Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Venca R
Příspěvky: 1466
Registrován: stř bře 02, 2011 1:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Zbytečně nastartovaný auto je hovadina i kdyby to řekl čert v pekle, tak do toho netahejte antipatie. Kecy že se ničí motor jsou mimo mísu, mám to podložené praxí. Auto se kterým jsem takto najel 750 tisíc km, slouží i nadále, už má milion
čtv lis 26, 2015 11:59 am

mmartinzjm
Příspěvky: 1151
Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
Bydliště: Hodoninsko

.

Příspěvek

VencaR tak zahrivat motory nebo ne?ja pred vyjetim cca 10 minut necham vrcet...je to spatne?delam to i kvuli tomu ze v dnesnim provozu nemuzes vjet na dalnici a tam se kochat 70tkou nez se to zahreje.
čtv lis 26, 2015 12:17 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4785
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

Venca: nejde o zahrivani, ale o to, ze auto zastavi, ridic jde pro papiry, na expedici se zasekne 15 minut a auto porad vrci a pali naftu... a fakt to neni o turbu, to uz je davno zchlazeny nez se v ty fabrice nekam dohrabes

Martin: tezko ricz, dle vyrobcu nezahrejvat. Auto se rychlejs zahreje jizdou, kdyz to klape studeny, neni tlak oleje, spatne se to maze... takze na okresce jasna vec, kdyz vyjizdis z pumpy primo na dalnici, je to otazka, ale spis nez o rychlosti je to o otackach, takze 70 jet nemusis, jen se na tech 90 rozjedes o 20 procent pomalejs...
čtv lis 26, 2015 12:44 pm

Venca R
Příspěvky: 1466
Registrován: stř bře 02, 2011 1:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Tak tak
čtv lis 26, 2015 1:02 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 3296
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am
Bydliště: Šumperk

Příspěvek

Tak tak, navíc dnes má drtivá většina aut teplovodního ebera nebo webasto, které motor zahřejí mnohem ekologičtěji a ekonomičtěji
čtv lis 26, 2015 1:16 pm

sof
Příspěvky: 1694
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

či zohrievať (V ZIME) pred jazdou na voľnobehu, či nezohrievať- ja neviem..
zohrievať pomalším rozbehom-je to rozumné, ale to tiež niekedy (veľmi často nejde). Casto stávam na kopcovitej A7 alebo iných podobných cestách. A tam ráno bežne nastávajú dve situacie. Po rozjazde hneď plný, lebo je to do kopca a mám 40ton. Alebo po rozjazde brdzy, lebo je to s kopca a mám 40 ton. Myslím, že studený motor a aj iné veci dostávajú dobre na hubu.
Ale, ja zvyčajne len dofúkam vzduch a idem, a dávam motoru dobre na hubu.

Automatické ypínanie voľnobehu.. už som raz o tom písal.. podľa mňa kravina.. Mal som auto s pokazeným bufíkom. Bufík nekúri, auto na voľnobeh vypína. Co potom Globe? Voľnobeh prestal vypínať až pri vysokých otáčkach. Bola to fakt "príjemná noc". Aj 45min pauza bola "príjemná záležitosť". Ale to nebolo všetko. Bufík opravili, ale problém ostal. Napríklad štau. Prídem do kolóny- po chvíli my motor vypol. Nevadí, zapnem bufík a budem počas jazdy v štau kúriť bufíkom. Ale to tiež nejde, bufík je ADR a preto po každom vypnutí motora vypne aj bufík. A čo v lete Globe? Keď potrebuješ klímovať motorom. To je tiež špatne? Radšej spať cez deň v kabíne pri 45stupňoch?

Aj na osobákoch je to vypíňanie voľnobehu extrémna kravina. Jazdím takým autom. Jazda po dialnici, prídem do štau- motor hneď vypne. Fakt citlivé k motoru. Kdesi som čítal, že to tláčítko start-stop systém vojde do dejín ako najmenej využívané tlačítko v histórii automobilizmu. Stačí ho vypnúť len raz - v autosalóne. :D

u nás na firme vraj chceli šoférov hodnotiť (vraj aj platovo) podľa nejakého vyhodnocovacieho softvéru. V autách sú dva typy a každé ukazuje kraviny. Dlhý voľnobeh ukazuje aj na semafóre. Stále ma napomína za zýšenú rýchlosť. Napríklad jazda z kopca (bez motora, bez paliva 90km/hod) je špatne.
Furt ukazuje nejaké chujoviny aj pri jazde na tempomat na rovnej ceste. Podľa mňa to nefunguje dobre a keby ma za to mali poslať k psychiatrovi, to už by bola fakt silná káva. Kedysi vás do blázdninca mohli poslať len vyštudované autoriti. Dnes vás do blázdninca pošle vlastné auto.

O tom kedy má vypnúť motor má rozhodovať šofér a nie programátor softvéru. Ak šofér nevypína motor, má sa školiť šofér, nemá sa s tým ísť za programátorom.

len taký nápad: veľa nafty sa prepáli cez víkendové státie dobíjaním batérii. Existujú pružné solárne panely. Prečo už dávno nieje zhora kabína nákladného auta oblepená týmito slnečnými panelmi? V lete by to mohlo fungovať dobre a ak ja bežne dobíjam motorom raz v sobotu a raz v nedelu, možno by to polovicu zbytočného voľnobehu odstránilo. A pri každom aute, čo cez víkend vrčí motorom by to už bola slušná úspora.
čtv lis 26, 2015 2:11 pm

pučanges
Příspěvky: 758
Registrován: stř lis 06, 2013 8:13 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

úte led 05, 2016 11:58 pm

sof
Příspěvky: 1694
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

http://ekonomika.idnes.cz/poloautomatic ... oprava_nio


Nedávno som prvý krát jazdil na kamione v ktorom bol radar a kamera. Kamera strážila jazdu v jazdných pruhoch. Fungovalo to prekvapivo dobre. Na ľavej strane dokonale- akonáhle som sa priblížil k deliacej čiare, vypla sa muzika a z ľavého reproduktora sa ozval praskavý, nepríjemný zvuk. Na pravej strane to až tak dokonale nefungovalo a občas sa výstražný zvuk ozval až keď som bol na čiare alebo až za ňou. Sranda bola, že keď som do toho auta sadol, prvých 40km som nevedel prečo my ten reproduktor praská. Myslel som, že je to porucha vo firemnom komunikačnom prístroji. Až kolega my musel vysvetliť prečo to praská,mňa to samého nenapadlo.

V aute bol aj radar na stráženie rozostupu od predchádzajúceho auta- malo to fungovať dokopy z tempomatom a v prípade potreby auto núdzovo zabrzdiť. Ale nefungovalo. Ani raz som to nedokázal zapnúť. Neprišiel som na to ani počas troch týždňou, čo som na tom aute jazdil. V aute bol výnimočne slovenský návod, ale ani podľa návodu som to nespustil. Myslel som, že to je pokazené. Auto bolo celkom nové. Keď som ho bral malo najazdených len 90km.

Myslel som, že ten radar vôbec nefunguje, ale je možné že naozaj fungoval. Keď my po ceste pár krát nasnežilo, tak sa na palubnej doske spustila výstraha, že je senzor špinavý (sneh) a mám ho vyčistiť. Keď som zastavil a vyčistil ho, výstraha zmizla.
Obrázek


Z tri týždne som z autom ťahal tri návesy. Jeden pol ročný, jeden asi dvojročný a jeden starý, možno aj desať rokov. Všetky sú servisované, udržiavané, podľa mňa bezchybné ale na každom my zasvietilo porucha ebs. To sa my stáva často. Aj kombinácia nové auto a nový náves svieti porucha ebs. Také veci už ani neriešim. Je možné, že ten radar nefungoval kôli tomu. Neviem v čom bol problém.

Ten praskavý hlásič jazdy v pruhoch som občas vypínal. Na úzkej ceste to bolo dosť otravné.

Všetky nové kamiony už majú ten radar a kameru povinne namontované. Bez toho sa vraj už nové auto nadá kúpiť. Kamera je na čelnom skle a pripomína to nemecké mýto a senzor radaru je čierna skrinka, dole na úrovni svetiel pred chladičom.
sob dub 23, 2016 12:16 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 1684
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Pržno FM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Na půjčené R450 radar fungoval dokonale, naopak hlídání pruhů jsme vypínali.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
sob dub 23, 2016 1:51 pm

Uživatelský avatar
JakubS
Příspěvky: 692
Registrován: čtv bře 13, 2014 10:32 pm
Bydliště: Frenštát p.R.

Příspěvek

Nevím cos měl za auto, ale kluci od nás co fasovali nové Scanie s tím měli taky problém. Z dvanacti aut u pěti nefungoval rozestupový tempomat. V servisu jim to hned nějak poštelovali a už jim to šlape. Ale co s tím bylo... nevím.
U Volva to šlapalo hned napoprvé. Výborná věc. Pro mě veliký pomocník. Nařídil bych to dávat do všech LKW povině. Možná by ubylo těch nedobržděných bouraček.
ned dub 24, 2016 12:38 pm

kuntík
Příspěvky: 904
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
pon kvě 02, 2016 12:42 pm

sof
Příspěvky: 1694
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

čtv kvě 19, 2016 5:00 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 1712
Registrován: ned lis 02, 2008 10:32 pm

Příspěvek

Nějak nechápu co to němci vymysleli. :D :D Však češi,poláci, slováci, abych na někoho nezapoměl, už to dávno vymysleli. Jedno auto, jeden řidič, jízda non-stop, pauza za jízdy. :D :D a za minimální mzdu. :D :D
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
čtv kvě 19, 2016 5:41 pm

pučanges
Příspěvky: 758
Registrován: stř lis 06, 2013 8:13 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

nebude to fungovat, dokud nebudou takovy auta vsechny. Bud vsechny najednou, nebo zadny...zatim neni mozny naprogramovat reakci na krizovou situaci, kdyz ta situace je pokazdy jina a kdyz to pak vypne az to nebude vedet co delat, tak reakcni doba ridice bude jeste delsi nez normalne...a uz ted, i kdyz se jeste ridit musi nekteri dovedou delat i spoustu jinych veci naraz, nez jen ridit, tak si to nedovedu predstavit, co by se delo s timhle :-D ...hlavne jak udrzet koncentraci a furt byt pripravenej po tom skocit...neco hodne neprijemnyho, nejspis nejaky pravidelny elektrosoky do nejakyho otvoru, nebo vycnelku :-D ...a jak tam pisou no, kdyz se neco posere, tak tam ten ridic musi byt, aby to pak bylo na koho hodit :-)
čtv kvě 19, 2016 6:23 pm

kuntík
Příspěvky: 904
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
pát čer 24, 2016 9:14 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti