Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Pár dotazů od nováčka.Téma dodávky.
Mám pár dotazu.Jsem fakt nováček tak mně neukamenujte.
1.Šéf mi dal tzv.kontrolbuch kde se značí ty odpočinky atd.jak to maj ty s velkejma autama.Používáte to,kontrolujou to němci i u dodávek?
2.Jak je to v jinejch státech?Mám jet v pondělí do švedska přez DE a DK .Musím tam taky něco takovýho vypisovat?
3.V Německu na nakládce jsem kecal s jednim z čech a ten mi říkal,že on to nepíše ,že je menší pokuta za to že ten buch nemáš než za to že je blbě vyplněnej.Mám v tom sakra velkej zmatek,chaos.Nemohli by jste mi to někdo polopaticky vysvětlit?Jezdím teprva 14 dní a v životě jsem jezdil jen s osobákem.Jezdím dodávka do 3.5tuny.Jsou nějaky rozdíly mezi osobákem a tou dodávkou?Myslím v předpisech.
1.Šéf mi dal tzv.kontrolbuch kde se značí ty odpočinky atd.jak to maj ty s velkejma autama.Používáte to,kontrolujou to němci i u dodávek?
2.Jak je to v jinejch státech?Mám jet v pondělí do švedska přez DE a DK .Musím tam taky něco takovýho vypisovat?
3.V Německu na nakládce jsem kecal s jednim z čech a ten mi říkal,že on to nepíše ,že je menší pokuta za to že ten buch nemáš než za to že je blbě vyplněnej.Mám v tom sakra velkej zmatek,chaos.Nemohli by jste mi to někdo polopaticky vysvětlit?Jezdím teprva 14 dní a v životě jsem jezdil jen s osobákem.Jezdím dodávka do 3.5tuny.Jsou nějaky rozdíly mezi osobákem a tou dodávkou?Myslím v předpisech.
------------------------------------------------
Ahojky, ja jsem teda Exot, chystam se, ze tu obcas prispeju nejakym "moudrem" nebo fotkou. Jezdim momentalne na Novym Zelande a nemyslim si, ze bych na tom neco v dohledny dobe menil. Jinak je prima, ze si muzu takhle obcas pokecat s nekym z Cech, uz dost dlouho jsem tam nebyl, a dalo by se rict, ze mi to obcas chybi. Ovsem jenom, do okamziku, nez zabrousim na nejaky vlakno o AETRu, profesnich listech, nebo tak. Pak se mi rychle styskat prestane. Jednou brzo se mozna dokopu k tomu, abych na tema, jak se jezdi tady, neco napsal, ale momentalne nemam moc naladu smolit prispevek na celou stranku. Pokud byste ovsem nekdo chteli nejake informace, tak dejte vedet, pokud byste sem nahodou nekdo jel na dovolenou, tak neni problem se zastavit na kafe, prespat a tak.
Cus.
Cus.
Jebe vám? Přijdte k nám.
Staňte se řidičem z povolání!
Staňte se řidičem z povolání!
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Tak jo, tak nejdriv k technice:
Potkate tu ameriky, evropany a japonce.
Tahace jsou temer bez vyjimek 8x4 nebo 6x4.
Bezne typy souprav jsou:
Naves o trech nebo ctyrech napravach. 18m, 44t
B-Train (neboli B-double) tahac-naves-naves 20m, 44t
A-Train: Tahac-naves-prives, ale to je svinstvo a nikdo to neche ridit. 20m, 44t
Nejbeznejsi souprava je nakladak 8x4 a prives se ctyrma napravama. 20m 44t.
Tolik naprav je tu na vsem kvuli tomu, ze se spotrebni dan z nafty plati zvlast a vymeruje se podle zatizeni na napravu. Dalsi duvod je, ze je to tu samej kopec a tudiz jsou mene zatezovany brzdy. A navic je pochopitelne jednodussi nakladak spravne nalozit.
Do vseho vcetne Evropskych nakladaku se kvuli mistnim podminkam montuji prevodovky Roadranger, od 8 do 18 kvaltu nesynchro.
Jezdi se v jednom. Jeste jsem neslysel, ze by tu vubec nekdo jezdil ve dvou. Na zavoznika rovnou zapomente.
Tachografy nejsou, mam logbook, kam zapisujete vsechno spolu s kilometrama s ocejchovanyho pocitalda kilometraze, napevno spojenyho s napravou. Maximalne po 5.5 hodinach 30 minut pauza. Jedna smena trva maximalne 13 hodin. Mezi smenama 10 hodin pauza. Po 70 hodinach "prace" je povinna pauza 24 hodin.
Mistni bagouni jsou slusny, ale neexistuje, aby "neco nevideli". Moc se s tim nemazou, pokuty za cokoliv spojeneho primo s nakladni dopravou (naklad, hodiny atd.) zacinaji na cca 500e. Pokud vas nachytaji pri nedodrzeni hodin, automaticky na mesic bez not.
Jinak samotny jezdeni je tu opravdu tvrda rachota. Tusim, ze neceho jako je dalnice, je tu tak 20km. Jinak vsechno po silnicich, ktery ponekud pripominaji Evropsky Becka. Je to tu ovsem samej kopec, a sama zatacka, nemluve o tom, ze neumej stavet silnice, a tak je treba vetsina zatacek obracene klopenejch, proste na pruser zadelano. Vecne tu prsi a to taky neprida. Maximalka pro soupravu je 90, auta co maj omezovac, ho maj na 94 nebo 95, ovsem neni problem bejt predjet soupravou s kladama, ktera jede 110 az klidne i 120. Moc se s tim nemazou.
Prace je tu momentalne minimalne, asi jako vsude jinde. Ja osobne ma normalni praci "okolo komina" od pondeli do ctvrtka a patek a sobotu jezdim jako "relief driver". To znamena, ze mam okruh firem, ktery mi zavolaj, kdyz nemuzou sehnat sofera a ja to odridim.
Jinak uz me momentalne nic dalsiho nenapada.
Potkate tu ameriky, evropany a japonce.
Tahace jsou temer bez vyjimek 8x4 nebo 6x4.
Bezne typy souprav jsou:
Naves o trech nebo ctyrech napravach. 18m, 44t
B-Train (neboli B-double) tahac-naves-naves 20m, 44t
A-Train: Tahac-naves-prives, ale to je svinstvo a nikdo to neche ridit. 20m, 44t
Nejbeznejsi souprava je nakladak 8x4 a prives se ctyrma napravama. 20m 44t.
Tolik naprav je tu na vsem kvuli tomu, ze se spotrebni dan z nafty plati zvlast a vymeruje se podle zatizeni na napravu. Dalsi duvod je, ze je to tu samej kopec a tudiz jsou mene zatezovany brzdy. A navic je pochopitelne jednodussi nakladak spravne nalozit.
Do vseho vcetne Evropskych nakladaku se kvuli mistnim podminkam montuji prevodovky Roadranger, od 8 do 18 kvaltu nesynchro.
Jezdi se v jednom. Jeste jsem neslysel, ze by tu vubec nekdo jezdil ve dvou. Na zavoznika rovnou zapomente.
Tachografy nejsou, mam logbook, kam zapisujete vsechno spolu s kilometrama s ocejchovanyho pocitalda kilometraze, napevno spojenyho s napravou. Maximalne po 5.5 hodinach 30 minut pauza. Jedna smena trva maximalne 13 hodin. Mezi smenama 10 hodin pauza. Po 70 hodinach "prace" je povinna pauza 24 hodin.
Mistni bagouni jsou slusny, ale neexistuje, aby "neco nevideli". Moc se s tim nemazou, pokuty za cokoliv spojeneho primo s nakladni dopravou (naklad, hodiny atd.) zacinaji na cca 500e. Pokud vas nachytaji pri nedodrzeni hodin, automaticky na mesic bez not.
Jinak samotny jezdeni je tu opravdu tvrda rachota. Tusim, ze neceho jako je dalnice, je tu tak 20km. Jinak vsechno po silnicich, ktery ponekud pripominaji Evropsky Becka. Je to tu ovsem samej kopec, a sama zatacka, nemluve o tom, ze neumej stavet silnice, a tak je treba vetsina zatacek obracene klopenejch, proste na pruser zadelano. Vecne tu prsi a to taky neprida. Maximalka pro soupravu je 90, auta co maj omezovac, ho maj na 94 nebo 95, ovsem neni problem bejt predjet soupravou s kladama, ktera jede 110 az klidne i 120. Moc se s tim nemazou.
Prace je tu momentalne minimalne, asi jako vsude jinde. Ja osobne ma normalni praci "okolo komina" od pondeli do ctvrtka a patek a sobotu jezdim jako "relief driver". To znamena, ze mam okruh firem, ktery mi zavolaj, kdyz nemuzou sehnat sofera a ja to odridim.
Jinak uz me momentalne nic dalsiho nenapada.
Jebe vám? Přijdte k nám.
Staňte se řidičem z povolání!
Staňte se řidičem z povolání!
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: ned led 11, 2009 11:56 am
- Bydliště: Brno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 hostů