Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Frenky
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: pon říj 15, 2012 9:28 pm
- Bydliště: Modřice
To Dencoy: Při průměrné tonáži kolem 12 tun (počítáno v tunokilometrech od začátku roku), se pohybuju na hranici 32 litrů, ale klesá:-). 3/4 proběhu km Německo, zbytek CZ,NL,B.
Mám dva kolegy co to umí i pod 31 l. Máme poměrně těžký návěsy- palety v koši plus já a moje mladá máme třístranky se sajtnama.
Mám dva kolegy co to umí i pod 31 l. Máme poměrně těžký návěsy- palety v koši plus já a moje mladá máme třístranky se sajtnama.
Proč by jsme se dřeli,když můžeme spálit trochu nafty.
DEF-DAF____http://www.svobodni.cz
DEF-DAF____http://www.svobodni.cz
- Globe
- řidič angličáku
- Příspěvky: 4787
- Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
- Bydliště: Usti nad Labem
Pavel Fiat: jo tak to promiň, překoukl jsem se, v tahačích je to číslo 1, já psal o celkových číslech
nicméně, spekulovat o důvodech těch prodejních číslech je asi z našeho oboustraně zaujatého pohledu bezpředmětné.. nicméně ve spoustě případů za tím rozhodně nestojí kvalita bez kompromisů
(jinak, co píšou všechna "nezávislá" "odborná" média, na to vůbec nekoukej... jakožto částečný insider ti můžu říct, že to většinou bývá opis tiskových zpráv )
nicméně, spekulovat o důvodech těch prodejních číslech je asi z našeho oboustraně zaujatého pohledu bezpředmětné.. nicméně ve spoustě případů za tím rozhodně nestojí kvalita bez kompromisů
(jinak, co píšou všechna "nezávislá" "odborná" média, na to vůbec nekoukej... jakožto částečný insider ti můžu říct, že to většinou bývá opis tiskových zpráv )
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: pon říj 15, 2012 9:28 pm
- Bydliště: Modřice
To Globe:
OK, souhlasím.
V celkových číslech to DAF asi nemůže nikdy vyhrát. Je příliš malý oproti nadnárodním gigantům, jako je Mercedes, nebo Iveco. Nemá adekvátní vozy k malým, jako např.Viano, Sprinter, Vito, nebo Daily. V tomhle v registracích nevyhraje. Má jen tahače a podvozky.
To Pavell:
U nákladních aut se spotřeba záměrně neudává. Je to tak obrovské spektrum možných kombinací!
Nevíme, jak těžkou má VencaZE prázdnou soupravu, kudy jezdí, jak moc popojíždí. Jeho 31 l může být i s 12 tunama vynikající, pakliže se třeba pohybuje v kopcovitém terénu, nebo ignoruje dálnice, nebo má časté rozjezdy, nebo v jak hustém provozu jezdí, nebo...
Je to obrovsky rozmanité. Máme přetížené sklopkaře, co jezdí 33 l po nové, takřka prázdné dálnici na Kroměříž a máme poloprázdné soupravy, co jezdí za stejné litry jen kousek za hranice do SRN a zpět přes takový hangy, že mašina ve Vimperku na mokrých dlažebních kostkách vytrhává kostky a podřazuje o 2 kvalty zrovna, to jsem čuměl.
Mou profesí posledním rokem je sbírat data ze sledovacích zařízení Demo vozidel a je to tak rozmanité, že si spotřebu netroufám nikomu odhadnout. Vím jen, že :
řidič, který ví, kde končí na jeho XF 105 rozsah točivého momentu a přes to ho nevytočí ani omylem, který ví, že když úplně sundá nohu z plynu, je spotřeba nulová a tak sjede zadarmo třeba celý Brenner, a který auto rozjede jen tolik, aby brzdil jen motorovkou a kotoučovou brzdou jen zastavil, který jezdí jen do 85 km/hod max, protože nad to už je obrovský odpor všeho, je s novým DAFem spolehlivě okolo 28 litrů, nyní mnohdy i míň.
Jde jen o to, co který z řidičů ze zásad ekonomické jízdy dodržuje, co poruší, co ignoruje a co je pro něj naopak důležité. Vždy je něco za něco.
Diskuzi o spotřebě bych se vyhnul už proto, že dnes není špatných aut. Jen nás, lepších a horších řidičů.
Proto jsem hned na začátku říkal, že optimální přehled spotřeby toho kterého vozu získáš jedině si vůz půjčit, objet svou trasu se svou tonáží.
OK, souhlasím.
V celkových číslech to DAF asi nemůže nikdy vyhrát. Je příliš malý oproti nadnárodním gigantům, jako je Mercedes, nebo Iveco. Nemá adekvátní vozy k malým, jako např.Viano, Sprinter, Vito, nebo Daily. V tomhle v registracích nevyhraje. Má jen tahače a podvozky.
To Pavell:
U nákladních aut se spotřeba záměrně neudává. Je to tak obrovské spektrum možných kombinací!
Nevíme, jak těžkou má VencaZE prázdnou soupravu, kudy jezdí, jak moc popojíždí. Jeho 31 l může být i s 12 tunama vynikající, pakliže se třeba pohybuje v kopcovitém terénu, nebo ignoruje dálnice, nebo má časté rozjezdy, nebo v jak hustém provozu jezdí, nebo...
Je to obrovsky rozmanité. Máme přetížené sklopkaře, co jezdí 33 l po nové, takřka prázdné dálnici na Kroměříž a máme poloprázdné soupravy, co jezdí za stejné litry jen kousek za hranice do SRN a zpět přes takový hangy, že mašina ve Vimperku na mokrých dlažebních kostkách vytrhává kostky a podřazuje o 2 kvalty zrovna, to jsem čuměl.
Mou profesí posledním rokem je sbírat data ze sledovacích zařízení Demo vozidel a je to tak rozmanité, že si spotřebu netroufám nikomu odhadnout. Vím jen, že :
řidič, který ví, kde končí na jeho XF 105 rozsah točivého momentu a přes to ho nevytočí ani omylem, který ví, že když úplně sundá nohu z plynu, je spotřeba nulová a tak sjede zadarmo třeba celý Brenner, a který auto rozjede jen tolik, aby brzdil jen motorovkou a kotoučovou brzdou jen zastavil, který jezdí jen do 85 km/hod max, protože nad to už je obrovský odpor všeho, je s novým DAFem spolehlivě okolo 28 litrů, nyní mnohdy i míň.
Jde jen o to, co který z řidičů ze zásad ekonomické jízdy dodržuje, co poruší, co ignoruje a co je pro něj naopak důležité. Vždy je něco za něco.
Diskuzi o spotřebě bych se vyhnul už proto, že dnes není špatných aut. Jen nás, lepších a horších řidičů.
Proto jsem hned na začátku říkal, že optimální přehled spotřeby toho kterého vozu získáš jedině si vůz půjčit, objet svou trasu se svou tonáží.
Pavell
to Pavell: Může být, hádat se nechci .
Jen doplním že mnou uváděná spotřeba i tn/km vychází z dlouhodobých statistik, a ne z údajů palubního počítače.. (který u DAFů děsně kecá směrem dolů)
V rámci naší firmy, resp typu tras to takhle stačí. Možná je to trochu dáno taky kombinací: Vysoká hranatá kabina, nádrže 1200l, paletový koš+europalety a dva návěsy navíc sajtny. Ofiko můžu naložit 23500kg...
Jj, v rámci firmy máme o spotřebě nafty dalekosáhlé diskuse. Máme řidiče co "naše"trasy jezdí kolem 31 a taky řidiče co to "umí" za 35. Takže je to stále o tom mezičlánku. A ten mezičlánek taky musí chtít jezdit úsporně, to je základ. My za dobrou spotřebu dostáváme odměny na konci roku, takže motivace je.. .
Více jsem to komentoval zde:http://board.proridice.eu/viewtopic.php?f=10&t=1414
Teď dostal kolega prvního 12 st automata, a u něj to zatím vypadá na celkově nižší spotřebu. Ještě se uvidí. Měl jsem to půjčený na 200 km a jezdí se s tím fakt krásně. Pro mě osobně trochu "kulturní šok" .
Jen doplním že mnou uváděná spotřeba i tn/km vychází z dlouhodobých statistik, a ne z údajů palubního počítače.. (který u DAFů děsně kecá směrem dolů)
V rámci naší firmy, resp typu tras to takhle stačí. Možná je to trochu dáno taky kombinací: Vysoká hranatá kabina, nádrže 1200l, paletový koš+europalety a dva návěsy navíc sajtny. Ofiko můžu naložit 23500kg...
Jj, v rámci firmy máme o spotřebě nafty dalekosáhlé diskuse. Máme řidiče co "naše"trasy jezdí kolem 31 a taky řidiče co to "umí" za 35. Takže je to stále o tom mezičlánku. A ten mezičlánek taky musí chtít jezdit úsporně, to je základ. My za dobrou spotřebu dostáváme odměny na konci roku, takže motivace je.. .
Více jsem to komentoval zde:http://board.proridice.eu/viewtopic.php?f=10&t=1414
Teď dostal kolega prvního 12 st automata, a u něj to zatím vypadá na celkově nižší spotřebu. Ještě se uvidí. Měl jsem to půjčený na 200 km a jezdí se s tím fakt krásně. Pro mě osobně trochu "kulturní šok" .
Proč by jsme se dřeli,když můžeme spálit trochu nafty.
DEF-DAF____http://www.svobodni.cz
DEF-DAF____http://www.svobodni.cz
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Pavel Fiat
v tomto mi mluvíš z "duše" i když to taky vždy nedodržuju.....nechtěněje to tak rozmanité, že si spotřebu netroufám nikomu odhadnout. Vím jen, že :
řidič, který ví, kde končí na jeho XF 105 rozsah točivého momentu a přes to ho nevytočí ani omylem, který ví, že když úplně sundá nohu z plynu, je spotřeba nulová a tak sjede zadarmo třeba celý Brenner, a který auto rozjede jen tolik, aby brzdil jen motorovkou a kotoučovou brzdou jen zastavil, který jezdí jen do 85 km/hod max, protože nad to už je obrovský odpor všeho, je s novým DAFem spolehlivě okolo 28 litrů, nyní mnohdy i míň.
Jde jen o to, co který z řidičů ze zásad ekonomické jízdy dodržuje, co poruší, co ignoruje a co je pro něj naopak důležité. Vždy je něco za něco.
Diskuzi o spotřebě bych se vyhnul už proto, že dnes není špatných aut. Jen nás, lepších a horších řidičů.
Proto jsem hned na začátku říkal, že optimální přehled spotřeby toho kterého vozu získáš jedině si vůz půjčit, objet svou trasu se svou tonáží.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát úno 11, 2011 2:07 pm
- Bydliště: Kláštorská 38, Piešťany, SR
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 hostů