Stránka 1 z 2

Elektrika DAF LF 45.170

Napsal: úte čer 25, 2013 6:37 pm
od Michal Janiš
Dobrý den,mám dafa lf 45.170 a asi už tři měsíce mám problémy s eletrikou.Nejdříve mi začalo auto z ničeho nic létat do otáček a k tomu se ještě přidala závada,že když se auto za jízdy ohřálo,tak se rozsvítil tachograf,ručička otáčkoměru spadla na nulu a ručička na teploměru spadla také na nulu.Do toho všeho na displeji se oranžově objevilo engine waring a po dobu asi 10 minut se závada opakovala a auto strašně cukalo.Poté jako když utne a zas dobu nic.Závada se začala opakovat až když auto zastavilo třeba na 20 minut na vykládku a znovu se rozjelo.Několikrát jsem byl v Dafu na diagnostice a vždy to napsalo 50x slabý proud a 3x silný.To vše,tak nějak podtrhnuto tím,že to napsalo vadný plynový pedál.Nejdříve jsem proměřil a prosvítil všechny kabely mezi plynem a řídící jednotkou,vše bylo v pořádku,tak jsem rozdělal plyn a byl totálně vydřený potenciometr,vyměnil jsem tedy pedál a nechal vymazat chyby.Týden to dalo pokoj a pak opět to samé.Od pana Dvořáka na forum jsem se dozvěděl,že litání do otáček bude asi dělat nefunkčnost abs.Všechny závady u abs (čidla,kotouče a ventily)a závada co se týče otáček je asi pryč.Zůstala ale ta druhá a neutále padají budíky a vynechává tachograf a displej neustále píše engine waring.Diagnostika jen píše špatná kostra na zadním ventilu abs,ale jinak to nepíše vůbec nic.Chytráci v dafu řekli abych vyměnil za dvacet tisíc hlavní svazek drátů k řídící jednotce.Celej jsem ho rozpáral proměřil a prosvítil a nic nenašel.Udál jsem kontrolu altíku a kabeláže k němu.Pak spínací skřínku a tam také nic.Nutné taky přípomenout,že mě auto někdy taky nereaguje na otočeni klíčkem.Vubec se neroztočí startér jak kdybych neměl a proud a musím třeba startovat až na potřetí.Udělá to ,ale jenom když je auto ohřáté.Myslím,že to má všechno nějakou spojitost,ale už mě nic nenapadá.Tímto Vás prosím pokud máte někdo podobné zkušenosti ,nebo alespoň nějaký nápad,kam mě nasměrovat,tak mě prosím kontaktujte pomocí truck fora,nebo na mém amailu či mém tel.čísle(misa.janis@seznam.cz, 603902652).Všem předem děkuji i za jakoukoliv drobnou radu.

Napsal: úte čer 25, 2013 8:49 pm
od fialakojetin
Vem si voltmetr a při nastartovaném motoru změř napětí mezi minusem na baterce a třeba obal alternátoru, převodovka, atd.
Ideální hodnota je nula, tj. plná vodivost. Hodnota do 1Voltu ještě jde.
Jednou mě vypeklo, že motor s převodovkou nebyl elektricky spojený. Proč - doteď nevím

Napsal: úte čer 25, 2013 9:12 pm
od Michal Janiš
Díky za tip,myslíš,že by to mohlo být z důvodu celkového ukostření a proto tadle rotika???
Dík Michal

Napsal: úte čer 25, 2013 10:35 pm
od dave1988
mohlo by byt, bude rozdiel potencialov medzi zdrojom alternatorom a baterkou a tym padom moze byt nejaky rozdiel aj na RJ a nakoniec aj na budikoch ... my sme mali na volve pretrhnuty kabel na motore kostra od bateriek... v servise mi pvoedali ze je normalne ze cely displej blika ked startujem... musel som si ho pred nimi najst zasrat sa poriadne a presvedcit ich... potom s hambou priznali ze ano toto je problem....a potom som mal prednasku ...

lf 170

Napsal: stř čer 26, 2013 9:12 pm
od gumak741
auto je euro 3 ? máme stejý problémy. blbne tachograv, otáčkoměr spadne bejvaj to kabely pod nohama od zásuvky na písí k tachografu a dál . škubáni ,budíky , startování většinou hlavní kabely od svorkovnic. skouknul bych kabel k elektromagetickymu ventilu na čerpadle . vyměnil bych rele s uhlikama v alternátoru.uhnívaj hl. pojisky za baterkama 80 a 125 A. vypálená svorkovnice ( žlutá) od spínačky, A DÁL

Napsal: čtv čer 27, 2013 9:56 am
od Michal Janiš
Jo je to euro 3.Ty pojistky za baterkama jsem udělal jako první.Jdu se podívat na tu kabeláž pod nohama.To není špatnej nápad!Prosimtě až se vám podaří problém odstranit,tak mi dej prosím vědět, čím to bylo.Předem moc dík.

Napsal: čtv čer 27, 2013 10:42 am
od Michal Janiš
Jo je to euro 3.Ty pojistky za baterkama jsem udělal jako první.Jdu se podívat na tu kabeláž pod nohama.To není špatnej nápad!Prosimtě až se vám podaří problém odstranit,tak mi dej prosím vědět, čím to bylo.Předem moc dík.

Napsal: čtv čer 27, 2013 10:17 pm
od gumak741
z minulosti to byl dvakrát hlavni svazek od svorkovnic do počítače a u lf 220 konektor (pin) do počitače .včera 170ka škubala až zdechla na Kladně , dělaj to tam , zejtra to snad uvydim.

Napsal: pát čer 28, 2013 7:58 pm
od gumak741
auto opravili, hledali to den a pul , moc toho neřekli, prý rospadlý dráty k motoru ve svazku .

Napsal: sob čer 29, 2013 11:58 am
od Michal Janiš
Hele díky.Ja se v tom pořád hrabu a furt nic.Budu asi zatím jezdit,dokud to úplně neklekne.Bohužel ven nikam jet nemůžu,odtah by mě asi položil.Kdyby tě něco ještě trklo,tak dej vědět.Dík.

Napsal: sob čer 29, 2013 6:42 pm
od gumak741
v ponděli budu dělat lf 220tku , taky škube občas chcipne a padaj jí vonoběžný otáčky na 400 ot. začne kouřit ,plyn nereaguje.pak se chytne a jede dál. když na něco přijdu dam vědět

Napsal: pon črc 01, 2013 7:34 pm
od gumak741
dnes jsem na tej lf 220 vyměnil elektromagnetickej ventil na čerpadle a auto šlape :!:( minulej tejden byla na písí a nic nenašli)

Napsal: úte srp 06, 2013 10:07 pm
od Dvorak transport
Dobrý večer. vyzkoušejte vzit klasicke zdrhovaci pasky a maximalni moznou silou pritahnete svorkovnice co vedou k ridicim jednotkam. jsou tam 3 zbernice ta spodni je nedelsi a nad ni ty dve horni.
je to udelane jako racna.
pokud to nebude ono zkontrolujte vysokonapetove rele pro kabinu je pod pojistkovou deskou staci rozcvaknout a podivat se jestli není napalene.
když by ani tohle nepomohlo tak mi zavolejte mam ještě jedno reseni.

Napsal: ned zář 28, 2014 4:21 pm
od mikac
Jak je to s osvetlením při otevření dveří ? v kabině a na dveřích ? když dám přepínač do levé polohy pořád svítí a nezhasíná a na otevření taky nereguje. Mělo by to po pár vteřinách zhasnout,ale nedělá to nic. Do těch spinačů na dveřích štáva jde. Bude tam asi nějaké relé nebo něco u pojistek ?

Napsal: stř říj 19, 2016 5:44 pm
od mikac
Tak ted podobná problém,ale s abs. Kdysi mi taky spadli budíky a tak,do ted dobré. Ale začalo svítit abs truvk abs warning . Chyby číslo cummins 241 a 285 s drátem j1339. Nekde asi na americkém foru je toho dost takže bud : uhnilí drát, pedál plynu, čidlo rychlosti na převodovce.

Píše to u předního levého kola. Snámač nový ,ložisko dotahnuto to je taky ok, věnec očisten.

Takže babo rad :?