Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, Frenky

Odpovědět
frenk3003
Příspěvky: 4
Registrován: stř lis 28, 2012 8:13 pm
Bydliště: Opařany

XF 105/510 automat-spolehlivost elektroniky převodovky

Příspěvek

zdravim,chci se vás zeptat jestli někdo a jaké má zkušenosti se spolehlivostí elektroniky tohoto vozidla.Jezdim s tímto Dafem r.v.6/2010 laurek, mám najeto 280 000km.Do najetí cca 200 000km bylo auto velice spolehlivé.Jedenou se mi stalo na dojíždění do křižovatky,že automat nevyřadil a od té doby se to pořád víc a víc stupňuje,vyskakuje pořád závada porucha převodovky,auto přepne do manuálu na 11r. a nic víc stim nejde a donutí zastavit,auto chvíly má výkon a pak zase ne.Děje se to už od prosince loňského roku.Auto bylo X-krát v servisu v Praze pohrabou se vtom auto dá pokoj na měsíc a opakuje se to znovu ale aby to odstranili to né.Porucha se mi stane samozřejmě ve městě,na křižovatce a tak.Vždy musim odpojit baterie a vyndat relátka tak na 5-10min. a auto jede pak dál.Tak chci jestli se to někomu s timto vozidlem stalo.Když snim vyjedu tak čekám kde mě zase nechá.Děkuji za případné odpovědi.
pát lis 30, 2012 8:32 pm

Pavel Fiat
Příspěvky: 32
Registrován: pon říj 15, 2012 9:28 pm
Bydliště: Modřice

Porucha automatu.

Příspěvek

Rád bych Ti pomohl, jen mi není jasné, jak automat AS Tronic při dojezdu do křižovatky vyřazuje (jak píšeš ..."na dojíždění do křižovatky, že automat nevyřadil").
Prosím, vysvětli.
pát lis 30, 2012 10:09 pm

frenk3003
Příspěvky: 4
Registrován: stř lis 28, 2012 8:13 pm
Bydliště: Opařany

Příspěvek

Ahoj,pri zpomalování vozidla k zastavení AS Tronic podřazuje podle dojezdové rychlosti a za normálních okolností zustane třeba 4r.stupeň a za použití brzdy zastavíš.Používám rozjezdového asystenta,pak stačí uvolnit brzdu a pokračuješ v jízdě dál,AS Tronic si sám podřadí nebo můžeš si sám pomoct manuálně,jenže mě se stane že začne AS Tronic podřazovat a třeba při 6r.stupni najednou přeřadí a to vždy na 11r. stupeň a dá se do manuálu a nejde stim nic udělat a donutí to zastavit vozidlo.Taky se stane v plné rychlosti a většinou při jízdě z kopce nebo po rovině kdy auto neni v tahu a otáčky motoru jsou 1200-1300 tak podřadí kdy to není třeba a hnede je tam 1800otáček a sám zase skočí do manuálu a 11r.stupeň a nejde stim nic udělat začne hlásit porucha převodovky.Zastavim vypnu baterky,vyndám relátka.10 min. pauza a pokračuji dál,bylo mi to poraděno DAF servisem Hodonín.Měl jsem to X-krát v servisu v Č.Budějovicích a Praze a zatim pořád nic,vždy něco jako udělají a prý vyskoušet to.Dnes jsem to zase jako pokaždý odevzdal do servisu.Tak nevim ale je to docela mazec když třeba dobrzďuješ za autem a stane se mi to musi zadupnout brzdou a nechat to chcípnout,není na to spoleh.Zatim děkuji mějte se.
pát lis 30, 2012 10:59 pm

frenk3003
Příspěvky: 4
Registrován: stř lis 28, 2012 8:13 pm
Bydliště: Opařany

Příspěvek

Jo a taky se mi stává hlavně na naší D1 auto někde skočí,a najednou nemá výkon a po chvíli se pohnou ručičky budíků na přístrjovce pak to někde zase skočí a auto jede zase v pohodě,nebo to děla za deště a nebo když umyji auto nastartuji vyjedu a když chci zrychlit sešlápnu plyn a auto nic až po chvíli začne tlačit turbo ale stane se to jen někdy.Vozili jsme dva z firmy stejný zboží a tonáž 9t. z Písku do Ivanovic na Hanné já DAF 510,kolega Scania 420,vyjeli jsme vše v pohodě k obci Kámen pak projetí ostřejší pravé zatáčky a jak když utne a v kopcích mi ujel a tak až k Velkému Meziříčí,pak jak když utneš a auto se mohlo roztrnout jak tahalo a to se stává často,tak nevim nemám už k tomu autu důvěru ale jak řikám do 184000 km. přesněji jsem si to auto nemohl vynachválit ale teď jen same problémi a to člověka přestává bavit.Mějte se pekně.Děkuji za případné rady k tomuto tému.Ahoj.
pát lis 30, 2012 11:14 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 8863
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Příspěvek

já osobně bych se zaměřil na veškerý kabely , štekry a čidla, vně (kam se může dostat voda), pak na možný "studený" spoje v těch místech, uchycení kabeláže , jestli se to někde nešoupe o sebe (často se to stává i ve vedení v tkzv. "panceřový" hadici-plastový)...někdy stačí, že čidlo nebo obvod nedává info v požadovaný toleranci a je to vyhodnocený jako závada a tím i uzamknutí převodovky a nastavení manuálu..... ale to jen hádám....začal bych všema!!! kabelama a jejich spojením ...kontrola vše rozpojit prostříkat kontaktolem, prověřit jestli to "jde ztuha" do sebe jestli není něco "částečně vyklepaný a pod. jestli někde nejsou známky vlhkosti....až pak bych šel po softu.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
pát lis 30, 2012 11:29 pm

Pavel Fiat
Příspěvky: 32
Registrován: pon říj 15, 2012 9:28 pm
Bydliště: Modřice

Příspěvek

Rozumím.
Tam je vhodná jedna věc: Rozhodně přehrát software převodovky. Stav se v Brně v Dafu, jak pojedeš kolem.
Myslím si, že dvě závady o kterých píšeš (výkon motoru a chyby v řazení rychlostí) spolu mohou souviset. AS Tronic si převodové stupně řadí na základě (mimo jiného) také podle točivého momentu motoru. Jestliže Ti motor padá chvílemi do nouzáku, bude i převodovka volit špatně rychlosti.TAm bych začal.
Tyto dvě závady ale mohou být i nezávislé.
Rozhodně ale v diagnostice zůstávají zapsané chybové hlášení, co selhává.
Moje rada:
DAF Brno - diagnostika, přehrátí software převodovky.
Mašina je ještě v záruce, ne?
ned pro 02, 2012 2:09 pm

alinor
Příspěvky: 5
Registrován: ned lis 13, 2011 3:45 pm
Bydliště: Val. Klobouky

Příspěvek

Už jsi to vyřešil? Co s tím bylo? Myslím že mám stejný problém. Daf nevyřadil a zdechl, odpojování relátek a baterií nepomohlo. Potřeboval bych to rozjet a dostat domů. Doposledka s tím problém nebyl ani na na druhém dafu. ten má najeto 600tis. a řidič si to jenom chválí.
sob črc 06, 2013 9:48 am

Odpovědět

Zpět na „DAF“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host