Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 2286
- Registrován: úte kvě 02, 2017 6:39 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
Evropský parlament schválil nová pravidla v silniční dopravě, která mají zlepšit pracovní podmínky řidičů a zvýšit bezpečnost na silnicích. Jednou z novinek je i to, že se unijní pravidla pro provozovatele silniční dopravy budou nově vztahovat i na přepravu dodávkami (lehkými užitkovými vozidly nad 2,5 tuny), která budou muset být rovněž vybavena tachografy.
Je podle vás správné, že i dodávky budou muset být vybaveny digitálními tachografy?
Pro hlasování klikněte zde: https://www.truckjobs.cz/pro-ridice
Je podle vás správné, že i dodávky budou muset být vybaveny digitálními tachografy?
Pro hlasování klikněte zde: https://www.truckjobs.cz/pro-ridice
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
Platnost zákona je až od 2026,takže času dost.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
už to mělo bejt dávno.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 378
- Registrován: sob úno 05, 2011 5:46 pm
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
No konečně,akorát měli ještě snížit hmotnost
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
To bude super, az pojedu vymenit kolo na Rozvadov nebo k Norinbergu a budu delat devet hodin pauzu. Uz se tesim, neverim totiz tomu, ze se to casem nezacne vztahovat na vsechny dodavky. Dopadne to stejne, jak ted s auty nad 3,5 tuny, bez tachografu ani metr.
- zdenekjihlava
- Příspěvky: 1567
- Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
- Bydliště: jihlava
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
To už mělo dávno být. Není nic lepšího než se potkávat z nějakým dobrodruhem v tranzitu co už 3 dni nespal protože musí udělat non stop Cz- Madrid - Cz aby si něco vydělal.
Zijte dlouho a blaze.
Tachograf nie
Ja vravím nie, je to zbytočné. Bezpečnosť na cestách to nezvýši, dokonca je možné, že sa celková bezpečnosť ešte zhorší. Na európskych cestnách pribudnú desaťtisíce dodávok, ktorých šoféri nebudú môcť zastaviť a parkovať kedy chcú a kde chcú. Nedostanú na výber, budú musieť parkovať, jazdit a žiť podľa tachografu tak ako my.
Zvládnu to? Naučia sa jazdiť a žiť svoj život s tachografom? Možno áno, aj keď o tom pochybujem, ale koľko im to bude trvať, kým sa to naučia?
Parkovísk je málo aj pre nás s veľkými autami. Čo sa stane ak budú dodávky jazdiť s tachografom? Zaparkujú to kde budú môcť, tam kde im to práve vyjde, na našich miestach.
Viacerí tu na fóre píšete, že by polícia mala nákladné autá kontrolovať častejšie. Čo sa stane, keď budú mať dodávky tachograf? Policajtom-špecialistom na nákladné auta, len oni dokážu kontrolovať tachografi, pribudnú desaťtisíce áut, ktoré dokážu skontrolovať len oni. Kamióny sa budú kontrolovať menej, pohybujem, že to zvýši celkovú bezpečnosť na cestách.
V USA pred nedávnom zaviedli do kamiónov tachografy. Nepoznám presné štatistiky, ale tie správy čo z USA chodili neboli o tom, že by sa im zlepšila bezpečnosť na cestách. Niekde to bolo naopak. Vo frekventovaných oblastiach zistili, že kamióny zrazu nemajú kde parkovať. Vznikali okolo toho problémy, zmenky a aj nehody. Dokonca na viacerých serveroch som čítal, že zavedením tachografov sa im bezpečnosť na cestách zhoršila.
Stálo by za to, zistiť oficiálne výsledky tohto USA tachografového experimentu. Čo tachografmi získali a čo stratili.
Zvládnu to? Naučia sa jazdiť a žiť svoj život s tachografom? Možno áno, aj keď o tom pochybujem, ale koľko im to bude trvať, kým sa to naučia?
Parkovísk je málo aj pre nás s veľkými autami. Čo sa stane ak budú dodávky jazdiť s tachografom? Zaparkujú to kde budú môcť, tam kde im to práve vyjde, na našich miestach.
Viacerí tu na fóre píšete, že by polícia mala nákladné autá kontrolovať častejšie. Čo sa stane, keď budú mať dodávky tachograf? Policajtom-špecialistom na nákladné auta, len oni dokážu kontrolovať tachografi, pribudnú desaťtisíce áut, ktoré dokážu skontrolovať len oni. Kamióny sa budú kontrolovať menej, pohybujem, že to zvýši celkovú bezpečnosť na cestách.
V USA pred nedávnom zaviedli do kamiónov tachografy. Nepoznám presné štatistiky, ale tie správy čo z USA chodili neboli o tom, že by sa im zlepšila bezpečnosť na cestách. Niekde to bolo naopak. Vo frekventovaných oblastiach zistili, že kamióny zrazu nemajú kde parkovať. Vznikali okolo toho problémy, zmenky a aj nehody. Dokonca na viacerých serveroch som čítal, že zavedením tachografov sa im bezpečnosť na cestách zhoršila.
Stálo by za to, zistiť oficiálne výsledky tohto USA tachografového experimentu. Čo tachografmi získali a čo stratili.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
Taková dodávka s tachografem se vyplatí, jen když bude rychlá. Tachografem ukrácený čas za volantem se bude muset nahnat zvýšenou rychlostí. V tomhle ohledu může dojít ke zhoršení bezpečnosti. Myslím, že se náklady na sólo dodávky rozdělí na ty, co opravdu spěchají (1-2 palety, do 800 kg, odveze pick-up) a na ty, které až tak nespěchají. Ty druhé pak pojedou dodávkou s vlekem nebo 7,5-tunou. Příliš aut nepřibude.
Stralis 4P2: To musíš bejt hodně lacinej, když jezdíš dělat gumu 400 km... Jináč po vnitru tacho nebude nutný a vztahuje se to především na dopravce, takže asi předčasná panika... PS: Když si vezmeš ještě jednoho do dvojky, zvládnete udělat gumu i v NL.
Stralis 4P2: To musíš bejt hodně lacinej, když jezdíš dělat gumu 400 km... Jináč po vnitru tacho nebude nutný a vztahuje se to především na dopravce, takže asi předčasná panika... PS: Když si vezmeš ještě jednoho do dvojky, zvládnete udělat gumu i v NL.
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
Taky mi uniká smysl proč po Evropě litá tisíce dodávek. Přece dřív byli sběrné služby naložilo se to na kamión a tam si to rozvezli. Já do té problematiky nevidím, ale smysl proč jede auto s jedinou paletou mi smysl nedává. Občas jistě něco hoří tak budiž, ale přece lepší logistikou by to mělo jít i bez nich.
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
Protože sme rozežraní a chceme to hned.
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
Ono by stačilo, aby policie víc dodávky vážila a časem by byl klid. Kolik tak může být nákladů na 10-ti paletovou dodávku s legální nosností sotva 700kg? Ty auta jezdí proto, že se na ně nakládá jak na 7,5 tunové Eurocargo.
ATW service: levnějš to vyjde protože zahraniční výjezd ti dá vždy novou pneu za plnou ceníkovou cenu. Tam se nic neopravuje. Navíc dostaneš novou pneu, která se ti třeba nehodí na nápravu, protože tam je to jedno, ale českému kontrolnímu orgánu praskne žilka v hlavě, když to uvidí. Většinou tam jezdím pro velké firmy, kde přesně vím co si mám vzít s sebou, jestli pneu novou, nebo nějakou jejich jetou, co mám na skladě.
ATW service: levnějš to vyjde protože zahraniční výjezd ti dá vždy novou pneu za plnou ceníkovou cenu. Tam se nic neopravuje. Navíc dostaneš novou pneu, která se ti třeba nehodí na nápravu, protože tam je to jedno, ale českému kontrolnímu orgánu praskne žilka v hlavě, když to uvidí. Většinou tam jezdím pro velké firmy, kde přesně vím co si mám vzít s sebou, jestli pneu novou, nebo nějakou jejich jetou, co mám na skladě.
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
Dodavky maji mit tacho davno.jezdi,zivy se tim.je to diskriminace kamionu.do toho mam mit kazda dodavka nejaky senzor,ze by pri 3.5t a vice vubec ani nenastartovala.lkw tu mrdaji policajti kvuli tune navic,dodavka bezne pretizena o 50%a nikdo to neresi.o jezdeni dodavek v levem,v baustele,kde je levy 2.1m treba vubec nemluvim.kvuli nim je kazda druha nehoda na D1,jen vzdy ujedou a zustanou dva lkw v pravem co kvuli debilovy nedobrzdily
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
když jsem autodoprave nerozuměl vůbec tak jsem si chtěl pořídit dodávku nebo aspoň Dejlinu 6,5t, je to úplný nesmysl v dnešní době, pokud nemáš firmu a nevozis své zboží, kde máš zakalkulovany v ceně zboží i rozvoz. Vrcholem všeho je že jedou čtyři polské dodávky místo jednoho kamionu, pak čekají v Německu dva týdny na zpátečku. Jsou ksefty kde má dodávka své opodstatnění...taky jsem kdysi s dodávkou vozil elektroniku, ale bylo to v kole do Rakouska, žádná kalkulace na km neexistovala, bralo se to jako náklad aby firma udělala potřebný obrat, farmaceutické firmy se bez dodávek neobejdou, ale kdysi mi nabízel majitel tak směšné prachy za 12hodin rozvozu po lékárnách, že jsem šel raději do korporátní na osmičky za víc peněz.Dodavky nebrat to je v dnešní době zoufalství.
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
Dodavka ma opodstatneni.ma jezdit tam kde lkw nevjede.ma vozit 500kg materialu do spitalu ve dvou ridicich 1500km daleko.nic z toho neni pravda ale.
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: ANKETA: digitální tachografy pro dodávkáře
To,ze dodavka nema kde zaparkovat,je totalni hovadina.za A,ma stat v pkw.v osobnich autech.ne zamrdat pruh 17m dlouhy dodavkou co ma 6m delku.ja taky bavorem co ma 517cm neparkuji na lkw.za B,na kazdem sjezdu v nemecku muze dodavka sjet a zaparkovat v klidu,tichu na PR.I pod mostem treba.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů