Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Mykesh

KUNA
Příspěvky: 117
Registrován: čtv říj 22, 2009 7:30 pm
Bydliště: Hospoda

Příspěvek

Hlavně nezapomínat při sklapění vyřadit rychlost, to pak vyskakujou kvalty jak prase iveco je na to háklivý.
sob bře 06, 2010 7:56 am

KUNA
Příspěvky: 117
Registrován: čtv říj 22, 2009 7:30 pm
Bydliště: Hospoda

Příspěvek

při skápění kabiny :D
sob bře 06, 2010 7:58 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Nám to starý Cargo pravidelně zařadilo, když jsme sklápěly kabinu. No a jak to řadilo? Jako každý použitý Iveco... :roll:
BES - běs
sob bře 06, 2010 11:25 am

new iveco
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 436
Registrován: ned pro 20, 2009 9:56 am
Bydliště: severni morava

Příspěvek

nevim o tom že by bylo iveco haklivy na zaskovani kvaltu při zvedani kabiny......... :!:
sob bře 06, 2010 9:17 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

No,tak dneska jsme vyměnili olej v převodovce,a diferáku,šlo tam přesně to co má,podle návodu,Tutela,v zadku byl olej černej a vazelínovitej,na šroubu dvě malinký šponky,v převodovce byl olej černej jak motorák,taky hustší,evidentně tak byly hodně dlouho,a to to mělo prohlídku v ivecu v D dle servisky před 120 000km a měnily se všechny náplně :lol:
No,zadek je úplně tichoučkej,převodovka se zlepšila,už jde chodit pákou lehčeji ale pořád to není ono,trojka,čtyřka,pětka,šestka jde dobře,ale jednička dvojka,to je zastudena velkej boj,prostě se to sekne,a nepustí,jak se trošku ohřeje,tak řadí jedničku dvojku s meziplynama už celkem slušně.
Zítra jedem na opravu toho řazení,ty futra jsou fakt kaput,rachtá to na volnoběh jak u traktoru.

No,dneska jsem opravoval v kabině pazvuky,dotahoval,co jsem našel,a přišel jsem na to,že mlácení a klepání v pravé části palubky dělal zapadlý šroubovák dole za kabernou před nohama spolujezdce :roll: :lol: Rozebral jsem snad celou palubku,podotahoval,co jsem našel,tak snad to bude lepší,za studena to fakt bylo peklo.

Ještě se chci zeptat,za studena to po nastartování mírně houpe otáčkama,tak že je to slyšet,a na otáčkoměru se trochu houpe ručička,je to při 600 otáčkách zhruba +- 50 otáček,vyjedu ven,ujedu pár kilometrů,přizvedne se ručička,a je klid,otáčky drží,auto nijak nekouří,jde pravidelně,klidně,filtry vyměněný,tak to nechápu,proč to takhle pohoupává.

Jo,a blbne nám čidlo hladiny oleje,pípne to,a ukazuje,že není nic na měrce,a po dalším startu ukazuje plnej stav :shock: Kde bych ho našel,že bych mu vypucoval kontakty?

Sakra,jak tak na to koukám,tak takový věci jsme na meďáku nikdy neřešili,a to ani po bezmála milionu :lol: :roll: Tak snad se to vychytá,a bude to sloužit dobře
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pon bře 08, 2010 9:06 pm

new iveco
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 436
Registrován: ned pro 20, 2009 9:56 am
Bydliště: severni morava

Příspěvek

proč jste nezustali u medaka................?když je tak skvěly........kolik to cargo ma doopravdy najeto? :D
úte bře 09, 2010 6:24 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Jo,Meďák je fakt skvělej,na svý kilometry je to jedinečnej stroj,bohužel ujet v něm 800km na jeden zátah je poněkud nepohodlné,nemá spací boudu,nemá euro 3,a má skříň,takže se nedá nakládat zboku...

Iveco má najeto 420 000km poctivých,po prvním majiteli,servisováno v D,v Ivecu,máme od něj papíry o opravách,a technických.

Jo,a dnes přišla další jobovka-v servisu zjistili,že po aplikaci nového oleje(dle specifikace výrobce) do diferáku začal chcát kolem kardanky,asi gufero,dokaď tam byl tan hustej sajrajt,tak to neteklo,teď to teče,a je tam vůle,dále začala chcát hadice od serva,a hadice od kompresoru,do rána 3 fleky jako dlaň pod autem :roll:
Zkrátka nevím nevím,Iveco máme čtrnáct dní,pořizovali jsme si ho,aby jsme ušetřili na mýtě,opravách,a dopřáli si trochu komfortu,ale zatím jenom opravujeme jak magoři,něco svépomocí,něco v servisu ale závady přibejvaj...Snad se to konečně zastaví,ať taky můžu vyjet do provozu :lol:

P.S:Meďák nám zůstane na věčné časy,zaprvý ho asi už nikdo nekoupí,a zadruhý pořád vydělává,takže si ho necháme na courání.
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř bře 10, 2010 10:46 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Mno,v pondělí jsme dovezli naše Njů Ajvekko z opravy,diferák neteče,motor přetěsněný,řazení opravený,brzdy udělaný,servo neteče.

Servo se dělalo natřikrát,nakonec se musel vyměnit obal,původní byl poničný,někdo kdysi vydlubával gufero šroubovákem,a udělal tam vryp.

Řazení po opravě rampluje stále,nepatrně se zmenšila vůle,ale stále je dost velká(3cm na každou stranu),měnila se koule pod řadící pákou,a utržený silentblok,aspoň jde řadit lépe

No,co se týče jízdy je to zajímavý auto,jede stejně plný jako prázdný,resp.na prázdný jede docela vlažně,po naložení ale jakoby ožije.
Spíš mně překvapuje že motor nemá"špičku",prostě na začátku zelenýho začne slušně táhnout,za mohutnýho hvízdání turba táhne pořád stejně,a na konci zelenýho zvadne.

Nějaký ostřejší rozjezd prakticky není možný,protože to jede jak podle pravítka.
Jinak pohodlí v kabině je,prostor taky supr,akorát strašlivej rachot od plastů vevnitř,dotahuju,a dotahuju,vypodkládám,ale pořád ticho není.

Zkrátka qualita Medvěda je neoddiskutovatelná,hlavně to řazení je tam byť dávno bez synchronů jak v osobáku,kděžto u iveca se kvrdlá jak u liazky,a losuje se kvalt,meziplyny jsou samozřejmostí i při řazení nahoru,nezřídka kdy mi padne místo 1ky trojky,a nebo nenajdu dvojku :lol:
Ale snad se to časem poddá.
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte bře 23, 2010 8:22 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

No,takže dneska se vyskytla nová závada-opět řazení...Po sklopení kabiny jsem zjistil,že na tom domečku pod řadící pákou je nějaká podeřelá vůle,a vůbec se tam kinklá sem a tam,no nic,při sklápění jsem zjistil,že hydraulická trubička na odjištění zámku na pákování překáží sklopení kabiny,tu jsem odehnul,ale v tom problém nebyl-pákování je vlastně pístnice,jednotlivé části do sebe zajíždí,a pak na to sedne domeček,který tam zajede po takovém plastovém náběhu,a zajistí se.

Jenže ten domeček si nesedně,chytne se hranou o tyč toho pákování,a narve tam na prasáka 4ku,a zablokuje řazení,málem se mi povedlo utrhnout řazení na převodovce.

Prostě sklápím,sklápím,domeček dojede až k plastovému náběhu,a o ten se šprajcne,a dál už to jen zařadí kvalt,začnou se šponovat táhl,a nakonec se řadička zarazí o ten plast v interiéru,a dál jsem to nezkoušel,protože by to skončilo katastrofou.

nakonec jsme ve dvou lidech tu kabinu sklopili nazpět,jeden kvrdlal pákou,já si vlezl pod skoro spadlou kabinu,a nasadil ten domeček na pantogrf ručne,a zacvakl taky ručně,řadí to,dokonce líp,ale je tam něco velmi špatně na tom pantografu.při příštím sklápění se to bude opakovat.

Netušíte někdo,jestli se dá koupit to vyvložkování tyčí na pantografu,a jak je to s tím domečkem?Dík
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř bře 24, 2010 8:28 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Takže řazení relativně opraveno,byl volný celý ten domeček na pákování,povolila se vevnitř ta matice,původně má být korunová,někdo tam dal normální.

Takže auto už řadí,páka se pohybuje,a kabina jde sklopit bez následné destrukce řadících tyčí :lol:
No,od doby co auto máme se řazení už povedlo hodně zlepšit,ale vadí mi tam pořád ještě tři věci.

Zaprvý jde mimořádně špatně zpátečka,mám pocit jako by "táhla" spojka,protože vyšlápnu spojku až na podlahu,napočítám do deseti,odmáčknu páku,pomalu tlačím dozádu,a je to -ta ta ta ta ta,pomalu spočítám zuby,než se hřídel zastaví,a padne tam zpátečka.Je to normální?Právě proto abych nečesal zuby,tak si počkám těch 10 vteřin na spojce,než začnu hýbat pákou,a hřídel se pořád točí?Když si hřídel pákou zastavím,a vyřadím,a zkusím znova hodit zpátečku(celou dobu držím spojku),tak už tam jde dobře,kdyby "táhla",tak by tam šla zas špatně,ne?
Dá se spojka nějak seřídit nebo povolit,a nebo je prostě něco v nepořádku?

Zadruhý,i po výměně většiny futer,zkontrolování vůlí,a dotažení a namazání všeho na řazení má páka v neutrálu vůli tak 5cm doleva doprava,na volnoběh kovově rampluje,jak drnčí vibracemi od motoru,ale to bych si zvyknul,horší je že se páka při jízdě hodně pohybuje,typicky když vezmu drncák,tak začne klepat páka,a lítá sem a tam,když mám zařazenou čtyřku,nešlapu na plyn,a vymetu velkou díru,tak je rána do řadičky tak velká,že mi to vyhodí kvalt,pokud díru nevezmu,můžu lomcovat s plynem jak chci,a kvalt nevyletí(synchron by měl být ok)
Co dělá ty strašný rázy do řadičky?Není na převodovce nějakej silentblok,co tohle způsobuje?

A zatřetí,po nastartování zastudena motor trochu houpe otáčkami,zkrátka studený motor si nepatrně přidává a ubírá,v rámci jedné čárky na otáčkoměru,stačí se dotknout plynu,a zmizí to,dělá to jen na volnoběh,sotva se ohřeje na 50 tak to zmizí,a jde krásně pravidelně.


Jinak co se tady psalo o tom že iveco zařadí při sklopení kabiny,je to pravda,sklápím v neutrálu,a když vrátí kabinu,tak tam skočí čtyřka,vždy.
Díky za postřehy.
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
čtv dub 08, 2010 10:08 pm

Uživatelský avatar
x.zdenda
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2675
Registrován: úte bře 10, 2009 10:33 pm
Bydliště: Plzeň-JIH

Příspěvek

JiRaY - čau, tak to s tou zpátečkou je úplně normální věc u starších eurocarg, co maj ještě řazení ten klacek, pak co už dávali na přístrojovku, tak tam se to neděje. Měl jsem stejnej problém jako ty a než čekat jak blbec až se hřídel dotočí a já to tam můžu dát bez zubů, dělal jsem to tak, že když jsem dojížděl, jěště než se auto úplně zastaví, už jsem tam cpal zpátečku a bylo to bez zubů. Prostě asi tak ve dvou kilometrový rychlosti ještě než úplně zastavíš, tam zkus jemně dát eR, mělo by to fungovat. Tu přesnou rychlost při dojezdu vychytáš. A když chceš couvat z kopce, tak zase fungovalo, jí tam dát až se ti auto pomálu rozjelo do zadu, zkus to a uvidíš, jsou to ale nepatrný rychlosti.
A vonoběch za studena, že kolísaj otáčky +,- jeden dílek je u čtyř válce taky naprosto normální, dělaj to u nás na firmě i ty novější, ale jen čtyř válce.

Tak že Jiray, nic z toho cos ted naposledy napsal , neřeš, máš Iveco :!: :lol:
Obrázek
sob dub 10, 2010 9:31 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Díky to s tou zpátečkou zkusím,u medvěda to už mám vychytaný,tam si šlápnu spojku,raz,dva,tři,jdu na zpátečku,a lup,trefím se přesně mezi zuby dotáčejících se hřídelí,takže tam padne naprosto hladce,ale tady to je jinak.

Jinak s těmi vůlemi se asi budu muset smířit,ale to ramplování páky by bejt nemuselo,a hlavně to jak to lítá,až to vyrazí čtyřku,budu muset omrknout všechny silentbloky na motoru a převodovce.
To houpání otáček mně taky pěkně štve,uvidíme co to bude dělat.
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
ned dub 11, 2010 9:23 pm

Odpovědět

Zpět na „IVECO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů