Zde je volný prostor pro diskuze členů různých řidičských spolků v ČR.

Moderátor: Foglik

Odpovědět
Uživatelský avatar
smutnysrdicko
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 13, 2008 6:29 pm
Bydliště: Královéhradecký Kraj
Kontaktovat uživatele:

Nevíte, jak řešit problémy se zaměstnavatelem?

Příspěvek

Nevíte, jak řešit problémy se zaměstnavatelem? – Založte základní organizaci.
Potřebné kroky k založení základní organizace:
• nejméně 5 členů
• Napsat zápis z ustavující schůze
• Požádat organizační oddělení odborového svazu o registraci
• Organizační oddělení zajistí přidělení IČ u Ministerstva vnitra
• Po obdržení registrace a IČ písemně oznámit zaměstnavateli vznik odborové organizace a kdo za ZO jedná
• Nechat si udělat razítko
• Založit účet odborové organizace u bankovního ústavu
Se všemi potřebnými úkony vás seznámí a s jejich realizací pomůže organizační oddělení odborového svazu.

_________________
V boudičce Trucku je mě fajn.........
-----------------------------------------------------
pát dub 27, 2012 6:23 pm

l.kazda

Příspěvek

Běž si ty svý odborářský plky psát někam jinam.
pát dub 27, 2012 6:34 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

smutny

Příspěvek

To jsi popsal jak založit odborovou organizaci. Ale co dále? Založením organizace nikdo nezíská zkušenost v oboru pracovního práva, ani v jednání se zaměstnavatelem. Odborová organizace, která sice vznikne, ale sama neví co déle, může být spíše kontraproduktivní a zaměstnance od dalších aktivit spíše odradit.

Nevím jak budou fungovat odbory do budoucna, ale z posledních let mám zkušenost, že každý oslovený funkcionář odborů mi nejenže nepomohl, ani neporadil, ale navíc mi sdělil obecně povzbuzující informaci, že když se budu zlovůli zaměstnavatele bránit, tak mne stejně vyhodí… Co si pomyslet, když člověk uslyší takovou kravinu z úst odboráře? Myslím, že častý názor řidičů, že odbory jsou k ničemu pramení zrovna ze setkání s podobnými lidmi v odborářských funkcích.
Setkal jsem se i s odborovou organizací, kde je ještě stále hlavní téma roku rozdělení vánočních kolekcí. Abych nezapomněl a nekřivdil, tak v posledních měsících se jeden aktivní našel a zatím sám potřebuje podporu.
Pokud by tvůj návod měl odpovědět na otázku, kterou jsi dal do názvu, tak by tu mělo být napsáno i na koho se pak obrátit, aby se po založení odborové organizace vůbec něco řešilo. Samotné odvádění příspěvků nezkušeným, neschopným, nebo neochotným funkcionářům, nikomu nepomůže.

Nepíšu to proto, abych zavrhoval odborářské aktivity. Spíše naopak se těším, že odborová organizace začne konečně zastávat zájmy svých členů i přes neochotu zaměstnavatelů o čemkoliv jednat.

Pokud máš kontakt, na někoho kdo opravdu může pomoct radou či činem, budu rád když mi ho pošleš. Zatím jsem nucen úspěšně si své zájmy zastávat sám s pomocí DAS. Rád si vyměním zkušenosti s někým sběhlým v této oblasti.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pát dub 27, 2012 7:42 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 8806
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

sibr

Příspěvek

v tomto máš bohužel pravdu.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
pát dub 27, 2012 8:32 pm

fatal_netware

Příspěvek

Náhodou jsem našel toto vlákno. A musím dát Sibrovi za pravdu. Pouhým založením odborů se toho moc nezmění. Odbory a právní znalosti jsou dvě hodně rozdílné kapitoly, které se sice mohou prolínat, ale také se mohou míjet.
Jinak odbory i s nejlepším právníkem mají omezené možnosti.
Každý případ se stejně musí řešit individuálně a ne řešit všechny případy ve stejné rovině.
úte kvě 22, 2012 10:45 pm

Draha
Příspěvky: 12
Registrován: úte bře 08, 2011 1:34 am
Bydliště: Böhmen und Mähren

Odbory

Příspěvek

Ano, také si pamatuji velkolepé zakládání odborů, a pak nám nechali odboráře doma za základ, tudíž byla po čase vznikající odborová organizace zničena. Samotné odbory, sice nic neřeší. Ale jakákoliv snaha řešit problémy, se dle mého názoru cení. Dokud bude jednotlivec, jednat sám, za sebe, nikdy se podstatně nic nezlepší. Troufnu si tvrdit, že pokud shodím ze stolu, jakoukoliv snahu něco řešit, je to škoda. Život přece není o tom, že vše neznám, ale že se i učím. Tady je potřeba mít především, jakoukoliv přiměřenou snahu, a pak se mohou některé věci změnit. Na menších firmách se odbory - nebo obdoba odborů dle mého názoru může uplatnit. Problém je, pokud zaměstnavatel jakoukoliv snahu odhalí dříve, než vznikne. Také je potřeba reálně zhodnotit, vlastní možnosti. V tom je zásadní problém. Většina schopnějších zaměstnanců, zpravidla dnes vykonává práci řidiče pro to, že potřebuje (slovo potřebuje!!!) nutně něco splácet a je pro něj riziko, tuto činnost veřejně zkoušet. Málo který řidič s delší praxí dnes vykonává povolání řidiče, bez nutnosti splácet hypotéku, nebo cokoliv důležitého. Pokud nemám důležité finanční závazky a nebojím se, je třeba zkusit jakoukoliv snahou (výše jmenované odbory) se zasadit o lepší podmínky. Kdo tvrdí, že vždy v neprospěch zaměstnavatele. Je potřeba si uvědomit, že ne každý řídící pracovník se v práci vyzná. Dokud nebude fungovat, zpětná vazba, nikdy se nic nezlepší. Je mezi námi mnoho, zaměstnanců, kteří si netroufají cokoliv měnit z různých důvodů, ale taky dle mého názoru spousta schopných, kterých se ke škodě, ostatních nepokusila, cokoliv změnit, nebo to předčasně vzdala!!! Nikdo tady neříká, že odbory vše vyřeší, ale mohou upravit i vnitřní vztahy na firmě, ve prospěch zaměstnanců, nejenom po finanční stránce - mzdy a dalších náhrad, ale i po stránce jiné. Nějakou dobu jsem měla možnost řešit problémy ze strany zaměstnavatele a mohu jen potvrdit, že ne vždy je rozhodnutí zaměstnavatele správné. V USA existuje zpětná vazba. Zaměstnanec, dává posudek na zaměstnavatele. Proč ve Francii, mají řidiči kamionu předčasný důchod? To vyjednali firmy? Netvrdím, že je to u nás reálné, pouze poukazuji, na to že kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale taky nezíská!!!
:oha:
pát kvě 24, 2013 10:12 am

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Tak vidím, že se tohle téma otevřelo zase v květnu po roce. Jakoby to nějak inicioval „Svátek práce“ 
Nějaké zkušenosti z odborové práce i jak uhájit jednotlivé odboráře před šikanozním nátlakem a vyhazovem ze strany majitele už se nasbíraly.
Takže koho to zajímá, domluvím vám schůzku s těmi co to už umí. Psát všechny zkušenosti a podrobnosti tady veřejně, není dobrý nápad…
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
pát kvě 24, 2013 1:24 pm

jeď bezpečně
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 54
Registrován: sob srp 27, 2016 8:24 pm
Bydliště: Tábor

Příspěvek

smutnysrdicko a další diskutující tady.
Většina zaměstnavatelů se chová opravdu hnusně. Bohužel se chovají přesně tak, co jim řidiči tolerují. Bohužel mnoho řidičů se bojí razantně ozvat, protože si nemohou dovolit přijít i na krátkou dobu o příjem. Je sice práce na MKD či VKD dost, ale skočit unáhleně jinam, je většinou k ničemu, protože to bude nejspíš ta samá lumpárna.
Pokud pomineme peníze, tak chování mnohých dopravců a dispečerů, je přímo mafiánské. Nutí nás nedodržovat platné předpisy a nařízení. Jenom hájí své zájmy a chtějí ještě více zbohatnout. Řidič je pro ně jenom spotřební materiál. V případě že se řidič dostane do potíží, díky jejich nucení k překračování platných nařízení, tak ho odkopnou a může jít další.
Můj osobní zážitek s firmou TOMI TRANS s.r.o. Stachy, pan Tomáš Voldřich , a dispečink TRANSBOZENU ve Vodňanech. Tam vládnou doslova mafiánské praktiky !!
Nepojedeš i po maximální době jízdy či výkonu, tak vyhazov !! Tomu samozřejmě předchází soubor vyhrožování a urážek. Konkrétně mi mladej cápek, ve věku mého syna, p. Voldřich, vynadal do hovad. A to jenom proto, že jsem odmítl jet dalších 222 km po 15 hodinovém výkonu.
Samozřejmě následoval konec u této firmy. Nemohu se ani do dnešního dne domoci výplatních pásek a zápočtového listu. Dále tato firma neplatí svátky, noční příplatky, přesčasy a dovolené !!!
Prý kam by přišel, kdyby platil dovolené. :cry:
Je čas, nedělat dopravcům blbce. Jezdit 20 hodin non-stop, je neúcta k ostatním účastníkům provozu a sám si koleduji o basu.
úte srp 30, 2016 9:34 am

Odpovědět

Zpět na „Řidičská sdružení ČR“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host