Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 7526
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Ridicu je dost?
Ja nerekl ze to je cyp.naopak,o pulnoci obchazel auto baterkou.to nedela temer nikdo.ja to delam uz kvuli gumam,kdyby to lezelo na disku udelam to v klidu na pumpe jeste.rusky fakt moc neumel,pak jsem pochopil ze pojede za pul h.me koncil vykon za 15minut.tak jsem couvnul jinde.o nic neslo.
Re: Ridicu je dost?
Tak to jsem byl asi já. Když nemůžu spát, nebo mám špatné,neklidné spaní, tak taky obcházím auto, v noci. Ráno to je povinnost.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Ridicu je dost?
Zajímalo by mne jestli se někdy začnou k šoférům chovat lépe i ve firmách . Co si myslíte o těch článcích, jak je to doopravdy .
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3363 ... pracovnici
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3363 ... pracovnici
-
- Příspěvky: 7526
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Ridicu je dost?
Osobne kazdemu vykam.kam dojedu.i destarovy.co je treba o dve hlavy mensi ve veku meho syna.a vykam mu porad.na podruhe,na potreti.a je to podstane lepsi si myslim,vy curaku ti nerekne.jinak to chovani priserne zazivam jen v cz.jinde myslim vychod vubec.polak,slovak ti jeste kafe udela,misto pozdravu.v nemecku to nekomentuji co se deje,protoze to neni nemec jak vidim vzhled a slysim akcent.arogantni holandany vubec nevnimam,jdu se nahlasit,bud ok,nebo nebo,jak no ok volam dispo at to resi,ja tam urcite chrochtat pres masku v helme na cypa v triku nebudu.
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Ridicu je dost?
Mareczek ... no v tom článku je napsáno, že od ledna už budou mít své vycvičené řidiče, takže je otázka co těch 90 tisíc lidí dělalo do teď, když od už ledna budou jezdit, a co by dělalo kdyby vláda povolila požadovanou pracovní migraci ... z mého pohledu, pokud mám ve státě lidský potenciál, tak ho mám využít, a pokud využiju cizí je otázka čím živím ten vlastní který nedělá? Kdyby těch právě vycvičovaných 90 tisíc teď někde dělalo zase budou chybět tam ale o tom se nepíše. Ale takhle to vypadá jen že je to článek typu podívejte jak je na tom Británie špatně když odešla z houfu.
Re: Ridicu je dost?
To, čo sa píše v článku je pravdepodobne pravda a nieje to správa typu "ako je na tom Británia po exite zle". Správy o nedostatku šoférov v Anglicku (a aj iných zamestnancov) sledujem už pár mesiacov. Veľa o tom píšu na trans.info
Zhruba od začiatku apríla (dubna) tohto roku sa tam začalo písať, že šoférov je až tak málo, že viazne zásobovanie a dokonca, majú pripravené plány na to, že zásobovanie začnú robiť armádny vodiči. Ja som tým správam spočiatku neveril, myslel som si, že je za tým len kampaň anglických dopravcov, aby na seba upozornili. Ale, tak to asi nebude, naozaj majú kritický nedostatok šoférov. Na trans.info opisujú plány ako to zmeniť. Dopravci by okamžite chceli zamestnať šoférov z kontinetu (samozrejme, že znovu s východu), ale vláda sa tomu bráni a nechce udeliť pracovné povolenia. Vraj sa chcú spoľahnúť len na vlastné pracovné sily. Rieši to nejakým intenzívnym výcvikovým šoférskym programom. Ale, či to funguje neviem. Uvažuje sa o tom, že by núdzovo udelili šoférske pracovné víza na jeden rok. Ale "len na jeden rok" sa mne osobne zdá málo, keby to bolo na dva a slušne platené, asi by som o tom aj rozmýšlal.
O tom pracovnom probléme v Anglicku som chcel napísať už skôr. Hlavne preto, lebo v našich médiach som o tom doteraz nič nečítal a článok z čt24 z odkazu od Mareczka je možno prvý, kde z mainstrímových CZ a SK médii niekto o tom píše. Na Slovensku ani viaceré platené noviny, ktoré si kupujem, doteraz o tom neinformovali.
Pred nejakým časom som posla SZ šoférovi NakejMagoj, on v Anglicku jazdí. Zaujímal ma jeho názor, na to čo sa deje v Anglicku. Ale neodpovedal a moja správa je neprečítaná. Ani som tu už dlhšiu dobu od neho nič nečítal, pravdepodobne sem už nechodí. Je to škoda, jeho názor by ma zaujímal, on situáciu musí poznať najlepšie. Možno sa časom ozve.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podľa môjho názoru sa v Anglicku stali dve veci. V Anglicku stále uťahovali šoférske šróby. To je aj u nás, neustále sprísňovanie všetkého možného, nové a prísnejšie zákony, nové zákazy, stále vyššie pokuty a každým rokom menej parkovacích miest. To anglických šoférov od roboty odrádza, takže ich jazdilo stále menej a naopak jazdilo stále viac cudzincov, ochotných jazdiť za malý plat a za nevhodných šoférskych podmienok. Po brexite cudzinci museli odísť, počas covidu si to nikto nevšimol a teraz keď covid u nich skončil a rozbehla sa ekonomika, sa zistil nedostatok šoférov. Nový anglický šoféri sa za volant nijak nehrnú. Tá práca už nieje pre nikoho atraktívna a šofér je debil všade a pre všetkých. Navyše, málo šoférov znamená pre tých, čo stále jazdia veľa roboty. A to až tak, že v Anglicku je zase upravený "ajter" a vodiči môžu zase jazdiť o čosi dlhšie. Viem si predstaviť, že teraz jazdiť v Anglicku nieje sranda. Málo šoférov, veľa roboty a zo strany dispečerov veľký tlak na šoférov, aby jazdili a pracovali čo najviac.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na trans.info o tom anglickom probléme so šoférmi píšu už dlho. Dá sa tam nájsť veľa informácii o tom, ako by situáciu chceli riešiť dopravné spoločnosti a ako ju rieši vláda.
https://trans.info/category/truck-drivers
Zhruba od začiatku apríla (dubna) tohto roku sa tam začalo písať, že šoférov je až tak málo, že viazne zásobovanie a dokonca, majú pripravené plány na to, že zásobovanie začnú robiť armádny vodiči. Ja som tým správam spočiatku neveril, myslel som si, že je za tým len kampaň anglických dopravcov, aby na seba upozornili. Ale, tak to asi nebude, naozaj majú kritický nedostatok šoférov. Na trans.info opisujú plány ako to zmeniť. Dopravci by okamžite chceli zamestnať šoférov z kontinetu (samozrejme, že znovu s východu), ale vláda sa tomu bráni a nechce udeliť pracovné povolenia. Vraj sa chcú spoľahnúť len na vlastné pracovné sily. Rieši to nejakým intenzívnym výcvikovým šoférskym programom. Ale, či to funguje neviem. Uvažuje sa o tom, že by núdzovo udelili šoférske pracovné víza na jeden rok. Ale "len na jeden rok" sa mne osobne zdá málo, keby to bolo na dva a slušne platené, asi by som o tom aj rozmýšlal.
O tom pracovnom probléme v Anglicku som chcel napísať už skôr. Hlavne preto, lebo v našich médiach som o tom doteraz nič nečítal a článok z čt24 z odkazu od Mareczka je možno prvý, kde z mainstrímových CZ a SK médii niekto o tom píše. Na Slovensku ani viaceré platené noviny, ktoré si kupujem, doteraz o tom neinformovali.
Pred nejakým časom som posla SZ šoférovi NakejMagoj, on v Anglicku jazdí. Zaujímal ma jeho názor, na to čo sa deje v Anglicku. Ale neodpovedal a moja správa je neprečítaná. Ani som tu už dlhšiu dobu od neho nič nečítal, pravdepodobne sem už nechodí. Je to škoda, jeho názor by ma zaujímal, on situáciu musí poznať najlepšie. Možno sa časom ozve.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podľa môjho názoru sa v Anglicku stali dve veci. V Anglicku stále uťahovali šoférske šróby. To je aj u nás, neustále sprísňovanie všetkého možného, nové a prísnejšie zákony, nové zákazy, stále vyššie pokuty a každým rokom menej parkovacích miest. To anglických šoférov od roboty odrádza, takže ich jazdilo stále menej a naopak jazdilo stále viac cudzincov, ochotných jazdiť za malý plat a za nevhodných šoférskych podmienok. Po brexite cudzinci museli odísť, počas covidu si to nikto nevšimol a teraz keď covid u nich skončil a rozbehla sa ekonomika, sa zistil nedostatok šoférov. Nový anglický šoféri sa za volant nijak nehrnú. Tá práca už nieje pre nikoho atraktívna a šofér je debil všade a pre všetkých. Navyše, málo šoférov znamená pre tých, čo stále jazdia veľa roboty. A to až tak, že v Anglicku je zase upravený "ajter" a vodiči môžu zase jazdiť o čosi dlhšie. Viem si predstaviť, že teraz jazdiť v Anglicku nieje sranda. Málo šoférov, veľa roboty a zo strany dispečerov veľký tlak na šoférov, aby jazdili a pracovali čo najviac.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na trans.info o tom anglickom probléme so šoférmi píšu už dlho. Dá sa tam nájsť veľa informácii o tom, ako by situáciu chceli riešiť dopravné spoločnosti a ako ju rieši vláda.
https://trans.info/category/truck-drivers
Re: Ridicu je dost?
Dnes mi přišla.nabidka práce z Progresu Tak to asi týden neusnu
Re: Ridicu je dost?
Rozprával som sa s jedným šoférom čo už dlho žije a pracuje v Anglicku. Podľa neho šoféri v Anglicku chýbajú, ale to je stav, ktorý trvá dlho a nič dramatické sa nedeje. Občas sú niekde prázdne regály, ale to sa stalo už viac krát. Podla neho sú na vine dopravcovia. Celé je to tak komplikované, že sa to jednoducho vysvetliť nedá. Šoféri z východnej Európy, ktorí tam jazdili pred brexitom mohli v Anglicku zostať, dalo sa to vybaviť, nikto ich nevyháňal. Ale vraj nemali záujem. Ono to asi stále fungovalo tak, že šofér si v Anglicku nejakú dobu 2-3-4 roky pojazdil a potom vrátil sa domov. Takže pracovná sila sa tam stále menila, starší šoféri odchádzali a noví prichádzali. Brexit to zatrhol, teraz povolenie nedostanete.
Ani so zamestnávaním nových, mladých, anglických šoférov to asi nebude jednoduché. V Anglicku je veľa rozdielov oproti tomu, ako fungujú dopravné firmi u nás. A jedným z nich je, že ak firma zamestná mladého šoféra bez praxe, platí vyššiu poistku.
Ten šofér sa nesťažoval, naopak, tohto roku mu už viac krát dvihli plat a bol spokojný. A povedal jednu vec, ktorá platí pre šoférov asi všeobecne a určite by platila aj na mňa. Dvihli mu plat-pracuje menej.
Kto je teraz v Anglicku a robí šoféra, tak sa asi nemá zle. Môže si vyberať. Ale, byť šoférom v Anglicku nieje jednoduché. Musíte makať, tak ako u nás a šofér je pod o moc väčšou kontrolou, než na čo sme zvyknutý u nás. Pod až tak veľkou, že mnohí z nás by s tým mali problém, akceptovať také podmienky.
Ani so zamestnávaním nových, mladých, anglických šoférov to asi nebude jednoduché. V Anglicku je veľa rozdielov oproti tomu, ako fungujú dopravné firmi u nás. A jedným z nich je, že ak firma zamestná mladého šoféra bez praxe, platí vyššiu poistku.
Ten šofér sa nesťažoval, naopak, tohto roku mu už viac krát dvihli plat a bol spokojný. A povedal jednu vec, ktorá platí pre šoférov asi všeobecne a určite by platila aj na mňa. Dvihli mu plat-pracuje menej.
Kto je teraz v Anglicku a robí šoféra, tak sa asi nemá zle. Môže si vyberať. Ale, byť šoférom v Anglicku nieje jednoduché. Musíte makať, tak ako u nás a šofér je pod o moc väčšou kontrolou, než na čo sme zvyknutý u nás. Pod až tak veľkou, že mnohí z nás by s tým mali problém, akceptovať také podmienky.
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Ridicu je dost?
dneska ve Vyškově na vedlejsi rampě stojí borec s kontejnerem, než odjede přijde ke mě a říká: to je 12 tuna? Říkám ne, 16 tuna. On na to: neeesu šoféři....já na to: suuu. On: ??? Říkám: třeba ty,..nebo já, .. On: Neeesuu!!! , enem cizinci,..tož tak..
-
- Příspěvky: 7526
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Ridicu je dost?
Nakladam v nemecku granulat dnes,z rampy.vedle couvnul litevsky kamion.litevec za volantem.jedine slovo co rekl,espana.kod nakladky fixe na dlani.nemec ze ok,ale jina rampa.acht.tak fixem 8 na dlan.sel couvat vedle na 9 kontejner na odpad,jak oni to maji.rana,vrata urvane.nevyslo.nemec mu tuka ne celo,litevec ze ok.zacne nakladat helmut.ze ma kurtovat.litevec ze zadne kurty nema.dovezl mu kurty.jak nalozil,chtel odjet.tahac na zemi uplne,bez luftu.nastartoval,gang,rachod,blatnik namotany.ja si myslim ze ridicu je porad dost.
Re: Ridicu je dost?
Se nediv na Ukrajině, Rumunsku a dalších republikách se ridicak dá zakoupit.
Re: Ridicu je dost?
Řidičů, nebo vlastníků řidičského průkazu je stále dost. To se jen přesívá písek a hledá se to zlato(malý blbý, ale pracovitý) Teď nastoupila generace číšníků, kuchařů a dalších lidí pracujících v gastro oboru. To že lidi k tomu nemají vztah, nevadí, buď se utopí, nebo z něj bude člověk k obrazu majitele autodopravy.
Sedím za tím od 97 roku, a stále jen slyším, že je málo řidičů. Peníze jsou v globálu pořád stejné. Jediné co se mění, že přibývá malých autodopravců, kteří to chtějí zkusit po svém a nadávají na velké špedice jak je okrádají a přitom jsou smluvní dopravci toho a toho.
Sedím za tím od 97 roku, a stále jen slyším, že je málo řidičů. Peníze jsou v globálu pořád stejné. Jediné co se mění, že přibývá malých autodopravců, kteří to chtějí zkusit po svém a nadávají na velké špedice jak je okrádají a přitom jsou smluvní dopravci toho a toho.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Ridicu je dost?
to romus145: Nedivil bych se že ani u nás by to nešlo. Hlavně nasipej do pokladny peníze a ono to nějak dopadne. Testy uděláš se strýčkem googlem, jízdy budem dělat na dálnici, tam i moje žena umí jezdit, technika se snad ani nedělá.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Ridicu je dost?
Dnes jsem taky jednoho takového potkal. Na dálnici 92km/hod, prostřední průh měl rezervovaný a na bundesce nedokázal předjet bagr.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů