Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
V Čechách ta polovina neplatí? Mám to nějak v paměti, když jsem dělala autoškolu a tu jsem dělala v Čechách. Sice do dneška nevím, jak je možný, že jsem to udělala, když jsem se vůbec neučila, ale s tou polovinou rychlosti mi to nějak zůstalo v hlavě. Nebo se pletu? V každým případě to platí v Německu.
Dostala jsem následující odpověď od německýho policajta, osobně ho neznám, ale je to nějaký velký zvíře v Berlíně. Dám to sem pro přesnost německy a pokusím se to přeložit:andy píše:Jo, jo, od 2,7 t do 3,5 tIrys píše:Kontrollbuch potřebuješ myslím až od 2,7 t celkové hmotnosti. Na Ranaulta Trafic jsme to nepotřebovali, dokud nejel s vlekem, ale na Iveco Daily, co má celkovou těsně pod 3,5 t, se musí vypisovat, i když ani nemá tažné zařízení. Pokud by ho měla, už musí mít povinně tachograf, ať táhne vozejk nebo ne.
Warum gelten die nationalen Vorschriften (FPersG und FPersV) für den grenzüberschreitenden Verkehr???
Es gilt doch erst einmal der Grundsatz: Erschwerendes Recht wird beim Ausländer nicht angewand. Der Drittstaatler startet nach AETR genauso wie der Litauer per VO (EWG) 561/2006 mit einer Verpflichtung ab 3,5 to. Erst in D überfallen wir sie dann mit unserer 2,8 - 3,5 to Regel.
Das der Kommision in Brüssel ein einheitliches europäisches Recht für den überschreitenden Verkehr wichtig ist, zeigt sie mit Art. 11 der VO (EWG) 561/2006: Die Mitgliedstaaten können strengere Lenk- und Ruhezeiten verordnen (Siehe Frankreich) - grenzüberschreitend gilt dann aber EU - Recht.
Podle této výpovědi platí v první řadě základní pravidlo: Ztěžující právo se u cizinců neuplatňuje. Je to podle EU předpisu pro hraniční ruch článek 11 VO (EWG) 561/2006, toto pravidlo platí pro hranice překračující provoz. Jedete-li ale do třetí země, musíte respektovat tamnější předpisy.
Tento policista volal kvůli tomuto problému BAG Schwerin, kde dostal odpověď, že má sice pravdu, ale ve služebních předpisech BAG je řečeno: německé právo se uplatňuje pro cizince od překročení hranice.
Je to taky paradox, protože podle německýho práva by po vás mohli vyžadovat jízdní doklad 28 dní zpětně, takže by ste to museli psát už 28 dní před tím, než pojedete do Německa.
Takže jak by asi pomohlo DAS?
Naposledy upravil(a) Helena dne pon kvě 26, 2008 3:13 pm, celkem upraveno 1 x.
- Horny
- Příspěvky: 649
- Registrován: čtv bře 27, 2008 11:46 am
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Ale vždyť to je normální, že musíš dokládat činnost 28 dní zpětně, to platí v celé EU podle nařízení 3820, 3821 (AETR)
To, že musím dodržovat zákony země v které jsem, to také chápu, spíš by se měla EU zaměřit na to, že některé zákony a předpisy sladí dohromady a budou všude stejné, např. silniční zákon atd.
To, že musím dodržovat zákony země v které jsem, to také chápu, spíš by se měla EU zaměřit na to, že některé zákony a předpisy sladí dohromady a budou všude stejné, např. silniční zákon atd.
Je to taky paradox, protože podle německýho práva by po vás mohli vyžadovat jízdní doklad 28 dní zpětně, takže by ste to museli psát už 28 dní před tím, než pojedete do Německa.
¨
Toto bych řešila potvrzením o nečinnosti v AETRu těch 28 dní zpátky, což by konec konců byla pravda, když u nás si na Kontrollbuch nehrajou.
¨
Toto bych řešila potvrzením o nečinnosti v AETRu těch 28 dní zpátky, což by konec konců byla pravda, když u nás si na Kontrollbuch nehrajou.
v tomhle to je dobře udělaný na francouzskejch dálnicích. krajnice je taky přerušovaná, právě tak po dvaceti- čtyřiceti metrech a cedule u dálnice ti ukazuje že 2 čáry odstup je ok, ale jenom jedna je nebezpečnéHelena píše:Podle tonáže to slyším poprvý. Platí polovina rychlosti, jako v Čechách. Nedávno ale byl vysloven nový soudní rozsudek, kde řidiči změřili 40m odstup a soud mu dal pravdu, že se to nedá přesně odhadnout. Podle policie měl mít 45m odstup.
Horny, jedná se o vozidla do 3,5 tun, ty přeci v Čechách knihu jízd nemusí mít. Nebo se pletu?Horny píše:Ale vždyť to je normální, že musíš dokládat činnost 28 dní zpětně, to platí v celé EU podle nařízení 3820, 3821 (AETR)
To, že musím dodržovat zákony země v které jsem, to také chápu, spíš by se měla EU zaměřit na to, že některé zákony a předpisy sladí dohromady a budou všude stejné, např. silniční zákon atd.
Zážitek
add 1) vracím se z Německa,překročím hranice a rozsvítím světla.V Plzni ve Škodovce vyložím a na autobusáku mne staví policie.Policistka mi dává sankci za nerozsvícená světla 100kč + 1bod.Napíše blok,klafem o všem možným i o svícení v Německu.Rozlučka a odchází ke svému vozidlu.V čem je pointa? Nevybrala zmíněnou částku.Co bych si vzal na krásné plzeňské policistce? Odpověď – nic. Vystoupím a předávám peníze. Kolega policista se kroutí smíchy a pohledná ve stejnokroji se krásně červenala.
add 2) zážitek se odehrává v Brně. Proto prosím místní znalce o shovívavost k místopisu a případných niancí.
Jedu ulicí Heršpická a odbočuji do ulice Opuštěná. A telefonuji přes hands – free, hledám v mapě a navigaci, sleduji provoz, ale nějak mi unikla značka o maximální výše podjetí viaduktu. Výšku bych možná zvládnul, ale tvar průjezdu je do klenby. Po odbočení se zastavuji a přemýšlím o couvání nebo otočení přes plnou čáru v hustém provozu. Hle, dopravní policie a očekávám pokutování. První věta policie: „potřebuješ se otočit“? Zastavíme ti dopravu“. „Jestli mohu poprosit, děkuji“. Zablokovali semaforovou dopravu a cestu od viaduktu. Ještě předtím mi poradil alternativní cestu do místa vykládky. Dlouho potom jsem mával z okénka za obětavost.Mimo jiné se vyvrátila povídačka o vozidlech pronásledovaných v Brně s pražskou SPZ ( i když řidič není z Prahy).
Ještě jednou touto cestou děkuji brněnské posádce.
add 1) vracím se z Německa,překročím hranice a rozsvítím světla.V Plzni ve Škodovce vyložím a na autobusáku mne staví policie.Policistka mi dává sankci za nerozsvícená světla 100kč + 1bod.Napíše blok,klafem o všem možným i o svícení v Německu.Rozlučka a odchází ke svému vozidlu.V čem je pointa? Nevybrala zmíněnou částku.Co bych si vzal na krásné plzeňské policistce? Odpověď – nic. Vystoupím a předávám peníze. Kolega policista se kroutí smíchy a pohledná ve stejnokroji se krásně červenala.
add 2) zážitek se odehrává v Brně. Proto prosím místní znalce o shovívavost k místopisu a případných niancí.
Jedu ulicí Heršpická a odbočuji do ulice Opuštěná. A telefonuji přes hands – free, hledám v mapě a navigaci, sleduji provoz, ale nějak mi unikla značka o maximální výše podjetí viaduktu. Výšku bych možná zvládnul, ale tvar průjezdu je do klenby. Po odbočení se zastavuji a přemýšlím o couvání nebo otočení přes plnou čáru v hustém provozu. Hle, dopravní policie a očekávám pokutování. První věta policie: „potřebuješ se otočit“? Zastavíme ti dopravu“. „Jestli mohu poprosit, děkuji“. Zablokovali semaforovou dopravu a cestu od viaduktu. Ještě předtím mi poradil alternativní cestu do místa vykládky. Dlouho potom jsem mával z okénka za obětavost.Mimo jiné se vyvrátila povídačka o vozidlech pronásledovaných v Brně s pražskou SPZ ( i když řidič není z Prahy).
Ještě jednou touto cestou děkuji brněnské posádce.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
To jsem mu říkal taky, ale on odvětil, že je tak špinavá, že bych si jí na sebe určitě nevzal.mates píše:zajímal by mě předpis , podle kterýho postupovali. kdo určí jak je uvedená vesta zašpiněná.intercool píše:Já jsem v plzni dostal 200kč pokutu za špinavou reflexní vestu.
jinými slovy , budeš dělat na silnici gumu, na sobě vestu, utáhneš poslední šroub , přijede hlídka a dá ti dvě kila že jsi jí umazal ???, tady je něco jinak....................
BES - běs
Musím korigovat, teď jsem si přečetla znění zákona. Ten říká, že na dálnici při rychlosti vyšší než 50k/h musí být odstup aspoň 50 m.Helena píše:Podle tonáže to slyším poprvý. Platí polovina rychlosti, jako v Čechách. Nedávno ale byl vysloven nový soudní rozsudek, kde řidiči změřili 40m odstup a soud mu dal pravdu, že se to nedá přesně odhadnout. Podle policie měl mít 45m odstup.
§ 4 Abstand
(1) 1Der Abstand von einem vorausfahrenden Fahrzeug muß in der Regel so groß sein, daß auch dann hinter ihm gehalten werden kann, wenn es plötzlich gebremst wird. 2Der Vorausfahrende darf nicht ohne zwingenden Grund stark bremsen.
(2) 1Kraftfahrzeuge, für die eine besondere Geschwindigkeitsbeschränkung gilt, sowie Züge, die länger als 7 m sind, müssen außerhalb geschlossener Ortschaften ständig so großen Abstand von dem vorausfahrenden Kraftfahrzeug halten, daß ein überholendes Kraftfahrzeug einscheren kann. 2Das gilt nicht,
1.wenn sie zum Überholen ausscheren und dies angekündigt haben,
2.wenn in der Fahrtrichtung mehr als ein Fahrstreifen vorhanden ist oder
3.auf Strecken, auf denen das Überholen verboten ist.
(3) Lastkraftwagen mit einem zulässigen Gesamtgewicht über 3,5 t und Kraftomnibusse müssen auf Autobahnen, wenn ihre Geschwindigkeit mehr als 50 km/h beträgt, von vorausfahrenden Fahrzeugen einen Mindestabstand von 50 m einhalten.
Tak dneska jedu v Moravských Budějovicích a na konci Budějovic se kuknu do gps a zničeho nic šváááááááááác...Blesk přes celou kabinu zdvihnu oka na TACHOGRAF 65km/h..Po 3 sekundách mě zastavujou zkurvení měšťácí a hlásí mě překročení rychlosti ,rychlostí 63km/h na 50...No tak to mám za dva body a litr...No když ještě mám tu nehodu k tomu, už mě zbývá asi jen 6 bodů...no nic asi pudu dělat k pásu jestli to pude takhle dál
A jak jserm byl z toho rozhozenej zapoměl jsem si v českých budějovicích rozpěrnou tyčku kurva
A jak jserm byl z toho rozhozenej zapoměl jsem si v českých budějovicích rozpěrnou tyčku kurva
No mě se stalo něco podobnýho. Jedu v Mělníku obchvatem a nevšimnul jsem si že tam je nechráněnej železniční přejezd. Teda já si všimnul ale byla to spíš nějaká vlečka do průmyslový oblasti. A já debil si to tam svištil asi 65km a najednou dva žlutý blesky, a bylo vymalováno. Takže překročení v obci o víc jak 30 km/h
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 56 hostů