Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Frenky

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

mám(máme) :wink: 3 r. plnou a ...bohužel zatim nic ..prkotiny :D a páteř má furt na zemi :wink: :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
čtv črc 19, 2012 11:42 pm

Uživatelský avatar
Tomas46
Příspěvky: 69
Registrován: pát led 16, 2009 2:01 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvek

šel bych do 105 ale s malou zvedací nápravou (celková 24t). Já mám s velkou zvedačkou (26t celko.).Taky hodně zaleží na diferenciálu měl jsem že při 90km/h točil 1300ot/min a papalo to cca 45-47l/100km a teť mi dali jinej při 90km/h 1410ot/min a jezdím o 2 litry dolu.
Mercedes atego JNK
Scania R + Schwarzmüller
JCB 4CX

www.bagry-kolin.cz
ned črc 22, 2012 10:43 am

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

proč s malou zvedačkou? není lepší mít na celkovou 48t 26t kozla? jinak ta spotřeba celkem dost. to jezdíš někde kolem komína?
ned črc 22, 2012 11:14 am

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

s tou zvedačkou,jedno kolo,ne dvojmontáž no nevím jestli by vám to klaplo na 48 tun :wink:
jinak podle té spotřeby to bude kolem komína
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
ned črc 22, 2012 11:53 am

Uživatelský avatar
Tomas46
Příspěvky: 69
Registrován: pát led 16, 2009 2:01 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvek

tak máš kozla 24t a navěs 24t (počítám s osmičkama nápravama) ideálně navěs na 9t nápravách aby byla nějaká rezerva na nápravy (nikdy nenaložíš přesně na nápravy zvlášť u sklápěčky) a 24+24 je 48t. U nás ale máme všechny na 9t takže 24+27 je 51t (samozdřejmě je u nás nejvyšší tech.přípusná 48t) . výhody - Super jizdní vlastnosti, váha o 700kg menší u nás vozí ofiko 33t, v terénu jí zdvyhněš víš než normální velkou nápravu, nižší spotřeba, větší nádrž
a s tou spotřebou je to u nás naprd, všichni jezdí +- 42-45l (máme man,mb, daf)
http://farm8.staticflickr.com/7041/6935 ... 654d_z.jpg
Mercedes atego JNK
Scania R + Schwarzmüller
JCB 4CX

www.bagry-kolin.cz
ned črc 22, 2012 11:01 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

no já ti nevím,do papíru ti napíše kdo chce co chce,ale osobně pochybuji že to malé kolečko je na 6 tun :!: s touto soupravou je to podle mě max na 46 tun,a takto ti to vysvětlí i tipek z centrum pro buzeraci.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
pon črc 23, 2012 3:52 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No v technickém listu na DAF XF105 6x2 FTP (ten s malým kolem) píšou povolenou celkovou jen 23 tun: http://www.daf.eu/SpecSheets/TSCZCS081G ... 201241.PDF
ale to bude kvůli tomu, že tam jsou pneu jen 295/80 R 22,5, které mají na přední nápravě jen 7,1 t, zadní dvojnáprava s malým kolem má 4,4/11,5 = 15,9 t. Pokud bude vpředu balón 385/65 R 22,5, který má nosnost (pokud jsou tam i odpovídající péra) 9 tun, pak už to na těch 24 tun vyjde (9 + 15,9 = 24,9 tuny povolená celková). No a když bude mít 24 tun celkovou na tahači a 24 tun na nápravy návěsu, tak to přesně vyjde 48 tun, s 0 rezervou. Pokud bude mít na návěsu rozvor náprav 2x1410 mm = 3x9 tun na nápravy = 27 tun, bude mít 3 tuny rezervu na správné rozložení nákladu, aby vyšlo zatížení na nápravy.

to Tomas46:
Ty jezdíš u Sihelského? Ten má Dafy jak s malou zvedačkou (CF85 6x2/2 FTP), tak i s velkou (XF105 6x2/4 FTG), ne? Malou zvedačku ještě používá Conti-RSC z Postřelmova, tahají silocisterny ze Salithem z Vitošova a mají Volva a MANy.

P.S.: Pro porovnání specifikace typu XF105 6x2/4 FTG s velkou zvedačkou a ještě natáčením:
http://www.daf.eu/SpecSheets/TSCZCS081G ... 201241.PDF
Tatra + MAN = Superstroj!
pon črc 23, 2012 8:44 pm

Uživatelský avatar
Tomas46
Příspěvky: 69
Registrován: pát led 16, 2009 2:01 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvek

joi jezdím mam 105 s velkou natáčecí nápravou (to mam celkovou 26t a mam i návěs na 9t nápravach tak mam velkou toleranci) a máme i 105 s tou malou nápravou a je to opravdu lepší. Jinak s těma váhama je to přesně tak jak řekl safky, u nás maj i mercedesy s tou malou a všechny maj tahače na 24t a pro rezervu tahaj návěsy s 9t nápravama. Jinak tech firem co kupují auta s tou malou napravou je hodně. Chuchlík bere i volva
Mercedes atego JNK
Scania R + Schwarzmüller
JCB 4CX

www.bagry-kolin.cz
stř črc 25, 2012 3:08 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

pokud to je jak píše Safky tak ano,já vycházím z toho našeho co tu máme,a to je takový prdítko :wink:
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
stř črc 25, 2012 8:18 pm

Odpovědět

Zpět na „DAF“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů