Stránka 1 z 12

AUDI - Vorsprung durch Technik

Napsal: čtv led 21, 2010 9:31 pm
od Pavel Šebek
Tak ať to tu nějak rozjedeme!

Dávejte sem fotky svých osobáků, co jste kdo měl, máte, chcete, napište zkušenosti, užitečné tipy, klady, zápory...

Vím že spoustu toho je už ve fotech plecháčků, ale myslím, že tímhle se to oživí.

moje bejvalky:


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: pát led 22, 2010 12:23 am
od Pavel Bíteš
Tak taky přidám nějaké ty bejvalky:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: pát led 22, 2010 12:26 am
od Pavel Šebek
Pěkný kousky jednoho z nejlepších aut co vznikli :D
A pohon?

Napsal: pát led 22, 2010 12:43 am
od Pavel Bíteš
Ten kraťas 2.8V a ty dva kombajni u sebe 2.6V

Napsal: pát led 22, 2010 12:45 am
od Pavel Šebek
A-ha, škoda, já mám slabost pro pětiválce :)
No jaký byly ty motory? Každý říká něco jiného.

Napsal: pát led 22, 2010 1:02 am
od Pavel Bíteš
Nedám na ně dopustit! Šlapali úplně perfektně! Dalo se s tím jet i za slušnou spotřebu. ten šestihrnec má takovej kultivovanej chod, moc dobře se mi s nima jezdilo! Ta 2.8 , když jsem nehleděl moc na spotřebu, tak do 9 litrů. Samozřejmě se s tím nesmělo jezdit po městě, to pak žralo i trávu kolem silnice.

Napsal: pát led 22, 2010 1:45 pm
od Pavel Šebek
Pavle, to mi je jasný, že V6 nemůže běžet jinak než kultivovaně, měl jsem Sierru 2.3V6 a Scorpio 2.9V6 a to byl taky šepot květin, ale k té AUDI mi to prostě nějak nesedí.

Zkrátka pořádná AUDI je jedině ta, která má motor 2.2 Turbo 2OV.

Jěště sem zkopíruju to, co už jsem psal do jiného tématu.
Z časopisu Autoojetiny:

Turbo jako žádné jiné!
Motor měl svou nenápadnou premiéru na jaře 1989 v typu Audi 200 Turbo 20V (162kW), později se dostal ještě do kupé S2, i do dosluhujícího hranatého kupé přezdívaného "Urquattro". Jak název napovídá, pětiválci byla implantována čtyřventilová hlava válců s kombinovaným řemeno-řetězovým pohonem vačkových hřídelů, moderní řízaní motoru Bosch Motronik a vodou chlazené turbo KKK K24. Již zmíněný typ 200 předváděl s tímto motorem nepředstavitelné divadlo. Razance nástupu turbodmychadla na hranici 2000 min-1 dodnes nemá obdoby a pravděpodobně by vyděsila i milovníka "čipovaných" turbodieselů. Ohromující dynamiku potvrdily i dobové testy zahraničních redakcí, kde typ 200 Turbo 20V urazil 4OO metrů s pevným startem dokonce o desetinu sekundy rychleji než Ferrari 328 GTS nebo "dvouturbový" Nissan 300ZX, své přímé konkurenty BMW 535i a Mercedes 300E-24 pak doslova deklasoval, o pružné akceleraci ny vyšší stupně ani nemluvě.
Tak tento motor se právě dostal do zmíněného typu S4 (zde169kW), s tím rozdílem, že měl navíc ještě samostatné zapalovací cívky a elektronicky řízený obtokový ventil turba, který díky overboostu zabezpečil ještě urputnější nástup přeplňování v nízkých otáčkách. Točivý moment nyní vrcholí hodnotou 350 N.m. (o 41 více), přičemž mezi hodnotami 1000 až 2000min-1 má jeho křivka podobu východní stěny Matterhornu. Náporu síly v nízkých otáčkách musela být přizpůsobena i převodovka, která byla buď zvlášt posílená pětistupňová nebo lákavá šestistupňová, použitá již u špičkového Audi V8. Prestože byl typ S4 o něco výkonnější než předchozí 200, zásluhou zvýšené hmotnosti byla dynamika přibližně stejná. Tedy nadále enormní.

Prostě skvělí

Téměř se nechce věřit, že výkon vrcholí "pouze" hodnotou 169kW. Není to vyložený nezmar, na silně přeplňovaný motor je však jeho životnost vlastně nadprůměrná. V poměru spotřeba-výkon patří dodnes ke špičce, stejně tak důrazem nástupu turbodmychadla. Je to skutečná raketa na kolech.


_________________

Napsal: čtv dub 08, 2010 9:56 pm
od suhob
Obrázek Obrázek

Napsal: pát dub 09, 2010 11:58 am
od Frenky
Pěkná R8 :wub:

Napsal: ned dub 11, 2010 11:59 pm
od Pavel Šebek
Obrázek

Napsal: úte dub 13, 2010 5:16 pm
od Alešák
Obrázek
Obrázek

Napsal: čtv dub 15, 2010 7:52 pm
od Frenky
Pavle tak je libová moc pěkný a ta od Alešáka taky :tongue: :wub: :wub: :wub:

Napsal: ned dub 18, 2010 5:26 pm
od Frenky
Tady přidám fotky Audi 80 co jsme měli,tady zrovna jsou fotky když nám ji nabourali..
Audi 80 Quattro B3 1.6 rok 1992 výroba na Export.
V základu to mělo 102 PS,vše v elektrice,klimatizaci,šíbr,tažný zař,vyhřejvaný sedačky,prostě paráda.
Nesouhlasím s Intercoolem že ty 1,6 nejedou,těch 200 to jelo normálně,a to bohatě stačí..
Jinak nikdy nás nikde nenechala,žádné závady nebyli,až na to,že jednou se vysra** klima ..dle slov jejího současného majitele super auto i dnes..

ObrázekObrázekObrázek

Napsal: pon dub 19, 2010 2:00 pm
od Pavel Šebek
1.6 jede 200 normálně? Možná tak CRX 1.6 16V V-TEC

Napsal: pon dub 19, 2010 2:06 pm
od Frenky
proč by nemohla jet 200 ???
ta naše jela 200 v pohodě..