Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Frenky
Ahoj,bohužel je to takový neduh těchhle dafů,první XF 105 trpěly vysokou spotřebou oleje,prý za to můžou špatné pístní kroužky,občas i gufírka ventilů,DAF tohle řešil po dobu záruky záruční opravou,ale snažili se to oddalovat jak jen to šlo,je to na rozebrání celého motoru,a DAF moc dobře ví o co jde,tehdy se díly pro motory vyráběly snad v nějaké malajsii nebo podobném banánistánu,a tam se jim prostě nepovedly,většina se toho projevila do dvou let,co bylo potom,tak těm se DAF vysmál,a bylo.Novejší generace 105tek,už jsou v pohodě,starší XF95 byly taky ok,byl to problém jen na začátku výroby.Zvláštní na tom je,že auto nekouří,výkon je normální,jen chlastá olej.Znám spoustu řidičů,co jim to žere litr oleje na 1000km,pokud šéf nechce investovat,a nebo to neprodá tak s sebou vozej 20ltr.soudek
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
nebylo to myšleno že to má vliv na spotřebu oleje, ale prostě stará auta vydržela daleko víc a když byl člověk aspon trochu zručný tak si vše dokázal opravit sám.Dnes s elektronikou neuděláš absolutně nic a bude hůř přijde doba že už si nevyměníš ani žárovku. A ekologie no nevím ropa se odsiřuje ale na druhou stranu se tam přidává tolik přísad, že to možná až tak ekologické zas není.
souhlasim s pegosem,ja kdybych mohl tak beru z fleku dafa 95 z vysoku budu co ma jeste normaln i budiky a nema tam jeste ten kontrolni displej je to predchudce 95xf,to su auta nezereto olej kdyz se ti to posere tak si dokazes zakladni veci udelat sam!!!!!!!a jeste co me nejvice na 105xf sere je adblucko furt to mam zesrane a furt musim kysnut v dafu,jinac co se tyce interieru zlate auta,,ale po el.strance a motoricke strance nic moc
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
No nevím, s tou opravitelností, vždyť na mechanických věcech se skoro nic nezměnilo.
No a jak skoro pořád slyším nebo čtu, že nový auta jsou na hovno, protože mají moc elektriky, tak by mě zajímalo, kolik z vás někde nechalo auto kvůli závadě na řídící elektronice? Mě se stalo jednou, že se mi zastavilo Volvo FH, protože odešlo relátko, tak jsem ho prohodil za jiný a jel jsem dál, zrovna tak by ale mohlo odejít relátko na starém autě, ketré by ovládalo jehlu na čerpadle. U bývalé firmy se zastavil MAN F2000, protože to zablokoval EDC, ale bylo to mechanickou závadou na čerpadle díky nekvalitní naftě. U Iveca se mi dvakrát stalo, že spadlo na chvíli do nouzového režimu. Jinak nikdy žádný problém s elektronikou.
No a jak skoro pořád slyším nebo čtu, že nový auta jsou na hovno, protože mají moc elektriky, tak by mě zajímalo, kolik z vás někde nechalo auto kvůli závadě na řídící elektronice? Mě se stalo jednou, že se mi zastavilo Volvo FH, protože odešlo relátko, tak jsem ho prohodil za jiný a jel jsem dál, zrovna tak by ale mohlo odejít relátko na starém autě, ketré by ovládalo jehlu na čerpadle. U bývalé firmy se zastavil MAN F2000, protože to zablokoval EDC, ale bylo to mechanickou závadou na čerpadle díky nekvalitní naftě. U Iveca se mi dvakrát stalo, že spadlo na chvíli do nouzového režimu. Jinak nikdy žádný problém s elektronikou.
BES - běs
-
- Příspěvky: 227
- Registrován: ned kvě 16, 2010 9:01 pm
Asi záleží na kterej zrovna narazíš kus...my máme 105.460 SSC a s vysokou spotřebou oleje problémy nemáme,a je to rok 2008.
Tam je jediný problém,že občas odněkud utíká vzduch.
Než koupil dopravce tenhle kus,tak se jezdilo s CF 85.430.
To je rok 2003,Euro 3,najeto přes půl míče,tam je taky ten problém s vysokou spotřebou oleje,navíc se odněkud ztrácí voda,takže deně se musí dolejt voda a stále utíká vduch,ikdyž na to už má věk zase.
V Říjnu za něj bude nový kus snad taky 105.460 SSC.
Tam je jediný problém,že občas odněkud utíká vzduch.
Než koupil dopravce tenhle kus,tak se jezdilo s CF 85.430.
To je rok 2003,Euro 3,najeto přes půl míče,tam je taky ten problém s vysokou spotřebou oleje,navíc se odněkud ztrácí voda,takže deně se musí dolejt voda a stále utíká vduch,ikdyž na to už má věk zase.
V Říjnu za něj bude nový kus snad taky 105.460 SSC.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů