Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Frenky
DAF 105 XF Centrální zamykání + návod na úpravu centrálu.
Zdarec dafikaři, vadi mi když dalkačem odemknu, , že dveře spolujezdce zůstávají zamčené. Nezkoušel to někdo přeprogramovat nebo zapojit tak aby se odemkli oboji dveře. Pokud se tim někdo zabýval pisněte info jak to zprovoznit jinak se na to budu muset někdy sam podivat az budu stát vikend. A kde je umístěna jednotka centrálního ovládání nevíte někdo. Dik za jakkoli infičko.
Naposledy upravil(a) randdaf dne čtv dub 17, 2014 8:42 pm, celkem upraveno 1 x.
TRUCK-man,
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
Klíček je otravný. Pořád zamykat a odemykat. Dalkačem je to pohodlnější a rychlejší. Já si do 95 dělal centrál sám. Měl jsem to tak, že se mi odemykali oboji dveře a jak jsem se rozjel tak se oboji zamkli a ještě jsem dalkačem mohl zavirat okna. Dík za info zajedu do servisu jestli to můžou přeprogramovat. Mělo by to jít aspoň budu mit ušetřenou práci.
TRUCK-man,
Zdarec dafikaři. Tak ve dvou servisech jsem nepochodil, prý to nejde aby se obojí dveře současně odemykali. A tak když jsem dělal 45ku jsem začal hledat kde je umístěna jednotka CDS. V 95 byla umístěna za pojistkama. Ale ve 105 ji darebáci přestěhovali. Nakonec jsem ji našel za tachografem. Je přišroubována k poličce v kastlíku nad řidičem ze spodní strany. Pak už stačila jednoduchá úprava a centrál funguje na oboje dveře současně. Kdo by si to chtěl tedy upravit tak zde je návod.
Vyloupnout kryt reproduktoru nad řidičem touto dírou pak můžeme vsunout jednu ruku za tachograf. Abychom se ale dostali k jednotce CDS (central door system) je třeba povolit i desku v kastlíku. Drží ji 5 šroubků. Dva jsou na levé straně, v koberečku najdete dvě malé dirky ke šroubkům. Třetí šroubek drží plast na zámek kastlíku. A posledni dva jsou pod kobercem v kastlíku na pravo. Stači odlepit kousek koberce a jsme u nich. Všech 5 šroubků vytáhnem. Pak v mistě kde je zámek zatáhneme mírně za plast směrem k sobě a desku dostaneme z pod plechu u zámku. Až ji budeme vracet opět stači za plast zatáhnout a vsunout zpět pod plech. Pak desku přes díru reproduktoru mírně nadzvedneme. Dráty ktere vedou k jednotce CDS jsou přiskřípnuty pod tapecirunkem. Musíme je tedy posunout asi o 1cm do díry vedle v tapecirunku a tímto se asi o 5cm dráty povolí. Pak desku vytlačime cca do půlky kastlíku nahoru. Více nejde ale stačilo to. Abychom se dostali ke konektoru CDS povolíme levý šroubek a jednotku si k sobě natočíme. Pak stači konektor vytáhnout. Na levo je pojistka tu zmáčknout a mírně tahat konektor vyskočí ale drží na druhe straně. Tam je podsunut pod plast. Takže stači konektor vytočit a vytáhnout i druhou stranu. Pak jen stačil propojit třeba drátkem konektory 13 a 14 oba černé dráty označeny číslem 4537 a 5061. Konektor 13. drát 4537 je signál otevření dveří řidiče a konektor 14 drát 5061 je signál otevření dveří spolujezdce. Propojíme drátkem zajistíme izolační páskou. Konektor nasuneme a zacvakneme a vyzkoušíme dalkačem nebo ručně zda vše funguje. Pokud se obojí dveře odemknou i zamknou současně máte hotovo. Stači jednotku zpět přišroubovat. Desku usadit zpět pod plech a přišroubovat. A hotovo. Jedině co pak nefunguje je tlačítko zamykání dveří spolujezdce na středovém panelu. Když je zamknuto tak s nim odemknete, ale máte li odemčeny dveře nejdou jen dveře spolujezdce samostatně zamknout, jelikož jim dveře řidiče posilaji signál odemčení. To by se pak muselo řešit přes relátko ale zbytečný to tlačítko už pak nepotřebují když obojí dveře ovládám současně. Pak přiložím nějaké fota. Tak zdarec
Vyloupnout kryt reproduktoru nad řidičem touto dírou pak můžeme vsunout jednu ruku za tachograf. Abychom se ale dostali k jednotce CDS (central door system) je třeba povolit i desku v kastlíku. Drží ji 5 šroubků. Dva jsou na levé straně, v koberečku najdete dvě malé dirky ke šroubkům. Třetí šroubek drží plast na zámek kastlíku. A posledni dva jsou pod kobercem v kastlíku na pravo. Stači odlepit kousek koberce a jsme u nich. Všech 5 šroubků vytáhnem. Pak v mistě kde je zámek zatáhneme mírně za plast směrem k sobě a desku dostaneme z pod plechu u zámku. Až ji budeme vracet opět stači za plast zatáhnout a vsunout zpět pod plech. Pak desku přes díru reproduktoru mírně nadzvedneme. Dráty ktere vedou k jednotce CDS jsou přiskřípnuty pod tapecirunkem. Musíme je tedy posunout asi o 1cm do díry vedle v tapecirunku a tímto se asi o 5cm dráty povolí. Pak desku vytlačime cca do půlky kastlíku nahoru. Více nejde ale stačilo to. Abychom se dostali ke konektoru CDS povolíme levý šroubek a jednotku si k sobě natočíme. Pak stači konektor vytáhnout. Na levo je pojistka tu zmáčknout a mírně tahat konektor vyskočí ale drží na druhe straně. Tam je podsunut pod plast. Takže stači konektor vytočit a vytáhnout i druhou stranu. Pak jen stačil propojit třeba drátkem konektory 13 a 14 oba černé dráty označeny číslem 4537 a 5061. Konektor 13. drát 4537 je signál otevření dveří řidiče a konektor 14 drát 5061 je signál otevření dveří spolujezdce. Propojíme drátkem zajistíme izolační páskou. Konektor nasuneme a zacvakneme a vyzkoušíme dalkačem nebo ručně zda vše funguje. Pokud se obojí dveře odemknou i zamknou současně máte hotovo. Stači jednotku zpět přišroubovat. Desku usadit zpět pod plech a přišroubovat. A hotovo. Jedině co pak nefunguje je tlačítko zamykání dveří spolujezdce na středovém panelu. Když je zamknuto tak s nim odemknete, ale máte li odemčeny dveře nejdou jen dveře spolujezdce samostatně zamknout, jelikož jim dveře řidiče posilaji signál odemčení. To by se pak muselo řešit přes relátko ale zbytečný to tlačítko už pak nepotřebují když obojí dveře ovládám současně. Pak přiložím nějaké fota. Tak zdarec
Naposledy upravil(a) randdaf dne pát dub 18, 2014 7:22 am, celkem upraveno 1 x.
TRUCK-man,
U 105 mě to ještě nepotkalo. Je nová takže i baterky jsou nové. Ale jsou dve možnosti. Buďto to naprogramuješ sám, tak že v intervalech cca 1sec. zapneš, vypneš, zapneš, vypneš a zapneš klíček od zapalování a a během toho druhou rukou mackáš tlačítko na DO zamykání. Pokud jednotka naskočí a dveře se ti zamknou máš to hotové. Takto se to běžně dělá u 80% aut. Pokud to takhle nepůjde tak budeš muset do servisu a oni musí znova načíst kód DO do jednotky. To je ta horší varianta, ale takhle chráněny jsou spíše BMW, VW, Audi atd. Tedy sorta dražších aut aby mohli z lidi tahat peníze. Mají drahé auto tak co by neplatili. Tam si sami ani žárovku nemůžou vyměnit. Pak dej vědět jak to dopadlo pro informaci ostatním dafikařům.
TRUCK-man,
randdaf: ja se právě na to v dafu ptal a řikali že nic se programovat nemusi, prostě to musi jet nebo je špatna jednotka. což se mi nezda.
jak to mysliš s tim vypinanim zapinanim zapalovani? zapnu, zmačknu zamknout,vypnu zmačknu zamknout, zapnu, zmačknu zamknout a několikrat dokola?
jaradaf: ktery štekr mysliš? prostě odpojit ŘJ co je nahoře u tachografu jak psal randdaf?
jak to mysliš s tim vypinanim zapinanim zapalovani? zapnu, zmačknu zamknout,vypnu zmačknu zamknout, zapnu, zmačknu zamknout a několikrat dokola?
jaradaf: ktery štekr mysliš? prostě odpojit ŘJ co je nahoře u tachografu jak psal randdaf?
Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Jestli je řídící jednotka v háji nevím. Zkus ji proměřit multimetrem. Dle pinu jak popisuji. By se melo na pinech objevovat napětí když ručně zamkneš odemkneš dveře. Ovšem pokud dveře fungují a zamykaji se současně a dveře spolujezdce odemkneš tlačítkem na středovém panelu tak napětí na pinech naměříš a měla by byt v pohodě. Spíše bych to viděl na špatný dalkač. .... Nedalo mi to a ovladač jsem otevřel jako ze měním baterky. Když jsem vrátil zpět stačilo zmáčknutí zamknutí a centrál opět fungoval. Takže neni třeba po výměně baterie ovladač znovu programovat do jednotky jak jsem popisival výše.
V tvém případě si myslim, že bude DO v háji. Buď objednat v dafu dle vin nový nebo zkusit univerzální učící DO.
Take je možnost že je obojí v pořádku jen za dobu se se DO nepoužíval jej někdo prohodil s jiným DO od jineho dafa a proto nekomunikuje s tvou jednotkou.
Nevím kolik stojí origo DO v Dafu, jestli více jak 1000kč tak je rozumnější a zkušený elektrikář si s tímhle poradi, že může ke stávajícímu funkčnímu centrálu připojit druhý centrál s dalkačem. Obyčejný centrál s dvěma DO pořídiš kolem 450-500 a za práci tak dvě stovky. A nekupuj předražený na 24v ale stači na 12v přes relátka se to da zapojit. S tímto si elektrikář poradi.
V tvém případě si myslim, že bude DO v háji. Buď objednat v dafu dle vin nový nebo zkusit univerzální učící DO.
Take je možnost že je obojí v pořádku jen za dobu se se DO nepoužíval jej někdo prohodil s jiným DO od jineho dafa a proto nekomunikuje s tvou jednotkou.
Nevím kolik stojí origo DO v Dafu, jestli více jak 1000kč tak je rozumnější a zkušený elektrikář si s tímhle poradi, že může ke stávajícímu funkčnímu centrálu připojit druhý centrál s dalkačem. Obyčejný centrál s dvěma DO pořídiš kolem 450-500 a za práci tak dvě stovky. A nekupuj předražený na 24v ale stači na 12v přes relátka se to da zapojit. S tímto si elektrikář poradi.
TRUCK-man,
Zdarec, protože kolega chtěl v novém DAFu zapojit centrál také, aby se mu odemykali obojí dveře najednou, narazil jsem na zradu tedy modifikaci od výrobce, že jen toto propojeni nestačilo. Sice dalkačem šlo dveře zamknout i odemnknout ale ani ručně ani klíčem to nešlo. Tudíž jsem znova všechno proměřil a zde je modifikace která by měla fungovat všem.
Postupujeme podle návodu výše avšak kromě propojky PINu 13 a 14 (viz předchozí postup) TAKÉ PROPOJÍME PINY 3 a 15 (PIN 3 černy drát 5118 vedle modrého a PIN 15 černy drát 4538 hned vedle červeného)
Po propojeni pinů 13 a 14 lze dalkačem odemykat a zamykat oboji dveře současně a dále
Po propojení pinů 3 a 15 lze obojí dveře odemykat a zamykat jak ručně tlačítkem pro dveře spolujezdce na středovém panelu, tak také zatlačením pojistky zámku nebo klíčem.
Ať Vám to slouží.
Postupujeme podle návodu výše avšak kromě propojky PINu 13 a 14 (viz předchozí postup) TAKÉ PROPOJÍME PINY 3 a 15 (PIN 3 černy drát 5118 vedle modrého a PIN 15 černy drát 4538 hned vedle červeného)
Po propojeni pinů 13 a 14 lze dalkačem odemykat a zamykat oboji dveře současně a dále
Po propojení pinů 3 a 15 lze obojí dveře odemykat a zamykat jak ručně tlačítkem pro dveře spolujezdce na středovém panelu, tak také zatlačením pojistky zámku nebo klíčem.
Ať Vám to slouží.
TRUCK-man,
Tak můžu potvrdit, že návod na to zapojení obou dveří funguje.
Teď jsem si to na jednotce přepojil a paráda, už nemusím obíhat auto, lozit do kabiny a mačkat čudl, abych otevřel u spolujezdce.
Přístup k řídící jednotce je ale jako k penězům. Kolikrát žasnu, jaký nesmysly, kopance a pro mě nepochopitelný řešení může mít auto z roku 2013. No nic, každopádně klobouk dolů před randdafem a díky, že na to přišel a ještě to tak hezky zdokumentoval.
Jinak komu by se do toho nechtělo, tak jen pro inspiraci - než jsem si zapojil řídící jednotku dle tohoto návodu, tak jsem si vypínač pro ovládání zámku spolujezdce přesunul z prostředku palubky doleva pod volant, takže jsem na něj dosáhl zvenku. Akorát člověk musí rozdělat půl palubky.
Teď jsem si to na jednotce přepojil a paráda, už nemusím obíhat auto, lozit do kabiny a mačkat čudl, abych otevřel u spolujezdce.
Přístup k řídící jednotce je ale jako k penězům. Kolikrát žasnu, jaký nesmysly, kopance a pro mě nepochopitelný řešení může mít auto z roku 2013. No nic, každopádně klobouk dolů před randdafem a díky, že na to přišel a ještě to tak hezky zdokumentoval.
Jinak komu by se do toho nechtělo, tak jen pro inspiraci - než jsem si zapojil řídící jednotku dle tohoto návodu, tak jsem si vypínač pro ovládání zámku spolujezdce přesunul z prostředku palubky doleva pod volant, takže jsem na něj dosáhl zvenku. Akorát člověk musí rozdělat půl palubky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 35 hostů