Moderátoři: Olda, Globe, Pavel Bíteš, Pavel Šebek
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Tak,tohle vypadá zajímavě
Tady něco o voze :
V roce 1980 debutoval na ženevském autosalonu automobil, jehož název se stal více než jen symbolem celé řady úspěchů značky se čtyřmi kruhy. Audi quattro je také zlatým standardem pro vítězné kvality v motoristickém sportu a nejvyšší úroveň praktické využitelnosti v každodenním provozu. Na oslavu 30. výročí od představení modelu quattro vystavuje Audi na pařížském autosalonu 2010 futuristickou interpretaci původní koncepce v podobě studie Audi quattro koncept. Je to plnokrevník pro vášnivé řidiče s výkonem 300 kW (408 k), pětiválcovým přeplňovaným motorem, lehkou karoserií a – samozřejmě – nejnovější generací trvalého pohonu všech kol quattro.
Hned první pohled na nový koncept v bílém odstínu Col de Turini vyvolá vzpomínky na dalšího legendárního předchůdce, jímž byl model Sport quattro z roku 1984, evoluční verze vozu Audi quattro Coupé se zkráceným rozvorem. Podobně i Audi quattro concept ztělesňuje další vývojový stupeň sériově vyráběného kupé Audi RS 5, jednoho z nejsportovnějších produkčních vozů v historii značky.
Vývojoví inženýři Audi zkrátili rozvor o 150 mm na 2,60 metru a snížili střechu o 40 mm v zájmu větší agility a nižší hmotnosti. Zároveň se podobně jako u předchůdce z roku 1984 zmenšil počet sedadel v interiéru ze čtyř na dvě. Přestože je u konceptu nemožné přehlédnout elegantní geny modelů Audi A5 Coupé a Audi RS 5 Coupé, jsou změny designu mnohem dramatičtější, než tomu bylo mezi prvním modelem quattro a verzí Sport quattro z roku 1984. Na rozdíl od Sport quattro má nový koncept zadní převis zkrácený o 200 mm, aby byla zachována harmonie základních proporcí. Vnější rozměry jsou 4,28 x 1,86 x 1,33 metru.
Nízká střecha snižuje výšku prosklení kabiny a dodává vozu nižší optické těžiště. Svalnatý střešní sloupek C je nezaměnitelným odkazem na design prvního modelu quattro. Z profilu jsou extrémně dynamické proporce zvýrazněny dvacetipalcovými koly s centrální maticí a sedmi dvojitými paprsky. Další citací z designérského jazyka modelu Sport quattro jsou nápadně rozšířené podběhy kol a osobitý přívod vzduchu pro pětiválcový motor na pravé straně kapoty. Záď je zakončena velkým spoilerem z uhlíkového kompozitu, který lze nastavit pro maximální přítlak.
Interiér kupé se vyznačuje minimalismem a čistotou tvarového řešení. Štíhlá přístrojová deska je oddělena od samostatné středové konzoly, nad níž se jakoby vznáší. Na místě zadních sedadel je úložný prostor pro přilby nebo zavazadla. Skořepinová sedadla pro řidiče a spolujezdce se mohou pochlubit mimořádně lehkou konstrukcí. Hmotnost jednoho sedadla 18 kg představuje snížení přibližně o 40 % v porovnání s konvenčním sedadlem sériové verze. Sedadla jsou vybavena buď tříbodovými, nebo čtyřbodovými bezpečnostními pásy.
Sportovní atmosféru vytváří uvnitř kombinace velmi kvalitní kůže a uhlíkového kompozitu. Přístrojová deska je v klasickém stylu Audi orientována na řidiče. Ovládání usnadňuje systém MMI touch, řadicí páka šestistupňové mechanické převodovky je umístěna na extrémně štíhlé středové konzole. Přístrojová deska je kompletně digitální. V závodním režimu připomíná grafika displeje digitální přístroje prvního modelu quattro z 80. let. Stejný zdroj inspirace prozrazují čtyři plochá tlačítka po obou stranách přístrojového panelu. Na levé straně může řidič ovládat funkce stopek v závodním režimu, tlačítka vpravo slouží pro volbu jednotlivých menu systému MMI.
Mnohem agresivněji tvarovaná karoserie je na rozdíl od RS 5 vyrobena převážně z hliníku na principu prostorového rámu ASF (Audi Space Frame). Kapota, zadní víko s integrovaným nastavitelným spoilerem, nárazníky a četné aerodynamické komponenty jsou z uhlíkového kompozitu. Hmotnost surové karoserie se snížila o téměř 50 % v porovnání s celoocelovou na pouhých 159 kg. Lehká karoserie umožnila provést odtučňovací kúru také u převodovky, podvozku a brzdové soustavy. Díky tomu váží Audi quattro concept pouhých 1300 kg, bezmála stejně jako Sport quattro v roce 1984 a téměř o 200 kg méně než stejně velké Audi TT RS vyrobené rovněž převážně z hliníku. Know-how získané konstrukcí karoserie konceptu se uplatní ve všech budoucích modelech Audi.
Dalším opatřením, které přispělo ke snížení hmotnosti vozu, je náhrada osmiválcového motoru sériově vyráběného modelu přeplňovaným řadovým pětiválcem z Audi TT RS. Podélně uložený motor TFSI dosahuje díky četným modifikacím nejvyššího výkonu 300 kW (408 k) mezi 5400 a 6500 min-1 a maximálního točivého momentu 480 N.m, který zůstává k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1600 do 5300 min-1. Neobvyklý základní koncept pětiválcového motoru Audi pracuje s intervalem zapalování jednotlivých válců 144 stupňů a pořadím zapalování 1-2-4-5-3. Výsledkem je osobitý rytmus a melodický zvuk, k čemuž přispívá rovněž geometrie sacího a výfukového traktu.
Motor 2.5 TFSI je extrémně kompaktní. Konstruktéři zvolili rozteč válců 88 mm a vnější hlavní ložiska přemístili dovnitř. Dlouhozdvihový motor se zdvihovým objemem 2480 cm3 (vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 mm) a délkou jen 494 mm je vhodný nejen pro příčné uložení jako v TT RS, ale i pro podélnou instalaci do krátké přídě studie Audi quattro concept. Rekordně nízká je i hmotnost pouhých 183 kilogramů.
Brutální hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky tak efektivně, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 s. Výkonová hmotnost 4,3 kg/kW (3,2 kg/k) – to je úroveň supersportovního Audi R8 V10 – je jasným signálem dynamického potenciálu vozu. Překvapivá je ovšem i nízká spotřeba paliva, neboť pětiválec s výkonem přesahujícím 400 koňských sil si v průměru řekne jen o 8,5 litru na 100 km. Motor dosahuje vysoké účinnosti především díky kombinaci přímého vstřikování benzinu FSI a přeplňování turbodmychadlem. Technologie TFSI dovedla závodní vozy R8 k pěti vítězstvím ve vytrvalostním závodu 24 h Le Mans a k 63 triumfům v 80 dalších závodech.
Velké úspěchy v motoristickém sportu má za sebou i pohon všech kol quattro. Audi quattro concept používá nejnovější evoluční stupeň trvalého pohonu všech kol quattro. Klíčovou inovací je samosvorný mezinápravový diferenciál s talířovými ozubenými koly. Jeho předností je lehká a kompaktní konstrukce a schopnost měnit v širokém rozsahu rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu během milisekund. Za normálních okolností je rozdělení točivého momentu nastaveno v poměru 40:60 % ve prospěch zadních kol. Samosvorný účinek při prokluzu kol vede k přenosu hnací síly na nápravu s lepší trakcí. Až 85 % točivého momentu může směřovat dozadu, nebo až 70 % dopředu.
Důležitou součástí poháněcího ústrojí studie Audi quattro koncept je rovněž sportovní diferenciál na zadní nápravě, který umožňuje rozdělovat točivý moment mezi jednotlivá zadní kola. Tímto způsobem lze významně zlepšit jízdní dynamiku při změnách směru jízdy. Vůz reaguje na povely řidiče bez jakéhokoli zpoždění a s maximální precizností při zachování maximální bezpečnosti. Všechny klíčové komponenty podvozku jsou vyrobeny z hliníku, aby se snížila neodpružená hmotnost. Přední odvrtávané brzdové kotouče jsou z keramického kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vůz jezdí na dvacetipalcových kolech 9J x 20 s pneumatikami 275/30.
(Audi.cz)
Tady něco o voze :
V roce 1980 debutoval na ženevském autosalonu automobil, jehož název se stal více než jen symbolem celé řady úspěchů značky se čtyřmi kruhy. Audi quattro je také zlatým standardem pro vítězné kvality v motoristickém sportu a nejvyšší úroveň praktické využitelnosti v každodenním provozu. Na oslavu 30. výročí od představení modelu quattro vystavuje Audi na pařížském autosalonu 2010 futuristickou interpretaci původní koncepce v podobě studie Audi quattro koncept. Je to plnokrevník pro vášnivé řidiče s výkonem 300 kW (408 k), pětiválcovým přeplňovaným motorem, lehkou karoserií a – samozřejmě – nejnovější generací trvalého pohonu všech kol quattro.
Hned první pohled na nový koncept v bílém odstínu Col de Turini vyvolá vzpomínky na dalšího legendárního předchůdce, jímž byl model Sport quattro z roku 1984, evoluční verze vozu Audi quattro Coupé se zkráceným rozvorem. Podobně i Audi quattro concept ztělesňuje další vývojový stupeň sériově vyráběného kupé Audi RS 5, jednoho z nejsportovnějších produkčních vozů v historii značky.
Vývojoví inženýři Audi zkrátili rozvor o 150 mm na 2,60 metru a snížili střechu o 40 mm v zájmu větší agility a nižší hmotnosti. Zároveň se podobně jako u předchůdce z roku 1984 zmenšil počet sedadel v interiéru ze čtyř na dvě. Přestože je u konceptu nemožné přehlédnout elegantní geny modelů Audi A5 Coupé a Audi RS 5 Coupé, jsou změny designu mnohem dramatičtější, než tomu bylo mezi prvním modelem quattro a verzí Sport quattro z roku 1984. Na rozdíl od Sport quattro má nový koncept zadní převis zkrácený o 200 mm, aby byla zachována harmonie základních proporcí. Vnější rozměry jsou 4,28 x 1,86 x 1,33 metru.
Nízká střecha snižuje výšku prosklení kabiny a dodává vozu nižší optické těžiště. Svalnatý střešní sloupek C je nezaměnitelným odkazem na design prvního modelu quattro. Z profilu jsou extrémně dynamické proporce zvýrazněny dvacetipalcovými koly s centrální maticí a sedmi dvojitými paprsky. Další citací z designérského jazyka modelu Sport quattro jsou nápadně rozšířené podběhy kol a osobitý přívod vzduchu pro pětiválcový motor na pravé straně kapoty. Záď je zakončena velkým spoilerem z uhlíkového kompozitu, který lze nastavit pro maximální přítlak.
Interiér kupé se vyznačuje minimalismem a čistotou tvarového řešení. Štíhlá přístrojová deska je oddělena od samostatné středové konzoly, nad níž se jakoby vznáší. Na místě zadních sedadel je úložný prostor pro přilby nebo zavazadla. Skořepinová sedadla pro řidiče a spolujezdce se mohou pochlubit mimořádně lehkou konstrukcí. Hmotnost jednoho sedadla 18 kg představuje snížení přibližně o 40 % v porovnání s konvenčním sedadlem sériové verze. Sedadla jsou vybavena buď tříbodovými, nebo čtyřbodovými bezpečnostními pásy.
Sportovní atmosféru vytváří uvnitř kombinace velmi kvalitní kůže a uhlíkového kompozitu. Přístrojová deska je v klasickém stylu Audi orientována na řidiče. Ovládání usnadňuje systém MMI touch, řadicí páka šestistupňové mechanické převodovky je umístěna na extrémně štíhlé středové konzole. Přístrojová deska je kompletně digitální. V závodním režimu připomíná grafika displeje digitální přístroje prvního modelu quattro z 80. let. Stejný zdroj inspirace prozrazují čtyři plochá tlačítka po obou stranách přístrojového panelu. Na levé straně může řidič ovládat funkce stopek v závodním režimu, tlačítka vpravo slouží pro volbu jednotlivých menu systému MMI.
Mnohem agresivněji tvarovaná karoserie je na rozdíl od RS 5 vyrobena převážně z hliníku na principu prostorového rámu ASF (Audi Space Frame). Kapota, zadní víko s integrovaným nastavitelným spoilerem, nárazníky a četné aerodynamické komponenty jsou z uhlíkového kompozitu. Hmotnost surové karoserie se snížila o téměř 50 % v porovnání s celoocelovou na pouhých 159 kg. Lehká karoserie umožnila provést odtučňovací kúru také u převodovky, podvozku a brzdové soustavy. Díky tomu váží Audi quattro concept pouhých 1300 kg, bezmála stejně jako Sport quattro v roce 1984 a téměř o 200 kg méně než stejně velké Audi TT RS vyrobené rovněž převážně z hliníku. Know-how získané konstrukcí karoserie konceptu se uplatní ve všech budoucích modelech Audi.
Dalším opatřením, které přispělo ke snížení hmotnosti vozu, je náhrada osmiválcového motoru sériově vyráběného modelu přeplňovaným řadovým pětiválcem z Audi TT RS. Podélně uložený motor TFSI dosahuje díky četným modifikacím nejvyššího výkonu 300 kW (408 k) mezi 5400 a 6500 min-1 a maximálního točivého momentu 480 N.m, který zůstává k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1600 do 5300 min-1. Neobvyklý základní koncept pětiválcového motoru Audi pracuje s intervalem zapalování jednotlivých válců 144 stupňů a pořadím zapalování 1-2-4-5-3. Výsledkem je osobitý rytmus a melodický zvuk, k čemuž přispívá rovněž geometrie sacího a výfukového traktu.
Motor 2.5 TFSI je extrémně kompaktní. Konstruktéři zvolili rozteč válců 88 mm a vnější hlavní ložiska přemístili dovnitř. Dlouhozdvihový motor se zdvihovým objemem 2480 cm3 (vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 mm) a délkou jen 494 mm je vhodný nejen pro příčné uložení jako v TT RS, ale i pro podélnou instalaci do krátké přídě studie Audi quattro concept. Rekordně nízká je i hmotnost pouhých 183 kilogramů.
Brutální hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky tak efektivně, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 s. Výkonová hmotnost 4,3 kg/kW (3,2 kg/k) – to je úroveň supersportovního Audi R8 V10 – je jasným signálem dynamického potenciálu vozu. Překvapivá je ovšem i nízká spotřeba paliva, neboť pětiválec s výkonem přesahujícím 400 koňských sil si v průměru řekne jen o 8,5 litru na 100 km. Motor dosahuje vysoké účinnosti především díky kombinaci přímého vstřikování benzinu FSI a přeplňování turbodmychadlem. Technologie TFSI dovedla závodní vozy R8 k pěti vítězstvím ve vytrvalostním závodu 24 h Le Mans a k 63 triumfům v 80 dalších závodech.
Velké úspěchy v motoristickém sportu má za sebou i pohon všech kol quattro. Audi quattro concept používá nejnovější evoluční stupeň trvalého pohonu všech kol quattro. Klíčovou inovací je samosvorný mezinápravový diferenciál s talířovými ozubenými koly. Jeho předností je lehká a kompaktní konstrukce a schopnost měnit v širokém rozsahu rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu během milisekund. Za normálních okolností je rozdělení točivého momentu nastaveno v poměru 40:60 % ve prospěch zadních kol. Samosvorný účinek při prokluzu kol vede k přenosu hnací síly na nápravu s lepší trakcí. Až 85 % točivého momentu může směřovat dozadu, nebo až 70 % dopředu.
Důležitou součástí poháněcího ústrojí studie Audi quattro koncept je rovněž sportovní diferenciál na zadní nápravě, který umožňuje rozdělovat točivý moment mezi jednotlivá zadní kola. Tímto způsobem lze významně zlepšit jízdní dynamiku při změnách směru jízdy. Vůz reaguje na povely řidiče bez jakéhokoli zpoždění a s maximální precizností při zachování maximální bezpečnosti. Všechny klíčové komponenty podvozku jsou vyrobeny z hliníku, aby se snížila neodpružená hmotnost. Přední odvrtávané brzdové kotouče jsou z keramického kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vůz jezdí na dvacetipalcových kolech 9J x 20 s pneumatikami 275/30.
(Audi.cz)
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
"Tajný prototyp
V roce 1985 byl ve zkušebním areálu Agroteamu JZD Slušovice spatřen prototyp zkráceného Quattra, který měl motor uprostřed. Díky tomu měl být koknurenceschopnější proti vozům Peugeot 205 Turbo 16 a Lancia Delta S4. Kvůlu zrušení skupiny B ale nebyl tento typ nikdy nasazen"
wikipedie.cz
Chci se zeptat,nevíte někdo něco o tomhle prototypu ?
Ještě sem kdysi četl,že některý verze S1ček byli přestavovaný a dosahovali výkonu + - 1100k
V roce 1985 byl ve zkušebním areálu Agroteamu JZD Slušovice spatřen prototyp zkráceného Quattra, který měl motor uprostřed. Díky tomu měl být koknurenceschopnější proti vozům Peugeot 205 Turbo 16 a Lancia Delta S4. Kvůlu zrušení skupiny B ale nebyl tento typ nikdy nasazen"
wikipedie.cz
Chci se zeptat,nevíte někdo něco o tomhle prototypu ?
Ještě sem kdysi četl,že některý verze S1ček byli přestavovaný a dosahovali výkonu + - 1100k
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Tak už vím co malemu k narozeninám.
http://www.kraspol.com/item-detske-elek ... -cerna-454
http://www.kraspol.com/item-detske-elek ... -cerna-454
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů