Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Mykesh
to TeSi:
U nás je Kerax 8x4, taky motor 450 DXI E4 na podobné úrovni jako Tatra Phoenix 8x6 E5, v praxi podle trasy a délky obratu v sólu se pod 35 L/100 km nedostaneme, v soupravě pod 40 L/100 km. S tím vážením máte štěstí, nás váží asi tak 1x až 2x ročně, zaklepat na dřevo, prozatím s čistým štítem, pohybujeme se v toleranci. Těžká 8x4 s velkou korbou (16 až 18 m3) je při provozu po silnic extrémní riziko na přetížení, pod bagrem se vozí odhadem kolem 20 tun, u štěrku a balené kde je váhá, se dá naložit i přesně +/- 16 až 17 tun. Některé stavební firmy (např. Berger Bohemia), mají přímo ve svém ceníku napsanou nosnost (21 t) s jakou se pak přepočítávají sazby dle tkm. Spotřeba 8x4 je na úrovni tahače 4x2 s návěsem, je pravda, že každé vozidlo je na jinou práci.
Modrý Tridem MAN TGS 8x4-4 je asi poslední souprava na delší dobu, ekonomika v soupravě je špatná (oproti tahači s návěsem), výhodou je univerzalita použití (obratnost jako sólo 6x4), zlepšená trakce oproti klasické 8x4 (Anfahrhilfe = pomoc při rozjezdu, kdy jde při celkové hmotnosti 32 tun dotížit poháněné nápravy na 27,3 t), snížená spotřeba paliva (hypoidní zadní nápravy + zvedací náprava) a velká legální užitečná hmotnost (dle výpočtu cca. 18,3 tuny). Cena za komplet je astronomická +/- 115.000,- EUR bez DPH.
U nás je Kerax 8x4, taky motor 450 DXI E4 na podobné úrovni jako Tatra Phoenix 8x6 E5, v praxi podle trasy a délky obratu v sólu se pod 35 L/100 km nedostaneme, v soupravě pod 40 L/100 km. S tím vážením máte štěstí, nás váží asi tak 1x až 2x ročně, zaklepat na dřevo, prozatím s čistým štítem, pohybujeme se v toleranci. Těžká 8x4 s velkou korbou (16 až 18 m3) je při provozu po silnic extrémní riziko na přetížení, pod bagrem se vozí odhadem kolem 20 tun, u štěrku a balené kde je váhá, se dá naložit i přesně +/- 16 až 17 tun. Některé stavební firmy (např. Berger Bohemia), mají přímo ve svém ceníku napsanou nosnost (21 t) s jakou se pak přepočítávají sazby dle tkm. Spotřeba 8x4 je na úrovni tahače 4x2 s návěsem, je pravda, že každé vozidlo je na jinou práci.
Modrý Tridem MAN TGS 8x4-4 je asi poslední souprava na delší dobu, ekonomika v soupravě je špatná (oproti tahači s návěsem), výhodou je univerzalita použití (obratnost jako sólo 6x4), zlepšená trakce oproti klasické 8x4 (Anfahrhilfe = pomoc při rozjezdu, kdy jde při celkové hmotnosti 32 tun dotížit poháněné nápravy na 27,3 t), snížená spotřeba paliva (hypoidní zadní nápravy + zvedací náprava) a velká legální užitečná hmotnost (dle výpočtu cca. 18,3 tuny). Cena za komplet je astronomická +/- 115.000,- EUR bez DPH.
Tatra + MAN = Superstroj!
...
Tak doopravdy na žďárském okrese je klid jsou tu tak 2-3 místa na kterých se váží a nestahují na ně..A Jelikož jedeme v renckách a máme i jednoho makarona 8x4 do kterého jsem se nechal přemluvit což do teď považuji za chybu.. Zlákala mě cena a nástavba..Je sice pravda že za dva rendíky mám tři makarony, ale to je jediná výhoda... Čekací doba na náhradní díly šílená, cena taky... Je lepší sehnat díly přes překupníky.. žádné nespolehlivé samostavy v zádních nápravách, životnost turba !! Nemusíme řešit problémy jak dotáhnout auto ze chcíplým motorem poslední dobou známejm to dost chcípalo pomalu půlka už byla na rozborce.... Co se týče spotřeby tak asi nastejno stejná trasa váha... Možná rencek o malinko míň nafty a makaron zase míň močky, ale tu jsem moc nesledoval. v tonážích +- tuna dvě jak se člověk trefí... nemůžu srovnávat spotřebu s tesim protože nemáme 30tunová auta s touhle tonáží nejezdíme tady by mohl mít 13litr v makaronu o něco lepší spotřebu.
-
- Příspěvky: 629
- Registrován: stř říj 31, 2007 5:31 pm
- Bydliště: Loučná nad Desnou
TATRA Forever
http://www.youtube.com/user/mrtom2C
http://www.youtube.com/user/mrtom2C
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: ned srp 30, 2015 5:41 pm
- Bydliště: Klin
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů