Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět

Být řidičem

Pokud tě to baví neváhej, vyděláš si
34
31%
Za zkoušku nic nedáš, ale peníze nic moc
12
11%
Musíš mít štěstí na dopravce, pak platí č.1
57
52%
Jsi naivní, už nikdy víc
6
6%
 
Celkem hlasů: 109

Jany
Příspěvky: 93
Registrován: pon srp 13, 2007 10:17 am

Příspěvek

pitbulls píše:pro ADVTrucker:

Máš pravdu, znám jednoho co jezdi u Betze, vidělá 50 - domů se dostane možná tak jednou za dva měsíce a z těch padesáti 15 až 20 určitě utratí, no stravujte se v zahraničí

Jinak jestli se můžu zeptat ty jezdíš MKD? a u koho?
Prosim Tě .Já jsem jezdil u Williho ,když to tady rozjížděli cca před 3 lety. Tu padesátku jsem tam v tý době vydělal. 5-6 týdnů v práci ,2 týdny doma. Což považuju za férový. A 15 tis. jsem venku nikdy neutratil :wink: .Ale paradox je, že dřív jsem tam vydělal mnohem víc kulí než tam maj ti kluci teď. :cry:
pon led 28, 2008 7:28 pm

PedroKV
Příspěvky: 543
Registrován: čtv bře 13, 2008 5:23 pm

Re: Jó řidič, ten tvrdej chleba má- poraď te

Příspěvek

Esprit píše: Ahoj, všechny vás zdravím.
Jsem tu nový. Je mi 27 let a doposud pracuji nějakých 7 let jako obchodní zástupce, jak já říkám ózetko. Bohužel zjišťuju, že mě již delší dobu přestává bavit shánění, uhánění nových zákazníků, reportingy, soupeření o obrat mezi kolegy ve firmě a svádět neustálý nikdy se nezastavující boj s konkurencí, která je obrovská, ať jste v jakékoli firmě. To vše k mé práci samozřejmě patří, ale bohužel trend několika posledních let je ten, že ceny rostou a plat se pohybuje někde, kde být nechci, navíc jeden měsíc tak druhý onak- znáte to podle obratu, který je závislý od ročního období, mé formy, nasycenosti trhu a taky na tom, jestli se zákazní někdy ráčí uhradit faktury, za což pokud ne, následuje krácení provizí. Samozřejmě jsou i plusy jako euforie z dobré zakázky, jistá svoboda atd. Člověk prostě musí mýt štěstí na firmu a na službu, či produkt, který prodává. Nehledě na to, že ve firmách se změnou managementu, či nadřízeného vše obratem může změnit z dobrého na to, že člověk je hned ve stresu. Jednoduše podtrženo sečteno mám strach si s tímto nestálým hazardním povoláním vzít hypotéku a do budoucna ještě živit rodinu. Proč ale píšu sem?
Zjišťuji totiž už nějaký ten páte, že co mě pořád drží krom již zmíněné určité volnosti je cestování qa řízení vozidla, které mě opravdu baví. Proto mě napadla tato myšlenka: Udělej si řidičák a staň se, vyzkoušej si, zda by ti toto povolání nesedlo a nestalo se tvým koníčkem a hlavně lépe placenou prací, která mě dobře, nebo o dost lépe zajistí. Tož tak.
Plánuji si tedy našetřit na řidičák C+E. Nic proti tomuto, holt za všechno se platí.
Chlape, Ty musíš být mé dvojče, protože jsme na tom úplně stejně. Mě je 29, nedělám vnucovače po kraji, ale jen na prodejně jednoho operátora. To, co se děje u Tebe se děje i u nás.

Když u nás byl šéf jedné firmy, co převáží nové tahače a autobusy z fabriky k zákazníkovi nebo do montážního závodu po celé Evropě, náhodou jsme zapředli diskusi na téma plat a docela mě to překvapilo. Začal jsem zjišťovat víc a výsledkem byla 2 měsíční anabáze v autoškole, ze které vzešly papíry C,D,E, profesák, zdravotní způsobilost a paměťová karta řidiče.

Náhodou se také konečně namanul pěkný barák, tak jsem si na něj vzal hypotéku, protože tam, kde jsem, mám velký základ a k tomu nějaké provize, což u truckerů nehrozí, tam je malý základ a velké diety.

Esprit píše: Otázka číslo 1: Je předpokladem, když myslím si jsem dobrý řidič osobáku, tak budu i dobrý na kamionu, nebo to neplatí?
Řídím denně 7 let ani jedna bouračka. Denně najedu průměrně 300 km. Někdy víc. někdy míň
Takže, komplet papíry (i s tím autobusem) 38,5 tisíce a tuším v lednu jsem si vzal dovolenou a šel si to vyzkoušet. Řidičák Béčko už mám asi 14 let, natočeno asi 100-150 tis., nepočítám to, taky jsem si říkal, že si to zkusím, jestli mi to půjde, ale říkal jsem si, že když to dělají jiní, zvládnu to taky. Tohle heslo mi dost pomáhá při všem. Není to taková věda, na dálnicích, kde se budeš asi hlavně pohybovat je to jednoduché, jinde si musíš uvědomit svoje rozměry-výšku, váhu a délku (nadjíždět si). V autoškole by sis to nejlépe vyzkoušel spíš s autobusem, než solo náklaďák nebo náklaďák s vlekem. S autobusem jsi při pravotočivé zatáčce často v protisměru, aby si zadním kolem nehupsnul do škarpy, zvlášť mezi obcema na malých silnicích.. Kamion to samé.
Esprit píše: 2. S jakým platem při dnešním nedostatku řidičů mám počítat?
Podle nájezdu. Základ 8-14 tisíc, spíš asi 10-12 tis. K tomu právě diety podle toho, kolik toho najezdíš. Osmdesáti (max. devadesáti-kvůli omezovači) kilometrovou rychlostí Evropu spíš proplazíš. Vnitro má 20-25 celkem, Evropa 30-40, event. i víc, myslím tím celkem plat, co dostaneš.
Esprit píše: 3. Chovají se k vám ve firmě slušně, nebo je řidič jenom číslo- zavez, odvez, nediskutuj, makej a buď rád, že jseš rád. Změnilo se to, když je situace taková jaká je? Asi případ od případu, ale zajímá mě všechno. Nerad bych se totiž dočkal chování od nějaké nuly, která si bude na mě otvírat hubu. Na to nejsem doposud zvyklej.
Během týdne jsem toho moc nepoznal, přišla nám SMSka kam máme jet, tak jsme tam jeli, od toho tam jsme. Bordel je ve všech firmách, ta práce byla o tom někde vzít nějaké auto, to někam odvézt, pak vzít jiné a odvézt ho jinam. Člověk by třeba čekal, že nám dispečer po internetu najde a zarezervuje hotel, místo toho jsme si ho hledali sami a pak nám firma nedovolila v centru Milána si vzít hotel za 80€ za osobonoc, prý máme jet 5km taxíkama jinam do levnějšího. Kašlali jsme na dispečera a ten hotel vzali, byl kousek od nádraží.. Prošlo to.
Esprit píše: 4. Co je to profesní průkaz. Čtu v časopise Trucker , že za rok vstoupí v platnost zákon, který budoucím řidičům bude přikazovat toto vlastnit. Bude vystaven cituji: až po tříměsíčním školení, jehož náklady se odhadují na 60 000Kč. Nebudou se sice vztahovat na stávající řidiče, ale všichni ostatní budou muset tímto školením projít. Uvažuju tedy správně, že si mám radši udělat řidičák teď a tím pádem budu mít pokoj? Nebo musím být už i zaměstnán a vyhnu se tomu? Já nejsem proti ale pánové nezlobte se dát 25 tisíc za C+E a k tomu šedesát za testy+ kdo mě bude tři měsíce živit nebo já nevím jak si to představují. Pokud to zaplatí budoucí zaměstnavatel- OK, ale nerad se někomu za to podepíšu, že tam budu muset x let pracovat a pokud ne, tak nazdar, vrať vše zpátky, To je past. Zaměstnavatel si potom může dělat s takovým člověkem co chce.
Profesák je povinná výbava truckera, resp. řidiče čehokoliv, co má víc jak 3,5 tuny, je to v zákoně. Nic si z toho nedělej, na C+E budeš dělat testy 2x (nejdřív C a pak si musíš udělat E a zase testy). Profesák (v současné podobě) znamená tusím 12h školení a následně se píšou testy, buď v autoškole, když na to má šéf oprávnění nebo na magistrátu. V praxi podepíšeš, že jsi měl školení a jdeš na testy. Proč ne, stejně jsi testy už 2x dělal, tak na co další školení. Akorát že za to „školení“ vysolíš 700Kč.
Esprit píše: 5.Syšel jsem názor, že pracák zaplatí C+E? Je to fáma. Jestli jste o tom někde slyšeli. Počítám, že s takovou bude platit to samé viz odstavec výše. Nadruhou stranu pokud by to bylo na rok, měl bych aspoň praxi a proč ne
Možná to zaplatí, jako rekvalifikaci, pokud jsi na pracáku a nemůžeš sehnat nic jiného. Tomuhle řešení bych se vyhnul, vyjde to levněji, ale je to svazující.
Esprit píše: 6.Situace: mám řidičáky a nakonec neprojdu testy, které jsou teď potřeba. Není lepší si napřed udělat ty testy a pak řidičák? Nebo je to součástí autoškoly. Podle mě je toto logický postup a školy by takto měli přemýšlet, protože pak si může člověk s řidičákem vytřít.....
Testy=zkoušky v autoškole+zdravotní způsobilost. Nejdřív jdeš za doktorkou, pro potvrzení, že jsi zdráv, pak pro výpis z rejstříku trestů (využij Czech Point), pak do autoškoly a následně na psychotesty a EEG. V autoškole ti neřeknou, že můžeš jít na EEG a psycho dřív, než po zkouškách.
Ale buď v klidu, EEGéčkem neprojdou ti, kteří stejně o sobě ví, že nejsou zdrávi-epileptici atp. Psychotestama projde každý, kdo není mentálně zaostalý. Psycho+EEG = 2500Kč.

Esprit píše: 7. Dejme tomu že mám papíry šťastně za sebou co teď. Všude slyším řeči, že se berou všichni, ale v inzerátech čtu praxe 2 roky třeba. Podle mě je blbost, nejsem hazardér hned po kurzu sednout za mašinu z návěsem a tradá do světa. Člověk se musí vyjezdit. Zase nechci jezdit s rohlíkama. Doposud mám nějakej společenskej standart a v Avii si sebe a lidi co mě znají fakt nedokážu představit. I když při nejhorším. Ale fakt takto si to nepředstavuju. Kam bych měl jít. Co je dobrá vstupní zkušenost, abych mohl zodpovědně, bezpečně řídit kamion a jezdit do zahraničí.
Vezmou tě většinou všude i bez praxe, s tím že na začátku budeš chvíli jezdit vnitro a ve dvojce se zkušeným řidičem. Avie už nikde nejezdí, buď v klidu. To nejhorší, co Tě u nás potká je Iveco, ale no flame pls na toto téma. I to Iveco má značně vysoký standard oproti Avii. (Jinak v jedné autoškole ve Varech se jezdí „Honneckerovým posledním zázrakem-Ifou“ a v druhé starou Liazkou. Já ji dělal v Ivecu. Ale firmy mají už jen lepší auta, protože 1) důležitá je spolehlivost a tu Avie nemá (i díky věku) a 2) emisní limity.
Esprit píše: 8. Hlavní 2 motivace pro mě, proč jsem se rozhodl pro myšlenku profíka je to, že mě baví řízení, s tím spojené, že vůbec mám rád motory, motosport atd. A samozřejmě peníze, které jsou až na prvním místě jak se říká. Nemám rodinu a proto jako cíl jsem si pokud vše dobře půjde ideálně, jezdi v Anglii, protože ty peníze, co čtu v inzerátech nemám šanci jako OZ vydělat ani za boha. Navíc angličtinu celkem ovládám. Má s tím někdo zkušenost, protože v inzoši, pokud člověk zvládne jejich přezkoušení zní všechno ideálně až moc. V životě platí: Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Znáte to.
Mě baví to samé. S tím, že já se budu ženit. Jsem 5 let s přítelkyní. To je tak trochu kámen úrazu. Když budeš jezdit, budeš furt sám. Nikoho si nikdy nenajdeš, protože budeš furt v kelu a až se vrátíš, uděláš na domě/v bytě co bude potřeba, vypereš si a půjdeš spát. Na seznamování v parku zapomeň. Tohle je daň za vyšší plat. První rok ti to určitě vadit nebude a dál uvidíš. Nikde není psáno, že to musíš dělat na věky, ale na velké peníze se zvyká rychle. Doporučuju mrknout na www.rodina.cz, tam si o tom manželky psaly. Sám jsem to zažil během toho týdne: kolegovi volala manželka, koupili dům a někde kapala nějaká trubka, ta na dálku radil, co s tím. Mě doma přítulka plakala do polštáře, že se jí stejská a že se o mě bojí. Pro nás chlapy je to zábava, pro naše krásnější polovičky je to utrpení-jsou na všechno samy.

A to je i důvod, proč jsem nakonec jezdit nezačal, i když v práci atmosféra houstne tak, že výpověď asi brzy podám. Ale také mě nebaví komukoliv cokoliv vnucovat, a tak asi jedinná práce, kde z člověka fyzicky ani psychicky neservou kůži a dají mu dobré peníze je asi ten řidič kamionu.
čtv bře 13, 2008 7:04 pm

PedroKV
Příspěvky: 543
Registrován: čtv bře 13, 2008 5:23 pm

Příspěvek

Jo, ještě k Anglii: nezapomeň, že se tam jezdí vlevo. Tzn. že na začátku si budeš hlídat, aby ses udržel na silnici a po vyjetí trajektu ti k tomu přibude další starost, abys neurval zrcátka. Pokud chceš jezdit daleko, aby sis vydělal, tam ve firmě, kde jsem týden byl, byla oblíbenou destinací Španělsko.

Jinak Anglicky a Německy se domluvíš všude, buď v klidu.

Co se Dánska týče, prý je tam dost draho. Já tam byl jeden den a měl jednoho hamburgera na nádraží, tak to nemohu posoudit.
čtv bře 13, 2008 8:20 pm

PedroKV
Příspěvky: 543
Registrován: čtv bře 13, 2008 5:23 pm

Příspěvek

Esprit píše: Navíc je to rozšířené vzdělání. Pokud se cokoliv člověku stane- vyhodí ho tam kde, má možnost nesedět doma, když umí dobře řídit. Myslím, že je to když to vezmu takhle dobrá investice.
Přesně takhle jsem uvažoval taky.
čtv bře 13, 2008 8:27 pm

Jose_
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 14, 2008 8:18 am

Re: Jó řidič, ten tvrdej chleba má- poraď te

Příspěvek

Ahoj,
jestli ti to nejak pomuze, tak tady je ma zkusenost.
Udelal jsem si CE pro pripad, ze bych nasel nejakou spol.,ktera me zaujme.Je jich dost.
Jednu jsem si vybral a zasel na pokec. Samozrejme plati - kdyz ptacka lapaji...-no a ani je moc nezajimalo,ze praxi
s tahacema nemam. Ono to asi funguje vsude stejne a to,ze te k nekomu hodi a ten po nejakych jizdach vyrkne "ortel" :) .
Ja mam to stesti,ze jsem krome tahacu pojezdil az do 12,5t hodne a rodina tvrdi, ze jsem se narodil s volantem v ruce. Nicmene takto nejak to funguje. Tak jestli mas pocit,ze tvoje srdce je srdce truckera a dokazes prekousnout selekci spolecnosti, ktere nabyzeji i to co nemohou dat, tak vzhuru do toho.
Hodne zdaru.
pát bře 14, 2008 12:07 pm

Uživatelský avatar
Foxer
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 09, 2007 2:15 pm
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvek

Je to truchu mimo mísu ale pořád nikdo nechce poradit. Mám Iveco Eurocargo a v malém techničáku je napsaná max. konstr. rychlost 110 km/h a na zadku auta je nálepka 80 km/h. Jak rychle teda můžu jet po dálnici?? můžu těch 110 oficiálně??
Čest práci !
ned bře 16, 2008 10:03 pm

Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

dle zakona 80Km
ned bře 16, 2008 10:09 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

80
ned bře 16, 2008 10:09 pm

Uživatelský avatar
Esprit
Příspěvky: 359
Registrován: úte pro 18, 2007 2:13 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvek

ferrari ma taky konstrukcni rychlost, ze jo.
ObrázekObrázek
pon bře 17, 2008 10:19 am

Uživatelský avatar
nejakyclovek
Příspěvky: 133
Registrován: pon čer 09, 2008 6:02 pm
Bydliště: fulnek

hh

Příspěvek

nazdaar akademici, tak co jste vykoumali? 8)
mam vas rad
úte črc 01, 2008 9:21 pm

Uživatelský avatar
Esprit
Příspěvky: 359
Registrován: úte pro 18, 2007 2:13 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvek

Tak cca po roce uz muzu zabilancovat. Od novyho roku jsem bez prace a at zkousim co zkousim je to v pejru. S tak malou praxi se moje sance na novou praci jeste snizuji. Dneska to bude dost o konexich a v zadne dopravni firme nemam. Zkusil jsem jen tak objet i parkingy a pokud se na me ridici nedivali jako na pitomce- konkurenci, taky o nicem nevedeli. Co jsem provolal- taky k nicemu. V okoli projel autem- bez sance.
Takze ac nerad jsem nucen hledat si tu praci, od ktere jsem zdrhl. Hlasku ridic ten tvrdej chleba ma jsem si vyzkousel na vlastni pest. A to nemluvim o zachazeni k nam, kdyz zrovna praci mame. Ale pocital jsem, ze jednou najdu kompromis a bude to jaks taks v normalu. V listopadu mi zacinalo byt jasny, ze je asi po srande, ale to co z toho vzniklo jsem si nepredstavoval ani v nejcernejsim snu. Treba se k jezdeni vratim, ale kdo vi, kdy bude po recesi a co nam nasi mili chlebodarci pripravi za dalsi darecky a prekvapeni. Rad bych, protoze i kdyz jsem toho mel casto plny kecky a nekdy vypadal jako zarostlej parez, ve sve podstate to bylo fajn. Poznal jsem dnes muzu rict dalsiho pritele s kterym jestli to nekdy dopadne bych casem rad jezdil. I kdyz jsem vetsinou krosil sam, vim ze na ty zmrdy a na situace, ktere vznikaji je dobre byt ve dvou. No nic. Kdyz vidim autoskolu, kroutim hlavou na co mu bude. Na druho stranu proc si ji jeste neudelat v uvozovkach za lacino. se mi vybavuje, kdyz jsem v kvetnu minuleho roku potkal csadaka a ten se mi smal, ze budu rad, kdyz se mi vrati prachy, ktery jsem do toho vrazil. a ja byl udivenej, proc me zrazuje. No mel skoro pravdu. Pratele spadl jsem pekne na hubu a jsem zralej k chocholouskovi. :xmas: :woot: Psychicky vycerpanej. Uz se strasne tesim na prijimaci pohovory. Kurva me to uz fakt, ale fakt nebavi. No nic jdu si koupit novou kravatu. Pripadam, jak nejakej trasformers.
Naposledy upravil(a) Esprit dne čtv bře 19, 2009 1:30 pm, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek
čtv bře 19, 2009 1:12 pm

Uživatelský avatar
homer
Příspěvky: 1100
Registrován: ned zář 21, 2008 10:15 am
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

je to všechno jeden velkej bordel.... :mad:
čtv bře 19, 2009 1:29 pm

Uživatelský avatar
pavel78
Příspěvky: 1298
Registrován: čtv led 29, 2009 2:06 pm
Bydliště: Budyně nad Ohří

Příspěvek

To Esprit :idea: :idea: :idea: :idea:
myslím, že nejsi žádnej blbec, tak to zkus s tou kravatou, určitě ti to vyjde, a někdy na parkáre se zastav s polepenou reklamní fabií, uvařím ti rád kafe.
měj se ať se daří
:hand:
čtv bře 19, 2009 8:22 pm

Uživatelský avatar
Esprit
Příspěvky: 359
Registrován: úte pro 18, 2007 2:13 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvek

:D dik chlape
ObrázekObrázek
čtv bře 19, 2009 9:23 pm

velbloud
Příspěvky: 16
Registrován: pon zář 10, 2012 1:19 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Zdravím vás všechny, dovolte mi oživit toto téma. Ocitl jsem se v podobné situaci jako před léty Esprit. Jsem o pár let starší než on a místo obchodního zástupce se 15let živím na různých pozicích v oblasti IT (prodavač, nákupčí, technik, programátor, vedoucí). Od malička mám rád velké stroje, a proto když jsem dvěma lety měnil firmu, jsem začal pokukovat po práci v MKD. Kamarád mi to tehdy rozmluvil a do toho přišla zajímavá nabídka v mém oboru, tudíž jsem pokračoval dál. Bohužel stávající zaměstnavatel (při)krachnul a stojím znovu před volbou kam teď. Čím dál víc ve mne zraje potřeba "tvrdého resetu" - zkusit alespoň na pár let úplně jiný obor.

Pročetl jsem stovky stran tohoto skvělého fóra, ale stále mi pár věcí není úplně jasných (především díky protichůdným názorům). Budu moc vděčný za odpovědi.

1) V roce 2009 Esprit dojel na ekonomickou krizi, která se hodně podepsala na množství přepravovaného nákladu a logicky i potřebě řidičů. Jak je tomu teď, na konci roku 2012? Má řidič s mokrými papíry (= tedy bez praxe) šanci si bez problémů najít práci?

2) Dají se i teď legálně (tj. při dodržování AETR) vydělat slušné peníze? Samozřejmě je mi jasné, že ne první měsíc, ale po nějaké době, když nadřízený uvidí, že jsem bezproblémový, loajální a spolehlivý řidič, pro kterého je práce vším a byl bych ochoten jet na jak dlouho kamkoliv a s čímkoliv by bylo potřeba, lze dosáhnout někam na 50+ čistá ruka (samozřejmě není podmínkou, že ofígo)?

3) Co se děje při fatální závadě (tj. tahač nejede vůbec)? a) to se skoro nikdy nestává, b) zavolám do centrály a dál to nemusím řešit, c) je to na mně, jak si dokážu poradit?

4) Jak je to s vykládkou a nakládkou? V jednom vlákně jsem se dočetl, že se šéfové bojí najímat ženy právě proto, že by jim ostatní u vykládky museli pomáhat. Zajímá mne s čím - žiju v domnění, že se dnes vše vozí na paletách, v jednom skladu přijede frajer s ještěrkou, naloží kamion, převezu na místo určení a jiný frajer zase palety vyvozí ven. Uběhnu maraton (tedy doufám, že stále ano), dokážu vylézt na různé x-tisícovky, ale pytel brambor mi dá pořádně zabrat :)

4) Co děláte s volným časem? Při pročítání AETR jsem zjistil, že při dlouhodobých jízdách je pracovní doba pouhých 9h/5 dní v týdnu. Co děláte, když neřídíte, zejména při celých volných dnech? Dokážu si představit shlédnout svoji filmotéku, vozit s sebou čtečku, chvíli surfovat po netu, učit se jazyky, v mém případě se třeba i vrátit k programování, ale na druhou stranu, když celý den/týden sedím na židli, rád bych ven. Někdo zde psal, že to úplně není možné, kvůli hmotné zodpovědnosti za náklad, oproti tomu jsem i vyčetl názor, že ve dne si vykrást kamion nikdo nedovolí a v noci to stejně nelze uhlídat (a ostatně předpokládám, že náklad je pro tyto případy pojištěný). Velice mi zaujalo, že někteří si vozíte i kola - to je geniální nápad, kterým se znásobí možnosti, co dělat. Jenže z dálničního parkoviště se lze těžko někam dosat. Je tedy možné, při cestě přes kontinent, když je den volna, sjet na nějaké zajímavější místo?

Omlouvám se za delší příspěvek a ještě jednou díky za odpovědi.
úte zář 11, 2012 10:36 am

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 34 hostů