Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Mykesh

LaPe
Příspěvky: 77
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:02 pm

Příspěvek

Taky se mi to nějak nezdá................. :shock:
pon led 10, 2011 5:14 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

Predlzenie ramu nie je zas az taky problem, pomocou pasovin sa prinituje alebo priskrutkuje potrebna dlzka U profilu, alebo sa pouzije mensi Uprofil, ktory sa na jednom konci vlozi do povodneho, prevrta sa to a prinituje/priskrutkuje. Alebo sa vyreze osadenie (schod) a novy kus sa privari.
A tiez to nemuselo byt spravene z tahaca ale z podvozku 4x2, na ktorom posunuli hnaciu napravu dopredu, pridali tretiu, prebytocnu dlzku ramu odrezali, prip. posunuli/prirobili 1-2 priecniky... kratsi kardan z tahaca... a je to.
pon led 10, 2011 10:12 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

A-ha,to by asi bylo možné,ale jak to potom otypovali?U nás ti neschválí ani prd,a tam dokonce nastavení rámu,či přestavbu z valňase :shock:
Nevím,možná máš pravdu,ale stejně se mi nezdá že by si někdo vzal na riko takhle kurvit,respektive upravovat rám a šachovat s nápravami u nového auta tehdy veliké hodnoty a tehdy ještě v záruce :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte led 11, 2011 9:14 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 10:18 pm

Příspěvek

JiRaY, to bolo pred 22 rokmi a v Taliansku...
Tu prestavbu nerobili niekde na CSAD v dielni, ale firmy ako Perlini, Viberti, Acerbi, Bartoletti... Ti dorabali 3. a 4. napravu na auta ked este Iveco ani neexistovalo. Vsetky slavne Fiaty "milipede" 8x2 boli prerabky a nie origo Fiaty.

Sudruhovia z CSAD alebo Motokovu zavolali do Iveca, ze chcu tahac 6x2, ti im povedali, ze taki sice nerobia ale niekto to upravuje (s ich pozehnanim), dodacia lehota tolko, cena tolko a tolko... a to bolo menej ako za origo 6x2 Volvo a bolo rozhodnute.
Zaruku mohlo davat iveco na motor, kabinu, prednu napravu a upravari na zadne napravy, ram, skratka na to, co robili oni. Alebo aj na vsetko a prip reklamaciu si potom vybavili s dodavatelom. Rovnako ako keby si reklamoval palivove cerpadlo Bosch alebo ake tam bolo, alebo sedacku isri.

Co to ako bolo naozaj netusim, iba tipujem podla toho co viem.

PS ked si das do googla turbostar 190.36 tak najdes kopec obrazkov a medzi nimi budu aj 3napr. auta, tahace, cisterny, dobytcaky...
úte led 11, 2011 11:45 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tu třetí zvedací nápravu na tahačích ČSAD Iveco přímo nabízelo i ve svých prospektech. Na 100% je to originální Iveco produkt, který vyjel tak jak je už přímo z nějaké Iveco továrny a je postavený z dílů, který do Itálie dodali Finové.

O takových úpravách a přestavbách, o které hovoří HomoFaber nelze v podmínkách našich předrevolučních ČSAD vůbec hovořit! To se možná dělalo v Anglii, ale nikoli u nás!

Kvůli zájmu o Volva F89 dost intenzivně studuju problematiku tuplákových zvedacích náprav a skrze informace o obdobném systému, který používal Mercedes na typech NG (2235 Sovtransavto, například) jsem se dostal k tomu, že Mercedesu tenhle systém dodávala jistá firma Nummek. Ta se na tento systém specializovala (obdobný systém používali Finové ve firmách Vanaja/Sisu od přelomu 50. a 60.let) a zá se, že celá tahle myšlenka na zvedací nápravu-nenápravu přišla právě odtamtud. Až tento týden mi kolega ukázal prospekt od Iveca, kde je tahle zvedací náprava dobře viditelná, díly jsem bezpečně poznal a zmínka o firmě Nummek je také v prospektu samotném. Ty auta z ČSAD jsou na 99% stejná jako další východoevropské TurboStary (PEKAES, SOMAT, Sovtransavto) s tuplákovou zvedačkou a ten systém je od firmy Nummek, který je velice podobný systému, který používala Scania (Volvo se od něj dost liší).

Zvedací nápravy od Italských nástavbářů (Viberti, Battaglino, Perlini a spol) byly jiného systému a nemohly být nikdy tuplákové. Viz. Fiaty od PEKAES.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
čtv lis 08, 2012 8:06 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tady je článek na výše zmíněné téma o autech se zvedacími nápravami:

http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/volvo_a_ride.php
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
ned pro 30, 2012 7:10 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Iveca od Sovtransavta si pamatuji jako dnes,jeste ted to tam potkavam.Madarske zelene s dreveny,a bocnicema taky.Bulharsky Somat a jejich dve spz nad sebou,latinka a bukvy.Pekaes a jejich zlute bylo jich milon na cestach.Vetsinou triosaky,zadni zvedaci.
Neřeším...
pon úno 10, 2014 12:01 am

LaPe
Příspěvky: 77
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:02 pm

Re: IVECO v provoze MKD ČSAD

Příspěvek

Není to tak úplně originál a hlavně to není 1:1 :D ,něco málo jsem na to dohledal,něco málo je ,,kvalifikovaný" odhad. Takhle nějak ty auta vypadala-návěs ještě není dokončený a je fiktivní-v Hořovicích to tahalo klasickej dvouosák na tuplákách,takže Trailor Jumbo je jen můj výmysl-je to zmenšený 24krát
Obrázek

Obrázek

a tady s kolegou z Liberce na park-platze... :D
Obrázek
ned kvě 07, 2017 10:27 am

pozoun
Příspěvky: 119
Registrován: pát srp 03, 2012 10:13 am
Bydliště: Praha

Re: IVECO v provoze MKD ČSAD

Příspěvek

Z Rajčete!
Obrázek
sob pro 16, 2017 10:25 pm

Odpovědět

Zpět na „IVECO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti