Stránka 2 z 4

Napsal: pát kvě 22, 2015 7:58 am
od sof
.

Napsal: pát kvě 22, 2015 8:59 am
od M.Z.
Když by neměl snahu mě škrtit, tak by mi ani nevadil :lol:

Napsal: pát kvě 22, 2015 8:14 pm
od Nemeziss
A já vozila v dodávce hady, pavouky, štíry a další drahý mrchy a taky v kabině, aby nenachladli....nebo papouška v mega kleci za 100 000,- a to jsem musela zajistit pomalu víc, než 24t trubek :-D

předjíždění

Napsal: sob kvě 23, 2015 1:01 pm
od alpenbiker
Nejvíc mne štve v Německu, vidim, ze na predjeti nemam, drzim si abstand a každou chvili mne obleti nejaky kokot, zjistic ze toho přede mnou neda, sup mi to pred čumák (nejlip bez blinkru) a pak ma jet člověk konstantní rychlosti. .... :o

Napsal: sob kvě 23, 2015 1:46 pm
od vojta0202
No nejhorší na tom je ten moderní chytrý tempomat, který ti před horizontem ubere :D no každopádně to má svůj smysl, ve spotřebě to vidět půjde ale pak člověka na horizontu předjede kdejaká avie a já ji to pak zase musím na rovince vrátit :D

Napsal: sob kvě 30, 2015 11:13 pm
od tonyy
mr65

Ahoj Kolego

tak to ti zavidim, ze dojdes nalozenoa jedes a rano jen pristavis a jdes.... ja jsem tam cca denne 15-16hodin
najet nalozit seprah do prahy a vse na novo..a pak zpatky a zas ten cirkus:)

kdybys nevedel kdo ze ti pise..?Tonda.. ta dlouha souprava co na tebe blika na d1 kdyz jedem proti sobe:) Vlaček

Napsal: ned kvě 31, 2015 8:58 pm
od Tom-Oaza
a jeste k tomu kdyz si tam nastoupame zue se neda projet co? :lol:

Napsal: ned kvě 31, 2015 10:14 pm
od tonyy
tom-oaza

njn co nadelam :wink:

Napsal: pon čer 01, 2015 4:47 pm
od mr65
Pořád se chystám k tomu, že napíšu nějaké ty postřehy a dojmy, případně srovnání práce řidiče před 20-30 léty a nyní, ale vždy mám něco důležitějšího na práci, nehledě na to, že by to stejně nikoho nezajímalo...

Ahoj Tony, no jo, pozdrav na D1, většinou si tě všimnu na poslední chvíli, jsem furt nějaký zamyšlený... Přijdu do práce a mám naloženo... to je tak : Ještě nedávno jsem vyjížděl z Prahy po osmé večer, chodil jsem do skladu okolo půl osmé a byl u nakládky, pak mi posunuli odjezd o dvě hodiny dříve ( nevím proč ) a skladník to začíná nakládat v pět, ovšem v té době jsem já většinou ještě s klukem na dětském hřišti, což je mi milejší a hlavně přednější, než šaškovat ve skladu se skenerem v ruce. Takže přijíždím na šichtu po šesté, nechám oštemplovat soupisku a vyrážím. No a když přijedu, postavím to k první volné rampě, vyklepu rohožku zpod nohou a mizím k domovu, nevidím důvod zůstávat tam o minutu déle, než je nutno. Tajně doufám, že se ta móda návěs + vlek nerozšíří a nepotká mně to taky, nechtělo by se mi 2x denně rozpojovat a spojovat, vlek od návěsu, návěs od auta. Já jsem vlastně tahač od návěsu ještě nerozpojoval, jen když jdu občas okolo auta, kouknu, jsetli tam stále visí nějaké ty kabely a hadice... Onehdá takhle jdu kolem auta a všiml jsem si, že nikde nevisí rezerva. Říkám si : Že by mi ji někdo ukradl ? I s držákem..? Po chvíli mi došlo, že nějaká hlava pomazaná asi zrušila povinnost vozit rezervu. To jsem zvědavý, co budu dělat, až chytím defekt. Asi budu někam volat a čekat, až mi přivezou kolo... Možná proto stojí každou chvíli nějaké auto v odstavném pruhu, čekají, až jim přivezou kolo...
Pro tuto chvíli se loučím, sedím na tom hřišti, slunce mi pere do displeje, houby na to vidím. Tak zase někdy :wink:

Napsal: pon čer 01, 2015 6:07 pm
od M.Z.
http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?p=623490#623490

do tohoto tématu se to krásně hodí, takže se klidně rozepiš. Auto bez rezervy je dneska asi běžný jev z důvodu úspory místa např. pro nádrž. Opravdu pak nezbývá, než čekat na servis, nebo kolo...
Taky ji na autě nemám.

Napsal: pon čer 01, 2015 7:20 pm
od Globe
M.Z.: 95% tech aut bez rezervy má rezervu na návěsu, kde má dvojitej držák :))

Napsal: pon čer 01, 2015 7:25 pm
od M.Z.
Asi jo, ale na podvalu není místo.

Napsal: čtv čer 04, 2015 1:33 am
od mr65
..

Rezerva

Napsal: čtv črc 09, 2015 7:51 pm
od wizard
Resila se tady rezerva. Ja si z AŠ zive pamatuju, ze rezerva (nahustena na nejvyssi tlak na vozidle uzity) JE u "velkych nakladnich" soucasti povinne vybavy. Neco se za tech 6 tydnu zmenilo?! Nebo vyuka nebyla aktualni...

mr65: Ahoj. Ty zazitky a dojmy i nadale pis, jinak te sni mys :lol: Docela prinosne myslim. V tvem pripade o to cennejsi, ze mas neco za sebou a mas s cim srovnavat. Jinak je asi lepsi delat, co si chlebodarce zada. Prijdes sice denne o hodinu casu, ale budes vedet, ze si veci delas jak mas a muzes byt v klidu, ze o tu dobrou praci neprijdes. Nebo se taky muze stat, ze budes :wall: a vycitat si, ze stacilo vlastne delat jen to malo a vse bylo ok, ale uz to nepujde vratit zpet. Jak clovek zacne chytracit, neni to dobre pro nikoho. Ja v matce mest stravil 6 let, z toho prvni pulku v praci, o jake jsem snil. Az pozdeji jsem pochopil, ze to byl zablesk ve tme, jaky se uz nebude opakovat (zajimava doba pro dany obor, mala firma, skveli kolegove, pracoviste na Pavlaku). Bydlel jsem na ctyrce, Hostivar jsem na kole obkrouzil pomalu kazdy vecer :wink: Jinak bych se tam asi :wacko: S tim zpetnym zrcatkem souhlas, na jednodenni navstevu se do Prahy vracim rad, ale zit bych tam uz nechtel.

wizard...

Napsal: ned črc 12, 2015 4:13 pm
od mr65
Ahoj a díky za příspěvek do placu... Odpovídám až nyní, chodil jsem týden po horách v Bormiu, Livignu a okolí, úžasný relax, na práci jsem si ani nevzpomněl. Nóó, srovnávat..., víš, když jsem v roce 1986 začínal v ČSAD v Ostravě na sklápěčce, tak ta Škoda 706 měla všehovšudy asi jen pět páček, tlačítek, či ovládačů, když se mi na cestě něco pokazilo, tak jsem to opravil a jel dál. Teď to Volvo má hromadu jakýchsi spínačů, u většiny nevím, na co jsou, tak na ně raději nesahám...píše mi to občas nějaké zprávy, kterým nerozumím, tak to hned vyresetuju...Néé, technika tehdy a dnes prostě srovnávat nejde. Když jsem pak dlouhé roky jezdil Karosou po světě od Turecka po Španělsko, vozili jsme s sebou všechny možné náhradní díly a taky často na cestě, nebo parkovišti, něco spravovali, když jsem to náhodou v kufru neměl, určitě pomohl kolega z jiného autobusu ( např. ložisko předního kola včetně stahováku v Bulharsku, nebo řemenici na Korsice, atd, atd, takových příkladů bych mohl uvést hafo ), dnes v tom náklaďáku není nejen ta rezerva, ale ani nic jiného, mám tam jen pár žárovek a šroubovák, abych mohl sundat kryt lampy na autě, nebo návěsu. Onehdá jsem hledal pojistky osvětlení, ani ty už to nemá. Holt nová doba a jiný svět... No a srovnávat práci a podmínky - to je na dlouhé povídání, tehdy bylo něco dobrého a něco špatně, dnes je to taky tak. Obecně : mně to baví a podmínky špatné nejsou, ale všude je něco. Když jsem tu práci přijímal, byly mi sděleny konkrétní věci, jako že v kolik a kde začnu, přibližně v kolik skončím, co budu během pracovní doby dělat a kolik za to dostanu. Usoudil jsem, že by to šlo a vzal jsem to. Asi tři měsíce to tak i fungovalo, ale pak firma, pro kterou jezdíme, některé věci ze dne na den změnila. Dopravce a majitel auta musí držet pusu a krok, protože mu ta firma dává práci, změnám se musí podřídit šofér. Ne všechny změny jsou vždy k lepšímu. Ber, anebo jdi... Povezeš zásilky pro Slovensko, které v Brně přeloží, pojedeš z Prahy dřív, skladník začne nakládat v půl páté, budeš u nakládky. Z Jihlavy pojede Praha jako poslední, takže odjezd mezi pátou až šestou ráno. Takže už ne do práce okolo 19.15 večer a ráno brzy doma v posteli, ale za stejný plat v práci od půl páté odpoledne třeba do osmi ráno. Ovšem od půlnoci do pěti se můžu vyspat v kabině...
Pozor, abych nebyl špatně pochopený, já si teď nestěžuju, ani nenadávám, jen konstatuju. Ale kdyby mi tyto podmínky byly známy před nástupem, nebral bych to. Tečka. Á ano, když se mi to nelíbí, můžu jít jinam. Ale momentálně nechci, stále se zatím tu práci učím. A taky přiznávám, že se mi líbí, že mám svatý klid - když si udělám, co mám, nikdo si mně ani nevšimne.
Přeju hezké léto a případně i dovolenou vám všem, já se za chvíli ještě přesunu na týden na chalupu do Krušných hor, relax pokračuje, daleko od civilizace, jen odpočinek a procházky v lese...věřte, volant mi fakt nechybí....