Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Frenky
tlak turba xf 95
regul. turba , tim šteluješ MAX tlak turba .
Na Dafu 480 mi kdysi taky naskočila spotřeba nahoru. Byl jsem s tím v servisu v Olomouci kde po zběžném ohledání (tlakovala se soustava včetně chladiče, dotahovali pásky atd) se mnou sedl mechanik, napojil ŘJ přes bezdrát a jeli jsme na dálnici. Tam mi řekl ať zařadím nejvyšší kvalt (bylo to hodně brzo, přesně už si to nepamatuju ale asi tak ve 40km/h) a šlápnu mu plný. Rozjeli jsme to to na maximálku a jeli nazpět. Data která mu vyplivnul počítač pak zakreslil do nějakého grafu a tam se musel tlak vlézt do nějaké křivky kterou tam měl předkreslenou. Mi se tam ten tlak vlezl tak se šlo dál a nakonec to byly vstřiky ale proč to píšu. On ten Daf měl v palubním menu tlak turba který ukazoval 1,6 ale jak mi ten mechnik vysvětlil, ten tlak se mění v závislosti na otáčkách, poloze plyn. pedálu a mnoha dalších faktorech. To že ti to ukáže 1,6 ještě neznamená že je turbo ok, k tomu slouží právě výše popsaný test. Tenkrát jsem se taky zajímal o nějaké "potunění" táhla na obtokovém ventilu turba a bylo mi dost důrazně naznačeno abych na to nešahal právě z důvodu ochrany turba.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11897
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
tak nevim , mě štěk "tlačil" 1,9 a byla to jalovina , pipice jde na 3,1 jede o 3 pul-kvalty líp a má mít o 40 řechtáků míň a včíl babo mudruj
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
To si nejde zapamatovat, takhle nějak vypadáten graf do kterého oni si to kreslí (sorry, dělal jsem to v programu malování na pc to vypadá jako kdyby to kreslilo malé dítě )
Do toho si v příslušných otáčkách zakresloval tlak a muselo mu to vejít do té předkreslené křivky. Když to vyšlo tak ok, kdyby byl tlak pod tak je problém.
Do toho si v příslušných otáčkách zakresloval tlak a muselo mu to vejít do té předkreslené křivky. Když to vyšlo tak ok, kdyby byl tlak pod tak je problém.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11897
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
rulezzz
od cca 1080 už okolo1,5-6 od 1150 1,8-1,9 až do 1450-1550 pak to kleslo zhruba na 1,7-1,8 ale stálej tlak jako u slepice , že se zalepí na 3 a nehne se tam nebyl, furt to kolísalo +-0,2 -možná čidlo špatně ukazovalo, nebo regulace tlaku-nevim -už to je ve světě to auto
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Pokud ti to auto hodně žere a máš tam intardér tak může být chyba i v něm. Na jednom autě nám to taky dělalo. Vstřiky v pořádku, turbosoustava v pořádku a bez netěsností, dokonce i tlaky jsme tenkrát měřili. Pak nám poradil p. Bobek z Pardubického Napa Trucku at vyblokujem (zablendujem) ten hydroretardér a bylo po problému.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů