Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
pučanges
Příspěvky: 757
Registrován: stř lis 06, 2013 7:13 pm
Bydliště: CZ

budoucnost malých firem

Příspěvek

Mate nekdo nejakou vizi, nebo myslenku jak to do budoucna bude s malyma firmama o 5-10 autech atd? Maji sanci prezit kdyz nejedna velka rozsiruje po desitkach aut? Ustoji ceny, nebo posilujici korunu po ukonceni intervenci?

Bavil sem se s klukem, jezdi u jedny velky a stale rostouci firmy na plzensku a rika - stejne to jednou vsechno sezerem my...

Tak me napadlo, proc spedice, ktera ma od te firmy, nevim, 80 aut, tak dava praci i treba dalsim 30ti mezi maly dopravce, kdyz ve sluzbach a reseni pripadnych problemu nema ta velka vuci maly konkurenci, myslim treba pri poruse a tak...

Je to jen pojistka a tech 30 aut ze 110 jen vykryva rezervy spedice a kdyz prace ubude tak prave tech 30 bude jako prvni bez prace?

Nebo je to umyslne kvuli udrzeni konkurence mezi malymi a tou velkou firmou a tim udrzeni nizke ceny za prepravu, aby je ta velka pak nechytla za pytel a bud zaplat vic nebo nejedem?

Nejaky vliv na tom mozna maji i samotni ridici, kdyz plno jich zasadne do velky firmy jezdit nepujde, i kdyz ja mam spatny zkusenosti zatim jen prave z tech malych ...
stř srp 31, 2016 9:42 am

PETR1
Příspěvky: 442
Registrován: ned bře 21, 2010 11:46 am
Bydliště: u tří koček

Budoucnost

Příspěvek

Osobní názor taková malá firma o 5-10jednotkách má šanci jen pokud si sežene svojí práci přímo od zadavatele dopravy.Tam má naopak výhodu jak dopravce tak zákazník jak bych tak řekl rodiného jednání oba dva se poznají a pokud to bude fungovat oba budou spokojeni pokud to ovšem nezkurví jako vždy řidiči.
Práce pod velkou spedici - tam taková firma je jen proto aby dispečerovi nebo disponentovi přinesl každý měsíc určitý obnos,který dopravce sebere řidiči neboť jezdí za almužnu a na víc mu nezbývá.Jo pokud by jsi nosil a zbývaly ti slušné love tak proč ne? Pokud nepřineseš obnos tak s tebou vytírají jak s hadrem.Samorzřejmě to nemůžu paušalizovat určitě se najdou i dobré spolupráce ale ze zkušenosti to většinou tak je.
stř srp 31, 2016 11:10 am

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Čau, ono je to právě naopak, malá firma je daleko víc operativní než velký kolos. Mě se pokazí auto, hned o tom vím a řeším to. Velký kolos má nasmlouvanou hordu práce, takže moc náhradních aut nemá. A když se dozví dispo, že je někde problém, tak než se to dostane někam na dílnu nebo k technikovi, tak to kolikrát trvá i hodinu, a to já už mám všechno obvolané a zařízené.
Navíc, zákazníci kolikrát hlásí fůry i týden do předu, dopravce si udělá plán rozhodí auta a jede. Ale pak si zákazník v pondělí vzpomene, že nejlépe ještě ten den potřebuje odvézt něco dalšího, rychlovku, a to už velký dopravce neumí, protože té práce má moc... Jsme prostě operativnější...
To že někdo dá spedici 80 aut je blbost firmy, spedice tě vždy oškube, platí se další zbyteční lidé, a někde se na ně peníze naškrábat musí...
Velcí mají výhodu v tom, že s nima spolupracují kua dobře platící firmy, ale když tu firmu osloví malý dopravce, tak ti řeknou: promiňte, ale my potřebujeme silného partnera... (několikrát se mi tak stalo)

Budoucnost? Já před 2 lety začínal jako mini spedice s 2 zákazníkama, teď mám aktuálně 7 kamionů a asi 17 zákazníků. Vyřizuju leasing na další 2, takže skoro každý malý se jednoho dne chca nechca rozšíří... A už nebude malý...

Jen je důležité mít platící zákazníky, slušné řidiče, slušně je platit a nemít pozlacené Ferrari a dům jak hrad (sou to veliké výdaje a hlavně, závist je svině - nejhorší lidská vlastnost)
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
stř srp 31, 2016 11:43 pm

Vejr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

já to po svejch zkušenostech s 6ti autama vidím přesně opačně - dneska jsem rád že jsem zaměstnanej u velký firmy co má přes 400aut.
Velkou firmu nebolí když klekne auto, A vždycky nějaký stojí na place, B má vlastní vybavený dílny, C má vlastní spedici a není problém prodat na Raalu náklad co není zas tak moc důležitej a auto předisponovat. Navíc má většinou vlastní sklad tak není problém dělat zběrák nebo překládat.
Za další - velká firma má finanční rezervu navíc obrat tržeb je takovej že kleklý auto a případný penále jí nepoloží, malýho soukromníka jo. Malej se furt bojí jestli dojdou včas faktury, aby bylo na naftu a na vejplaty, do 10ti aut dělá všechno sám protože nezbevjá tolik aby to uživilo víc lidí. Ráno dispečeruje, odpoledne špedytíruje na další den, večer dělá účetního a po nocích opravuje co ti jeho blbci rozbijou. A když najde chvíli na spaní tak potřebuje 3 panáky aby z toho stresu vůbec usnul. Pak najednou narazí na bezvadnej kšeft a pustí ho protože nemá prachy na naftu protože by mu ten kšeft zdvojnásobil km ujetý za měsíc. Modlí se ať ty gumy ještě měsíc vydržej. Která banka půjčí malýmu soukromníkovi ...... chachááá a brát si úvěr u lichváře..... Pak si šofér neohlídá rozložení nákladu, šofér dostane 2ku a majitel 20. Beňák má taky nataženou ruku furt a že ti fakturu nezaplatili ho nezajímá, dph zaplať tlusťochu. A vzít to přes faktoring - co ti zbyde. Že spedice ti nabízí tankovací kartu - hezké ale taky ti dá o 2 koruny míň na km...

A o čem to je ? O cenách za km. Protože Ať všichni řvou jak chtěj tak je nás asi furt moc a ceny nahoru nejdou protože se vždycky najde zoufalec co to prostě odjede, vždyť se dodnes najdou kšefty na Raalu Praha - Ostrava N/S 24T na 6000,- a za 2 hodiny tam nejsou. Když si najdeš přímej kšeft tak se vždycky najde někdo co tě nakonec podhodí - jako mě Shenker. Navíc kravaťák od velký firmy dokáže jednat s kravaťákem od fabriky jinak než s majitelem malý firmičky protože ať se snažíš sebevíc tak je na tobě vidět že jsi před hodinou vyndaval písty z motoru. Copak malýmu živnostníkovi zbyde dost aby si vzal auta na operák ? Ne koupí na lízačku šunky z bazaru co maj na laku ještě vidět logo velký firmy. No a pak se šunkou si dojednávej slušnou cenu. Velký fabriky se už koukaj v jakejch autech jim jezdí zboží. A osobní domluva ala rodinný / vesnický vztahy tak to funguješ když budeš vozit dřevo na místní pilu a ne lítat s dílama pro VW po evropě

Proto se divím Gepasovi že do toho šel. Mám velkou koncesi v šuplíku a určitě tam ještě pár let zůstane.
čtv zář 01, 2016 3:48 pm

Milan Černý
Příspěvky: 831
Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov

Příspěvek

Bohužel spíše je to jak psali Petr1 a Vejr. Fungovali jsme 12 let a bylo to spíše jak píši oni dva. Gepasovi držím palce , neboť ještě na rozdíl od nás co už to zkusili má sílu a víru a cíl za čim se hnát. Stále mne láká znovu do toho jít, ale po zkušenostech už rozum převládá nad láskou. M
MILDATRUCK
čtv zář 01, 2016 5:18 pm

tomis
Příspěvky: 57
Registrován: ned črc 27, 2008 9:14 am

Příspěvek

Hoši, dneska je to jen o známostech a ,,obálkách,, znám pár malých firem o cca 10 autech a vím zhruba, kolik mají měsíční obraty, možná byste šli do kolen..zánovní auta, řidiči spokojený, slušné zázemí firmy..jezdí samozřejmě na přímo, žádné spedice ani přeprodej..ale něco za něco.. :wink: , nic jinýho v tom nehledejte..
čtv zář 01, 2016 9:35 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Souhlas! Poslední dobou to jde i bez obálek ,solidnost a spolehlivost na prvním místě. Setrvačností to pak jede samo.
pát zář 02, 2016 4:10 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 11 hostů