Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

TOMI TRANS s.r.o. řekl, kašlu na zákony!

Příspěvek

To že je skoro všude něco, víme. Ale to co je u firmy TOMI TRANS s.r.o. Michalov u Stachů, nemá obdoby !
Pokud se ne vlastní vinou někde zdržíš, jako já čekáním a ztratíš jeden den, tak není možné ztrátu na na vzdálenosti 1300km dohonit. Nejdříve mě v Holandsku zelináři naložili a v dokladech nebyla uvedená žádná váha. Kromě toho, dispo původně avizovalo 22 velkých zelinářských palet,po naložení 20 palet, z neznámých důvodů zůstalo pouze u 20 palet. Informoval jsem dispečera a ten si vzal čas na prověření. Mezi tím jsem musel rampu uvolnit a čekal na place. Po nějakém čase,mi dispečer napsal, že to tak zůstane a že mám jet.
V Rakousku byl problém s váhou na nápravě kozla ( chyběla zřejmě váha na zadku, těch dvou palet). Následovala pokuta pro firmu a přeložení. Celkem zdržení cca.6 hodin. Celkem tedy již zdržení 30 hodin, o proti původnímu plánu. V Itálii jsem to při 15 hod. výkonu musel odstavit a na vykládku bylo ještě 222km. Následovali výhrůžky vyhozením, pokud nepojedu dál až na vykládku. Samozřejmě jsem nejel,nejsem sebevrah a nechci se nechat zavřít, pokud bych únavou někoho zabil.[/b]
Majitel mi vynadal do hovad a řekl, že se po návratu musíme rozloučit.
Ještě jsem byl po složení v Itálii naložen do ČR a následně v ČR znovu naložen do Itálie, ale to již pro kolegu jiného řidiče. Pro zajímavost, znovu byl kamion přeložen o několik tun !!
Jako bonbónek, na kamionu byla propadlá STK o cca. 2 měsíce a na návěsu o cca. 45 dní !!
Od dispečera jsem si opakovaně vyslechl, že řidiči nemají odpočívat, ale mají jezdit !! Od majitele jsem si vyslechl, že zákony jsou od toho, aby se porušovali. Doslovně řekl, seru na zákony. To je doprava a jezdit podle pravidel se nedá. :shock: :cry: :driver: :driver:
P.S. A to nechce platit dovolené a svátky :cry:
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
pon srp 29, 2016 8:37 pm

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne čtv kvě 16, 2019 9:43 pm, celkem upraveno 1 x.
pon srp 29, 2016 8:57 pm

Uživatelský avatar
Tom-Oaza
Příspěvky: 1886
Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
Bydliště: Nikol-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

no divim se jen ze si vyjel s tim zes vedel ze je propadle stk
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
pon srp 29, 2016 10:33 pm

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne čtv kvě 16, 2019 9:43 pm, celkem upraveno 1 x.
úte srp 30, 2016 9:59 am

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Vážení a STK

Příspěvek

Ahoj, ta STK, to je tak.
Auto jsem dostal někdy v srpnu nové nejeté. Ale nevěděl jsem, že někdy od dubna 2015 běží STK, to věděl majitel. Tak mě ani nenapadlo, že by byla propadlá STK. Návěs byl z půjčovny, půjčen před pár dny oba řidiči co se střídáme, jsme nepředpokládali že půjčovna půjčí návěs bez STK. Propadlé STK jsem si všiml náhodou. Ale stejně střídání řidičů bylo v zahraničí, tak by stejně majitel dělal potíže. Propadlá STK není jenom u této soupravy.
Co se týká váhy.
V přístavu mě ovocnáři naložili ještěrkou. Mělo být původně 22 těch velkých palet, tedy plný kamion. Potom nečekaně bylo naloženo pouze 20 palet, tedy vzadu zůstalo určité místo volné. Dispečink to po mém oznámení požehnal a že mám jet tak jak to je.
V dokladech ani na paletách, nebyla uvedena žádná váha. Váha nebyla k dispozici ani na nakládce, pro ověření.
V Rakousku bylo zjištěno přetížení nápravy u tahače. Odlehčovací náprava, se jen lehce dotýkala silnice,ale nebylo to na první pohled to nebylo patrné.
Následovala pokuta 290 Eur a poplatek za přeložení. Celkem téměř 1000 Eur.
K tomu zdržení cca. 6 hodin. Následkem toho jsem nemohl legálně stihnout vykládku, respektive mě došel výkon 15 h., 222 km před vykládkou.
Protože jsem odmítl pokračovat, tak ukončení pracovního poměru. Do dneška nemám zaplacenou dovolenou za rok 2015 a 2016 a nedaří se získat zápočtový list.
Tedy je tím blokovaný nástup jinam k firmě.
Pan Voldřich nereaguje na nic. Účetní se nebaví a odvolává se na p. Voldřicha, jednatele TOMI TRANS s.r.o. Stachy - Michalov.
prostě pokud nedržíš hubu a krok, tak jsi pro tuto firmu nepoužitelný !!!
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
úte srp 30, 2016 12:30 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Tady tento článek je výstižný a bohužel pravdivý !!

Příspěvek

Kamiony a hora tupců za volantem....
Napsal Truck.bloger.cz (») 21. 9. 2012 v kategorii MKD, přečteno: 5273×



Prima článek....
Česká kalamita. Kamiony a hora tupců za volantem ….
Nedá mi to a prostě musím reagovat na článek pana Miloslava Lubasehttp://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/m ... emid=11589.
V jednom má pan Lubas pravdu. Myslím že si to ani neuvědomuje, ale přesně popsal problém dnešní autodopravy. Řidiče popisuje jako bodrého strejdu, což se dá volně přeložit jako blbce se zbytky selského rozumu. Jeho zaměstnavatele nazval přímo blbcem a sadistou. To ale není až tak přesné, blbec a sadista to určitě nebude, naopak je to velmi mazaný pán.
Zpátky k řidiči. Vraťme se o několik let nazpátek, kdy bylo povolání řidiče kamionu postaveno trochu výše ve společenském žebříčku a každý „kamioňák“ byl obdivován za svou těžkou a poctivou práci. Profík, který byl hrdý na své povolání a hrdě se k němu hlásil. Profík, který se snažil být spravedlivý a poctivý. Profík, který žil svou prací a svým kamionem. Profík, který soutěžil o titul „Milion kilometrů bez nehody“ a podobné akce mu byly výzvou a případné získání odznaku větší pochvalou jeho práce než nějaká ta koruna navíc k výplatě. Zní to jako pohádka či sci-fi, takový býval nezkažený svět nákladní autodopravy. Tito lidé už dávno neřídí své kamiony. Pokud nejsou v důchodu, odešli z této profese se znechucením do jiných oborů.
Takových článků jako napsal pan Lubas bude pořád jen přibývat. Zvykněte si. Zvykněte si na rozsekané kamiony za jakéhokoliv počasí. Zvykněte si na opilé řidiče. Zvykněte si na nevyspalé řidiče, kteří jedou 30 hodin bez přestávky. Zvykněte si na přeložené kamiony o několik desítek tun. Zvykněte si na páchnoucí individua ve vytahaných teplácích blokující silnici vysypaným nákladem. Lepší to už nebude.
Proč k tomu došlo? Profesionální řidiči jsou nepohodlní a jsou takřka vyhnáni z kabin tahačů. Proč? Profesionál chce dodržovat předpisy, nařízení a zákony. Profesionál chce včas výplatu, diety. Profesionál chce dodržovat odpočinky, povolené váhové limity. To se dnes moc nenosí. Profesionál stojí zaměstnavatele peníze. Ne na výplatách a dietách. On totiž méně vydělá. Méně jezdí, méně naloží, méně přiveze a ještě ke všemu chce výplatu oficiálně přiznanou v nějaké rozumné výši. To už je vrchol, co si dnes takový řidič vymyslí.
Kdo tedy jezdí s kamionem? Netroufám to pojmenovat, abych někoho neurazil. Troufnu si to však popsat. Z čista-jasna se rozhodnu, že budu řídit kamion. S přihláškou do autoškoly skočím k doktorce pro potvrzení s balíkem kávy, kde dostanu kontakt na psychologické vyšetření . To zvládnu, maximálně mi někdo poradí, co mám vyplnit do IQ testu. Zajdu potom do autoškoly a zaplatím si kurz v řízení nákladního auta a profesní školení řidiče nákladního auta. Nevím jestli jsem natolik inteligentní, abych složil zkoušky. Podplatím tedy zkušebního komisaře přímo přes instruktora autoškoly. Hurá, mám řidičák. Můžu se jít konečně flákat za volant. Seženu si tedy práci. Po všech těch školeních jsem možná na chvilku přesvědčen o tom, že budu dobrý a profesionální řidič jako byl můj strejda. Při několikátém příjmacím pohovoru vidím zděšení v očích budoucího zaměstnavatele přerušující můj krátký monolog o slušném vše dodržujícím řidiči. Dospívám k názoru, že tudy cesta nevede. Tak trochu slevím ze svých představ. Občas tedy něco poruším, ale jen trochu. Hurá jsem přijat. Jezdím, nespím, jezdím a zase nespím, protože musíš tam přijet včas, jinak se zboří svět atd. Měsíc jezdím a nespím, překládám, plním všemožná přání šéfa. Hurá mám první výplatu. Roztrhnu výplatní pytlíček a nestačím se divit. Za měsíc nevyspání dostanu nádherných a pohádkových 16 000 Kč a aby se neřeklo, výplatní pásku mám napsanou na základní mzdu 8 600 Kč brutto. Super. Ale co, hlavně že mám nový kamion se spoustou světel a krásnou metalízou. Třeba mi příští měsíc přidá. Přidá - práci, tuny, pokuty. Nakonec ještě kopanec do …, když se mi to nelíbí, mám vypadnout. Tak jsem tedy vypadl. Mohl jsem být dobrý řidič, jako můj strejda. Na moje místo se dostal jiný. Bude z něho profesionál? Asi ne, to se totiž dneska nevyplácí.¨
Zvykněme si tedy na řidiče kamionu. Jsou přesně takoví, jaké je chtějí mít majitelé kamionů, zaměstnavatelé. Takže až uvidíte kamion ve škarpě, oddychněte si, že neležíte pod ním. Příště tolik štěstí mít nemusíte. Možná potkáte mého nástupce, který se snaží být dobrým řidičem, více však výhodným zaměstnancem pro šéfa a jeho kreditku.
Omlouvám se všem slušným řidičům, bojujícím své malé soukromé války, kterých jsem se možná trochu dotknul. Každý, kdo se postaví za svá práva si zaslouží obdiv a podporu všech ostatních.
zdroj.portal pro řidiče.eu
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
úte srp 30, 2016 12:41 pm

Ozzizo
Příspěvky: 48
Registrován: úte zář 29, 2009 2:59 pm
Bydliště: na čtyřech perech

Příspěvek

Slávku, Ty si fakt nevidíš do huby. Střídáš nicky jako ponožky, jednou jsi u dopravce spokojený, za 14 dní ho zadupeš.
úte srp 30, 2016 2:58 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

pro Ozzizo

Příspěvek

Ahoj, pokud se dopravce chová slušně, tak nemám problém ho pochválit.
Pokud po roce otočí a změní svou politiku a žene řidiče do průserů, tak bohužel chvála končí. Co je na tom divného ?
Naštěstí nejsem ekonomicky závislý na příjmu na kamionu. Mám to pouze při výdělek na mé mnohé koníčky.
Ale neznamená to, že si nechám všechno líbit. Peněz tady moc nebylo, ale libovali jsme si řidiči, že tady máme klid a nenutí nás hrubým způsobem porušovat zákony. Bohužel letos se to podstatně změnilo. Však vše podrobně popisuji.
Tak co Ti je na tom divného, že slušný a zodpovědný řidič, odmítá dělat naprosté kraviny. Tedy pokračovat 222 km po výkonu 15 hodin ? Pokud Tomu nerozumíš a nejsi to schopen pochopit, tak Ti není pomoci. :cry:

P.S. Každý by změnil názor na překračování maximálních limitů jízdy a výkonu řidičem kamionu, pokud by takový unavený řidič kamionu, zdecimoval třeba v osobáku jeho rodinu. To by každý potrefený dispečer i dopravce rychle změnil názor, na maximální honění řidiče kamionu a ještě větší zisky. Nebo se pletu ? prosím o Tvůj názor. děkuji předem.
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
úte srp 30, 2016 5:10 pm

Uživatelský avatar
JakubS
Příspěvky: 1189
Registrován: čtv bře 13, 2014 9:32 pm
Bydliště: Frenštát p.R.

Příspěvek

Já teda nevím jak to chodí v Česku, ale v Německu dost dobře funguje něco jako pracák. V Tvém případě bys tam jen nahlásil co se stalo ŘÁDNĚ TO PROKÁZAT! a ta firma bude mít na pár týdnů o zábavu postaráno. U nás ve firmě jsme měli týpka, který náhrával všechny hovory s dispem + měl ofoceno veškerou komunikaci z GPS. Prý kdyby náhodou... :lol:
A dost firem už na to dojelo. Ztráta koncese, likvidační pokuty atd. Sice se po přejmenování a přepsání na babičku ta stejná firma zase rozjede, ale už byli asi opatrnější.
úte srp 30, 2016 5:45 pm

Krocan
Příspěvky: 850
Registrován: pon pro 14, 2009 11:15 am
Bydliště: EU-Kopidlno

to jsou...

Příspěvek

...zase kundoviny.Sociální témata má řešit pouze někdo s morálním a sociálním kreditem. Tak se na to tady laskavě vyserte. Děkuji.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard! :bomb:
úte srp 30, 2016 5:53 pm

Ozzizo
Příspěvky: 48
Registrován: úte zář 29, 2009 2:59 pm
Bydliště: na čtyřech perech

Příspěvek

V podstate mi akorat zajimalo proc pouzivas 3 -4 nicky nebo kolik. Na kazdeho dopravce jeden, nebo jak to mas? At valcis s kymkoliv, je mi v podstate jedno.
úte srp 30, 2016 6:46 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

pro JakubS

Příspěvek

Ahoj Jakube,
tady to řeší SUIP, tedy inspektorát práce. Samozřejmě že vše tady napsané, mohu řádně prokázat. Jinak bych si ani nemohl dovolit toto zveřejnit, hrozila by mi žaloba pro pomluvu.
Věř že se nechci hádat či někomu mstít. Mnoho drobností jsem u této firmy překousl a mnohokrát majiteli vyšel vstříc a přitom jsem riskoval pokutu a další nepříjemnosti. Ale vše má své hranice, přes které nejdu. A v tomto případě to dopravce nechtěl pochopit a ještě sprostě nadával a vyhrožoval. A to přeci nelze tolerovat. Každý rozumný člověk to pochopí.
Bohužel těch slušných firem je v Česku opravdu hodně málo. A tak si člověk bohužel naběhne. Většinou čím víc firma nabízí super peníze, tím víc je za tím něco divného. Omlouvám se případně firmě, která je slušná a nabízí slušné peníze. Tedy nelze to aplikovat na 100%.
Jsou firmy všeobecně profláknuté a firmy o kterých se to zatím neví.

Krocane, pokud tě toto nesedí či vadí, tak to nečti !!

Ozzizo, pokud tomu říkáš válčení, tak to je Tvůj názor. Ale slušný řidič bude rád, pokud si může zjistit zkušenosti ostatních. Tedy nebude se ročilovat,ale naopak bude rád za každou informaci. A není odemě ,,jedna paní povídala" , ale osobní poznání a zkušenost.

Jenom pro informaci: Dopravce neplatí dovolené, svátky,noční příplatky a přesčasy. Cestu z bydliště ke kamionu do Mnichova ( cca. 5 hodin) nepočítá do výkonu a neplatí ji. A dokonce den kdy se střídáme a v práci strávíme podstatně více času, tak platí na kamionu jen 50% peněz. Já do dneška nemohu získat ani zápočtový list. Majitel dělá mrtvého brouka. Tak to samo hovoří za všechno.

Předpokládám, že řidiči za to nebudou na mě nadávat. Ale dopravci se budou samozřejmě do mě navážet, jak jinak, že ?
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
úte srp 30, 2016 7:37 pm

sof
Příspěvky: 3887
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) sof dne čtv kvě 16, 2019 9:43 pm, celkem upraveno 1 x.
úte srp 30, 2016 11:14 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 272
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

pro sof

Příspěvek

Ahoj,
- nakládku prováděla firma, bez mé přítomnosti.
- v CMR a dodacím listě nebyla uvedena váha !! Váha nebyla ani na paletách.
- u této firmy, se vozí špatně naložený náklad zcela běžně a přetížený kamion je také běžná záležitost.
- na uvedené soupravě jsme se v poslední době střídali 3 řidiči, ale zjistil jsem propadlou STK jen já. A majitel v tom nejede ?
- samozřejmě že jsem dispečera průběžně informoval o zdržení. Naopak mě dispečer nejdříve nechal v D stát půl dne a já se opakovaně dožadoval v pokračování do NL na nakládku.
- při kontrole v AT, jsem ihned informoval v 03:45 jak dispečera tak majitele autodopravy. Ten mi vynadal že ho budím brzo.
- další problém byl, že nám všem řidičům na přelomu roku, sebral platební karty, s tím že v případě problému máme používat vlastní a on zváží potom zaplacení. Tedy se čekalo na doručení peněz.
- Odlehčovací náprava byla skutečně na vozovce, ale nepřenášela podstatnou váhu na vozovku
- byla to termínovaná vykládka. Bylo plánováno naložení v NL v pátek,ale protože mě dispečer nechal v D stát po vyložení předcházejícího nákladu půl dne, tak mě v NL v pátek nenaložili. A sobotu dopoledne zase neměli zboží, tak jsem musel čekat do 12 h.
- dispečera i majitele dopravy, jsem průběžně informoval o časech, výjezdy, řízení,výkonu, zdržení a zbývajících km na vykládku

Vím, zdá se to celé divné. Ale tady to tak běžně chodí. Prostě to firma preventivně neřešila a spoléhala že to i po 15ce dojedu. Protože to tady tak prostě je u mnohých řidičů zavedené !!

Ještě dodávám:
V Německu jsem na jatkách dostal příkaz, odpojit návěs a s kozlem udělat noční odpočinek. Jejich lidi si návěs někdy kolem 02:00 zapojí a naloží masem a následně odstaví v areálu. Já měl ráno v 04:00 naložený návěs zapojit a doklady si vyzvednout na vrátnici. Pro zajímavost, návěs byl naložen na přední polovinu, tedy zase evidentně přetížená náprava kozla ( ale to je tady běžné ! ), Na vykládce bylo zjištěno, že chybí 99 plastových bedniček masa. Tak jsem na příkaz dispečera musel na vykládce čekat do vyřešení cca. půl dne. Po vyřešení jsem dostal pokyn pokračovat pro ovoce do NL. Nedověděl jsem se, jak to bylo s tím chybějícím masem. Ale nebyl to můj průser a nikdo po mě nic nechtěl. Jen jsem nabral to půldenní zdržení a následně celodenní zdržení, pro nenaložení v pátek. V neděli jsem musel dělat 24ku. Tak je jasné, že zadaný úkol byl nesplnitelný. Je pravda, že jsem od dispečera dostal radu,abych si vyndal kartu a jel. A to jsem neudělal a bul problém. Řidič k nepoužití.
Samozřejmě že mám nafocené doklady, SMS a nahrávky telefonátů. Tak to budu muset řešit na SUIP. Rozhodnou to jiní. Protože podle firmy, za vše může řidič, že?
Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest. Nebo: Kdyby hlupáků nebylo, kde by se brala moudrost? Citáty , Jan Ámos Komenský :clap:
stř srp 31, 2016 7:03 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

nechápu , proč někdo k takovejm " vykukům" vůbec leze :roll: dost to vypovídá o inteligenčním IQ :think: víc se k tomu říct nedá ....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
stř srp 31, 2016 10:35 am

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 60 hostů