Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Frenky
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
mám(máme) 3 r. plnou a ...bohužel zatim nic ..prkotiny a páteř má furt na zemi
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
tak máš kozla 24t a navěs 24t (počítám s osmičkama nápravama) ideálně navěs na 9t nápravách aby byla nějaká rezerva na nápravy (nikdy nenaložíš přesně na nápravy zvlášť u sklápěčky) a 24+24 je 48t. U nás ale máme všechny na 9t takže 24+27 je 51t (samozdřejmě je u nás nejvyšší tech.přípusná 48t) . výhody - Super jizdní vlastnosti, váha o 700kg menší u nás vozí ofiko 33t, v terénu jí zdvyhněš víš než normální velkou nápravu, nižší spotřeba, větší nádrž
a s tou spotřebou je to u nás naprd, všichni jezdí +- 42-45l (máme man,mb, daf)
http://farm8.staticflickr.com/7041/6935 ... 654d_z.jpg
a s tou spotřebou je to u nás naprd, všichni jezdí +- 42-45l (máme man,mb, daf)
http://farm8.staticflickr.com/7041/6935 ... 654d_z.jpg
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
no já ti nevím,do papíru ti napíše kdo chce co chce,ale osobně pochybuji že to malé kolečko je na 6 tun s touto soupravou je to podle mě max na 46 tun,a takto ti to vysvětlí i tipek z centrum pro buzeraci.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
No v technickém listu na DAF XF105 6x2 FTP (ten s malým kolem) píšou povolenou celkovou jen 23 tun: http://www.daf.eu/SpecSheets/TSCZCS081G ... 201241.PDF
ale to bude kvůli tomu, že tam jsou pneu jen 295/80 R 22,5, které mají na přední nápravě jen 7,1 t, zadní dvojnáprava s malým kolem má 4,4/11,5 = 15,9 t. Pokud bude vpředu balón 385/65 R 22,5, který má nosnost (pokud jsou tam i odpovídající péra) 9 tun, pak už to na těch 24 tun vyjde (9 + 15,9 = 24,9 tuny povolená celková). No a když bude mít 24 tun celkovou na tahači a 24 tun na nápravy návěsu, tak to přesně vyjde 48 tun, s 0 rezervou. Pokud bude mít na návěsu rozvor náprav 2x1410 mm = 3x9 tun na nápravy = 27 tun, bude mít 3 tuny rezervu na správné rozložení nákladu, aby vyšlo zatížení na nápravy.
to Tomas46:
Ty jezdíš u Sihelského? Ten má Dafy jak s malou zvedačkou (CF85 6x2/2 FTP), tak i s velkou (XF105 6x2/4 FTG), ne? Malou zvedačku ještě používá Conti-RSC z Postřelmova, tahají silocisterny ze Salithem z Vitošova a mají Volva a MANy.
P.S.: Pro porovnání specifikace typu XF105 6x2/4 FTG s velkou zvedačkou a ještě natáčením:
http://www.daf.eu/SpecSheets/TSCZCS081G ... 201241.PDF
ale to bude kvůli tomu, že tam jsou pneu jen 295/80 R 22,5, které mají na přední nápravě jen 7,1 t, zadní dvojnáprava s malým kolem má 4,4/11,5 = 15,9 t. Pokud bude vpředu balón 385/65 R 22,5, který má nosnost (pokud jsou tam i odpovídající péra) 9 tun, pak už to na těch 24 tun vyjde (9 + 15,9 = 24,9 tuny povolená celková). No a když bude mít 24 tun celkovou na tahači a 24 tun na nápravy návěsu, tak to přesně vyjde 48 tun, s 0 rezervou. Pokud bude mít na návěsu rozvor náprav 2x1410 mm = 3x9 tun na nápravy = 27 tun, bude mít 3 tuny rezervu na správné rozložení nákladu, aby vyšlo zatížení na nápravy.
to Tomas46:
Ty jezdíš u Sihelského? Ten má Dafy jak s malou zvedačkou (CF85 6x2/2 FTP), tak i s velkou (XF105 6x2/4 FTG), ne? Malou zvedačku ještě používá Conti-RSC z Postřelmova, tahají silocisterny ze Salithem z Vitošova a mají Volva a MANy.
P.S.: Pro porovnání specifikace typu XF105 6x2/4 FTG s velkou zvedačkou a ještě natáčením:
http://www.daf.eu/SpecSheets/TSCZCS081G ... 201241.PDF
Tatra + MAN = Superstroj!
joi jezdím mam 105 s velkou natáčecí nápravou (to mam celkovou 26t a mam i návěs na 9t nápravach tak mam velkou toleranci) a máme i 105 s tou malou nápravou a je to opravdu lepší. Jinak s těma váhama je to přesně tak jak řekl safky, u nás maj i mercedesy s tou malou a všechny maj tahače na 24t a pro rezervu tahaj návěsy s 9t nápravama. Jinak tech firem co kupují auta s tou malou napravou je hodně. Chuchlík bere i volva
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů