Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Frenky

gumak741
Příspěvky: 40
Registrován: pát led 28, 2011 8:41 pm
Bydliště: netolice

TLAK TURBA XF 95 480

Příspěvek

Zdravim, vite jaky ma byt tlak turba u XF 95 480 ROK 1996. Mam 1,3 jede dobře ,ale změnil zvuk. (začal vic piskat-turbo nebo díra ?) :wall:
pon lis 14, 2011 8:03 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Díra bych typoval,ale 1,3 je taky dot málo,šel bych po těsnoosti hadic na sání a výfukového potrubí :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte lis 15, 2011 9:07 pm

gumak741
Příspěvky: 40
Registrován: pát led 28, 2011 8:41 pm
Bydliště: netolice

Příspěvek

čau, neviš kolik ma tlačit turbo?
úte lis 15, 2011 9:27 pm

gumak741
Příspěvky: 40
Registrován: pát led 28, 2011 8:41 pm
Bydliště: netolice

Příspěvek

tak už to vim , 1,6 ( 1,3 je malo , spotřeba o 2 litry vyšši )
úte lis 22, 2011 7:05 pm

iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Mám Dafinu rok 2006, xf 95 480 kobyl.Už jsem to tady na foru řešil.Turbo mi tlačí 1,2-1,3.V Dafu udělali filtr a vizuální kontrolu těsnosti.Prej dobrý.Turbo má prej trochu vošlehaný lopatky ale vše v pořádku.A já řeším furt že i to nějak žere.Zejtra nahlásím šéfovi.
stř lis 23, 2011 8:34 pm

gumak741
Příspěvky: 40
Registrován: pát led 28, 2011 8:41 pm
Bydliště: netolice

Příspěvek

znám dafa 105 460 rok 2006 co tlači 1,8 :wink:
pát lis 25, 2011 8:22 pm

ludek
Příspěvky: 19
Registrován: sob lis 28, 2009 11:56 am
Bydliště: Orlová

Příspěvek

Mi taky tlačí jen 1.3. Na co je vedle turba ten valeček. přetlak od turba tam něco omezuje. je tam tahlo které se dá prodloužit(zkratit)
ned pro 04, 2011 8:59 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Neznám DAFa, ale váleček vedle turba bývá obtokový ventil. Turbo tlačí už při středních otáčkách. Některé turba při plném výkonu odpouští část vzduchu mimo.
Taky by to mohl být ovladač variabilního nastavení lopatek turba. Ale u kamionu nevím jestli se to už používá.
Lesu zmar!
ned pro 04, 2011 10:00 pm

ludek
Příspěvky: 19
Registrován: sob lis 28, 2009 11:56 am
Bydliště: Orlová

Příspěvek

no právě,ja to tahlo prodloužil i zkrátil a tlak pořád stejný,jedině tam ještě přidat pružinu ktera zvedne odpor toho válečku a bude potřebovat k otevření ventilu větší tlak. jinak nevím jak zvednou tlak na 1,6. V servisu konrola turba,sací potrubí i mezichladič,vše OK
ned pro 11, 2011 8:08 am

ludek
Příspěvky: 19
Registrován: sob lis 28, 2009 11:56 am
Bydliště: Orlová

Příspěvek

Tak poradˇte machři,jak zvýšit tlak turba.
čtv led 26, 2012 5:11 pm

iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Dafík byl v servisu kvůli vyšší spotřebě a malýmu výkonu.Jako by ve stádu 480ti kobyl tak 80 pomřelo.Vyměněny všechny vstřiky a poladili mi táhlo u toho přepouštěcího ventilu turba.Tlak se zvýšil z 1,2 na 1,5 a jede to teď opravdu dobře.Spotřeba spadla v průměru o tři litry.Jízda Liberec-Hoogezand-Liberec skrz Jiříkov, tam 23 tun aviváží a podobných sraček a zpět mrkev 23,5 tuny se spotřebou 35,5 litrů.To ujde.Zeptám se ti jak poladit ten obtokový ventil, nicméně mi říkali že víc nedávali protože hrozí roztržení turba.
pon bře 12, 2012 10:46 am

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nevim jak jede tvuj DAF 480 ale na me to pusobi zdechle,urcite uz plno koni se vytratilo za ty roky.480koni je dobrych tak do osobaku,ne do 40t soupravy co se plazi do Svoru. :idea:
Neřeším...
pon bře 12, 2012 11:07 am

iconek
Příspěvky: 524
Registrován: sob kvě 29, 2010 10:48 pm
Bydliště: Mělnicko

Příspěvek

Tak pán je gurmán.......480 kobyl v osobáku akorát stačí....No nevím co by na řekl můj golfík z 96 roku, 1,9 tdi :D

Nebejt toho že mne bejvalej zaměstnavatel nutil jezdit bez karty nebo na jinou, dodnes bych se proháněl VOLVem FH 16kou 580 kobyl v plný palbě.Vysral jsem se na něj, auto není všechno a nájem mi nezaplatí......
pon bře 12, 2012 10:41 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Neni treba dramatizovat vykon kamionu,je treba si uvedomit ze auto ma 40t,tudiz zda ma kamion 480nebo 500koni je vpodstate jedno,podstatny je jizdni styl a umeni predvidat.To pak se muze stat ze te do kopce omete se stejnou vahou XF380...Golfa z roku 96 neni treba predstavovat i kdyz plno z lidi i z tohoto dela raketu....
Neřeším...
úte bře 13, 2012 6:56 am

rulezzz
Příspěvky: 7
Registrován: čtv úno 28, 2013 10:12 pm
Bydliště: Velke Mezirici

Příspěvek

no ja myslim,ze to tahlo je rugalece turba a ze ta uprava spociva v dotazeni toho tahla (je tam zavit) a tim se to zkrati a turbo zabira driv,nez pred upravou :))) je to tak?

jezdim se stejnym autem XF 95 480 a vstriky mam delane,ale zmena minimalni,takze vyzkousim to tahlo utahnout co to provede :))
Autodoprava Bařtipánová
pát bře 01, 2013 2:24 pm

Odpovědět

Zpět na „DAF“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů