Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
\9/ rodište West Zahori -pevná hráz socializmu
-
- 2. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 5150
- Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
- Bydliště: Orlova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Usnul.Zaspal.Schlafen.Sleep.Neni co dal se vtom pitvat.
Neřeším...
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Jožin, máš vynikající logický úsudek. Ale píší že jen řidič umřel, a leží to na pravém boku, bez nárazu do překážky, nemohl to být i třeba jen pitomý infarkt?
(Nededukuji, nic o tom nevím tak si netroufám)
(Nededukuji, nic o tom nevím tak si netroufám)
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
.
Naposledy upravil(a) sof dne sob kvě 25, 2019 11:24 am, celkem upraveno 1 x.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
S podobným bagrem jezdím v práci a přitom mám strojničák jen na nakladače.
BES - běs
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Autobusu chybí levý přední roh, takže řidič moc šancí neměl.
Jinak mě taky napadl ten infarkt.
Z kopce by to měl držet retardér a motorovka.
No jestli to poslal do toho svahu schválně, když zjistil, že to nezastaví, je to frajer. Tedy pokud tomu nešlo předejít, třeba tím, že autobus už měl být sešrotován a koupen nový.
Jinak mě taky napadl ten infarkt.
Z kopce by to měl držet retardér a motorovka.
No jestli to poslal do toho svahu schválně, když zjistil, že to nezastaví, je to frajer. Tedy pokud tomu nešlo předejít, třeba tím, že autobus už měl být sešrotován a koupen nový.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
/
dvaašedesátiletý autobusák Karel S.
byl zkušeným řidičem,
který vlastnil za dobu svého podnikání od roku 1994
už několik autobusů,
šestnáct let starý autobus značky Mercedes – Benz Travego
vlastnil dopravce od prosince roku 2014.
http://rakovnicky.denik.cz/zpravy_regio ... 70805.html
dvaašedesátiletý autobusák Karel S.
byl zkušeným řidičem,
který vlastnil za dobu svého podnikání od roku 1994
už několik autobusů,
šestnáct let starý autobus značky Mercedes – Benz Travego
vlastnil dopravce od prosince roku 2014.
http://rakovnicky.denik.cz/zpravy_regio ... 70805.html
\9/ rodište West Zahori -pevná hráz socializmu
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
.
Naposledy upravil(a) sof dne sob kvě 25, 2019 11:24 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Ilustrační foto | foto: Abfallwirtschaft
yaplakal emoticons
http://ais.badische-zeitung.de/piece/08 ... 517447.jpg
http://www.insuedthueringen.de/storage/ ... hf6aIR.jpg
https://www.pz-news.de/cms_media/module ... 408197.jpg
yaplakal emoticons
http://ais.badische-zeitung.de/piece/08 ... 517447.jpg
http://www.insuedthueringen.de/storage/ ... hf6aIR.jpg
https://www.pz-news.de/cms_media/module ... 408197.jpg
\9/ rodište West Zahori -pevná hráz socializmu
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Možná jsem trošku OT,ale tak jsem včera večer přemýšlel o té nehodě autobusu,co se tam asi tak mohlo stát,jestli selhání brzd nebo tak něco...
Na jednom webu jsem četl komentáře lidí pod článkem a někdo tam psal,že měl v tom autobuse příbuzného,automechanika,který pozoroval že je s autobusem něco v nepořádku už nějakou dobu před nehodou... konkrétně s brzdami.
Tenhle velký kopec prý sjížděl řidič od začátku na zařazenou dvojku,a v půlce přeřadil na trojku,a pak se něco stalo a bus se rozjel a stal se neovladatelným.Plus v kabině byl cítit smrad brzd a údajně i kouř
Pokud je pravda,že řidič byl zkušený,a že autobus nebyl ve šrotovém stavu,napadla mě jen jediná věc- v tomhle vedru se prostě začaly autobusu vařit brzdy,tím mírným přibrždováním z kopců,a v momentě kdy byly už dost přehřáté,se řidič rozhodl že další kopec sjede ,však už do cílového místa zbývá jen kilometr,a bude brzdit jen kvaltem a retardérem/motorovkou. Protože se mu ale motor roztáčel až moc a a na brzdy se nemohl spoléhat,a měl před sebou vidinu přetočeného motoru, rozhodl se přeřadit na trojku,strach ze zničení motoru udělá svoje.Přecijen byl to soukromník a věděl co přetočení motoru obnáší,tak asi spoléhal na své schopnosti že to nějak uřídí.
A tady bych tipoval,že mu při brždění motorem mu ten kvalt v nestřežené chvíli vyletěl ven a v tu chvíli přišel o veškerý brzdící efekt,autobus velmi rychle nabral rychlost,kvalt už tam v tom fofru nedostal,a přehřáté brzdy už to neudržely,proto se zachoval jediným možným řešením,které mu bohužel bylo smrtelné...
A jak mě napadlo to že vyletěl kvalt? Jezdil jsem dva roky se starým Mercedesem 814,měl dost opotřebovanou převodovku,synchrony v háji,což mi ani nějak nevadilo,zvykl jsem si řadit jak před 30ti lety s meziplynem.Co mi ale vadilo,bylo to že když jsem sjížděl nějaké klesání a držel to jen kvaltem,tak při dosažení zhruba 2000ot./min se ozvala rána a rychlost vyletěla ven. Když jsem to zažil poprvé,lekl jsem se neskutečně,pak už jsem o tom věděl a stačilo si prostě včas přeřadit,mírně přidat plyn a nebo dobrzdit brzdami před dosažením těch 2000 otáček,a kvalt nevyletěl. Ale i přesto jsem na to občas zapomněl a ta rána a rychlé rozjetí auta mě prostě vždycky vyvedla z míry
Dělala mi to hlavně dvojka,tehdy jsem se bavil s převodovkářem a ten mi říkal že takhle se projevuje opotřebený synchron a stržené brzdičky,plus nějaké západky které mají držet kvalt na svém místě,a prý je to u starších aut s velkým nájezdem časté
Tak to byla jen taková večerní úvaha ode mne,protože pokud vycházím z předpokladu že ten bus měl najeto daleko přes milion kilometrů a řídil ho dlouholetý řidič,příjde mi to jako jediné možné vysvětlení té nehody
Na jednom webu jsem četl komentáře lidí pod článkem a někdo tam psal,že měl v tom autobuse příbuzného,automechanika,který pozoroval že je s autobusem něco v nepořádku už nějakou dobu před nehodou... konkrétně s brzdami.
Tenhle velký kopec prý sjížděl řidič od začátku na zařazenou dvojku,a v půlce přeřadil na trojku,a pak se něco stalo a bus se rozjel a stal se neovladatelným.Plus v kabině byl cítit smrad brzd a údajně i kouř
Pokud je pravda,že řidič byl zkušený,a že autobus nebyl ve šrotovém stavu,napadla mě jen jediná věc- v tomhle vedru se prostě začaly autobusu vařit brzdy,tím mírným přibrždováním z kopců,a v momentě kdy byly už dost přehřáté,se řidič rozhodl že další kopec sjede ,však už do cílového místa zbývá jen kilometr,a bude brzdit jen kvaltem a retardérem/motorovkou. Protože se mu ale motor roztáčel až moc a a na brzdy se nemohl spoléhat,a měl před sebou vidinu přetočeného motoru, rozhodl se přeřadit na trojku,strach ze zničení motoru udělá svoje.Přecijen byl to soukromník a věděl co přetočení motoru obnáší,tak asi spoléhal na své schopnosti že to nějak uřídí.
A tady bych tipoval,že mu při brždění motorem mu ten kvalt v nestřežené chvíli vyletěl ven a v tu chvíli přišel o veškerý brzdící efekt,autobus velmi rychle nabral rychlost,kvalt už tam v tom fofru nedostal,a přehřáté brzdy už to neudržely,proto se zachoval jediným možným řešením,které mu bohužel bylo smrtelné...
A jak mě napadlo to že vyletěl kvalt? Jezdil jsem dva roky se starým Mercedesem 814,měl dost opotřebovanou převodovku,synchrony v háji,což mi ani nějak nevadilo,zvykl jsem si řadit jak před 30ti lety s meziplynem.Co mi ale vadilo,bylo to že když jsem sjížděl nějaké klesání a držel to jen kvaltem,tak při dosažení zhruba 2000ot./min se ozvala rána a rychlost vyletěla ven. Když jsem to zažil poprvé,lekl jsem se neskutečně,pak už jsem o tom věděl a stačilo si prostě včas přeřadit,mírně přidat plyn a nebo dobrzdit brzdami před dosažením těch 2000 otáček,a kvalt nevyletěl. Ale i přesto jsem na to občas zapomněl a ta rána a rychlé rozjetí auta mě prostě vždycky vyvedla z míry
Dělala mi to hlavně dvojka,tehdy jsem se bavil s převodovkářem a ten mi říkal že takhle se projevuje opotřebený synchron a stržené brzdičky,plus nějaké západky které mají držet kvalt na svém místě,a prý je to u starších aut s velkým nájezdem časté
Tak to byla jen taková večerní úvaha ode mne,protože pokud vycházím z předpokladu že ten bus měl najeto daleko přes milion kilometrů a řídil ho dlouholetý řidič,příjde mi to jako jediné možné vysvětlení té nehody
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
.
Naposledy upravil(a) sof dne úte úno 11, 2020 3:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
čemu bych věřil podle roku výroby, tak že na autobuse byl motor + převodovka z actrosu MP2, kdy se na joysticku přeřadí, pak se sešlápne spojka a poslouchá se a čeká si až zacvaká relátko, auto se uráčí přeřadit a můžeš pustit spojku. a když jí uvolníš moc rychle, tak zůstane převodovka v neutrálu. párkrát se mi toto stalo při brždění motorovkou /stejně moc nebrzdila /z brenneru a než se actros uráčil zařadit, tak se mi trochu vic kouřilo od brzd
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
I když je to zřejmě popsané správně.....stále to znamená chybu řidiče
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů