Slávku, Slávku,
čekal jsem ledacos, ale to, co jsi zde napsal je vážně síla. U mě jsi ztratil jakoukoliv známku úcty a vážnosti, jež by náležela Tvému věku a Tvému postavení. Propadl jsi se, až na samé dno a pak ještě hlouběji.
To, o co se zde snažíš bych čekal u člověka bez svědomí, u někoho těžce zamindrákovaného, prostě od někoho kdo má vážné psychické problémy, a nikdy bych neuvěřil tomu, že něco takového napíšeš
Ty. Sice se nesnížím na tvou úroveň, a nebudu se snažit
komplikovaně překrucovat lži a nesmysli, ale pravdivě Tě vylíčím tak, jak si tě zapamatovali disponenti a spoluřidiči, bez snahy nespravedlivě tě očerňovat, jak se o to snažíš u našeho vedoucího.
Mimochodem tragické a vtipné zároveň je to, že i tak se tvé ubohé snahy nesetkali s velkou podporou. Navíc nechápu tu
nehoráznou drzost, s jakou se snažíš prezentovat, jako bys mluvil jménem části řidičů od nás. To si mohu dovolit
já, ale né někdo jako
TY! A dokážu ti to tak, že založím na tvou "počest"
webovou stránku, kde uvedu každého od nás, jež se mnou bude souhlasit.
EPIZODA I.
Na začátku
A nyní konečně tvůj pracovní příběh u nás, který
skončil Tvým vyhazovem. Uznávám, že jsi měl poměrně obtížný start a po rozpačitém prvním týdnu tě na dispu nazývali
Slimák (volně přeloženo z německého
Langsamer).
Ano! Už tě slyším, jak rozjedeš svou básničku o tom, že jsi vyjel bez zaškolení, černá kočka ti přešla přes cestu, vyšší moc ti to nepřála, a tak podobně. A ano, budiž ti to připsáno k dobru. Ale Tvé
"zběsilé" tempo vůbec nebyl důvod, proč hlavní disponent volal našemu Vedoucímu, že jmenovitě
Tebe nechtějí na autě. Odmítli Tě totiž proto, že jsi v druhém týdnu práce vyrazil naložit náklad určený do
Itálie, naložil jsi do
Itálie, dostal a
podepsal! jsi všechny dokumenty, kde stálo, že máš náklad do
Itálie, a Ty jsi vyrazil do
Anglie.
Já uznávám, že při školení nového řidiče se snažím být důkladný, ale učit číst a psát jsem prozatím nikoho nemusel.
EPIZODA II.
Pomalu a pak ještě pomaleji
Druhá etapa Tvé kariery byla poněkud delší, ale i tak jsi se opět zapsal, jako
chronická nestíhačka a na dispu téměř slavili, pokud se stalo, že jsi dorazil v rámci dohodnutého temínu včas. Nikdo si s ohledem na Tvou osobu nevzpomíná na turnus, který by byl bez komplikací. A tak to šlo několik měsíců, až do Tebou popsaného incidentu, kdy jsi především
díky své nedbalosti málem připravil tři naše řidiče o práci. Asi nemáš špetku cti, protože po tom všem se stavět do role oběti je naprosto
ohavné!
Jak Ti zde ty Tvé litanie již někteří rozebrali,
přetížení je dle zákona pouze Tvůj problém. A bláboli o tom, že jezdíme přetížení je ve Tvém případě naprostá pitomost. Na soupravě, kterou jsi řídil je
zaručená nosnost 22,3t nákladu, a to s plnými nádržemi a paletovým košem plným prázdných europalet. Dle
vážního lístku od rakouských příslušníků byla hmotnost nákladu pod dvacet tun, takže jsi měl velkou rezervu, ale zřejmě to pro Tebe bylo málo, protože hnací náprava tahače byla přetížena o
3,55 tuny. A snažit se vymlouvat na to, že nebylo možné náklad naložit jinak je blbost sama o sobě, neboť v Rakousku Ti to příslušníci přeložili (nekupte to, za 800€) a tím je jasně dokázáno, že i v tomto Tvém konkrétním případě bylo možné rozložit hmotnost nákladu tak, aby jsi splnil zákonné limity zatížení jednotlivých náprav.
Další z řady hloupých výmluv je na technickou závadu návěsu. Zrovna před dvěma týdny jsem se přímo touto soupravou svezl po čechách a po následné diagnostice byla zjištěna jediná závada –
TY.
Nyní Ti chci prozradit jedno prastaré tajemství, které se dědí z generace na generaci a je známé pouze úzkému okruhu
řidičů temné strany volantu. Na temném sjezdu, temných řidičů a temného tramvajáka, temné strany síly mi bylo povoleno Ti tuto temnou pravdu vyzradit.Pokud jsi dočetl až sem, tak další řádky Ti
změní život.
Moderní návěsy se zvedací nápravou mají totiž jednu tajemnou krabičku a ta způsobí, že pokud při stání třikrát promáčkneš brzdový pedál, tak se náprava zvedne, a to i když jsi plně naložený. Použití této funkce je vhodné například ve chvíli, kdy chceš zdolat stoupání za snížených adhezních podmínek, neboť můžeš bez opuštění kabiny snadno zvýšit hmotnost působící na hnací nápravu tahače. Avšak ve chvíli, kdy tě váží kontrolní orgány, je aktivace této funkce
naprostá hloupost, a možná, že to se Ti v té chvíli povedlo. Nebo je možné, že jsi měl náklad naložený tak moc na předek, že elektronika návěsu sama nápravu zvedla. Ať tak, nebo jinak,
TVÁ NEDBALOST vedla k velkému zdržení, poměrně vysoké pokutě a následnému riziku
ztráty velmi dobrého zákazníka.
EPIZODA III.
To je konečná
Tomášovo zaměstnanci mají pověst nadprůměrných, až výborných řidičů. Bohužel Ty se tomuto standardu vymykáš a jsi na opačném konci této stupnice. Sedíš si v kabině hluchý a slepý k okolnímu světu, pak Ti někdo zavelí "Kupředu" a Ty vyrazíš jako neřízená střela, a pokud ti naloží plný návěs marťanů, tak povezeš plný návěs marťanů.
Je Ti to úplně jedno. Jediné myšlenky, které Tě pravděpodobně trápí jsou pouze ty, jak
nebýt za nic odpovědný, jak za nic neručit, a
ze všeho se vykrucovat.
Osobně mám za to, že pokud bys část té energie raději věnoval přemýšlení nad možnostmi, jak plnit zadané úkoly, měl bys jednodušší život. Místo toho vymyslíš desítky důvodů, proč úkoly splnit nejde.
Nebavím se tu o
Tvé "Vyšší moci", kdy potkaváš jednu kolonu za druhou, dochází k prodlevám při nakládkách a vykládkách, a následně není v lidských silách plnit časové požadavky zákazníků.
Mám na mysli situace, kdy jsi dojel na firmu, na nejbližším místě jim na place odstavil soupravu a šel dělat pauzu. Posléze Tě po několika hodinách pauzování upozornili, že zde překážíš, takže jsi byl nucen místo opustit a hledat nové parkování k odpočinku a samozřejmě jsi pak začínal pauzu od začátku.
To už nelze řadit mezi běžné komplikace a vypovídá to mnohé o Tvém přístupu. Navíc máš ještě dostatek sebevědomí, a klidně urážíš disponenta v tom smyslu, že je to jeho blbost, když nepředpokládá, že
děláš jednu pauzu na dva pokusy.
Jediné, v čem s Tebou souhlasím je to, že v dnešní době je absolutní nedostatek řidičů a to i těch
podprůměrných, takže i tací nejdou uplatnění.
EPILOG
Ještě jedna mega Perla
Ostatní blbosti a pomluvy prozatím nebudu komentovat, ale faktem je, že
WC a sprcha na firmě určitě jsou. Šikovná panní uklízečka je udržuje v bezvadné čistotě, takže pokud jsi chodil někam na pole, je to Tvá hloupost. Navíc, když jsem si Tvou pomluvu přečetl, připomnělo mi to malé děti, které u nás byli na návštěvě a styděli se zeptat na záchod. Nevím, jak si to
TY představuješ. To jako, že by Tě Tomáš vzal za ručičku a ptal se
"Slávečku, chceš Lulu, nebo Kaka?". Pak by Tě dovedl, až ke dveřím s panáčkem a následný postup nechal na Tobě, neboť kalhoty snad zvládáš sám.
Tak a to je vše.
Za firmu
TOMITRANS CZ, se svolením zaměstnanců a našeho dobrého šéfa Tomáše Voldřicha napsal
milantir