Stránka 422 z 715

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: ned srp 06, 2017 8:24 pm
od slobo
.


iTA
Ronzone

Obrázek
Un morto
e decine di feriti


viewtopic.php?f=50&t=18092

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: ned srp 06, 2017 10:26 pm
od jozin
Usnul.Zaspal.Schlafen.Sleep.Neni co dal se vtom pitvat.

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: ned srp 06, 2017 11:23 pm
od lubossss
Jožin, máš vynikající logický úsudek. Ale píší že jen řidič umřel, a leží to na pravém boku, bez nárazu do překážky, nemohl to být i třeba jen pitomý infarkt?
(Nededukuji, nic o tom nevím tak si netroufám)

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: pon srp 07, 2017 7:51 pm
od sof
.

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: pon srp 07, 2017 8:20 pm
od Pavel Šebek
S podobným bagrem jezdím v práci a přitom mám strojničák jen na nakladače.

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: úte srp 08, 2017 8:32 am
od oldjan
Autobusu chybí levý přední roh, takže řidič moc šancí neměl.
Jinak mě taky napadl ten infarkt.
Z kopce by to měl držet retardér a motorovka.
No jestli to poslal do toho svahu schválně, když zjistil, že to nezastaví, je to frajer. Tedy pokud tomu nešlo předejít, třeba tím, že autobus už měl být sešrotován a koupen nový.

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: úte srp 08, 2017 3:18 pm
od slobo
/
dvaašedesátiletý autobusák Karel S. Obrázek


byl zkušeným řidičem,
který vlastnil za dobu svého podnikání od roku 1994
už několik autobusů,


šestnáct let starý autobus značky Mercedes – Benz Travego
vlastnil dopravce od prosince roku 2014.

http://rakovnicky.denik.cz/zpravy_regio ... 70805.html

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: pát srp 11, 2017 6:46 pm
od sof
.

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: sob srp 12, 2017 1:15 am
od JiRaY

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: sob srp 12, 2017 2:33 am
od slobo

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: úte srp 15, 2017 5:57 pm
od lubossss

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: stř srp 16, 2017 11:56 pm
od JiRaY
Možná jsem trošku OT,ale tak jsem včera večer přemýšlel o té nehodě autobusu,co se tam asi tak mohlo stát,jestli selhání brzd nebo tak něco...
Na jednom webu jsem četl komentáře lidí pod článkem a někdo tam psal,že měl v tom autobuse příbuzného,automechanika,který pozoroval že je s autobusem něco v nepořádku už nějakou dobu před nehodou... konkrétně s brzdami.

Tenhle velký kopec prý sjížděl řidič od začátku na zařazenou dvojku,a v půlce přeřadil na trojku,a pak se něco stalo a bus se rozjel a stal se neovladatelným.Plus v kabině byl cítit smrad brzd a údajně i kouř

Pokud je pravda,že řidič byl zkušený,a že autobus nebyl ve šrotovém stavu,napadla mě jen jediná věc- v tomhle vedru se prostě začaly autobusu vařit brzdy,tím mírným přibrždováním z kopců,a v momentě kdy byly už dost přehřáté,se řidič rozhodl že další kopec sjede ,však už do cílového místa zbývá jen kilometr,a bude brzdit jen kvaltem a retardérem/motorovkou. Protože se mu ale motor roztáčel až moc a a na brzdy se nemohl spoléhat,a měl před sebou vidinu přetočeného motoru, rozhodl se přeřadit na trojku,strach ze zničení motoru udělá svoje.Přecijen byl to soukromník a věděl co přetočení motoru obnáší,tak asi spoléhal na své schopnosti že to nějak uřídí.

A tady bych tipoval,že mu při brždění motorem mu ten kvalt v nestřežené chvíli vyletěl ven a v tu chvíli přišel o veškerý brzdící efekt,autobus velmi rychle nabral rychlost,kvalt už tam v tom fofru nedostal,a přehřáté brzdy už to neudržely,proto se zachoval jediným možným řešením,které mu bohužel bylo smrtelné...

A jak mě napadlo to že vyletěl kvalt? Jezdil jsem dva roky se starým Mercedesem 814,měl dost opotřebovanou převodovku,synchrony v háji,což mi ani nějak nevadilo,zvykl jsem si řadit jak před 30ti lety s meziplynem.Co mi ale vadilo,bylo to že když jsem sjížděl nějaké klesání a držel to jen kvaltem,tak při dosažení zhruba 2000ot./min se ozvala rána a rychlost vyletěla ven. Když jsem to zažil poprvé,lekl jsem se neskutečně,pak už jsem o tom věděl a stačilo si prostě včas přeřadit,mírně přidat plyn a nebo dobrzdit brzdami před dosažením těch 2000 otáček,a kvalt nevyletěl. Ale i přesto jsem na to občas zapomněl a ta rána a rychlé rozjetí auta mě prostě vždycky vyvedla z míry :-)

Dělala mi to hlavně dvojka,tehdy jsem se bavil s převodovkářem a ten mi říkal že takhle se projevuje opotřebený synchron a stržené brzdičky,plus nějaké západky které mají držet kvalt na svém místě,a prý je to u starších aut s velkým nájezdem časté

Tak to byla jen taková večerní úvaha ode mne,protože pokud vycházím z předpokladu že ten bus měl najeto daleko přes milion kilometrů a řídil ho dlouholetý řidič,příjde mi to jako jediné možné vysvětlení té nehody :?

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: čtv srp 17, 2017 5:59 am
od sof
.

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: čtv srp 17, 2017 3:33 pm
od Ozzizo
čemu bych věřil podle roku výroby, tak že na autobuse byl motor + převodovka z actrosu MP2, kdy se na joysticku přeřadí, pak se sešlápne spojka a poslouchá se a čeká si až zacvaká relátko, auto se uráčí přeřadit a můžeš pustit spojku. a když jí uvolníš moc rychle, tak zůstane převodovka v neutrálu. párkrát se mi toto stalo při brždění motorovkou /stejně moc nebrzdila /z brenneru a než se actros uráčil zařadit, tak se mi trochu vic kouřilo od brzd

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Napsal: čtv srp 17, 2017 9:37 pm
od Tommy66
I když je to zřejmě popsané správně.....stále to znamená chybu řidiče :-)