Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Mykesh

Uživatelský avatar
jarakopecky
Příspěvky: 18
Registrován: stř kvě 06, 2009 6:44 pm
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jj koukal a fakt tam asi nebude :D .. no to co s tim taham tak mi to neprijde zrovna dobry..co se da delat firma vydelava sefovi na dovcu a do auta nevrazi ani korunu..a jeste k tomu jsem se dneska koukl do papiru a o 2 tuny sem byl prelozenej :shock: takze sem mu vratil klice a rekl az to bude v pohode tak ze jedu:D.ptz s tim tocim nemecko a tam jsou pokuty mastny
pon srp 03, 2009 8:19 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

no to D

Příspěvek

ale aby tě nevyhodil víš jak to dnes je :?
no chcípak tam asi nemáš to už bych chtěl moc tak jsem si pomáhal na tatře když mi nešla motorovka tak jsem podržel chcípák a bylo :wink:
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
pon srp 03, 2009 8:51 pm

Uživatelský avatar
markoos
Příspěvky: 103
Registrován: ned říj 08, 2006 3:32 pm

Příspěvek

zapoměl jsem připomenout, že se jedná o Eurocargo 9 tun rv: 2006. jestli máš 7,5t, tak je možný, že tam opravdu žádná motorovka neni. Je to zhovadilost ale je to možný


x.zdenda: asi se tu bavíme o něčem jiným, protože u tohohle eurocarga můžeš mít plyn na podlaze, ale elektronika ti ho vypojí a motorovka ti srazí otáčky na volnoběh. je to fakt na palici, navíc my kontejneristi často potřebujeme udržovat otáčky pro PTO a při tom přibržďovat levou nohou, ale při každém stlačení pedálu ti elektronika udělá to samý
čtv srp 13, 2009 3:05 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Sice OT, ale nedá mi to: Čemu to mělo pomoct to podržení chcípáku?

Jinak na tom autě to po technické stránce moc poznat není, jestli motorovku máš, nebo ne, na brzdách se to moc neprojevuje, co se týče životnosti.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
čtv srp 13, 2009 4:06 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

no čemu asi

Příspěvek

popřemýšlej když máš zařazenou rychlost a do motoru ti nejde palivo??asi k lepšímu startu že
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
čtv srp 13, 2009 5:09 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No to mi právě nejde do hlavy, když má tatra řadovku, která si v otáčkách nastavuje odstředivkou polohu hřebenu sama a na nulovou polohu plynu nereaguje. Do motoru ti de pořád nafta i kdyby ses stavěl na hlavu a protlačil to třeba až před auto. To by sis tam musel dat táhlo jak na liazce spřažený s motorovkou, který by to přetlačovalo zpět.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
pát srp 14, 2009 6:43 am

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

to bylo na ternu1

Příspěvek

rok výroby 2000 tam je takový hezký chcípák že jen jedním prstíčkem zmáčkneš a už to brzdí sice nijak moc ale na 70% to nahradí motorovku.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
pát srp 14, 2009 6:03 pm

Acon
Příspěvky: 154
Registrován: pon lis 09, 2009 9:48 pm
Bydliště: Nitra SK

Příspěvek

motorovka na 4valci veľmi nemá zmysel. Je to malý motor s nízkou kompresiou na to aby dokázal účinne brzdiť. 6valec je na tom už o poznanie lepšie, len sa málo predával kvôli váhe celého auta. Ako vieme u 7.5tonky je každé kilo dobré.

K tým polohám prepínača mot. brzdy.
V polohe kedy motorovka brzdí po ubratí plynu, to, či to niekto vymyslel dobre, alebo zle je na debatu, no tá poloha sa nemá používať v režime častého radenia, pretože po ubratí plynu samozrejme padnú otáčky na volnobeh. Je to poloha výhodná pri jazde na dialnici a hlavne vtedy ak nepreraďujem.
V režime častého radenia je treba použiť polohu, kedy motorovka brzdí po zošliapnutí brzdy. Stačí cca 1cm kedy ešte brzdy nebrzdia, no motorovka sa už zapína.
V režime zapnutého PTO (a iných) je potrebné používať polohu, kedy sa motorovka spúšťa len nožným pedálom na podlahe vedľa spojky.

Účinnosť motorovej brzdy je najvyššia v oblasti otáčok, kedy má motor najvyšší výkon. Tzn. pozrite si do prospektov ktorý motor ma daný výkon v akých otáčkach a tam je najúčinnejšia aj motorovka. Výkon motora je daný a je jedno či ide o výkon hnací, alebo brzdiaci. Na otáčkomere zvykol byť rozsah max. výkonu označený bielym a žltým pruhom. S tým, že v bielom poli je možné brzdiť dlhodobo (tiahle klesanie), do žltého sa môžete dostať krátkodobo, treba pomôcť klasickou brzdou. Samozrejme, pri spustenej motorovke sa nevertá motor tak treba sledovať teplotu.
Mnohý z vás sa pozastavia nad prevádzkou v tak vysokých otáčkach. Vysoké sú len z pohľadu bežného využitia, pretože bežne jazdíme v oblasti max Nm a nie max kW. Motor je pri brzdení skvele mazaný, pretože čerpadlo ide na vyššie otáčky a nie je vystavený tlakom, ktoré vznikajú pri spalovaní paliva. Dá sa povedať, že ak by sme vedla seba postavili 2 motory z ktorých jeden by len brzdil a jeden len ťahal, ich životnosť bude rovnaká. Takže smelo do brzdenia motorovkou.

je to fakt na palici, navíc my kontejneristi často potřebujeme udržovat otáčky pro PTO a při tom přibržďovat levou nohou, ale při každém stlačení pedálu ti elektronika udělá to samý
ako som povedal vyššie + na udržanie otáčok máš predsa ručný plyn. Ak teda bolo auto dodané s PTO tak ako malo byť, tak musí mať tempomat, ktorý pri zapnutom PTO funguje na nastavenie otáčok v krokoch 50ot/min
Jazdím skratkou. Je to síce ďalej, zato horšou cestou
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
úte lis 10, 2009 11:35 am

Uživatelský avatar
markoos
Příspěvky: 103
Registrován: ned říj 08, 2006 3:32 pm

Příspěvek

nevím proč píšeš, že motorovka u čtyřválce nemá smyls a pak napíšeš směle do používání motorovky. podle mě u jakéhokoliv motoru má motorová brzda smysl, protože šetří destičky/obložení paken. to že u čtyřválcovýho eurocarga nemá dostatečnou účinnost je chyba Iveca, né toho, že je motor čtyřválec, protože některé čtyřválce mají dostatečně účinnou motorovku a to dokonce v nízkých otáčkách.

co se týká režimu motorovky Noha z brzdy, opravdu se to hodí maximálně na sjíždění dlouhého kopce, pak mi ale chybí režim použitelný na popojíždění po městě, kdy po zrychlování téměř vždy následuje zpomalování, žádný takový režim tohle auto nemá.

u otáček PTO můžu říci jenom toto: při šlápnutí na brzdu elektronika auta vypíná plyn bez ohledu na to, jestli je motorovka zapnutá nebo vypnutá. otáčky motoru ovládat tempomatem nejde, protože to bych musel mít pátou končetinu, což nemám. navíc si myslím, že by tempomat elekronika vypla při šlápnutí na brzdu


když to shrnu, motorová brzda u tohohle eurocarga je mimořádně nepovedená. je úplně nesmyslně složitá a neúčinná a těžko použitelná, když jí srovnám třeba s motorovou brzdou Mitsubishi Fuso Canter. tohle auto má jediný vypínač, buď je motorovka zapnutá, nebo vypnutá a můži ti říct, že jí někteří řidiči vpodstatě nevypínají pokud nejedou mimo město. má poměrně vysokou účinnost, zvláště u toho staršího motoru, a brzdí POUZE při zařazené rychlosti a sundané noze z plynu, toť vše :)
pát lis 13, 2009 11:00 am

Acon
Příspěvky: 154
Registrován: pon lis 09, 2009 9:48 pm
Bydliště: Nitra SK

Příspěvek

nevím proč píšeš, že motorovka u čtyřválce nemá smyls a pak napíšeš směle do používání motorovky
pretože u toho motoru je jednoducho účinnosť motorovky slabá. A keď ju už má, tak je úplne logické, že nabádam na používanie. Presne z tých dôvodov, ktoré si popísal.

Otáčky motora sú vecou naprogramovania riadiacej jednotky. Nie je to chyba auta, ale ľudí, čo to motovali a pustili do prevádzky.

Pozri, môžeš na mňa útočiť, ja píšem len to čo viem. Hádať sa nebudem, nemám to za potrebu. Chcel som len poradiť ako na to.
Jazdím skratkou. Je to síce ďalej, zato horšou cestou
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
sob pro 05, 2009 12:15 pm

betisa
Příspěvky: 11
Registrován: pát dub 30, 2010 2:41 pm

Příspěvek

U nás ve firmě máme několik ivec eurocargo 7,5t a dvě z těch starších nemají vůbec motorovku.
stř čer 09, 2010 11:28 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

No,já jí mám na Ivecu co mám v profilu,má tu zvláštnost,že nemá přepínač s jazýčkem,ale jenom placatý jako na okna se symbolem kolečka,jinak tuhle motorovku považuju za poměrně povedenou,rozhodně lepší než třeba u MANu nebo DAFu,kde je šlapák na podlaze,když držíš,brzdí,když pustíš nebrzdí,na volnoběh ti auto zadusí,když o něj omylem brnkneš,páč je pod nohama před sedačkou.
Motorovka samozřejmě na 4válci nemá takovou účinnost,jen v otáčkách,ale prázdné auto brzdí pěkně,naložené už slabě,ale jsem za ní rád,a používám jí často,mám tam seplou polohu na pedál brzdy,a často si jí přišlápnu nohou při dobrždování,navíc se mi líbí že pod nějakých 1100 otáček sama vypne,aby nebyl namáhán motor,to jsem u jiných značek ještě neviděl.Na medvědu jí často postrádám,tam není vůbec.
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř čer 09, 2010 6:16 pm

Odpovědět

Zpět na „IVECO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů