Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dalni ... zpravy_pmk
V komentároch pod článkom sa niekto čudoval, ako môže cisterna s palmovým olejom jazdiť v nedeľu-v zákaze. Vraj palmový olej nieje mlieko a nepokazí sa. Palmový olej sa nepokazí, to je pravda, ale problém pri preprave palmového oleja je teplota. Palmové oleje sa prepravujú horúce, alebo teplé. Nesmú vychladnúť pod určitú teplotu. Na vykládke zvyknú zmerať teplotu produktu a ak olej nedosahuje určitú minimálnu teplotu, tak vás nevyložia. A to je problém, cisterna sa potom musí nahrievať, dlho to trvá a nieje to lacné. Aj pri preprave sa olej nahrieva. Niektoré cisterny majú bufík na ohrev produktu, ale väčšinou sa používa ohrev od motora ťahača. U nás je to spravené tak, že sa hadicami prepojí ťahač s cisternou a chladiaca voda z motora obieha cez cisternu a vykuruje ju.
Bežný palmový potravinový olej nemá výnimku a zákazy pre neho platia. Takže naše autá cez Čechy v zákaze nejazdia. Jedine na Nemecko firma kupuje šoférom povolenia aj na jazdu v zákaze a cez Nemecko bežne naše autá v zákaze jazdia. Aj dnes išli nejaké naše cisterny zo švédska s palmových olejom do Čiech. Ale v zákaze cez Čechy neišli. Prečo išla tá havarovaná cisterna v zákaze neviem. Možno sa dá vybaviť povolenie cez Čechy tak ako na Nemecko. Keď som vozil potravinové palmové oleje, tak tie mávali teplotu okolo 45-60 stupňov. Tých olejov je veľa druhou, každý mával inú teplotu. Vozil som aj oleje čo mali75-80 stupňov. A občas som viezol aj oleje čo mali až 90-100 stupňov. Doteraz neviem, či tak horúci olej nemá nejakú všeobecnú výnimku na zákazy.
Inak ešte jedna zaujímavosť pri preprave oleja. Poliakom začalo drbať a všetky cisterny s olejom, čo idú cez Poľsko začali kontrolovať. Dnes musí byt každá preprava vopred nahlásená, musí mat poľské povolenie a musí mat GPS, ktoré môžu poľský colníci online sledovať. Ak niečo s tohto nemá, stačí že prestane fungovať GPS, tak Poliaci za to dávajú pokuty v tisíckach EUR. Cisterny od nás už pri jazde do Čiech prestali jazdiť cez Poľsko, lebo firma na pokutách kôli blbostiach zaplatila veľké tisíce. Naposledy čo som počul bola pokuta okolo 6-7tisic EUR. Vraj kôli gps. Určite aj iné cisternové firmi ak môžu, Poľsko radšej obchádzajú cez Čechy.
Ak sa palmový olej vyleje na zem, vždy zatvrdne. Záleží od teploty tuhnutia a od vonkajšej teploty, v lete na slnku sa z neho spraví masť a ak je chladnejšie tak zatvrdne ako margarín. V zime stvrdne na kosť. Očistiť cestu od palmového oleja nieje jednoduché. Už som to pár krát skúšal, keď som na vykládke rozlial olej. Najlepší spôsob je horúca voda. Ale, ak je oleja moc, horúca voda ho roztopí, spláchne do kanála, no v kanály olej zase zatuhne a zapchá kanál. Ako sa dá očistiť diaľnica od veľkého množstva oleja neviem. Mňa napadá len jeden spôsob. Ručne zatuhnutý olej z cesty zoškrabat a potom cestu opláchnuť nejakým čističom a horúcou vodou.
To biele na ceste asi bude vyliaty zatuhnutý palmový olej. A je tak tuhý, že policajti na fotke po ňom môžu chodiť.
Pri prevrátení cisterny olej väčšinou nevytečie. Cisterna väčšinou prevráteniu odolá a nepoškodí sa tak, aby z nej unikal náklad. U nás sa prevrátilo už dosť cisterien a olej sa nikdy nevylial. Olej sa môže vyliať ak je zle zavretý dekel. Alebo zle zavretý vzduchový ventil. A to sa stáva často.
V komentároch pod článkom sa niekto čudoval, ako môže cisterna s palmovým olejom jazdiť v nedeľu-v zákaze. Vraj palmový olej nieje mlieko a nepokazí sa. Palmový olej sa nepokazí, to je pravda, ale problém pri preprave palmového oleja je teplota. Palmové oleje sa prepravujú horúce, alebo teplé. Nesmú vychladnúť pod určitú teplotu. Na vykládke zvyknú zmerať teplotu produktu a ak olej nedosahuje určitú minimálnu teplotu, tak vás nevyložia. A to je problém, cisterna sa potom musí nahrievať, dlho to trvá a nieje to lacné. Aj pri preprave sa olej nahrieva. Niektoré cisterny majú bufík na ohrev produktu, ale väčšinou sa používa ohrev od motora ťahača. U nás je to spravené tak, že sa hadicami prepojí ťahač s cisternou a chladiaca voda z motora obieha cez cisternu a vykuruje ju.
Bežný palmový potravinový olej nemá výnimku a zákazy pre neho platia. Takže naše autá cez Čechy v zákaze nejazdia. Jedine na Nemecko firma kupuje šoférom povolenia aj na jazdu v zákaze a cez Nemecko bežne naše autá v zákaze jazdia. Aj dnes išli nejaké naše cisterny zo švédska s palmových olejom do Čiech. Ale v zákaze cez Čechy neišli. Prečo išla tá havarovaná cisterna v zákaze neviem. Možno sa dá vybaviť povolenie cez Čechy tak ako na Nemecko. Keď som vozil potravinové palmové oleje, tak tie mávali teplotu okolo 45-60 stupňov. Tých olejov je veľa druhou, každý mával inú teplotu. Vozil som aj oleje čo mali75-80 stupňov. A občas som viezol aj oleje čo mali až 90-100 stupňov. Doteraz neviem, či tak horúci olej nemá nejakú všeobecnú výnimku na zákazy.
Inak ešte jedna zaujímavosť pri preprave oleja. Poliakom začalo drbať a všetky cisterny s olejom, čo idú cez Poľsko začali kontrolovať. Dnes musí byt každá preprava vopred nahlásená, musí mat poľské povolenie a musí mat GPS, ktoré môžu poľský colníci online sledovať. Ak niečo s tohto nemá, stačí že prestane fungovať GPS, tak Poliaci za to dávajú pokuty v tisíckach EUR. Cisterny od nás už pri jazde do Čiech prestali jazdiť cez Poľsko, lebo firma na pokutách kôli blbostiach zaplatila veľké tisíce. Naposledy čo som počul bola pokuta okolo 6-7tisic EUR. Vraj kôli gps. Určite aj iné cisternové firmi ak môžu, Poľsko radšej obchádzajú cez Čechy.
Ak sa palmový olej vyleje na zem, vždy zatvrdne. Záleží od teploty tuhnutia a od vonkajšej teploty, v lete na slnku sa z neho spraví masť a ak je chladnejšie tak zatvrdne ako margarín. V zime stvrdne na kosť. Očistiť cestu od palmového oleja nieje jednoduché. Už som to pár krát skúšal, keď som na vykládke rozlial olej. Najlepší spôsob je horúca voda. Ale, ak je oleja moc, horúca voda ho roztopí, spláchne do kanála, no v kanály olej zase zatuhne a zapchá kanál. Ako sa dá očistiť diaľnica od veľkého množstva oleja neviem. Mňa napadá len jeden spôsob. Ručne zatuhnutý olej z cesty zoškrabat a potom cestu opláchnuť nejakým čističom a horúcou vodou.
To biele na ceste asi bude vyliaty zatuhnutý palmový olej. A je tak tuhý, že policajti na fotke po ňom môžu chodiť.
Pri prevrátení cisterny olej väčšinou nevytečie. Cisterna väčšinou prevráteniu odolá a nepoškodí sa tak, aby z nej unikal náklad. U nás sa prevrátilo už dosť cisterien a olej sa nikdy nevylial. Olej sa môže vyliať ak je zle zavretý dekel. Alebo zle zavretý vzduchový ventil. A to sa stáva často.
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
..a jsem zase u toho ... je potřeba rychle doručit sračku z bodu A do bodu C neboť z bodu B do bodu C by to bylo o fenik na km dražší. Takže patrně firma (říkejmě je BASTARDE) pořídí honem další bečku, najme do ní nezkušeného řidiče, který ještě v létě jezdil něde v UA na kombajnu. Ten měl ještě v sobotu dvojku v žíle a v neděli v říjnu kdy je brzy tma ho vyděsí před ním prudce brzdící osobák zrovna ve chvílí kdy to valí 95 km/h v levým, neboť jak v bodě C nebude včas bude zle. Ale ono je ještě húř, jeden člověk uhořel a na vině je řidič cisterny, !!! žádné kecy o tom jak osobák toto nebo hento neobstojí.Ale není vinen je řidič cisterny, celý ten zažitý fofr systém, kdy se přepravy podrážejí cenou a majitelé najímají na místo šoférů poloopice je špatně!
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Cez Čechy sa nejde preto, lebo je cesta o pár centov lacnejšia, naopak, pre nás je cesta cez Čechy drahšia, dlhšia a horšia. Poliaci majú nesplniteľné, výpalnícke podmienky na prepravu.... A preto namiesto toho, aby zo švédska išlo auto na severnú Moravu cez Poľsko, tak ako doteraz vždy jazdilo, sa jazdí cez Petrovice a Prahu.
A kde si zistil, že na vine je šofér cisterny? Žiadne podrobnosti nehody som zatiaľ na nete nevidel. A práve u tejto firmy jazdia český šoféri, neviem či majú Ukrajincov.
A kde si zistil, že na vine je šofér cisterny? Žiadne podrobnosti nehody som zatiaľ na nete nevidel. A práve u tejto firmy jazdia český šoféri, neviem či majú Ukrajincov.
Naposledy upravil(a) sof dne pon říj 14, 2019 3:42 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
ok, počkejme si na výsledek šetření, ale pochybuji že se jako vždy něco dozvíme, nebo že z toho bude nějaký závěr pro prevenci. Vlci vyjí, ale karavana táhne dál, lidí je jak sraček.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Žiadne fotky rozliateho palmového oleja nemám, ale už som to videl veľa krát. Toto je jediná fotka palmového oleja ktorú mám. Palmový olej vytekal s cisterny počas jazdy a cez prepadové potrubie sa dostával mimo cisternu. A vonku hneď začal tvrdnúť. To je tá biela hmota na ráme kontajnera. Na cisterne bol zle zavretý dekel, nakladač ho slabo dotiahol.
Palmový olej sa rozváža po Európe v nepredstaviteľne veľkých množstvách. Do Európy sa vozí loďami. Nakladával som ho v Nemecku, Dánsku, Švédsku a rozvážal po Európe. Jediná krajina kam sa nevozí je Nórsko. Nóry zakázali používanie palmového oleja. Do Nórska som vo veľkom vozil a stále vozím repkový olej.
https://www.evropa2.cz/clanky/zivot/nor ... veho-oleje
Palmový olej sa rozváža po Európe v nepredstaviteľne veľkých množstvách. Do Európy sa vozí loďami. Nakladával som ho v Nemecku, Dánsku, Švédsku a rozvážal po Európe. Jediná krajina kam sa nevozí je Nórsko. Nóry zakázali používanie palmového oleja. Do Nórska som vo veľkom vozil a stále vozím repkový olej.
https://www.evropa2.cz/clanky/zivot/nor ... veho-oleje
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
.
Naposledy upravil(a) sof dne úte úno 18, 2020 3:10 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 7532
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Já mám starou plecku ještě bez radaru a taky jezdím.jak je někdo tupé hovado nepomůže mu vůbec nic.jinak Polsko už kontroluje všechny cisterny už přes rok asi ví proč.
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
takže beru zpět toho ukacka, byl to super truper trucker s 25 letou praxí, a teď mě fakt zajímá pricina, opačný extrém kilo z kopce s 40T na galuskach? Fakt nevím co si myslet o takové pirulete, k tomu bude sof kompetentnější když s tím jezdí. Toho kamikadze co vletěl do majáku, prý Němec to nemá smysl vůbec komentovat.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
.
Naposledy upravil(a) sof dne úte úno 18, 2020 3:09 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Ještě ten požár cisterny https://www.youtube.com/watch?v=02tCOsZ5GHg
a tady je zaznamenané, jak si lehla https://www.youtube.com/watch?v=igX765Vw1fY
a tady je zaznamenané, jak si lehla https://www.youtube.com/watch?v=igX765Vw1fY
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
-
- Příspěvky: 494
- Registrován: sob zář 06, 2014 7:24 am
- Bydliště: Planeta Země
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
___
Naposledy upravil(a) NakejMagoj dne čtv lis 07, 2019 8:48 pm, celkem upraveno 1 x.
Všichni jsou blázni jen já jsem letadlo.
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
viz. Videa, pro mě je to každopádně poučení, že kdybych k něčemu takovému i dobrzdil, okamžitě davaj v nogy pryč, páč stopro tam doletí min dva kamikadze, připomíná mi to petang
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 48 hostů