Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

gugýto
Příspěvky: 3642
Registrován: pon pro 18, 2006 7:14 pm
Bydliště: Okres HODONÍN

Příspěvek

Já si myslím,že taká škola je nejlůepší...Dát ti klíče a stareju se...Člověk hneď vystřízlivý a už to není žádná prdel a musíš se začít snažit,abys správně zacouval atd...Né jak,když ti říká zkušený trucker kam točit a šup a si tam a potom je to plný nameděnách borců,kteří si té školy nevážili...

Jinak co jsem slyšel ten kdo má soupravu už návěs nechce :D Nemusíš tolik nadjíždět atd..V zimě naložíš na oje a jedeš jako král...U návěsu čekáš až posypou 8) Ale mě samotnýho by vadilo pořád se soupravou odpojovat za připojovat při vykládkách a nakládkách u ramp atd... Někteří už maj tu průchodnou soupravu to je v klidu,ale je jich málo a taky to nemálo koštuje peniazí ...tramtadadááá a to je koniec přátelé :lol:
stř črc 02, 2008 4:36 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Já jsem jsem s vlekem (klasickym, ne tandem) jezdíl měsíc a raději jsem si po večerech dělal GO motoru IVECO euro tech, protože to byl tahač a chtěl jsem zpátky na návěs..
BES - běs
čtv črc 17, 2008 2:27 am

Jerry.77
Příspěvky: 17
Registrován: čtv črc 10, 2008 2:05 pm
Bydliště: Karviná

Příspěvek

Ahojte...já si myslím,že to je jak s jídlem.Někomu chutnaj knedlíky a někomu zas brambory...tak to je i s návěsem a tandemem...vše má svoje pro a proti..a co se týká jízdy,nebo couvání....začal jem jezdit s kolegou ve dvojce.Ve F jsme skládali v maličké firmě,kde jsi se musel lámat skoro do jedničky a couvat...a co udělal kolega skušenej?Vylezl z auta,bouchnul dveřma řekl mi"až tam nacouváš,tak mě prozvon,já jdu na pivo"blbec :-) ale věděl proč...nu a ak mi začla škola samouka..hodit do vody...a pokud se naučíš plavat,máš vyhráno...a jak ne,tak...ale to už znáte.Tím jsem chtěl říct,že je to dobrá škols,někoho do toho hodit a at se stará...ale každá rada nad zlato....
Jerry
sob srp 30, 2008 9:04 am

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No, mě by zase zajímaly Vaše názory na rozdíl: tandemový vlek a klasický přívěs (s točnou) u sklápěček. Já mám klasickou vlečku a u nových aut pozoruju většinou tandemáky, ale někdo tvrdí že rychle likvidují závěs a přetěžují zadní nápravu na autě. Jak to vidíte?
pát pro 12, 2008 4:02 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Někdo nedá dopustit na tandem, někdo zase na klasiku. Já osobně vlek netahám ale co jsem slyšel že ty nové tandemy na měchách za sebou ani necítíš a nemlátí to do závěsu. Nevím co to bylo za značku ale je moc vidět panavy. V žádném případě svan
pát pro 12, 2008 4:17 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já sem pořídil Panava PS3.18 na měchách a za autem ho vůbec neni cítit a stará 17.13tka kope jak steklá, možná je to vůlí v točně,oji atd. Ale měchy jsou dobře poznat vlek se nenaklání a ladně za tebou pluje. Tandem sem zatím neměl možnost vyzkoušet, proto se ptám. Lehčí couvání je jasný, jenom mě zajímá ten dopad na auto.
Naposledy upravil(a) Leoš H dne pát pro 12, 2008 5:46 pm, celkem upraveno 1 x.
pát pro 12, 2008 4:36 pm

sanny
Příspěvky: 247
Registrován: úte bře 04, 2008 8:14 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

talas.m píše:Někdo nedá dopustit na tandem, někdo zase na klasiku. Já osobně vlek netahám ale co jsem slyšel že ty nové tandemy na měchách za sebou ani necítíš a nemlátí to do závěsu. Nevím co to bylo za značku ale je moc vidět panavy. V žádném případě svan
Proc ne SVAN? Jako docela by me to zajimalo, protoze mam taky svanackej tandem a na to, ze to je pul roku stary uz se menily dvoje vzduchovy hadice k brzdam, jednou mi vylitla na stojicim aute hadice od vzduchojemu (a to ani nebyl natlakovanej - po vikendu) a taky se mi zasekly samostavy, takze pri jedny jizde sem diky tomu prehral brzdy ...

Takze tyhle nebo podobny problemy ma taky nekdo jinej?
pát pro 12, 2008 5:15 pm

Uživatelský avatar
rummi
Příspěvky: 1480
Registrován: čtv bře 02, 2006 11:57 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Pokud se budem bavit o slopkách tak tandem je tandem o tom žádná a tyhle nový na dměchách jsou dobrě vyvážený a závěs moc nezatěžují.Z mojí zkušenosti po třech letech a 180tis km budem tepv měnit kolík v závěsu(ringfeder) a futro v oji.
pát pro 12, 2008 5:28 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

sanny-já to myslel na sklopný vlek od svanu. konkrétně ten první vlek z leva
http://www.svan.cz/?page=podvozky&part=gal3
pát pro 12, 2008 5:37 pm

sanny
Příspěvky: 247
Registrován: úte bře 04, 2008 8:14 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

aha, ok.
pát pro 12, 2008 5:45 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Nemluvím ze své zkušenosti ale když někoho potkáš s tímto vlekem tak se ho zeptej jak se chová v terénu při nerovnostech...
pát pro 12, 2008 5:47 pm

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Ty tandemový sklápečky vypadají strašně blbě :D ,mně se to vůbec nelíbí,ale nikdy jsem stím nejel tak nevím jak vlastnosti. Ale třeba u plachty si myslím že je lepší klasickej vlek než tandem, jelikož stím couvneš téměř všude, "žádné" nadjíždění, takže pohoda.
pát pro 12, 2008 6:36 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Asi jak kdo s tím couvne kamkoliv, já třeba nikam. :x
BES - běs
pát pro 12, 2008 6:41 pm

Hroch.R420

Příspěvek

Pridam par postrehu. Jezdil jsem s obojim,je fakt ze tandem je na pohodli parada,kafe se nevyleje z hrnku,tahac je takova koza. Nemel jsem prujezdnou soupravu ale vetsinou jsem nakladal z boku,takze to nevadilo nehlede na to ze prujezdnej tandem muzes pouzit jen kdyz stojis u rampy v rovine,ale nekdy stojis u rampy zlomenej a je ti to na prd. Schwarzmueller dela na odpojeni takovej system lanovodu aby se nemuselo lezt pod to,ten ale fungoval chvili kdyz to bylo novy,takze se tam clovek stejne plazil. Vlek sel ve stope jako beran,jezdili jsme do polska,24t az pod strop po tech jejich tankodromech a normal 90 na plnej plyn bez toho aby vlek neco proved. Nemusi se s tim tolik nadjizdet,ted jsem zpatky pul roku na navesu a jeste obcas brousim gumy o obrubniky jak jsem zvyklej z tandemu,prvni tejden to byla katastrofa,ten nahore se musel snazit abych nic neorval navesem nebo prednim rohem kterej za kabinou v zatacce na tandemu nevykukuje. Jinak na zimu tandem bezkonkurencni,na tri napravovy Scanii se da zvedaci naprava prizvednout i plne nalozena cimz si presunes vahu na hnaci napravu a kdyz si udelas aby na hnaci bylo 13-14t tak to vyleze kazdej kopec i plne nalozeny,ted s navesem mam docela bobicky na snehu pac je to bida. Nekdo tu psal ze se vic kurvi gumy na zadni naprave-pravda ,na prednich gumach jsem najel 450tis km (prisaham) a na zadku jsem je za tu dobu menil 3 krat. Ale vyhoda tahace,odprahnes a jedes do mesta nakoupit a vsude se vejdes. Vsechno ma svy pro i proti a vsechno se ma vyzkouset.
sob pro 13, 2008 11:03 pm

Uživatelský avatar
Pedrozo1
Příspěvky: 241
Registrován: stř říj 22, 2008 6:07 pm
Bydliště: příbramsko

Příspěvek

souhlasim s intercoolem, nevim jak bylo myšleno, že se stim couvne všude, ale já si stim prostě nerozumim. V autoškole, když jsem dělal E, tak tam měli lijánu s vlekem na hnůj a točnou. No s tim couvat je prostě děs, ale je to asi o tom než s člověk naučí. Já sem se svez už před autoškolou s návěsem a couval sem na rampu taky. Sice sem to srovnal na počtvrtý ale měl sem z toho stejně radost, že sem to dal. Ale když sem couval s vlekem a nedal sem to, byla moje řidičšká duše na pokraji kolapsu. Tejden sem si před spanim pak promítal, kam že to mám točit volantem§ Hlavně musí bejt zajímavej přechod z návěsu na ten vlek, při couvání točíš na druhou stranu. Zlatej návěs.... A to je asi tak všechno, jinak s klasickým tandemem zkušenost nemám, ale je pravda, že kluci co na něm jezdí už by zpátky návěs nechtěli. 7 3 na vás kluci
ned pro 14, 2008 12:28 am

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů