i když mi to auto nesedí z poza volantu
Re: šoféřina-budoucnost?!
K nám chodia nové MANy každý rok. Problém s dofukovaním vzduchu je aj u nás. Začalo to na autách okolo konca 2019 a začiatku roka 2020. Na starších ťahačoch taký problém nebol. Zapojiť nový náves a pridvihnúť ho, aby sa dali zdvihnúť nohy- to je nekonečné fúkanie vzduchu.... myslel som, že to je len špecialita našich trojosích MANov. U nás sa vraví, že problém je v malých vzduchojemoch, kompresory nikto nespomínal.
Tie tlačítka, u nás sa to využije, lebo šofér prepína návesy. Zapnúť si pracovné svetlo zo zeme, alebo keď začne pršať, zo zeme zavrieť okno je fajn vec.
Najnovší MAN som ešte nemal, jazdil som len na minuloročnom, ktorý prišiel do firmy začiatkom jesene minulého roka. Bol to ešte stále vo všetkom ten starý dobrý MAN, mal len pár zmien v kabíne a tie nešťastné, malé vzduchojemi.
Teraz mám Actros F. Pristupoval som k tomu autu s veľkým dešpektom. Tie tablety namiesto palubnej dosky sú hnusné. Ale, auto ma príjemne prekvapilo. Nová generácia tempomatu a reagovanie na značky je veľká zmena. Ale, stále môžem podradiť a preradiť kedy chcem, do kopca môžem pridať a auto nešetriť. Stále ho môžem zrýchliť keď spomalí. Stále som v tom aute šoférom a jazdiť na ňom ma baví. Ale, som si istý že tá doba končí. Asi ďalším “novým” actrosom sa doba slobodného šoférovania nákladných áut navždy skončí. To už tempomat načisto preberie rýchlosť jazdy pod svoju kontrolu a šofér bude len držať volant.
Tie tlačítka, u nás sa to využije, lebo šofér prepína návesy. Zapnúť si pracovné svetlo zo zeme, alebo keď začne pršať, zo zeme zavrieť okno je fajn vec.
Najnovší MAN som ešte nemal, jazdil som len na minuloročnom, ktorý prišiel do firmy začiatkom jesene minulého roka. Bol to ešte stále vo všetkom ten starý dobrý MAN, mal len pár zmien v kabíne a tie nešťastné, malé vzduchojemi.
Teraz mám Actros F. Pristupoval som k tomu autu s veľkým dešpektom. Tie tablety namiesto palubnej dosky sú hnusné. Ale, auto ma príjemne prekvapilo. Nová generácia tempomatu a reagovanie na značky je veľká zmena. Ale, stále môžem podradiť a preradiť kedy chcem, do kopca môžem pridať a auto nešetriť. Stále ho môžem zrýchliť keď spomalí. Stále som v tom aute šoférom a jazdiť na ňom ma baví. Ale, som si istý že tá doba končí. Asi ďalším “novým” actrosom sa doba slobodného šoférovania nákladných áut navždy skončí. To už tempomat načisto preberie rýchlosť jazdy pod svoju kontrolu a šofér bude len držať volant.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů