Moderátoři: Olda, Globe, Pavel Bíteš, Pavel Šebek

Odpovědět
Krocan
Příspěvky: 846
Registrován: pon pro 14, 2009 11:15 am
Bydliště: EU-Kopidlno

Bugatti...ty opravdové

Příspěvek

Kdo tvrdí, že pořádný roadster musí být placatý?
Obrázek
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard! :bomb:
ned úno 24, 2013 7:59 pm

kládiště
Příspěvky: 9
Registrován: úte úno 26, 2013 5:18 pm
Bydliště: Brodek

Příspěvek

To musí mít ale"motůrek" :o
úte úno 26, 2013 5:44 pm

Krocan
Příspěvky: 846
Registrován: pon pro 14, 2009 11:15 am
Bydliště: EU-Kopidlno

Royale 41

Příspěvek

Těchto Bugatti bylo v druhé polovině dvacátých let vyrobeno šest a jeden prototyp; existují dohady, zda byl prototyp po havárii sešrotován, či opraven a překarosován. Jisté je, že jeho patnáctilitrový řadový osmiválec byl vmontován do prvního "sériového" vozu.
S ním také havaroval samotný Ettore Bugatti a byl několikrát překarosován, zrovna jako výše uvedený zelinkavý roadster "Esders". Esdersovi chybí světla, protože se majitel domníval, že v noci se nemá jezdit, ale spát. Poslední karosérie na prvním sériovém podvozku je "Coupe Napoleon", která se mi s "Esdersem líbí o několik řádů více, než ostatní karosérie na Royale.
Kromě prvního vozu byly ostatní motorizovány zmenšeným motorem o objemu necelých třináct litrů. Zajímavostí těchto jednotek bylo kapalinové chlazení ložisek klikové hřídele. Motorů bylo vyrobeno mnohem více, než vozů a bylo pro ně nalezeno využití v železničních rychlostních motorácích. Vozy měly třírychlostní převodovku, kdy jednička byla určena pro rozjezdy do stoupání, dvojka stačila pro běžný provoz a řadit trojku bylo doporučeno potencionálním sebevrahům. Tyto více než tři tuny těžké a přes šest metrů dlouhé vozy byly vybaveny brzdami s ovládáním lanky a bez posilovače...200km/h na kolech jakoby z Avie...
Replika Royale Coupe Napoleon vyrobená pro filmování je vystavena v muzeu v Sinsheimu a dva Royale (Coupe Napoleon a Park Ward) a jedna replika (Esders) jsou vystaveny v muzeu v Mylhouse http://citedelautomobile.com/fr/home , kde je opravdu úžasná sbírka krásných automobilů z celého světa kromě USA. Mnoho vystavených Bugatti pochází z Československa. Prý bylo od nás za minulého režimu vyvezeno kolem stovky těchto klenotů a byly měněny za oběhané taxíkářské Mercedesky. Pokud ale zakladatelé sbírky bratři Schlumpfové měli o nějaké autíčko eminentní zájem, poslali majiteli bianco šek, aby si požadovanou cifru doplnil sám.
Pro kamioňáky není složité muzeum navštívit, sjede se v Mylhouse na 17sjezdu na Dornach a šipky vedou k muzeu. Je možné muzeum "přejet" a zaparkovat v přístavu, je to ale arabská čtvrť a ne každý je bez předsudků...Jinak je možné zaparkovat na parkovišti muzea za 10€. V týdnu je parkáre poloprázdné, ale o víkendu se na něj náklaďákem sice vjet dá, ale výjezd by byl horší. Kousíček od Schlumpf Collection je muzeum železnice http://www.citedutrain.com/ . Tam jsem ještě nebyl, ale chystám se.
Obrázek
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard! :bomb:
ned bře 31, 2013 10:46 pm

Odpovědět

Zpět na „Osobní auta“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti