Stránka 3 z 5

Napsal: čtv čer 07, 2012 7:37 pm
od pecco sk 400
Žorž.FH12 není zač. Ale nedělej si zbytečné iluze a naděje, je to jako v autodopravě. Záleží na firmě, lidech a okolnostech. Někdy je to pohoda a jindy s tím máš chut praštit. Každopádně přeji hodně zdaru :P.

Napsal: úte čer 19, 2012 4:34 pm
od pecco sk 400
Potain H30/40C - CS :P. Tento jeřáb je aktuálně v Praze. U nás je vlastní firma CHVP Praha. U tohoto jeřábu je použitá široká verze věže, což u tohoto typu je spíše unikátní. V samotné Francii, kde se tyto jeřáby vyrábí, lze vidět tyto jeřáby spíše na standartní úzké věži s vestavěnou ovládací kabinou. Toto řešení se širokou věží bylo navrženo speciálně pro stavbu chladicích věží pro elektrárnu Temelín, kde tyto jeřáby dosáhly pracovní výšky 180 metrů, při nutnosti použít pouze dvě stabilizační kotvení 8).

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: ned črc 29, 2012 8:47 pm
od pecco sk 400
Tak se mě podařilo udělat detailní foto dalšího jeřábu MB. Zde se jedná o skládkový jeřáb MB 1645 P. Poděkování patří Českobudějovické firmě EGE, za možnost přístupu na tento jeřáb 8).

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: ned črc 29, 2012 8:47 pm
od pecco sk 400
Zbylé foto jeřábu MB 1645 P.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Napsal: čtv pro 13, 2012 9:03 pm
od pecco sk 400
Když jsem byl minulý víkend v Brně, zašel jsem se podívat i na AZ-Tower. Od mé poslední návštěvy Brna v Září byl vidět velký pokrok. Osobně se mi tato stavba líbí a doufám, že se v Brně budou nadále realizovat takovéto projekty, které jsou tam plánovány. Kéž by v zde ČR odpadly předsudky a odpor lidí vůči výškovým stavbám, aby takovýchto staveb přibývalo.

Stav v polovině Září 2012

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

a o 3 měsíce později, Prosinec 2012. Stavba je téměř hotova :P

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: sob led 19, 2013 10:28 pm
od pecco sk 400
Tak jsem se dnes vypravil do Prahy, podívat se na stavbu prodloužení metra A, ze stanice Veleslavín až na zastávku Vypich. Zde je nějaké to foto 8)

Pažení přístupové štoly

Obrázek Obrázek Obrázek

Pilotové stěny s kotvením a stříkaným ( torkretovaným ) betonem

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Budoucí trojlodní stanice

Obrázek

Stroje pro ražbu metodou NRTM ( Nová Rakouská tunelovací metoda )

Obrázek Obrázek Obrázek

Ražba pomocí metody NRTM

Obrázek Obrázek

Přístup a transport osob a materiálu do stavební jámy Veleslavín, pomocí výtahu Stros a jeřábu Liebherr 280 EC-H pro dopravu materiálu, tybinků a odvoz rubaniny. Na 3 fotce u klece výtahu lze spatřit jednoduché bezpečnostní opatření pro tuneláře, Tzv náramkovou metodou. Každý pracovník má svůj náramek s číslem, které je přiřazeno ke jménu a profesi. Při každém sestupu do jámy a dále do tunelů si je povinnen jej vzít a naopak při opuštění jámy ( přestávka, konec směny ) jej odevzdat na místo. Tak lze kdykoliv zjistit kolik pracovníků a kde se náchází.

Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: sob led 19, 2013 10:45 pm
od tomaszvolen
Pecco obdivujem ťa ja by som sa asi p....l palec hore.

Napsal: sob led 19, 2013 10:48 pm
od pecco sk 400
Část 2

Stavební jáma E2 Veleslavín.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Tybinky pro montáž ostění při ražbě TBM pomocí razicích štítů

Obrázek Obrázek

Ražba metodou NRTM při pohledu z druhé strany tunelu

Obrázek Obrázek

Pracovní montážní plošina

Obrázek

Zapažená stavební jáma

Obrázek Obrázek

Dočasné pažení v tunelu při betonářských pracích u prostupů

Obrázek

Finální betonový podklad připravený pro montáž kolejového svršku

Obrázek

Napsal: sob led 19, 2013 11:30 pm
od pecco sk 400
tomaszvolen díky :oops: v tunelech není nic strašného, určitě to stojí za shlédnutí naživo. Snad jedině delší část již hotového ostění smontonaného z tybinků působí zatím monotoně a mohla by někomu přovodit menší klaustrofobii :?: :?: , ale to je jen můj názor. Měl jsem možnost se do těchto míst podívat ještě ve stádiu hrubé ražby a je to znatelný rozdíl 8)

Část 3

Provádění hydroizolace před betonáží finálního sekundárním ostění

Obrázek Obrázek Obrázek

Železářské práce na sekundárním ostění

Obrázek Obrázek Obrázek

Pracovní plošiny s bedněním pro provádění izolace, železářských, tesařských a betonářských prací na finálním ostění

Obrázek Obrázek Obrázek

Detaily a betonářská pumpa pro dopravu betonu do bednění finálního ostění

Obrázek Obrázek Obrázek

Pohled na budoucí eskalátor a stanici Petřiny

Obrázek Obrázek

Tunel před a po usazení tybinků

Obrázek Obrázek Obrázek

Ražba přístupové štoly metodou NRTM a propojovací část

Obrázek Obrázek Obrázek

Občas je v tunelu trochu vlhko a sem tam se objeví malý pramínek :D Dočasná štola Markéta, po skončení stavby bude zasypána

Obrázek Obrázek Obrázek

Přístupová štola Markéta, pohled na stavbu vlastního tunelu

Obrázek Obrázek

Zařízení pro ražbu NRTM ve štole Markéta

Obrázek Obrázek

Přívod pracovních médií, energií a vzduchu na pracoviště uvnitř tunelů

Obrázek

Přístup do štoly Markéta a nezbytná socha Svaté Barborky, patronky tunelářů u vchodu do podzemí

Obrázek

Stavební dvůr u štoly

Obrázek Obrázek

Napsal: sob led 19, 2013 11:36 pm
od pecco sk 400
A konečně poslední část 4, výstavba hloubené stanice Motol, kde jsou v plném proudu betonářské práce budoucího nástupiště.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Napsal: ned led 20, 2013 9:49 am
od Lukáš Mar1k
Super fotky :thumbud: :thumbud: :thumbud: vždy mě zajímalo jak taková stavba vypadá a když byli dny otevřených dveří tak jsem se tam nikdy nedostal :? Jinak na takovou stavbu padne dobrejch stovek tun betonu co ? :D

Napsal: ned led 20, 2013 9:31 pm
od pecco sk 400
Lukáš Mar1k? díky a pokud bude někdy příležitost, tak doporučuji si ten čas udělat. Zabere to tak 1-2 hodiny, ale je to žážitek. Byl jsem tam už dříve, když jsem tam střídal kolegu na jeřábu, to se ještě běžela ražba štíty, ale rád se tam podívám znovu. V úseku výstavby prodloužení metra A asi už den otevřených dveří nebude, nebot se brzi začne montovat kolejový svršek a lidé by se tam asi přizabily.

Ale ještě mám nějaké fotky ze stavby Tunelů Blanka a z nového Trojského mostu, tak to sem také časem dám. Jen fotky trochu upravím a roztřídím.

Zdar Pecco,

Napsal: stř led 23, 2013 12:00 am
od Voody79
koukám na tvoje super fotky, jsou hodně zajímavé :!: A celé je to takové netradiční, můžeme nahlídnout pod pokličku věcem, ke kterým se normální smrtelník asi nikdy nedostane..takže za mě díky!

Jen jsem se chtěl ještě zeptat, jak v praxi funguje to bednění o kterém jsi psal dříve, viz. tvoje fotky s tímto popisem: "Pilotové stěny s kotvením a stříkaným ( torkretovaným ) betonem" - sledoval jsem to na pár stavbách v Olomouci (např. polyfunkční dům Namiro - mám to kousek za domem a nebo i stavba nové čtvrti - Šantovka), jde mi o to k čemu tam slouží ty ocelové tyče, které se asi navrtají do terénu a pak se na ně upevňují ty traverzy..nebo jak to celé vlastně funguje?? Nejsem stavař (ani nic technického - mám obchodku), tak sorry jestli se ptám úplně blbě :D

Napsal: pát led 25, 2013 7:46 pm
od pecco sk 400
Voody79: prvně děkuji za chválu 8) :oops:

A k tvému dotazu: Tyče jenž vyčnívají z pilotové stěny, jsou kotvy, které jsou navrtané ( přes stěnu, pilotu ) do okolního terénu a zabranují zhroucení pilotové stěny do stavební jámy. Provedení je takové, že do vyvrtaného otvoru se zasune tyčovina, což je nejčastěji běžná betonářská výztuž, někdy se používají též napínací lana a zainjektují se cementovou či chemickou injektáží. V hotové ochranné stěně stavebního výkopu se ukotvení provádí v místě převázky ( vodorovný betonový ztužující pás ) a nebo se použijí traverzy jako je výše na fotkách.

Zde je podobná debata k tomuto problému:

http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=6034&start=915

pecco sk 400

Napsal: sob led 26, 2013 2:50 am
od delivio
Perfektní čtení a fotky :thumbud: